Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door IngridUSA »

Het is niet nodig en niet toegestaan om te quoten op een direct bovenliggend bericht.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Koop de pas bij het eerste park dat je bezoekt. Het park kan die inkomsten heel goed gebruiken.

Marianne
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door Wadu »

Martin & Marianne schreef:
08 aug 2022, 23:35
Koop de pas bij het eerste park dat je bezoekt. Het park kan die inkomsten heel goed gebruiken.
Klopt....

maar met de prijs die ik betaalde in die parken aan overnachting, restaurants of in de General Stores ......

Er is nu eenmaal ruimte voor 2 gebruikers op die pas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zeg alleen maar dat de parken die inkomsten goed kunnen gebruiken. Wat concessiehouders zoals Xanterra verdienen is niet voor de NPS.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door Tantelotje »

Ik ga hiermee off topic.

Maar als je ziet dat bijvoorbeeld de Hoge Veluwe al ruim € 11,- p.p. kost...
Dan is $ 80 toch een koopje om alle parken op een route door de VS te bezoeken? Los van wat je overnachtingen kosten.
Daarnaast ook wat Marianne zegt; de parken worden er van onderhouden, dat kost geld.

Dat iets strikt genomen mag (alhoewel ik me ernstig afvraag of gedeeld gebruik tijdens vakantie nou echt de intentie van de regel is.) betekent niet dat het móét.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door jojostravelusa »

Ik ben erg voor het kopen van een parkenpas. Inderdaad, al het geld komt alleen ten goede aan de parken. Maar, toen een collega een paar jaar geleden hun pas voor niets aanbood, heb ik geen nee gezegd :wink: .
Eilasor
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2022, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door Eilasor »

Hoi! Ben ik weer met een vraag :)

We willen onze vlucht van New York naar Las Vegas boeken.

Dag 1 landen we rond 16:30 in New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 vliegen we van New York naar Las Vegas, dan slapen we dan 1 nacht in Las Vegas (voor nu geboekt op Fremont Street)
Dag 6 halen we de huurauto op en rijden we door naar de Grand Canyon

En later komen we nog 2 nachten terug in Las Vegas (geboekt op de Strip):
Dag 12 rijden we van Zion naar Las Vegas
Dag 13 hele dag Las Vegas
Dag 14 rijden we van Las Vegas naar Death Valley

Maar nu twijfelen we over die vlucht van New York naar Las Vegas op dag 5:
- Of vertrek om 11:20 AM uit NY, aankomst 2:02 PM in LV (heb je dus niets meer aan je dag in NY maar daar heb je dan al 3 volle dagen gehad, heb je nog wel wat aan je dag in LV en kan je die avond dan meteen naar Fremont Street waar ons hotel dan toch zit)
- Of vertrek om 6:30 PM uit NY, aankomst 9:20 PM in LV (heb je nog wel wat aan je dag in NY, maar ik vraag me af of je dan nog echt wat van Fremont Street gaat zien die avond.. dus dan zou je later op dag 12/13/14 daarheen moeten)

Wat zijn jullie gedachten hierover? We zijn in beide steden nog nooit geweest dus vind het lastig inschatten waar we blijer gaan zijn met meer tijd... en ook hoeveel tijd we echt nog in Las Vegas gaan hebben op dag 12 en dag 14 aangezien dat ook reisdagen zijn, misschien dat er onderweg wel zoveel moois te zien is dat je effectieve tijd in Las Vegas dan weinig is op die dagen. En is 400 dollar een beetje een oké prijs voor een enkeltje NY > LV voor 2 personen incl. bagage?

Alvast bedankt!!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door paulr »

Tja, erg persoonlijk, deze keuze.
Maak een lijstje hoe je de dagen wilt indelen in NY en dan zal duidelijk worden of je die extra dag “nodig” hebt.
Als je om 2pm landt op LAS ben je om 3pm in je hotel, dan heb je wel heel veel tijd denk ik op Fremont, maar met nog ff zwembad kan dat wel lekker zijn.
Ik heb eigenlijk maar 1 tip: huur direct je auto op dag 5 en niet op dag 6. Waarom weer terug naar de airport? Kost je taxi/uber en veel tijd, terwijl 1 dag extra auto wel iets extra kost, maar toch niet het grote verschil zal maken op de hele reis…
Hoeveel dagen ben je in Zion ? Hoe laat wil je daar vertrekken naar LV. Wil je in de ochtend nog wandelen ? Afhankelijk daarvan kan je begin van de middag of late namiddag in LV aankomen. Eventueel kun je nog via Valley of Fire rijden, maar als dat midden op de dag is zal je waarschijnlijk ivm hitte geen wandelingen doen…
Denk dat je op dag 14 bijtijds naar DV zal gaan. Wellicht in de ochtend nog ff een Outlet en dan op weg ?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door IngridZw »

Misschien is het ook wel prettig om wat bij te komen van de dagen in New York. Net wat Paul zegt: even relaxen aan het zwembad, lekker eten en dan naar Fremont Street.
Mijn voorkeur zou ook zijn om gelijk de auto op te halen. Heb je meteen vervoer. En met het verlaten van het vliegveld, auto ophalen, het rijden naar het hotel en inchecken ben je toch zo een uur (of meer) kwijt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Eilasor
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2022, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door Eilasor »

Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad een goede tip om de auto al op dag 5 te huren, daar hadden we nog niet aan gedacht.

Ik vind het dus ook lastig inschatten hoeveel dagen je overal wil hebben en hoeveel wandelingen je wil maken zonder dat we er ooit geweest zijn.. maar misschien ontkomen we daar niet echt aan om al veel meer een planning per dag te gaan maken, daar zijn we normaal niet zo van :-)

In ieder geval gaan we dus op dag 6 van Las Vegas naar de Grand Canyon en op dag 7 gaan we van de Grand Canyon alweer door naar Page. In de GC hebben we dus misschien niet heel lang, dus ik denk dat we op dag 6 dan op tijd weggaan uit Las Vegas? Zodat je een groot deel van dag 6 in de GC hebt.

En op dag 10 rijden we van Bryce Canyon naar Zion, dat is niet zo ver maar geen idee of we die dag dan vooral nog in Bryce of in Zion zullen zijn (of iets onderweg). Dan hebben we dag 11 helemaal in Zion en op dag 12 gaan we van Zion naar Las Vegas. Dus ja, ook hiervoor geldt eigenlijk dat ik niet zo goed weet of we die tijd op dag 12 dan nog in Zion zullen gebruiken..
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door paulr »

en dan heb je straks alles bedacht, gepland en.... dan regent het !!?? hahaha. Hebben wij 5 jaar geleden in Zion gehad en dan moet je wat improviseren... Afgelopen zomer hebben we zelfs een week moeten herplannen omdat één dag voor we naar Yellowstone gingen het park dicht ging ivm overstromingen. Kortom, niet te druk om maken een (strakke) planning, zo goed mogelijk inschatting maken en kijken wat het straks wordt. Ook tijdens je reis ga zien dat je wat drukkere en minder drukke dagen hebt en wellicht dus voor de volgende dag plannen gaat omgooien. Het is wél vakantie, dan maar wat minder zien/doen, niet álles is mogelijk... Vooral genieten dus !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Tja, wat noem je een planning? Ik heb hier wel eens gezien dat mensen echt een planning maakten per uur. Dat zou ik zeker niet doen. :wink: Maar noteer wel wat je overal wilt doen, en kijk dan ter plekke waar je aan toe komt en waar je zin in hebt. Voor wandelingen kun je naar mijn wandelsite kijken. De tijden die daar staan zijn redelijk ruim. Je hebt dan een aardig idee hoeveel tijd je daarmee kwijt bent. En lees vooral wat reisverslagen; dan zie je ook wat er in de praktijk allemaal wel en niet kan.

Ik zou zeker op tijd vertrekken uit Las Vegas als je naar de GC gaat. En ja, zeker die auto meteen halen, dat is zoveel gemakkelijker! En je kunt de volgende dag meteen wegrijden. Je hebt dan een middag en avond voor de Grand Canyon. De volgende ochtend heb je dan de tijd om nog een wandeling te doen. Misschien een stukje naar beneden? Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag. Vervolgens via de uitzichtpunten aan de oostkant naar Page. Waar overnacht je bij de GC?

Marianne
Eilasor
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2022, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door Eilasor »

Bij de Grand Canyon hebben we de Bright Angel Lodge geboekt, volgens mij ook op jouw aanraden Marianne :)

Ik wil het zeker ook niet te strak plannen allemaal. En ik ben/we zijn ook wel van plan om de komende maanden nog wat meer in te lezen in wat we waar precies willen gaan doen, maar wil het liefst die vlucht van NY naar Las Vegas alvast boeken. Maar als ik jullie zo hoor, neig ik er eigenlijk naar om de vroegere vlucht te boeken zodat we dan iets eerder in Las Vegas aankomen en dan misschien nog een wat rustigere dag hebben na New York. Maar dan hoop dat ik dat we ook genoeg tijd hebben in New York en dat we ons niet zitten te "vervelen" in Las Vegas, daar hoor ik toch wat mindere verhalen over.

Denken jullie dat je met 3 volle dagen NY een goede indruk van de stad kunt krijgen? We zijn niet echt van musea etc maar wil het liefst de belangrijkste highlights zien, evt nog wat wandelen/fietsen in Central Park etc. Of ben ik dan sowieso te ambitieus? :wink:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door IngridUSA »

Kijk hier eens naar wat je allemaal kunt doen en maak daar een lijstje van: https://www.newyork.nl/bezienswaardigheden/
Er staan op deze site ook dagindelingen die erg handig zijn. En zorg dat je bezienswaardigheden een beetje per dag bij elkaar in de buurt liggen, of in een logische volgorde. Neem ook de app, erg handig! En maak gebruik van de kortingscodes als je besluit om een pass te kopen. Wij zijn er dit voorjaar een week geweest en dat was ook volle bak 😊
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door IngridZw »

Als je het hebt over Las Vegas. Dat is nu juist een stad waar je je zeker niet hoeft te vervelen want daar is zoveel te bekijken. De themahotels zoals The Venetian, Paris, New York New York enzovoort en niet te vergeten Bellagio met de prachtige fonteinshows zijn al bezienswaardigheden op zich. Al met al ben je daar al uren zoet mee en je bent er uiteindelijk maar 2 nachtjes. Je kan ook nog een show bezoeken als je dat wilt of shoppen in de grote outletmails.
Natuurlijk heb je voor en tegenstanders, die heb je altijd. Wij zijn er al 2 keer geweest en hebben ons beide keren prima vermaakt. Maar wat anderen ook zeggen, het belangrijkst is om het zelf te ervaren zodat je je eigen mening kunt vormen.

Met New York heb ik geen ervaring maar er zijn ongetwijfeld mensen die je daarover raad kunnen geven. Drie volle dagen (en avonden) lijken mij persoonlijk wel voldoende en alles zien lukt toch niet.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Eilasor
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2022, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door Eilasor »

Shit, de vlucht die ik had gezien die 400 dollar was is nu ineens 490 dollar :( Is jullie ervaring dat dit nog wel flink kan zakken en stijgen (ik kijk voor 3 mei) of is het niet per definitie zo dat het vanaf nu aan alleen maar duurder wordt?
Eilasor
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2022, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door Eilasor »

Hallo! Ben ik weer met een vraag :) Inmiddels duurt het nog maar iets meer dan 2 maanden dat we vertrekken. Alle vluchten en accomodaties zijn geboekt, maar verder zijn we er helaas nog niet aan toegekomen om echt per stad/park/regio wat uitgebreider te bekijken waar we heen willen. En ik begin 'm inmiddels toch wel een beetje te knijpen dat we straks te laat gaan zijn om nog bepaalde dingen te reserveren.. Zo hebben we laatst al wel op aanraden van een vriend de Lower Antalope Canyon gereserveerd en dat was maar goed ook, want dat zat toen al nagenoeg vol. Maar dat was dus puur toeval dat hij dat zei.

Ik realiseer me dat het een hele brede vraag is maar ik vroeg me af of jullie zo dingen weten waarbij je (blijkbaar net zoals de Antalope Canyon) over het algemeen echt al wel een paar maanden van tevoren moet reserveren? Want dan wil ik die (als het ons wat lijkt) wel het liefst al vast leggen en dan kunnen we daarna op ons gemak de rest van de "planning" gaan maken.

Onze definitieve route is dus:

29-4-2022 NL > New York
30-4-2022 New York
1-5-2022 New York
2-5-2022 New York
3-5-2022 New York > Las Vegas
4-5-2022 Las Vegas > Grand Canyon
5-5-2022 Grand Canyon > Page
6-5-2022 Page
7-5-2022 Page > Bryce Canyon
8-5-2022 Bryce Canyon > Zion
9-5-2022 Zion
10-5-2022 Zion > Las Vegas
11-5-2022 Las Vegas
12-5-2022 Las Vegas > Death Valley
13-5-2022 Death Valley > Los Angeles
14-5-2022 Los Angeles
15-5-2022 Los Angeles > Pismo Beach
16-5-2022 Pismo Beach > Monterey
17-5-2022 Monterey > Yosemite
18-5-2022 Yosemite
19-5-2022 Yosemite
20-5-2022 Yosemite > San Francisco
21-5-2022 San Francisco
22-5-2022 San Francisco
23-5-2022 San Francisco > Nederland

Alvast heel erg bedankt! Dit zou me weer wat stress schelen :(
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat Antelope Canyon gereserveerd moet worden is redelijk bekend dacht ik. :wink: Er zijn ook meerdere topics over. Meelezen met andere topics is ook heel nuttig om ideeën op te doen.

Als je naar Alcatraz wilt moet dat ook ruim op tijd gereserveerd worden. wij vonden de avondtour een aanrader. Er zijn ook wandelingen zoals Angel's Landing waarvoor je een permit nodig hebt.
En mocht de Glacier Point Road al open zijn en je wilt de Panorama Trail lopen, dan moet je de hikers bus reserveren.

Bekijk ook de NPS-sites van de parken die je gaat bezoeken. Daar staat veel nuttige informatie in, en ook updates over wegwerkzaamheden, afsluitingen etc.

Voor NY zal er wellicht meer gereserveerd moeten worden, die vraag zou ik in het noordoosten-subforum stellen.

Marianne
Eilasor
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2022, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door Eilasor »

Ja, ik was me er wel van bewust dat je daarvoor moest reserveren maar niet dat dat echt zo ver van tevoren al moest.. Wist niet zo goed waar ik rekening mee moest houden. Maar dankjewel voor je tips, ik ga daar alvast naar kijken.

Als anderen nog aanvullingen hebben, hoor ik het heel graag.
Eilasor
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2022, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Eilasor: rondreis NY + West-Amerika.

Bericht door Eilasor »

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer met een vraag. Inmiddels gaan we al over ongeveer 3 weken dus komt de reis echt dichtbij! :D En we zijn dus wat specifieker per dag aan het kijken wat we kunnen/willen doen. We hadden voor sommige data meerdere accomodaties geboekt en moeten dus ook een keuze gaan maken. Halverwege de reis ziet onze dagplanning er zo uit:

Dag 15 Death Valley > Los Angeles (we hebben dan overnacht in DV en willen redelijk op tijd richting LA vertrekken)
Dag 16 Los Angeles
Dag 17 Los Angeles > Santa Maria / San Simeon (hier moeten we dus nog een keuze maken tussen 1 vd 2 plaatsen)
Dag 18 Santa Maria / San Simeon > Monterey
Dag 19 Monterey > Yosemite
Dag 20 Yosemite
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite > San Francisco
Dag 23 San Francisco
Dag 24 San Francisco
Dag 25 San Francisco > Nederland

Maar we komen er niet helemaal uit wat we vanuit waar/wanneer het beste kunnen doen en wat dan de beste overnachtingsplek is van dag 17 op dag 18. De afstanden zijn allemaal best wel groot en Highway 1 schijnt sowieso mooi te zijn om te rijden. Hebben jullie tips hoe we dit het beste kunnen verdelen/wat dan het handigste is qua overnachtingsplek? En ook of we dan op dag 19 en dag 22 het beste juist vroeg/laat kunnen vertrekken.

Plekken die we al hadden opgezocht in die omgeving en die ons mooi leken om te bezoeken zijn bijv:
- San Simeon strand
- Hearst Castle
- 17 mile drive bij Monterey/Carmel
- Point Lobos State Natural Reserve
- Bixby Creek Bridge, Hurricane Point en Big Sur (noordzijde)
- Garrapata State Park

Alvast heel erg bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer