Reis Neliba 2023: Denver - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Neliba
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 okt 2021, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Neliba 2023: Denver - Las Vegas

Bericht door Neliba »

In de zomer van 2023 gaan wij vier weken door de VS reizen. Voor de volledigheid even een situatieschets van ons reisgezelschap:
We reizen met twee gezinnen. Gezin 1 heeft twee dochters van (dan) 2 en 3 jaar oud. Gezin 2 heeft drie zonen van (dan) 8, 15 en 19 jaar oud.
Gezin 1 reist met een camper, gezin 2 reist met een auto + tent. De bedoeling is om zoveel mogelijk op dezelfde campsites te staan (en liefst ook bij elkaar in de buurt). Gezien de grote leeftijdsverschillen tussen de kinderen, zullen we overdag regelmatig opsplitsen en verschillende activiteiten ondernemen.
De camper is al geboekt (ophalen 21-7 in Denver; inleveren 14-8 in Las Vegas), dus daar zitten we aan vast. Alles er tussenin kan nog veranderd worden. Begin juli willen (moeten) we de campsites in Yellowstone gaan boeken, dus we willen de komende twee maanden ons reisschema definitief gaan maken, hopelijk hebben jullie tips!

Dit is ons voorlopige reisschema, met steeds de reistijd volgens Google Maps tussen haakjes
Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver - Rocky Mountains NP (eerst camper ophalen) (2 uur)
Dag 3: Rocky Mountains NP - Grand Encampment (3.45 uur)
Dag 4: Grand Encampment - Lander (3 uur)
Dag 5: Lander - Cody (3 uur)
Dag 6: Cody - Yellowstone (Mammoth Campground) via Beartooth Highway (4.45 uur)
Dag 7: Yellowstone (Mammoth Campground)
Dag 8: Yellowstone (Bridge Bay Campground)
Dag 9: Yellowstone (Bridge Bay Campground)
Dag 10: Yellowstone - Grand Teton NP (Colter Bay Campground) (1.30 uur)
Dag 11: Grand Teton
Dag 12: Grand Teton - nader te bepalen tussenstop (4,5 - 5,5 uur)
Dag 13: nader te bepalen tussenstop - Moab (4,5 - 5,5 uur)
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab - Monument Valley (2.45 uur)
Dag 18: Monument Valley - Page (2.15 uur)
Dag 19: Page
Dag 20: Page - Grand Canyon North Rim (2.45 uur)
Dag 21: Grand Canyon North Rim - Bryce (3 uur)
Dag 22: Bryce - Zion NP (2 uur)
Dag 23: Zion NP
Dag 24: Zion NP
Dag 25: Zion NP - Las Vegas (3.30 uur)
Dag 26: Las Vegas
Dag 27: Las Vegas
Dag 28: Las Vegas - Amsterdam

De route van Denver naar Cody is volgens mij niet heel boeiend (behalve Rocky Mountains NP natuurlijk), dit zou in principe ook best in twee dagen kunnen. Maar gezien de leeftijd van de kleine meiden willen we de reisdagen niet te lang maken, dus doen we er een dagje langer over, zodat er iedere dag ook genoeg tijd is om lekker op de camping te spelen (of onderweg ergens in een speeltuintje of zo).

De route van Grand Teton naar Moab is ook weer een lange ruk; deze verdelen we over twee dagen. Ik weet nog niet waar we het beste een tussenstop kunnen doen. Salt Lake City? Flaming Gorge? Nog andere suggesties?

In Las Vegas willen we in een hotel verblijven (eerste nacht waarschijnlijk op een RV-site omdat de camper 's ochtends ingeleverd moet worden en dat redden we niet als we vanuit Zion komen). De eerste nacht in Denver zal ook in een hotel zijn.

Vragen:
- Hebben jullie tips n.a.v. deze route? Dingen die we wellicht beter anders kunnen indelen?
- Hebben jullie tips voor campsites op de genoemde plekken? Of voor specifieke activiteiten / excursies?
- Algemene tips voor het reizen met twee jonge kinderen zijn ook welkom :-)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Neliba 2023: Denver - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie route. Jammer dat jullie te weinig tijd hebben om South Dakota mee te nemen, want dat is wel een leuke onderbreking tussen Rocky Mountain NP en Yellowstone, maar het wordt te krap om het mee te nemen.
Voor Rocky Mountain NP trekken jullie erg weinig tijd uit; waarom niet op dag 3 hooguit tot de westkant van het park rijden? Zorg ervoor dat je een camping in het park hebt; anders heb je te maken met de timed entry reservering.
In Yellowstone zou ik een overnachting bij Madison of Norris wel mooi vinden; dan zit je dichter bij de geisergebieden.
Drie volle dagen Moab is mooi, maar een dag minder zou ook kunnen. In de zomer is het er aardig warm. Het zou wel mooi zijn om Capitol Reef mee te nemen in de route; niet alleen vanwege Capitol Reef maar ook omdat je dan een prachtige route hebt van Moab naar Capitol Reef, en van Capitol Reef naar Monument Valley. Maar goed, dat is wel meer rijden. Kijk eens in ons 2013- en 2019-verslag voor Capitol Reef en de route via de UT95.
Tussen Grand Teton en Moab is de route via Flaming Gorge het mooiste, hoewel daar ook wel saaie stukken tussen zitten. Via SLC kan ook, het eerste stuk via Bear Lake is mooi. Misschien is Antelope Island iets? Kijk daarvoor eens in ons 2015-verslag ook voor Yellowstone).

Marianne
Neliba
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 okt 2021, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Neliba 2023: Denver - Las Vegas

Bericht door Neliba »

Dank voor je tips Marianne, ik ga jullie reisverslagen zeker nog eens goed bekijken! (Ik heb meerdere van jullie verslagen al eerder doorgelezen, heel bruikbaar!).

Ik ga nog eens kijken of we een extra dag Rocky Mountains NP kunnen doen, maar ik vrees dat de twee reisdagen daarna (richting Cody) dan zo lang worden. Aan de andere kant hebben we tussen Grand Teton en Moab ook twee lange reisdagen, dus dat moet kunnen. De campings in Yellowstone ga ik nog eens bekijken, misschien dat we dat nog anders kunnen indelen.

In Moab willen we bewust drie dagen blijven staan. Waarschijnlijk één van de weinige campings met zwembad, dus even heerlijk relaxen voor de oudere jeugd. Bovendien zijn daar ook wat leuke outdooractiviteiten in de omgeving te doen (raften, jeep tour) wat die jongens ook wel leuk zullen vinden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Neliba 2023: Denver - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Als je in Grand Lake (of vlak daarvoor in het park) overnacht in plaats van in Grand Encampment heb je nog steeds 3 rijdagen. Maar het geeft je meer tijd voor RMNP.

En in Moab is inderdaad meer dan genoeg te doen.
Veel zwembaden heb je niet, maar vaak heb je wel een riviertje..

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer