Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door josea »

Veel plezier!
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door kwarktaart »

Ik zit de foto’s te bekijken op jullie blog en het ziet er waanzinnig uit! Erg leuk om te volgen wetende dat we er volgende week zelf zijn! Geniet ervan, elk moment is er een om nooit te vergeten op deze prachtreis :)
RoadtripMB
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2022, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door RoadtripMB »

Wij kijken ook mee, mooi hoor! Wij starten 1 aug met ongeveer dezelfde rit vanuitLV 8)
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door Fam. Rosmalen »

Ook ik kijk naar jullie prachtige foto's. Wij vertrekken 10 augustus met onze twee dochters van 14 en 16 jaar en maken bijna dezelfde reis.
Geniet!
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door mikekiwi »

Leuk om te lezen dat jullie ons volgen! We vermaken ons enorm, echt te gek.
kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat we hier echt rondrijden/-lopen op plekken waar ikzo lang naar heb gekeken in de voorbereiding. Het leek lang onbereikbaar en nu zitten we er toch maar mooi!

Tip: wandelen bij >45 graden, echt niet doen. Al was het maar een kleine km, heb er echt wel een tikkie van gekregen (in combinatie met 2x een wat mindere nachtrust van 3 uurtjes en daarna wakker liggen).

Vandaag in Zion gewandeld, lower en middle Emerald Pools, wat een feest. Diverse prachtvlinders gezien, mooie omgeving en aardige mensen ontmoet.

Op de blogs zie je alleen de telefoon-foto's, ik hoop dat de foto's met de "echte" camera's nog fraaier zijn.
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> We did it!

Bericht door mikekiwi »

Na ruim 3 heerlijke weken zijn we nu weer terug op Nederlandse bodem. Jaren hadden we uitgekeken naar deze reis (we zijn ergens in 2015 begonnen met sparen) en zoals velen moesten we wat extra geduld hebben.
De verwachtingen waren hoog en waren bang dat het tegen zou vallen na alle voorbereidingen.
Maar nu was het deze zomer dan zover en we zijn niet teleurgesteld: WAT.EEN.REIS!!!

Als basis hadden wij het standaardrondje ZW genomen en daar een kleine twist aangegeven; veel informatie in eigen en andere topics vergaard en daarmee een reis samengesteld waar we achteraf zeer tevreden mee zijn. Hartelijk dank dus voor alle input!

Ik ben van plan nog een uitgebreidere terugblik te schrijven (wie weet, heeft iemand er iets aan) met wat op- en aanmerkingen op gebieden en overnachtingslocaties, op basis van onze ervaringen als USA-newbies.
En ook zal ik gewoon wat bevindingen melden van wat ons zoals is opgevallen. Gewoon hier, waarschijnlijk niet de moeite waard van een apart topic.
In het algemeen kunnen we zeggen dat we zeer onder de indruk zijn van alles wat we hebben gezien en meegemaakt. Wat een prachtige natuur, wat een indrukwekkende vergezichten en over het algemeen zeer aardige en behulpzame mensen.

Het rondje dat we hebben gemaakt was mooi, compleet maar ook intensief. We zijn geen mensen die doorgaans op vakantie veel op het strand of langs het zwembad liggen en dus redelijk actief. Maar we merkten dat de energie tijdens de reis minder werd. Het hielp ook niet dat 1 van ons eigenlijk de hele reis niet fit was (virusje opgepakt ergens, geen covid), dat was wel een domper.
De reis die we nu gemaakt hebben, was een prima introductie in dit deel van de USA. En het smaakt naar meer. Zowel naar aangrenzende delen in Amerika, maar ook juist de andere kant op.
Ik denk dat we dan wel meer rust gaan inbouwen. En dan niet zozeer als in veel minder doen, maar wel bijv wat langer op dezelfde locatie blijven. Om er meer van te zien, maar ook omdat het meer rust in de reis zelf geeft.

Ook gaan we ervoor zorgen dat we de eventuele volgende keer meer zelfvoorzienend zijn; meer zelf koken ipv 2x per dag onderweg ergens gaan eten. Zowel voor de portemonnee als de gezondheid heeft dat voordelen.

En nu weer in een ritme zien te komen, alles een plekje geven (op diverse manieren interpreteerbaar :wink: ) en uiteraard zorgen we dat we een mooi fotonaslagwerk maken om er later nog vaak aan terug te denken
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door Elendan »

Gisteren jullie leuke verslag gelezen en daardoor weer mee kunnen genieten van het mooie Zuidwesten. Bedankt daarvoor. We gaan in maart ook weer die kant op, dan zal het qua weer wel iets anders zijn.

Goed te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben gehad en ook zin hebben in meer. Tip voor een volgende keer in de zomervakantie: Oregon en Washington of meer noordelijk naar Yellowstone icm Colorado.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door mikekiwi »

Leuk!

op ons lijstje staan ( in willekeurige volgorde):

- Oregon/Washington (zoals jij ook aangeeft)
- NY/Philadelphia en omgeving
- Nashville/ New Orleans en wat daar tussen en omheen zit (muziekreis dus)
- Virginia + de Carolina's (meer een historie-reis)

Maar ja, er is nog zoveel anders moois ook (Yellowstone, Grand Teton). En er zijn ook nog andere delen in de wereld die we willen zien (Japan, Canada, Nieuw Zeeland). En we moeten echt wel een paar jaartjes sparen om dit soort reizen te kunnen maken. keuzes, keuzes.... :wink:
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door IngridUSA »

Bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb ook meegelezen, met veel herkenning en af en toe een tikkeltje jaloezie. Ik snap je opmerkingen helemaal (over intensief reizen en zelf koken) en ik denk dat dat voor meer mensen geldt. Soms moet je hier een juiste verhouding in vinden, maar we willen ook niks missen hè... De flash floods in DV was wel even schrikken. Verder hebben jullie een geweldig mooie reis gemaakt met veel hoogtepunten. En gelukkig heb je de foto's nog :lol:
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door mikekiwi »

Klopt, je wilt idd ook alles doen en zien (zie volgende post). En zeker, erg tevreden met wat we allemaal hebben ondernomen. Het was zoveel dat we nu al veel Oh ja-momenten hebben...
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door mikekiwi »

Terugblik algemeen:

Hieronder wat zaken die ons zijn opgevallen tijdens ons eerste bezoekje aan de USA. Van een nieuwkomer dus en uiteraard gebaseerd op 3 vakantieweken in 4 staten. Waarschijnlijk dus geen representatieve steekproef, maar gewoon wat observaties.

Open deuren en (voor jullie) vanzelfsprekendheden zullen er ongetwijfeld tussen zitten…

Preparation is key, but a b*tch at the same time. Klinkt raar, maar doordat we hier en elders alles kunnen nazoeken en navragen zijn we enorm geinformeerd. En weten we wat mogelijk is en hoe het er uit ziet.
Nadeel is dat ik veel al op Youtube had gezien en dat neemt wel de verrassing weg (al is het in het echt uiteraard allemaal veel mooier dan op foto's of YT). Anderzijds weet je van alle parken wat de hoogtepunten zijn en wil je die dus ook allemaal zien. En dat gaat niet. Het kostte mij wat moeite om te accepteren dat je gewoon niet alles kunt doen op vakantie.
Zoveel moois, je moet gewoon kiezen

Vervoer:
Het autorijden hebben we als niet onprettig ervaren. De staat van de wegen was niet top, maar het gedrag van de medeweggebruikers viel in positieve zin op. Veel relaxter als in NL, men hield zich aan de snelheid en gaf ruimte en voorrang. Opvallend hoe goed de 4-way stop signs werken en hoe men zich er aan houdt.
En apart dat het beeld was dat Amerikanen vooral in grote pick-ups rijden, maar ik juist opvallend vond dat er veel sedans rijden (in vgl met Nederland)

Reizen algemeen:
Als hierboven gezegd willen wat meer rust in de route, zeker omdat we merkten dat we de reisdagen ook volpropten met activiteiten. Max 4 uur rijden zat in onze planning en dat was ook wel fijn. Op dagen dat je onderweg veel te zien had, merkte ik dat dat zijn weerslag had op de focus op de weg. En dat terwijl ik “normaal” geen probleem heb met 8-10uur rijden op een dag.

We hadden directe vlucht (10 uur) en dat is toch wel enorm prettig moet ik zeggen; KLM, prima bevallen. Eerder te veel eten/verzorging dan te weinig

Werkzaamheden Tioga Pass:
Ze zijn goed met de weg bezig daar, houd rekening met vertraging van 30-45 minuten op het stuk tussen Olmsted Point en Soda Springs (op dit moment, ze zullen ongetwijfeld zich gaan verplaatsen).
Wij hebben 2x 20 minuten moeten wachten totdat de weg werd vrijgegeven en we achter de Pilot Car aan mochten doorrijden naar het volgende stuk weg.
Wandeling en parkeerplaats bij Pothole Dome was niet toegankelijk vorige week

Wat viel verder op:

- Restrooms! Zo fijn om zoveel (en vaak ook prima schone) restrooms te hebben! Grote ergernis hier in NL, maar wat is dat in de USA goed geregeld zeg
- Over het algemeen vonden wij de straten, parken e.d. ook erg schoon. Uitzonderingen daargelaten uiteraard, maar het viel ons wel op. In Mammoth Lakes kreeg de straatprullenbak voor onze neus een schoonmaaktbeurt waar onze auto jaloers op was. Hij werd nog net niet in de was gezet, maar we zaten met open mond te kijken…
- Behulpzaamheid en vriendelijkheid van de mensen; al vaker hier wel gelezen, maar het klopt. Soms wat overdreven en ongeloofwaardig, maar de bereidheid tot helpen en openheid van de mensen was erg fijn
- Wie heeft de Horn-feedback uitgevonden? Waarom moet elke auto toeteren als je hem op slot doet? Was het eerste wat ik uitzette in de huurwagen, maar er waren blijkbaar zat anderen die het wel fijn vonden…
- Waarom gaan alle toiletdeuren naar binnen open in de usa (lijkt het voor ons althans) ? Da’s toch nie handig nie?
- Waar we ook kwamen, de hotelkamers waren fijn groot. Waarschijnlijk inherent aan de keuze voor 2 queens met zijn drietjes, maar we konden onze spullen ook altijd makkelijk kwijt
- Waar blijven de instecten? Bovenaan het boodschappenlijstje stond Off! Anti-muggenspray, maar hebben het echt helemaal niet gebruikt. Alleen in Yosemite een muggenbult opgelopen in het washok, maar verder niets van dat al. Komt het door de droge lucht en hoge temperaturen in deze staten?
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
simone74
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 mar 2022, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door simone74 »

Leuk en fijn dat jullie zo veel informatie plaatsen! Ook wij hebben jullie Polarsteps gevolgd, wij gaan volgende week grotendeels dezelfde reis maken met 2 puber dochters van 14 en 16. Super om up to date situaties te zien, hoop alleen in Death Valley niet hetzelfde mee te maken!
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door Fam. Rosmalen »

Wat een heerlijke reis! Wij vertrekken woensdag ook met twee pubers v 14 en 16. Wij nemen eerst nog een paar dagen New York mee voordat we naar het Zuid-Westen gaan. Ook ik moet er voor gaan waken niet alles te willen zien. Heb deze reis ook al 3jr op de planning staan. In de middag lekker ergens zwemmen en uitrusten gaan we zeker inplannen!
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door Cobert »

@mikekiwi prachtige reis hebben jullie gemaakt. Ga je nooit meer vergeten. Die keuzestress herken ik wel. Ook dat van die You-tube filmpjes en zo. Op onze eerste reis deden wij ongeveer dezelfde route, op Hwy 1 na dan. Toen hebben wij dingen ook niét gedaan. Omdat het nogal veel was, haha. Maar dat is een mooie reden om weer terug te gaan. :thumbup:
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door IngridZw »

Mooie reis hebben jullie gemaakt en wat een prachtige foto's.
Ik herken ook veel van wat je schrijft over jullie ervaringen. Inderdaad de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de mensen waarvan de meesten ook altijd in waren voor een praatje. Bij onze vorige reizen was ik altijd degene die tijdens de voorbereiding de planning maakte, een zogenaamde roadbook wat we zoal zouden zien en doen op een willekeurige dag. Maar dat het soms keuzestress oplevert herken ik zeker.
Aan de ene kant is het een enorm voordeel als je in die dingen goed bent voorbereid maar aan de andere kant heb ik geleerd om de planning ook af en toe los te laten. Vooral als in ons geval de reisgenoten (dochter en schoonzoon) soms wat langer op een mooie plek wilden blijven dan mijn bedoeling was. :wink: Voor de onderlinge sfeer is het dan beter om er op een relaxte manier mee om te gaan. Het is tenslotte vakantie.
Ik gun iedereen die binnenkort vertrekt een fantastische reis toe al ben ik eerlijk gezegd wel een tikkeltje jaloers. :wink:
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> Fin verantwoording

Bericht door mikekiwi »

Dank voor jullie reacties en een soort van fijn dat jullie ook zaken herkennen :wink:

Voor de volledigheid en tot inzicht van anderen die nog niet met het bijltje hebben gehakt, onze financiële verantwoording. Uiteraard zeer persoonlijk qua keuzes, maar het geeft wellicht een beeld.

De cijfers hieronder zijn voor 3 personen (2 volwassenen, dochter van 16jr), reis van 23 dagen
USA_fin.PNG
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. We hebben niet heel gek gedaan, maar ook - naar onze maatstaven - niet bezuinigd tijdens de reis. Gekste was Universal Studios, een dagje toegang + horeca is ca $750. Maar was een heerlijke dag :thumbup:

Duidelijk voor ons geen reis om elk jaar te doen, wel interessant om te zien waarop we eventueel zouden kunnen besparen bij een volgende reis die kant op. Maar dat kunnen we nu mooi bedenken, maar wie weet hoe de situatie over een paar jaar is.
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer