Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door Stan.Gobien »

Wij gaan binnen anderhalve maand terug naar de USA, deze keer Texas en Lousiana.

Ik heb de onderstaande route opgesteld.
De 2 dagen van Waco,TX naar Fort Davis,TX via Abilene,TX vind ik een beetje moeilijk, precies niet veel te zien op die route.

Code: Selecteer alles

Dag	Datum	Van	Naar
1	di 14 jun 22	Amsterdam	Houston, TX
2	wo 15 jun 22	Houston, TX	Lafayette, LA
3	do 16 jun 22	Lafayette, LA	New Orleans, LA
4	vr 17 jun 22	New Orleans, LA	New Orleans, LA
5	za 18 jun 22	New Orleans, LA	Vicksburg, MS
6	zo 19 jun 22	Vicksburg, MS	Shreveport, LA
7	ma 20 jun 22	Shreveport, LA	Dallas, TX
8	di 21 jun 22	Dallas, TX	Fort Worth, TX
9	wo 22 jun 22	Fort Worth, TX	Waco, TX
10	do 23 jun 22	Waco, TX	Waco, TX
11	vr 24 jun 22	Waco, TX	Abilene, TX
12	za 25 jun 22	Abilene, TX	Fort Davis, TX

Code: Selecteer alles

13	zo 26 jun 22	Fort Davis, TX	Big Bend, TX
14	ma 27 jun 22	Big Bend, TX	Big Bend, TX
15	di 28 jun 22	Big Bend, TX	Del Rio, TX
16	wo 29 jun 22	Del Rio, TX	San Antonio, TX
17	do 30 jun 22	San Antonio, TX	San Antonio, TX
18	vr 1 jul 22	San Antonio, TX	Austin, TX
19	za 2 jul 22	Austin, TX	Austin, TX
20	zo 3 jul 22	Austin, TX	Galveston, TX
21	ma 4 jul 22	Galveston, TX	Houston, TX
22	di 5 jul 22	Houston, TX	Houston, TX
23	wo 6 jul 22	Houston, TX	Amsterdam (+1)
De dag van Dallas naar Fort Worth gaan we het 6th floor museum en downtown kort bezoeken. Daarna de Stockyards in Fort Worth.
In Waco, gaan we misschien een "Fixer Upper" tour of zoiets doen.

Het stuk van Del Rio naar San Antonio en dan verder naar Austin is de bedoeling om ook enkele highlights van de Hill Country mee te nemen op die dagen.

Heeft iemand nog suggesties of opmerking over de route?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door hemmie »

Ziet er op zich goed uit, maar voor Big Bend zou een extra dag wel mooi zijn. Je hebt eigenlijk wel minstens 2 volle dagen nodig om alle delen van het park te zien, de afstanden zijn groot.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door Mr. Patrick »

Wij hebben recent een klein deel van jouw route gedaan.
Voor ons waren een tour op Lake Martin in de buurt van Lafayette en de plantages Oak Alley en Whitney langs de Mississippi een uurtje buiten New Orleans hoogtepunten van de reis.
Het stuk langs de Mississippi met Natchez en Vicksburg was niet geweldig. Natchez zelf is wel leuk met de grote hoeveelheid oude chique huizen. Ons kon het Vicksburg Battlefield totaal niet bekoren. Op het moment dat je erovereen rijdt is het bijna onmogelijk om de relatie van de plekken die je bezoekt met de veldslag te herkennen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door Corv »

@Stan.Gobien
Een rit met een antieke stoomtrein, bijvoorbeeld https://texasstaterailroad.net/journey/at-the-depot/#
En in Texas een rodeo bezoeken.
En als je van rommelmarkten houdt, first monday in Canton Texas. Grootste flea market in the world,
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door Stan.Gobien »

Bedankt voor de reacties dusver.

Vicksburg is maar 1 nacht, dus het baltlefield park wordt maar een blits bezoekje.
Van New Orleans tot Vicksburg doen we een stukje Natchez Trace Parkway.

Bedankt voor de tips van Lake Martin en de plantages. Ik weet nog niet goed of we één gaan bezoeken of niet, toch een beetje een vreemde sfeer denk ik zo.

Big Bend extra dag, waar zou je die dag dan wegnemen?

Ik denk dat rodeo lastig wordt door de periode die we er zijn. Ik heb al eens zitten kijken maar vond geen meer.

Wat betreft Canton, First mondays iedere maand, helaas zitten we dan al op de laatste dagen van de reis rond Houston.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door hemmie »

Rodeo's zijn meestal vanwege de hitte in het voor- of najaar, juni, juli, augustus denk ik inderdaad niet dat je iets gaat vinden.

Misschien die volle dag in Houston weghalen? Tenzij je graag NASA (uitgebreid) wil bezoeken dan is die dag wel nodig. Ik ben zelf ook niet zo'n fan van Dallas, dus persoonlijk zou ik daar een dag minder doen, maar de meningen zijn verdeeld.
Terug in Texas!
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door Corv »

Toch echt tijdens trip naar Canton begin juli naar Mesquite gereden voor een rodeo. En op https://rodeosusa.com/rodeo/texas/ staan er ook wel wat in de agenda voor 2022.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door Tipsy_1 »

Leuke plannen!
Misschien heb je iets aan ons Texas verslag https://reisverhalen6.webs.com/texas-new-mexico-okt2014 en ons Louisiana verslag (foto verslag, zie tweede deel, wij deden ook Lake Martin) https://www.facebook.com/media/set/?set ... 214&type=3.

New Orleans is alleszins een zalige stad, erg leuk om in rond te dolen.
Natchez parkway/vicksburg deden wij in 2019 en vond ik niet bijzonder indrukwekkend.

Big Bend: zeker twee volle dagen! Chisos mountain lodge is top en ook lekker eten daar!
Ik weet niet je het kan inpassen maar Guadeloupe Mountains NP is leuk om te wandelen (je moet wel wandelen of je ziet niks).
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door Stan.Gobien »

Ik heb Guadeloupe Mountains NP nog proberen in te passen samen met Carlsbad Caverns, maar de afstand was dan enorm. Het lukte niet.

Houston willen we inderdaad NASA bezoeken.
We voorzien eigenlijk maar 1 volle dag voor Dallas en Fort Worth samen.

Ik denk dat ik Del Rio ga weghalen en die dag extra voor Big Bend zetten.
En dan van Big Bend naar San Antonio via Del Rio rijden (met enkel korte stops).
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door hemmie »

Bij mijn weten is er op zich niets in Del Rio, maar ten westen van Del Rio wel Seminole Canyon SP. Vonden wij heel mooi, maar dat was in het koelere voorjaar met heel veel wildflowers. Sowieso is de route binnendoor vanaf daar naar Big Bend mooi, maar ik zou zeker de voorkeur geven aan een extra dan Big Bend en dan de kortste weg naar San Antonio.

Guadalupe Mountains is zeker een bezoek waard, maar best ver van alles. Je kunt het goed combineren met Carlsbad Caverns en White Sands, mocht je ooit nog een die kant op gaan.

Als je die lus naar New Orleans en Vicksburg sowieso wil doen denk ik dat dit wel het maximaal haalbare is in Texas. Ook wel een beetje jammer, je zou makkelijk de hele periode kunnen vullen in Texas, en dan met kleinere afstanden, maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7933
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door Pete.Z »

En in Waco, het Texas Rangers museum is interessant, Dr.Pepper museumpje en store is grappig, en natuurlijk de Magnolia Market.


https://www.texasranger.org/

https://drpeppermuseum.com/

https://wacoheartoftexas.com/places/mag ... the-silos/
Gebruikersavatar
Lrj15
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:30
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zeeland

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door Lrj15 »

In 2019 hebben wij een Roadtrip Texas en New Mexico gedaan. Geweldige reis. Ook in juli, erg heet, we wisten het, maar toch viel dat soms tegen.
Dallas is enorm groot, maar verrassend mooie stad, maar te heet om rond te lopen. De Stock Yards waren erg leuk, natuurlijk toeristisch maar goed gedaan, we waren daar op tijd en hebben er ons best een flinke tijd vermaakt. Lunchtip: Cooper’s Barbeque, een echte Texas BBQ. Er is ook een Rodeo arena maar dat was ‘ s avonds en wij kregen last van de jetleg helaas.

Dallas /FW: de wegen daar zijn spaghetti. Over en onder elkaar door. En ze rijden in Texas heel anders dan in de rest van de VS, voor zover ik dat heb meegemaakt. Keihard, we werden op de snelweg ingehaald door enorme trucks die 140 reden. Veel korte in- en uitvoegstroken. Keep your cool. We hebben overnacht in de Big Bend in een tipi in Terlingua, de riverroad FM 170 van Lajitas naar Presidio langs de RIO Grande en Mexico is een van de mooiste wegen ooit. Del Rio hebben we alleen overnacht,niks noemenswaardigs, maar onderweg naar de Big Bend zijn we oa. gestopt in Langtry, waar een saloon staat die ook dienst deed als rechtbank, onder judge Roy Bean, the law west of the Pecos. Het echte wilde westen. Er is ook een kloof in dat gehucht en aan ander kant ligt Mexico. Wat je natuurlijk ook in de Big Bend hebt bij bv de Santa Elena kloof. Wij zijn niet overgestoken naar Mexico, ook al waren dat maar 10 stappen en heel laag water, we zagen dat Amerikanen wel doen, wij durfden dat niet want je komt dan illegaal t land weer binnen.

Onderweg langs snelwegen in de woestijn staan regelmatig van die rest arena’s waar je bevoordeeld ff kan zitten in schaduw…erg schoon en netjes. Echter kijk heel goed of er geen slang ergens in schaduw ligt en kijk altijd ff onder bankjes en tafels, want meestal zit er een black widow op kuithoogte. Wij waren daar toch wel alert op. Ga natuurlijk naar de Buccees tankstations, schone wc’s , prima eten om mee te nemen naar hotel of lunch ook daar. En bij de Loves tankstations hebben ze echt lekkere verse grillworst hotdogs , allerlei soorten, selfservice met allerlei toppings, als wij een loves zagen gingen wij daar echt even voor naar binnen.(thuis eten we nooit worst :lol: )

Caprock Canyon State Park in het noorden vonden we ook leuk, bizons van heeeeel dichtbij gezien.


Zo ik dacht ik typ even wat :) ik liet me even gaan, zou zo nog een keer teruggaan.
Ik hoop dat je iets kan met deze opsomming, DM mag altijd.
Mvg
Liane
Fl🐊NY🗽NJ-CA🌴AZ🌵NV-UT-TX🤠-NM-OK. Okt 2023: Washington DC
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door Stan.Gobien »

Bedankt voor de tips, worden zeer geapprecieerd.
Ook de worst en WC tip :D

Voor Big Bend voorzie ik nu 3 nachten.
In de Chisos Mountains Lodge is er nog één cottage beschikbaar (Roosevelt Stone Cottage #102) maar dat is dan wel 243€ per nacht.
Dat is best wel duur, maar misschien absoluut de moeite?
Of zouden jullie de 3 nachten spreiden over meerdere kanten van het park?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door hemmie »

Wij vonden 1 locatie binnen Big Bend wel te doen (wij kampeerden bij Rio Grande Village). Maar ik zou denk ik wel liever in het park slapen dan in Terlingua, vanuit Terlingua zijn sommige delen van het park wel heel ver. Wij sliepen ook wel in een uithoek, dus moesten het ook wel plannen, maar de afstanden waren voor ons toch wat minder denk ik. Daarnaast waren wij wel vanuit Terlingua het park binnen gereden (inderdaad vanuit Presidio), dus dat stukje hadden we wel meegpakt.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door Coyote »

Stan.Gobien schreef:
07 mei 2022, 21:21
Houston willen we inderdaad NASA bezoeken.
We voorzien eigenlijk maar 1 volle dag voor Dallas en Fort Worth samen.
Voor NASA kun je wel een hele dag uittrekken. In oktober 2019 heb ik NASA bezocht op de dag dat ik ook terugvloog naar Nederland en ik kon er dus maar een halve dag naartoe. Dat was echt te kort. Ik wil nog een keer terug en wil dan een hele dag naar NASA.

Eigenlijk is het jammer dat je maar zo weinig tijd voor Dallas en Fort Worth hebt. Uiteraard moet je keuzes maken waar je langer of korter verblijft. Ook in oktober 2019 heb ik een dag volledig besteed aan Dallas. 's Ochtends naar het Sixt Floor Museum, daarna naar het George W. Bush Presidential Library and Museum en vervolgens nog naar Southfork Ranch in Parker, even de serie Dallas van vroeger herbeleven. :wink: Deze 3 bezienswaardigheden waren goed te combineren in 1 dag.

In Forth Worth verbleef ik in mei 2019 3 dagen voor een groot Geocache-event. Ik heb toen o.a. ook de Stockyards bezocht, ben nog naar The Bureau of Engraving and Printing geweest en de Fort Worth Water Gardens bezocht. Een waterpark midden in de stad.

Kortom, er is genoeg te doen in beide steden.

Succes met de planning, mooie vooruitzichten! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Lrj15
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:30
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zeeland

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door Lrj15 »

Wij vonden 1 plek in Big Bend prima, dat geeft ook rust. De afstanden heb ik niet zo ervaren, ja de afstanden zijn groot dat is wel zo, maar het is zo mooi daar dat een autorit geen straf is. Met af en toe een overstekende roadrunner ( miepmiep) Maar eerlijk gezegd niks van gemerkt dat dat nadelige locatie zou zijn. Daarnaast heeft Terlingua wel iets over zich. Soort einde van de wereld met weird people. De (luxueuze) tipi’s waren geweldig, maar ondanks airco binnen wel iets warmer dan een cabin of zo, maar t uitzicht over de bergen met kampvuur was fenomenaal ( www.basecampterlingua.com) (om er te komen was beetje uitdaging, was toen echt slechte weggetje, dat wel)

Mvg
Fl🐊NY🗽NJ-CA🌴AZ🌵NV-UT-TX🤠-NM-OK. Okt 2023: Washington DC
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door Stan.Gobien »

Het plan is om vanuit Fort Davis of Alpine naar Presidio te rijden en dan via de 170 tot aan Terlingua met enkele korte stops onderweg.
Dus eventueel overnachten we dan de eerste nacht in Terlingua.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door Tipsy_1 »

Dat is wij deden Stan.Wij hadden 1 nacht in Terlingua (in dat resort, dat vond ik echt veel geld voor blabladibladi) en dan 2 nachten in de gewone kamers van de Chisos Mountain lodge.
Op zich werkte dat prima dus ik kan dat op die manier wel aanbevelen.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door Stan.Gobien »

Ik heb inderdaad via jouw verslag over die route gelezen en ze bekeken met Streetview en ziet er prachtig uit.

We hebben 1 nacht in de "Ten Bits Ranch" (+/-) dicht bij Terlingua en dan 2 nachten in een cottage de Chisos Mountain Lodge.
Ik ga kijken als er nog iets anders vrijkomt in Chisos Mountains Lodge de komende weken.
Wel een beetje ambetant is dat het restaurant bij Chisos Mountains Lodge slechts enkele dagen en enkel met take-away operationeel is.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Reis Stan.Gobien: Texas & Louisiana

Bericht door bedeve »

hemmie schreef:
03 mei 2022, 23:57
Ziet er op zich goed uit, maar voor Big Bend zou een extra dag wel mooi zijn. Je hebt eigenlijk wel minstens 2 volle dagen nodig om alle delen van het park te zien, de afstanden zijn groot.
Ik zat er vanuit Terlingua in 2019 3 dagen en had achteraf spijt dat ik niet een dag extra was gebleven
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer