Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door mikekiwi »

Ook hier weer een gevalletje: toen niet, nu hopelijk wel? 2020 was de bedoeling om de eerste keer de USA te bezoeken en kwam er door overduidelijke redenen niet van.
Nu lijken alle seinen op veilig te staan en durven we eigenlijk niet te geloven dat het nu wel door kan gaan. Heeft vreemd genoeg wel effect op de beleving, maar hoe dichterbij het komt, hoe meer we er weer zin in krijgen.

Hieronder het schema dat we hanteren en wat de vorige keer al bekeken is. alles is al gereserveerd (incl. excursies), dus staat redelijk vast. Maar ... als je nog goede tips hebt die we niet kunnen ontwijken: schiet maar!

Voor de duidelijkheid: we reizen met drie (echtpaar met dochter van 16), via hotels met huurauto.

Kolom activiteiten bevat wat tips voor onszelf, roadbook dat we voor onszelf aan het maken zijn is uitgebreider, maar nog aan revisie onderhevig.

rsusa.PNG
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door Tipsy_1 »

Mooie route en het "klassieke" rondje dat nie tkan missen.
Je hebt je huiswerk duidelijk al gemaakt.
Ik zou toch opteren om toch nog een beetje met overnachtingen te schuiven (annuleren kan veelal kosteloos aannemende dat je gewoon lekker alles zelf geboekt hebt):

* Na LV/Valley of Fire: overnachting in St George. Better voor de portemonnee dan Springdale/Zion en geeft meer rust om Valley of Fire te bezichtigen + St George is gewoon een toplocatie. Je hebt daar ook nog andere zaken zoals de dinosaur farm, verschillende "verborgen" dinosaur track sites (heel avontuurlijk om die te gaan zoeken), yant flat, snow canyon etc. Dat dus in de plaats van 1 van de Zion overnachtingen.

* Een nacht minder Yosemite (druk!) en een nacht Death Valley in de plaats. Death Valley is SCHITTEREND, by far mijn favoriete park (en dat na heel de states zo ondertussen wel gezien te hebben) maar je apprecieert het meer met een overachting: in het donker de melkweg bewonderen en in de ochtendkoelte een wandeling om de kleuren pracht te bewonderen. (Als Death Valley te duur is,dan is Beatty een leuk alternatief).

Daarmee dus meteen mijn extra tips ivm St George en Death Valley ;-)
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door josea »

Yosemite kun je wel zo laten, en toch Death Valley toevoegen. Dat kan in plaats van de nacht in Lone Pine. Dan rijd je van Mammoth Lakes naar Death Valley. Of had je een speciale reden waarom je die dag een klein stukje rijdt, en stopt bij Lone Pine?

Extra tip voor de eerste dag:
Je bent misschien wel vroeg wakker; profiteer daarvan en ga HEEL VROEG naar Valley of Fire.
Dan heb je de trail grotendeels voor jezelf en is het nog leuk om hem te lopen i.v.m. de hitte.
Wij waren er eind van mei om half negen en het was al zo’n 25 graden.

https://threeladiesontour.blogspot.com/ ... -naar.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een prachtige route.
Bij Mammoth Lakes is meer dan genoeg te doen. Overnachten in Death Valley is wel erg mooi, maar ook erg duur. En Lone Pine is leuk. Je kunt ook eens kijken naar Panamint Springs, of verder rijden dan DV en dan overnachten in bijvoorbeeld de Longstreet Inn. Zie daarvoor ons 2019-verslag.

En inderdaad, de eerste dag vroeg vertrekken. Maar het zal sowieso erg heet zijn in Valley of Fire. Er zijn ook wandelingen verboden dan, zie de note hier.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door josea »

Daar staat dat de Fire wave gesloten is vanaf 1 juni t/m 30 september in verband met de warmte. Zou dat ook zijn als je er heel vroeg bent?
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door mikekiwi »

Dank voor de reacties! Bij deze wat feedback op de suggesties/opmerkingen van @Tipsy_1 @josea en @Martin &amp; Marianne

- vooral credits naar de standaardroute en de suggesties die we 2 jaar terug al hebben ontvangen en grotendeels ter harte hebben genomen

- Valley of Fire + overnachten St George vs 3 nachten Zion: was eigenlijk een bewuste keuze om 3 nachten op dezelfde plek te zitten om ook zelf een beetje te "landen" of "settelen". Even de tijd nemen om op gang te komen:

- vroeg opstaan: ik hoop het van harte! Echter, even zien hoe de 2 andere reisgenoten (die doorgaans een iets ander slaapritme hebben dan ik) dat oppakken :)

- Nacht minder Yosemite: mwoah...ongetwijfeld druk, maar dat is nu een park waar we echt veel zin in hebben. Denk dat we die laten staan zo

- Goed om te weten welke wandelingen niet gedaan kunnen worden in die periode. Denk zelf dat we een paar korte uitstapjes gaan doen daar. Sowieso een fijne PDF om te hebben, dus dank voor het delen!

- DV-overnachting: gaan we naar kijken. Prijzen zijn idd aan de hoge kant met Furnace Creek Ranch voor ca $300. Ik ga even zien of de goedkopere alternatieven de moeite waard zijn
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door Pete.Z »

Voor Death Valley is Panamint Springs een stuk goedkoper, en qua sfeer een aanrader. Weinig luxe, maar een geweldige plek waar wij bijna ieder jaar komen. Dus bevooroordeeld. :mrgreen:
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door Wadu »

Van 16 op 17 overnachten wij ook in MV in een cabin :D
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door Tipsy_1 »

De prijzen in DV zijn echt niet meer normaal en er zwaar over. Vandaar de Beatty suggestie. Daar zijn enkele leuke betaalbare motelletjes en het is wel een koddig palmbomen-woestijnstadje met wilde ezels! vandaar ben je vrij snel - vroeg opstaan haha - in Furnace creek en zou je vandaar het park kunnen uitrijden via Bad Water.

In de valley met Mammoth springs-Lone Pine is enorm veel te doen en te beleven, ik zou daar een hele week kunnen zijn en nog niet uitgekeken zijn!
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door mikekiwi »

Pete.Z schreef:
21 apr 2022, 18:10
Voor Death Valley is Panamint Springs een stuk goedkoper, en qua sfeer een aanrader. Weinig luxe, maar een geweldige plek waar wij bijna ieder jaar komen. Dus bevooroordeeld. :mrgreen:
Ha, dank...al kom ik voor PS ook op 257 de nacht uit... Is Stovepipe Wells af te raden? Is honderd dollar goedkoper en wat centraler lijkt het
Wadu schreef:
21 apr 2022, 21:05
Van 16 op 17 overnachten wij ook in MV in een cabin :D
Haha, cool en toevallig. Wij hebben idd ook een cabin daar. Zie dat onze reizen verder redelijk verschillen, alleen daar matcht het :-D :thumbup:
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door Wadu »

Haha, cool en toevallig. Wij hebben idd ook een cabin daar. Zie dat onze reizen verder redelijk verschillen, alleen daar matcht het :-D :thumbup:
Klopt. Jullie rondje deed ik grotendeels al in 2019.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door Pete.Z »

@mikekiwi

Stovepipe Wells is ook prima, als dat 100 dollar goedkoper is altijd doen!
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door mikekiwi »

We hebben ons verblijf in Las Vegas omgezet naar een voordeligere en leukere optie (Luxor ipv MGM Park), daardoor iets bespaard en toch maar the Ranch in Furnace Creek geboekt in plaats van Lone Pine. Zijn nu bezig om een aantal andere vastgelegde hotels tegen het licht te houden om te zien of er (inmiddels) aantrekkelijkere opties beschikbaar zijn, wellicht dat ik daarvoor later nog om tips ga vragen.

We tikken steeds meer zaken van het todo lijst je af...en krijgen er ook steeds meer zin in! Nog 2 maandjes en dan gaan we eindelijk die kant op, can't wait!
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben meerdere keren daar overnacht en dat is altijd goed bevallen hoewel ik begrijp dat ook het eten daar inmiddels onbetaalbaar is geworden. Maar qua ligging is het geweldig. Ook het zwembad is bijzonder - zo warm.
Het is mooi om onderweg bij Stovepipe Wells bij de Sand Dunes even uit te stappen. Dat is echt prachtig als de zon laag staat. En dan bij zonsopkomst naar Zabriskie Point.

Marianne
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> Yosemite-vraagje

Bericht door mikekiwi »

Ben benieuwd naar hoe dat zal zijn daar in DV...en of ik het theezakje gewoon in het zwembad in FurnaceCreek kan hangen :wink: Sand Dunes bij Stovepike Wells is genoteerd, Zabriskie Point doen we ook zeker, ik hoop dat het lukt om het met zonsopkomst te doen en om er voor 6 uur 's morgens te zijn.

Vraagje: we hebben 3 nachten Yosemite (Curry VIllage); komen op dag 1 aan vanuit San Francisco en vertrekken op dag 4 via de Tioga Pass naar Mammoth Lakes.
Idee is om van San Francisco tijdig te vertrekken om dan begin van de middag in Mariposa Grove aan te komen en de Grizzly Giant Loop Trail te doen. En dan door naar de overnachtingsplek

Dag 2 wordt de wandeling naar Wapama Falls in Hetch Hetchy

Dag 3 willen we dan wandelingen in de valley doen (moeten daar nog een keuze uit gaan maken)

Dag 4 dan via Tioga Pass en wat kleine stops, via Bodie naar Mammoth Lakes

Is bovenstaand schema een beetje logisch en te doen in de tijd die we hebben. Kunnen we beter dingen omdraaien en/of vergeten we iets? Ik hoor het graag!
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door Martin & Marianne »

Prima indeling! Voor Hetch Hetchy heb je geen volle dag nodig, die dag kun je ook nog deels voor de vallei gebruiken. Fietsen is leuk of raften als het water nog hoog genoeg staat. Kijk ook eens of er interessante rangeractiviteiten zijn.
Voor de laatste dag is de wandeling langs de Pothole Dome leuk, je loopt dan langs de rivier. Heerlijk om even af te koelen. De Dome beklimmen is ook de moeite waard. Verder is de korte wandeling naar Soda Springs leuk. En een picknick bij Tenaya Lake. Vergeet ook Mono Lake niet. De zuidkant is het mooiste.

Marianne
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door mikekiwi »

Klopt, we plannen de dagen nooit helemaal vol om nog wat ruimte te houden voor spontaniteit (wat vaak inhoudt dat we het 1 of 2 dagen alsnog invullen op basis van zin en ondertussen opgedane kennis).

Pothole-dome wandeling: dank voor de tip, we waren inderdaad nog op zoek naar een leuke wandeling op dat stuk en deze ziet er aantrekkelijk uit :thumbup:

Mono Lake staat op ons lijstje voor de dag erna als we de hele dag in Mammoth Lakes zitten (=dan een half uurtje rijden), maar als we er vanuit Bodie langs rijden en we hebben tijd over, dan nemen we hem uiteraard gelijk mee
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door mikekiwi »

Zo......het komt nu echt dichtbij.... Koffers worden ingepakt, spulletjes verzameld en de printer draait overuren met alle documenten die er (voor de zekerheid soms) mee moeten.

Tot op het laatste moment nog kijken of er niet toch nog een goedkopere auto te huren is. Blij zijn met Yavapai lodge, maar oh jee, is er toch niet nog een kamertje bij Bright Angel Lodge vrij? En gaan we voor de Narrows nu schoenen huren of nemen we oudere wandelschoenen mee en offeren we die op? Enzovoort....allemaal zaken die het allemaal intensiever maken dan een - ook lekkere, begrijp me niet verkeerd - twee weken in een huisje ergens in Nederland, waar we afgelopen 2 jaar onze vakantie hebben doorgebracht.

Eerst nog even een rondje Antwerpen voor de Thalys-stempel en daarna zondag naar Schiphol waar het avontuur gaat beginnen. De verwachtingen zijn erg hoog gespannen en echt ontspannen ben ik nog niet met alle dingen die mogelijk nog fout zouden kunnen gaan.

Maar ook weet ik dat één van mijn grootste avonturen voor de deur staat en daar heb ik ongelooflijk veel zin in!
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door kwarktaart »

Ben benieuwd naar jullie ervaringen @mikekiwi! Wij zijn deze zomer ook in the Ranch in Furnace Creek. Reuze benieuwd naar de hitte en alles eromheen! Geniet van jullie droomreis!
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mikekiwi: Kiwi's on tour door het zuidwesten -> zou het nu echt?

Bericht door mikekiwi »

Ja @kwarktaart , ik had al zitten kijken of onze routes - die deels overlap hebben - elkaar zouden raken, maar dat is niet het geval.

Dank je en jullie ook veel plezier uiteraard!
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer