Reis veke: rondreis Phoenix juli 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
veke
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2022, 17:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis veke: rondreis Phoenix juli 2022.

Bericht door veke »

Hallo allemaal,

Wij willen in juli een rondreis maken in Arizona en New Mexico. We hebben in het verleden met ons gezin al enkele rondreizen in het zuidwesten gedaan, dus de klassiekers hebben we al gezien.
Onze vliegtuigtickets zijn al geboekt: aankomst en vertrek in Phoenix.
Spijtig genoeg kan ikzelf maar 2 weken verlof plannen, dus proberen we dit optimaal te benutten.

Onze planning ziet er als volgt uit:
15/7 Brussel - Phoenix - Payson
16/7 Payson - Chinle: plannen bezoek Tonto natural bridge state park en petrified forrest national park
17/7 Chinle - Farmington: Canyon de chelly
18/7 Farmington: Bisti Badlands
19/7 Farmington - Albuquerque
20/7 Albuquerque - Santa Fe: Kasha-Katuwe Tent Rocks National Monument
21/7 Santa Fe: Bandelier national monument
22/7 Santa Fe - Durango
23/7 Durango: treinrit Silverton
24/7 Durango: raften
Hier twijfel ik: evt 's avonds doorrijden naar Lodge in Mesa Verde. Alternatief is nog een nacht in Durango verblijven en 's ochtends naar Mesa Verde.
Is het aan te raden om te overnachten in Mesa Verde? We hebben vroeger al gelogeerd in Monument Valley en zonsopgang mogen aanschouwen. Echt prachtig. Heeft iemand ervaring met Mesa Verde of is dit minder aan te raden?
25/7 Mesa Verde - Cortez? Of kunnen we beter al verder doorrijden? We willen immers de volgende dag Blue Canyon bezoeken
26/7 ? Bezoek Blue Canyon - Ha ho no geh canyon - Coal mine canyon?
Dit staat enorm op ons verlanglijstje, maar ik heb al gelezen dat je hiervoor een permit nodig hebt. Aangezien we vanuit het noorden komen, kunnen we een permit verkrijgen die voor ons meer op de weg ligt of moeten we doorrijden naar Kykotsmovi village om dit te regelen? Kan dit op dezelfde dag als dat we dit willen bezoeken? En hoeveel tijd kunnen we hiervoor best uittrekken? Ik weet dat Blue Canyon en Ha ho no geh canyon tot Hopi reservaat behoord en Coal mine canyon tot ander reservaat (is het Navajo?). Moeten we voor Coal mine ook een permit regelen? En waar kan dit?
Aangezien we richting Phoenix willen reizen: blijven we best in Tuba City of is het aan te raden om toch al verder te trekken richting Flagstaff?
27/7 ? - Phoenix
28/7 Phoenix: deze dag is voorbehouden als shopping dag voor onze dochters (18 en 20 jaar ;-)
29/7 Phoenix - Brussel

Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie en wil jullie alvast bedanken voor het meedenken.

Groetjes, Vera.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Rondreis Phoenix juli 2022

Bericht door hemmie »

Kasha Katuwe is voor onbepaalde tijd gesloten.
Terug in Texas!
veke
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2022, 17:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis Phoenix juli 2022

Bericht door veke »

Bedankt voor deze info. Ik had vandaag pas gezien dat dit gesloten was, maar hoopte stiekem dat dit maar voor een korte periode zou zijn...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Rondreis Phoenix juli 2022

Bericht door hemmie »

Wij waren in maart in dat gebied en heb het toen uitgezocht, ik geloof dat ze sinds covid niet meer open zijn geweest.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42137
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis Phoenix juli 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben in Mesa Verde overnacht en dat is goed bevallen; het is een aardig eind rijden naar het park. Wij hadden echter zowel in de middag als de ochtend daarop een tour, dus het zou voor ons veel heen en weer rijden hebben betekend als we buiten het park hadden overnacht. Zie voor onze ervaring ons 2008-verslag.

Met de treinreis hebben we geen ervaring; we zijn wel in Silverton geweest; dat is een erg leuk plaatsje. Zie daarvoor on 2013-verslag.

Toen wij naar Coal Mine Canyon gingen (2013) was het onduidelijk of er een permit nodig was; we hebben die niet gehaald. Misschien kun je nog wat informatie vinden op www.ontdek-amerika.nl.

Marianne
veke
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2022, 17:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis Phoenix juli 2022

Bericht door veke »

Dankjewel Marianne voor je tips. Ik heb me al wat kunnen inlezen met jouw reisverslag. Altijd leuk :thumbup:
Intussen heb ik de treinrit geboekt met alle info die ik hierover op dit forum kon terugvinden.
Coal mine canyon gaan we zeker doen en via de info van ontdek-amerika.nl zal dit zeker lukken.
Blue Canyon vind ik daar niet terug, maar ik zal nog wat zoeken op dit forum om info te vinden hoe we best rijden.
Hoe meer ik lees, hoe meer zin ik heb om te vertrekken. Nog even aftellen!
Eerst beslissen waar we tussen durango en phoenix zullen logeren.

Groetjes
Vera
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer