Reis Tamaraaa: route + vraagje.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tamaraaa
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2022, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Tamaraaa: route + vraagje.

Bericht door Tamaraaa »

Hierbij onze route. Ik weet dat het een volle route is, maar ik heb nu tot en met Sedona al per dag gepland wat we willen zien en op alle dagen houden we in mijn planning nog tijd over, alleen de dag van Zion via Bryce naar Arches wordt misschien nachtwerk, maar goed je moet er wat voor over hebben haha.

Dag 1 Zondag 17-jul Aankomst San Francisco
Dag 2 Maandag 18-jul San Francisco - Tracy ('s avonds naar toe rijden)
Dag 3 Dinsdag 19-jul Tracy – Yosemite NP
Dag 4 Woensdag 20-jul Yosemite NP
Dag 5 Donderdag 21-jul Yosemite NP - Death Valley NP
Dag 6 Vrijdag 22-jul Death Valley NP - Las Vegas
Dag 7 Zaterdag 23-jul Las Vegas
Dag 8 Zondag 24-jul Las Vegas - Valley of Fire State Park – Zion NP
Dag 9 Maandag 25-jul Zion NP
Dag 10 Dinsdag 26-jul Zion NP - Bryce Canyon NP - Moab
Dag 11 Woensdag 27-jul Moab (Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse Point State Park)
Dag 12 Donderdag 28-jul Moab - Monument Valley - Page
Dag 13 Vrijdag 29-jul Page (Antelope Canyon)
Dag 14 Zaterdag 30-jul Page - Grand Canyon NP
Dag 15 Zondag 31-jul Grand Canyon NP
Dag 16 Maandag 1-aug Sedona
Dag 17 Dinsdag 2-aug Sedona - Joshua Tree NP
Dag 18 Woensdag 3-aug Joshua Tree NP - Los Angeles
Dag 19 Donderdag 4-aug Los Angeles (Disney?)
Dag 20 Vrijdag 5-aug Los Angeles
Dag 21 Zaterdag 6-aug Los Angeles - San Simeon
Dag 22 Zondag 7-aug San Simeon - San Francisco
Dag 23 Maandag 8-aug Vlucht naar Amsterdam

Maar zoals aangegeven in het onderwerp zit ik nu met een vraag. Dag 17 (Sedona naar Joshua Tree) wordt een behoorlijke reisdag. Nu geeft google maps meerdere mogelijkheden qua route:

image.png

Welke route zouden jullie kiezen, en liggen er nog leuke bezienswaardigheden daar langs de route? Ik verwacht dat van velen de voorkeur uitgaat naar de route bovenlangs, aangezien die over de oude Route 66 gaat, maar we overnachten ook al in Williams dus het begin van die route hebben we al gereden. Is de rest de moeite waard? Of is het eerder de moeite waard om de zuidelijke route te nemen en bijv. Phoenix er bij mee te pakken (en zo ja, wat is er in Phoenix zoal te zien wat de moeite waard is? Een snelle google search levert niet echt wat op.).
Het idee is om om dag 18 ook nog Joshua Tree NP in te gaan 's ochtends.
2019: New York City
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Tamara: route + vraagje..

Bericht door hemmie »

Waaron ga je naar Moab voor 1 nacht? Je hebt daar eigenlijk sowieso wel 3 nachten, dus 2 volle dagen, nodig om te zien wat je daar opsomt.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tamara: route + vraagje..

Bericht door Martin & Marianne »

Het is echt heel erg vol! Dit is jullie eerste keer naar het zuidwesten? Liggen de vluchten al vast?
In 23 dagen heb je voldoende tijd om het standaardrondje te doen, met misschien ook nog Capitol Reef en Monument Valley erbij, maar om Moab nog mee te nemen is wat mij betreft echt te veel, zeker met maar 1 dag daar. De rit van Zion via Bryce naar Moab is veel te veel van het goede. Je hebt tijd nodig voor de oostkant van Zion, voor Bryce, je rijdt langs de mooie UT12, je komt door Capitol Reef, en je zou naar Goblin Valle en Wild Horse Canyon kunnen, maar je heb helemaal nergens tijd voor. Dat is toch jammer? Je mist ook de mooiste uren van de dag in Bryce en Monument Valley; daar is een overnachting wel aan te raden.

Niet alleen dat stuk is erg vol, ook de rit van Yosemite naar Death Valley is veel te mooi om in slechts 1 dag te doen. Heb je al een idee waar je wilt overnachten? En je weet datje voor Yosemite en Arches een toegangsreservering nodig hebt?

Voor de route van Sedona naar Joshua Tree zou ik de snelste route nemen. Op welke dag rij je van de GC naar Sedona? Heb je 1 of 2 nachten in Sedona?

Ikk ben wel benieuwd naar je planning, heel bijzonder dat je voldoende tijd hebt. :wink: Jullie willen wellicht niet wandelen?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Tamara: route + vraagje..

Bericht door Marcopstal »

Ik vrees dat je je op veel zaken toch wat miskijkt. Ik zou ook wel eens die planning willen zien waar nog tijd over is. Ofwel denk je van alles vanuit de wagen te kunnen zien natuurlijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Tamaraaa
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2022, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tamara: route + vraagje..

Bericht door Tamaraaa »

haha ik verwachte deze reacties al. We weten dat het een vol programma is, zijn ons daar volledig bewust van. Als we een chill vakantie wilden hadden we wel een resort op Curacao ofzo geboekt. Dit is onze eerste keer roadtrippen, maar we verwachten ook dat het de komende jaren er niet weer van gaat komen (ik ga met een vriendin, willen allebei een huis kopen). Dit vandaar dat we liever iets meer plekken bezoeken en dat we dan op die plekken iets minder tijd hebben, dan dat we minder plekken zien en die enorm uitgebreid bezoeken. Nogmaals: volledig bewust.
Vluchten zijn al geboekt, auto gehuurd en hotels gereserveerd. Dit is onze dagplanning. Ik snap dat tijden relatief zijn, dat het best kan zijn dat routes langer duren, dat je wat vaker stopt onderweg, maar daarom probeer ik ook de avond volledig vrij te houden zodat er tijd voor uitloop is.
Dit is wat ik tot nu toe gepland heb:
image.png
image.png
image.png
Ja, een lekkere volle dag. Maar als we het na 3 uitzichtpunten ofzo al gezien hebben rijden we gewoon door naar het hotel. Het is allemaal maar een plan.
image.png
Las Vegas vond ik een lastige om te plannen, mochten er nog ideeën zijn..
image.png
Hier geldt ook: als we Valley of Fire halverwege de stoppunten al gezien hebben rijden we gewoon verder.

Het lijkt alsof ik niet meer afbeeldingen kan toevoegen dus ik ga even verder in een volgend bericht.
2019: New York City
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
Tamaraaa
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2022, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tamara: route + vraagje..

Bericht door Tamaraaa »

Vervolg
image.png
Idee voor Bryce Canyon is dus om bij aankomst direct door te rijden naar het einde, en vanaf daar per uitzichtpunt terug te rijden. Hier zijn we niet van plan om uitgebreid te hiken, maar hopen met de uitzichtpunten toch een goede impressie te krijgen. En wie weet dat we/ik over een aantal jaar terug kan om het uitgebreider te bezoeken.
image.png
Nog een drukke dag. In een ideale wereld zouden we dit allemaal op 1 dag bekijken, maar misschien dat we dead horse state park wel skippen. 't is allemaal maar een idee..
image.png
Monument Valley gaan we bewust niet verder in aangezien ik dat niet aandurf met een huurauto.
image.png
Tot zover de planning toe nu toe.. En er zullen vast nog zoveel mooie plekken zijn die we kunnen bezoeken, maar so be it. Ik zou ook echt niet weten wat ik zou moeten schrappen, met alles wat we nu willen zien ben ik zo tevreden en zo excited om het in het echt te gaan zien.

Edit: bedenk me nu dat ik niet gereageerd heb op de vraag met betrekking tot reservering: Yosemite, Arches en de Lower Antelope Canyon tour zijn reeds gereserveerd.
2019: New York City
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Tamara: route + vraagje..

Bericht door Marcopstal »

Ik denk dat je te weinig rekening houd met onvoorziene omstandigheden. Plannen is mooi maar op bepaalde momenten kom je ook nog zaken tegen waar je even bij stil blijft staan.

Theoretisch ben je op 25 minuten van de luchthaven aan Twin Peaks, maar een beetje verkeer en je doet er dubbel zo lang over.
Alamo Square is dan niet ver, maar daar moet je dan ook wel weer de wagen parkeren en dat kan best even duren.

Je wil met de cable car, ik zou zeggen uiteraard, maar soms schuif je bvb aan Hyde street tot een uur aan voor het aan jou is.
De Sea Lions zitten aan pier 39 van daaruit kan je naar Fisherman's wharf en als je wil zo verder naar de Golden Gate. Een metro hebben ze daar niet, wel street cars (trams)
Als je vertrekt uit SF zal de avondspits nog niet afgelopen zijn.

Denk eraan dat je een National Park vaak niet zomaar binnenrijdt. Je moet via een wachtpost en daar kan je ook al eens een halfuurtje aanschuiven.
Ook in Yosemite ga je moeten parkeren. Dat zal niet altijd op de plek zijn waar je denkt of even snel gaan als je zo willen, dan tikken de minuutjes erbij.
Ik geloof niet zo in stops van 15 minuten. Dat kan wel al eens maar vaak ben je een half uur kwijt zonder dat je het goed door hebt.

Ik vermoed dat je in Death Valley het hebt over artist drive en artist palette, een lus vanaf de weg voor badwater. In theorie 40 minuten, in de praktijk stop je verschillende keren en heb je zo 1,5 uur.
Zabriskie point ga je ook niet op 10 minuten doen en Dante's view al zeker niet.

In Vegas is heel veel te zien. Outlet beveel ik steeds de North outlet aan, daar ben je snel een paar uur kwijt. Afstanden op de strip zijn groot. Maar het lijkt me dat je ook zaken zoals de Forum shops en Canal shops toch moet gezien hebben. En vergeet zeker de conservatory in de Bellagio niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tamara: route + vraagje..

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp dat je nuets wil of kan wijzigen. Of je op deze manier meer ziet is natuurlijk de vraag, je rijdt heel veel moois voorbij. Wil je langs de Tioga Road geen wandeling doen? Er zijn er paar leuke korte wandelingen zoals die naar de Pothole Dome en die naar Soda Spings. Verder mis ik Mono Lake. Neem een kijkje aan de zuidkant van het meer, dat hoeft niet veel tijd te kosten. Bij Lone Pine heb je de Alabama Hills. Zeer de moeite waard. Net als de Alabama Hills café. In Death Valley is de Salt Creek aardig als je daar nog de pup fish kunt zien maar dat zal in juli niet meer het geval zijn.
Mel's Diner is leuk. Als je daar in de buurt zit is de Golden Gate brug niet echt op loopafstand.

Zoals Marcopstal zegt ben je vaak veel meer tijd kwijt dan gepland. Je ehbt het in Yosemite over de trailhead parking; dit is een kleine parking. Als je daar bent en het is vol moet je ergens anders zien te parkeren en de shuttlebus pakken. Of een stuk extra lopen.
De Yosemite Fall zal droog staan, dus die kun je wel overslaan. Dat scheel alweer. :wink:

Mocht je toch nog iets aan willen passen, laat dan Moab vallen. Neem daar een andere keer meer tijd voor, en bij voorkeur in een minder hete periode.

Je weet dat je voor Angels Landing een permit nodig hebt?

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Tamara: route + vraagje..

Bericht door josea »

Op dag 10 ga je om 8.00 van Springdale naar Overlook Canyon trail, door de tunnel, parkeren, de trail lopen heen en terug en dan om 9.00 weer bij de auto zijn? Nee, dat gaat je niet lukken, denk ik.
En dan ben je op die dag volgens planning ook pas om 22.00 uur bij je hotel?
Je moet hier echt wat skippen, ben ik bang….
Laatst gewijzigd door josea op 01 mei 2022, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Tamara: route + vraagje..

Bericht door Marcopstal »

Tamaraaa schreef:
30 apr 2022, 20:41
Als we een chill vakantie wilden hadden we wel een resort op Curacao ofzo geboekt. Dit is onze eerste keer roadtrippen, maar we verwachten ook dat het de komende jaren er niet weer van gaat komen (ik ga met een vriendin, willen allebei een huis kopen). Dit vandaar dat we liever iets meer plekken bezoeken en dat we dan op die plekken iets minder tijd hebben, dan dat we minder plekken zien en die enorm uitgebreid bezoeken. Nogmaals: volledig bewust.
Ik wou hier toch ook nog even op reageren. Dit is een uitleg die je nog al eens tegenkomt. We weten niet of we ooit nog eens die richting uitgaan.... . Denk eraan dat er ook een spreekwoord is welke zegt "less is more". Zelfs nu ga je nog veel zaken overslaan want er is nu eenmaal heel veel te zien. Als je jezelf zo een strak en druk schema oplegt dan riskeer je ook een gevoel van "ontevredenheid te creëren", hetzij doordat je eigenlijk wel langer ergens wenst te blijven maar dit niet kan, hetzij doordat je uitloopt op je schema en noodgedwongen weer dingen gaat schrappen. Overweeg die zaken goed. Uiteindelijk moet het toch ook nog "vakantie" blijven.
hemmie schreef:
30 apr 2022, 20:20
Dag 10 Dinsdag 26-jul Zion NP - Bryce Canyon NP - Moab
Weet dat de mooiste momenten voor Bryce bij zonsondergang en opgang zijn. Weet ook dat Moab bezoeken op één dag niet echt realistisch is.
Tamaraaa schreef:
30 apr 2022, 19:52
Phoenix er bij mee te pakken (en zo ja, wat is er in Phoenix zoal te zien wat de moeite waard is? Een snelle google search levert niet echt wat op..).
Daar is ook een reden voor. Er zijn wel zaken uiteraard maar Phoenix heeft niet echt veel te bieden en is dan ook geen meerwaarde.
Tamaraaa schreef:
30 apr 2022, 19:52
Welke route zouden jullie kiezen, en liggen er nog leuke bezienswaardigheden daar langs de route? Ik verwacht dat van velen de voorkeur uitgaat naar de route bovenlangs, aangezien die over de oude route 66 gaat, maar we overnachten ook al in Williams dus het begin van die route hebben we al gereden.
De aangeduide weg nu is de Interstate. De "oude route 66" wijkt hier vaak van af. Bezienswaardigheden zijn Seligman, Hackberry, Oatman. Maar vergis je niet, als je deze plaatsen ook wil aandoen en er een beetje rondkijken dan ben je al snel enkele uren extra kwijt. Je eindpunt nu is de ingang tot Joshua Tree dus daar heb je dan nog niets gezien. De route bovenlangs nemen met de genoemde plaatsjes maakt natuurlijk dat er onderweg stops zijn die interessant zijn anders is het een saaie reisdag. In afstand is het allemaal geen groot verschil, in tijd uiteraard wel.
image.png
Bijlagen
image.png
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tamara: route + vraagje..

Bericht door Martin & Marianne »

Ik wil ook nog wel even reageren op dit stuk
Tamaraaa schreef:
30 apr 2022, 20:41
We weten dat het een vol programma is, zijn ons daar volledig bewust van. Als we een chill vakantie wilden hadden we wel een resort op Curacao ofzo geboekt. Dit is onze eerste keer roadtrippen, maar we verwachten ook dat het de komende jaren er niet weer van gaat komen (ik ga met een vriendin, willen allebei een huis kopen). Dit vandaar dat we liever iets meer plekken bezoeken en dat we dan op die plekken iets minder tijd hebben, dan dat we minder plekken zien en die enorm uitgebreid bezoeken.
Het standaard rondje is beslist geen strandvakantie. Ook in de voorbeeldroute moet je keuzes maken en heb je nergens meer dan twee nachten. Je denkt nu dat je veel ziet maar dat is dan vooral vanuit de auto. Tijd om echt iets te zien en te doen is er niet.
Het is ook niet zo dat je plekken 'enorm uitgebreid' zou moeten bezoeken, dat lukt ook niet in de voorbeeldroute. Maar iets meer tijd om een park te leren kennen en waarderen en eens een wandeling te maken is echt geen overbodige luxe.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tamara: route + vraagje..

Bericht door jill1234 »

Ik denk dat je je heel erg verkijkt op hoeveel tijd alles kost; als je tenminste iets wil zien. Het is hierboven al door meerderen gezegd dus ik ga verder niet in herhaling treden; ik hoop alleen dat je toch nog wat kan schuiven en Moab er uit laat; dat stuk is echt gekkenwerk.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Tamaraaa
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2022, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tamara: route + vraagje..

Bericht door Tamaraaa »

Stel we zouden Moab eruit gooien, dan zou die overnachting denk ik naar Bryce Canyon verplaatst worden, waarna we door gaan naar Page. Hoe pak je dan monument valley mee? Dat ligt dan opeens wel heel erg uit de richting..
2019: New York City
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tamara: route + vraagje..

Bericht door Martin & Marianne »

Dat valt wel mee. Monument Valley is wel een must? Ik vind het schitterend als de zon laag staat, dan zijn de rotsen prachtig (kijk eens hier en hier voor onze overnachting daar). Er midden op de dag langsrijden is toch een stuk minder mooi.
Om toch een beetje tegemoet te komen aan jullie wensen van veel rijden zou je dan dit kunnen doen:

Dag 9 Maandag 25-jul Zion NP
Dag 10 Dinsdag 26-jul Zion NP - Bryce Canyon NP
Dag 11 Woensdag 27-jul Bryce - Capitol Reef
Dag 12 Donderdag 28-jul Capitol Reef - Monument Valley - Page
Dag 13 Vrijdag 29-jul Page (Antelope Canyon)
Dag 14 Zaterdag 30-jul Page - Grand Canyon NP
Dag 15 Zondag 31-jul Grand Canyon NP
Dag 16 Maandag 1-aug Sedona

Ik zou dan zelf een nacht Page inruilen voor een nacht MV.
Zonder Capitol Reef kun je van Bryce naar Page, en dan naar MV en vandaar naar de Grand Canyon.
Met de route via Capitol Reef heb je twee schitterende wegen, de UT12 en de UT95. Kijk voor die wegen eens in ons 2013-, 2017- en 2019-verslag.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tamara: route + vraagje..

Bericht door jill1234 »

Tamaraaa schreef:
01 mei 2022, 11:53
Stel we zouden Moab eruit gooien, dan zou die overnachting denk ik naar Bryce Canyon verplaatst worden, waarna we door gaan naar Page. Hoe pak je dan monument valley mee? Dat ligt dan opeens wel heel erg uit de richting..
Dat kan prima hoor. Wij zijn vanuit Bryce naar Page gegaan voor 1 nacht (kleine 3 uur rijden) en van Page naar Monument Valley (2 uur rijden) voor 1 nacht. Vanuit Monument Valley naar de Grand Canyon (3,5 uur rijden)
Denk dat als je Moab er uit haalt het al heel veel scheelt! In Bryce is er misschien nog plek op North Campground, middenin het park.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Tamaraaa
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2022, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tamara: route + vraagje..

Bericht door Tamaraaa »

Martin & Marianne schreef:
01 mei 2022, 12:04
Dag 9 Maandag 25-jul Zion NP
Dag 10 Dinsdag 26-jul Zion NP - Bryce Canyon NP
Dag 11 Woensdag 27-jul Bryce - Capitol Reef
Dag 12 Donderdag 28-jul Capitol Reef - Monument Valley - Page
Dag 13 Vrijdag 29-jul Page (Antelope Canyon)
Dag 14 Zaterdag 30-jul Page - Grand Canyon NP
Dag 15 Zondag 31-jul Grand Canyon NP
Dag 16 Maandag 1-aug Sedona

Ik zou dan zelf een nacht Page inruilen voor een nacht MV.
Zonder Capitol Reef kun je van Bryce naar Page, en dan naar MV en vandaar naar de Grand Canyon.
Met de route via Capitol Reef heb je twee schitterende wegen, de UT12 en de UT95. Kijk voor die wegen eens in ons 2013-, 2017- en 2019-verslag.

Marianne
Nacht Page inruilen voor Monument Valley wordt lastig, de tour op 29 juli staat al om 9:15 gepland en volgens mij moeten we er ook 3 kwartier ofzo van te voren al zijn + je gaat daar ook door een tijdzone dacht ik? De nacht erna kan eventueel wel in MV maar dan rijden we voor een gedeelte zelfde route terug + we durven toch niet met onze huurauto bij MV te rijden.. Denk dat we dat gewoon zo laten.

Maar jullie hebben ons overtuigd hoor, we gaan Moab schrappen en dan een overnachting bij Bryce en Capitol Reef er voor in de plaats. En dan naar en van Capitol Reef via die scenic driveways. Denk inderdaad dat dat wel meer rust geeft op de route, hoewel ik het wel heel jammer vind om Arches te laten vallen. Maar goed, we zijn nog maar 26 jaar dus in theorie nog genoeg tijd om eens terug te gaan haha.
2019: New York City
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Tamaraaa: route + vraagje.

Bericht door josea »

Goede keus hoor!
En als je een beetje goed bent in “dirtroads” rijden (gravel wegen), en je hebt een SUV gehuurd, dan kun je ervoor kiezen om vanuit Page via de Cottonwood Canyon Road naar Page te rijden. Hele mooi weg, en dan kun je ook een korte afslag nemen naar de Grosvenor Arch, heb je toch een (grote!) Arch gezien.
Kan echter alleen als het een droge periode is, bij regen wordt de weg niet aangeraden!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tamaraaa: route + vraagje.

Bericht door jill1234 »

Goede keus! En je komt vast nog eens terug! Wij hebben tijdens onze eerste keer in het Zuid Westen ook Moab niet gedaan; komende zomer gaan we weer en dan doen we MOAB (en Rocky Mountains, Yellowstone o.a.)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Tamaraaa: route + vraagje.

Bericht door jojostravelusa »

Als je puur uitgaat van het aantal kilometers, dan rekenen wij altijd 500 km extra voor onvoorzien. Dat zijn de meters op parkeerterreinen, in plaatsen, verkeerd rijden en zo. Dat komt bij ons altijd goed uit. We zaten er een keer 25 en een keer 6 mijl boven.
Dit zegt nog niets over de tijd die je kwijt bent natuurlijk en wat je in die tijd kunt doen. Wij kiezen er ook vaak voor om van veel een beetje te zien i.p.v. veel van een beetje. Het maakt ons juist onrustig als we ergens een aantal nachten op een camping zouden staan in de wetenschap dat Amerika nog zoveel groter is :lol:
Tamaraaa
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2022, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tamaraaa: route + vraagje.

Bericht door Tamaraaa »

@jojostravelusa haha die km kunnen mij eigenlijk op dit moment een worst wezen, is puur even ter indicatie wat we kunnen verwachten :p De tijden die er naast staan is wat google nu weergeeft, dat zal idd ook wel wat afwijken. Maar goed, gelukkig hebben we elke dag wat speling :) Ben wel van plan om het in de VS bij te houden wat we per dag gereden hebben, ik hou wel van die statistiekjes. Maar mezelf kennende vergeet ik dat daar compleet.
En idd herkenbaar dat wat je zegt van veel een beetje hahaha. Die onrust voel ik nu al terwijl we best wat gaan zien.
Leuk dat je je blogs in je onderschrift hebt staan, ik ga eens kijken of ik daar nog wat ideeën uit kan opdoen.
2019: New York City
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer