Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mcflurry
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Bericht door mcflurry »

Hallo allemaal,

Ik voel me haast bezwaard om een bericht te maken. Er staat al zo veel informatie op dit forum!
Wij gaan in september/oktober een rondreis maken van 21 dagen waarvan we 18 dagen de camper hebben. We vliegen op San Francisco, dit staat vast. We halen daar de camper op en leveren hem daar ook weer in. Dit staat ook vast.

We hebben een route in gedachten maar hebben nog niets gereserveerd. Hebben de boeking pas afgelopen week rond gemaakt. :)

Dag van aankomst slapen we uiteraard in San Francisco, om op dag 2 de camper te halen. Die dag zal ook in het teken staan van boodschappen etc. Als het lukt willen we een begin maken, in ieder geval vast de stad uit en richting Yosemite.

Dag 3: Yosemite
dag 4: Yosemite - Death Valley (tips voor overnachtingsplek zijn welkom, of meteen door naar Las Vegas?)
Dag 5: Death Valley - Las Vegas
Dag 6: Las Vegas - Zion
Dag 7: Zion en/of Bryce Canyon
Dag 8: Zion en/of Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon - Page
Dag 10: Page - Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon - Kingman
Dag 12: Kingman - Joshua Tree
Dag 13: Joshua Tree - LA
Dag 14: LA
Dag 15: LA - via Highway 1 naar San Francisco verspreid over 2 of 3 dagen.
Na camper inleveren hebben we nog een dag SF.

We hebben helaas geen mogelijkheden om er nog een week aan te plakken, dus we moeten echt keuzes maken. Ik had bijvoorbeeld ook graag nog Sequoia gezien en Arches NP en Capitol Reef, maar ik vrees dat dit niet gaat passen.
We zijn mensen van de natuur, maar de steden lijken ons dan ook weer te gaaf om over te slaan.

Mochten jullie andere tips hebben dan nemen we die graag aan, we zijn nog niet in West-Amerika geweest, dus we vinden het lastig inschatten allemaal. We zijn zeker niet gebonden aan bovenstaand schema en kunnen alles nog aanpassen.

Op voorhand al dank voor de tips! We lezen nog lekker verder en pakken uit velen berichten ook andere tips mee. :)

Groetjes Fleur.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camperreis SF - LV- LA

Bericht door IngridZw »

Welkom op het forum en je hoeft je echt niet bezwaard te voelen. :wink:
Met de dagen die jullie hebben zit je wel aan het maximum wat je eruit kunt halen. Ik zou niet meer toevoegen anders wordt het te gehaast vooral met een camper.
Voor Zion zijn 2 nachten aan te raden en voor Bryce heb je aan 1 overnachtingen voldoende. Zorg wel dat je zo snel mogelijk de campings reserveert want vooral in de parken gaat het heel snel. Wij sliepen meestal in hotels maar op dit forum zijn er genoeg mensen die je hierover informatie kunnen geven.
Weet je of je met de camper door Death Valley mag rijden? Van Yosemite naar Death Valley is sowieso al een behoorlijke rit. Ik zou dan niet verder gaan dan Mammoth Lakes zodat je ook tijd hebt voor de Tioga Pass.
Welke tips zoek je verder nog ? Als het over de parken gaat dan kan je o.a. veel informatie vinden op de site www.ontdek-amerika.nl. En veel reisverslagen lezen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camperreis SF - LV- LA

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Wanneer gaan jullie precies? Je weet dat campings in de parken 6 maanden van te voren geboekt kunnen worden en dat zeker in september de meeste campings al vol zullen zijn? Als je na 15 september in Yosemite bent kun je op 15 mei nog reserveren. Probeer dan een van de campings in de vallei te bemachtigen. Lees je goed in, via www.nps.gov/yose onder camping.
Als je geen camping in het park hebt heb je een toegangsreservering nodig. Zie ook daarvoor de genoemde site.

Tussen Yosemite en Death Valley is zeker een overnachting aan te raden. Je hebt anders geen tijd voor de Tioga Road en bezienswaardigheden als Bodie, Mono Lake en de Alabama Hills.

Schrijf de route - met de suggesties van ons erinn verwerkt- mog eens helemaal uit, van dag 1 tot de dag van de terugvlucht wan dan is het duidelijker hoeveel ruimte je nog hebt. Een overnachting bij Valley of Fire zou bijvoorbeeld niet gek zijn.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Camperreis SF - LV- LA

Bericht door Marcopstal »

Het lijkt me ook handig om na het afhalen van de camper toch al minstens een uurtje SF uit te rijden.
Van Yosemite naar Vegas in één dag is te ver, die tussenstop in DV ijkt me dan rtoch eerder een must.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mcflurry
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Camperreis SF - LV- LA

Bericht door mcflurry »

Bedankt voor jullie reacties! :)

@Ingrid, bedankt voor je tip mbt Zion en Bryce, dan kunnen we dit stukje ook wat concreter maken. We mogen inderdaad door Death Valley dus dat gaan we ook doen. Als ik jou reactie en die van Marco zie dan gaan we daar ook een tussen stop plannen en niet in een stuk door. Ik had al wel verwacht dat dit te lang zou zijn ivm alles wat we onderweg nog tegen komen.

@Marianne, we vertrekken op 18 september tot 7 oktober. Voor Yosemite staat dus al een reminder in mijn agenda om te kijken of het lukt om een plekje in de vallei te bemachtigen. Dat is in ieder geval het uitgangspunt.

Ik ben momenteel bezig met de route, als ik die dan zo goed als af heb dan ga ik de campings erbij zoeken en daar waar het al kan boeken. Heeft iemand misschien nog een tip voor een leuke overnachting, de eerste campernacht? Marco gaf aan dat het handig is om al een uurtje onderweg te zijn de stad uit, zijn er plekken die dan leuk zijn om te overnachten?
Ik ga de route straks nog een keer uitgebreid uitschrijven en doornemen, dan zal ik hem hier nog eens plaatsen.

Alvast bedankt! :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camperreis SF - LV- LA

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zover mogelijk rijden die eerste dag. Ik heb geen ervaring met campings daar. Hoe laat kun je de camper ophalen? Misschien niet gek om ergens rond Manteca (als je via de 120 het park wilt binnen rijden) of bij Modesto in de buurt overnachten. Lijkt me wel handig als je dan nog in de ochtend ergens boodschappen kunt doen, na 1 nacht ontdek je wellicht toch nog dingen die je vergeten bent.

Marianne
mcflurry
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Bericht door mcflurry »

Ik heb de route iets meer gespecificeerd; we hebben 20 dagen en hebben dus nog 1 dag over... Iemand tips om misschien ergens een dag langer te blijven? Voor nu hebben we 2 nachten Yosemite, 2 nachten Zion en 2 nachten Los Angeles. Denk dat het lekker is om nog ergens 2 nachten van te maken, zo zijn we niet volle bak aan het rijden. Of....... Toch rijden en nog iets er tussen plakken om te bezoeken? Of een extra dag San Francisco zou ook nog kunnen aan het eind, al neigen we dan toch meer naar een andere plek... Las Vegas bijvoorbeeld....
Of is een overnachting in Death Vally nog de moeite waard om vervolgens de dag erna door te gaan naar Vegas?

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco - Manteca of Modesto of zo ver mogelijk? (afhankelijk van tijdstip camper ophalen, is nog niet bekend + boodschappen tijd)
Dag 3: Manteca/Modesto - Yosemite NP
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP - Mammoth Lakes
Dag 6: Mammoth Lakes - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon - Page
Dag 11: Page - Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon - Kingman
Dag 13: Kingman - Joshua Tree
Dag 14: Joshua Tree - Los Angeles
Dag 15: Los Angeles
Dag 16: Los Angeles - Santa Barbara
Dag 17: Santa Barbara - Morro Bay
Dag 18: Morro Bay - Monterey
Dag 19: Monterey - San Francisco (camper inleveren)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Je mist nu de overnachting in Death Valley. Die zou ik er in houden. Dus zowel in Mammoth Lakes of Lee Vining als in DV een overnachting. Op die manier heb je voldoende tijd voor de bezienswaardigheden onderweg zoals Bodie, Mono Lake. Alabama Hills, en de verschillende stops in Death Valley. Kijk eens in ons 2019-verslag daarvoor; wij waren er toen ook in september.

Ik weet niet of die stop in Santa Barbara veel toevoegt; als je al op dag 19 de camper in moet leveren is het misschien wel zo rustig om op het laatst 2 nachten Monterey te doen. Leg die campings al vast vast, ook langs de kust is het erg druk.

Marianne
mcflurry
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Bericht door mcflurry »

Dankjewel Marianne. Vandaar inderdaad mijn dag over.....

Ik las dat in DV op de camping FF is... Heeft iemand hier ervaring mee? Moet je dan echt vroeg bij de camping zijn of valt het mee en is er over het algemeen plek als je eind vd middag aan zou komen? In het ergste geval zouden we door moeten rijden...

Heeft er nog iemand tips voor een leuke camping in de buurt van Kingman?

In verband met onze wat late boeking is Watchman bij Zion al vol. Nou zag ik dat South 14 dagen van te voren te reserveren is, is dat een hele grote gok of is het goed te doen? Anders is de camping in Springdale de beste optie denk ik?
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Bericht door Cobert »

Wat betreft Manteca: dat is goed te doen als je die dag de camper ophaalt. Wij hebben daar ook overnacht na het ophalen van onze camper. (2014) Wij stonden op Turtle Beach resort.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Bericht door Cobert »

Zion Canyon campground ligt net buiten het park. Volgens mij stopt de shuttlebus daar ook. Het ligt eigenlijk net aan de andere kant van de Virgin River. Die camping hadden wij ook als alternatief voor dit jaar, maar wij hadden het geluk een plek op Watchman te kunnen reserveren
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen idee hoe snel de campings in DV vol zijn; toen wij in 2019 in september langs de camping bij Furnace Creek reden zag die er uitgestorven uit. Je zou het eerst bij Stovepipe Wells kunnen proberen. Misschien niet gek om daar te informeren hoe het bij Furnace Creek is. Als ze aangeven dat het daar vol is blijf je in SPW, en anders rij je door. Je kunt ook eerst bij Panamint Springs kijken, daar zal het koeler zijn dan bi de andere campings.

Voor Zion kun je inderdaad South proberen. Ik heb geen idee hoe snel dat gaat. Misschien voor de zekerheid de camping in Springdale reserveren? Die ligt prima en heeft wat meer voorzieningen. Ik weet niet hoe daar de annuleringsvoorwaarden zijn, misschien kun je die annuleren als South toch lukt.

Volgens mij is er een KOA bij Kingman, misschien is dat wel eens lekker ter afwisseling?

Marianne
mcflurry
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Bericht door mcflurry »

Fijne tips! Hartelijk dank allemaal! :)
mcflurry
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Bericht door mcflurry »

Daar was ik toch weer.... We komen er nog niet helemaal uit.. We hadden onze route eigenlijk helemaal rond, echter kunnen we ons verblijf met twee nachten verlengen. Onze route is als volgt:

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF - camper ophalen, begin maken tot hoe ver we komen ri Yosemite NP
Dag 5: Aankomst Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 8: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 9 Death Valley - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon - Page
Dag 14: Page - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Kingman
Dag 16: Kingman - Joshua Three
dag 17: Joshua Three - LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA - Pismo Beach (of iets verder, nog niets geboekt)
Dag 20: Pismo - SF
Dag 21: SF (oude plan, gezien de eerste dagen willen we deze dag dus ergens anders doen)
Dag 22: Camper inleveren + terugvlucht (zie hierboven)

In eerste instantie hadden we 20 dagen. Nu hebben we er 22 en hebben we 2 extra nachten aan het begin in SF. Die laatste 2 nachten in SF willen we dus eigenlijk schrappen omdat we daar in het begin al zijn. Sommige campings zijn al geboekt, zoals Yosemite en Zion. Deze kan ik moeilijk wijzigen omdat de campings gewoon al vol zijn dus die wil ik laten staan omdat we bij beide nu campings in de parken hebben. Verder zijn we nog best flexibel en kan er nog eea geannuleerd en gewijzigd worden. Wat raden jullie aan, welke plek is super leuk om langer te blijven, of om er misschien extra bij te pakken?
We eindigen dan dus vanaf Pismo of omgeving naar SF voor het inleveren van de camper.

Alvast bedankt weer voor de tips :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Je had eerst 3 overnachtingen aan de kust en nu nog maar 1? Ik zou zeker een overnachting in Monterey toevoegen.
Verder zou je de route uit kunnen breiden met Monument Valley (tussen Page en de Grand Canyon). Of doe een extra nacht Page, dat geeft je ook wat meer ruimte voor Brye en de GC.

Heb je toch Watchman kunnen reserveren?

Marianne
mcflurry
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Bericht door mcflurry »

Hoi Marianne,

Ja klopt, we hadden uiteindelijk maar 1 nacht gedaan omdat we in eerste instantie de laatste dagen aan de kust zouden staan in SF, maar die was er nu al uit. Goeie om dan inderdaad evengoed nog een nacht daar te doen.

Verder dachten we ook aan Page, dat is dus zeker de moeite waard om daar een nacht langer te blijven?

Nee Watchman helaas niet meer gelukt, we waren te laat. We gaan South nog wel proberen maar voor de zekerheid ook Zion Canyon geboekt omdat die ook al aardig vol liep. Die kunnen we nog annuleren als South lukt.
Yosemite is wel gelukt in de vallei, dus dat is wel super fijn :)

Dankjewel weer voor jullie tips.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Bericht door Martin & Marianne »

ik weet niet wat jullie plannen nu zijn voor Page. Wil je naar Antelope Canyon of een andere slotcanyon? Naar Horseshoe Bend? Lake Powell?
Een extra dag daar geeft je wat meer rust, en zoals ik al zei heb je dan ook meer tijd voor Bryce; je hoeft dan niet al 's morgensvroeg te vertrekken uit Bryce. En je kunt al vroeg in de ochtend van Page naar de Grand Canyon rijden zodat je daar ook wat meer tijd hebt.
Verder is het natuurlijk wat lastig adviseren als we niet weten waar jullie belangstelling naar uit gaat en wat voor reizigers jullie zijn. willen jullie in de parken veel gaan wandelen?
Een extra nacht Zion zou ook niet gek zijn; dan kun je op weg naar Zion nog een bezoek brengen aan Valley of Fire. Ik begrijp dat je in Zion dus niet in het park overnacht; is daar dan niets meer te schuiven?

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Bericht door josea »

En wil je niet een dagje extra in Las Vegas blijven?
mcflurry
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Bericht door mcflurry »

Sorry voor de late reactie, ben weer veel te druk met andere topics lezen en mn eigen vergeten haha..

We hebben gekozen voor een extra nacht Page, inderdaad wat meer rust en meer tijd daar.
Een extra nacht Vegas hebben we ook even aan gedacht maar we gaan liever voor de natuur en houden van wandelen.

En we hebben besloten om vanaf LA een nacht extra te pakken onderweg naar SF zo dat we ook iets meer tijd hebben voor de kustweg.

Dank voor de tips! :)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis mcflurry: camperreis SF - LV- LA.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben, lang geleden, bij Death Valley weleens op de camping bij Tecopa Hot Springs gestaan. Dat ligt aan de zuid-oostkant van Death Valley. Wij kwamen er, voor het internettijdperk, toevallig terecht. Nu hebben ze uiteraard een site. Ze zijn niet duur: ongeveer $ 25,- per nacht.
https://www.tecopahotspringscampground.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer