Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Souraia »

Allen,

Geheel onverwacht gaan we dit jaar wederom naar de westkust. De planning was eigenlijk Florida en omgeving, maar goedkopere tickets naar Las Vegas hebben roet in het eten gegooid. Helemaal geen straf. :D
Ik moet dus mijn planning omgooien en aangezien ik al heel veel heb gezien, is het heel lastig om een leuke route te maken. De kinderen willen graag naar Yellowstone en Mt Rainier. Ik zou graag SF erin willen. Ik heb nu een route gemaakt waar ik semi tevreden over ben. Veel herhaling (ontkom je niet aan als je al vaker bent geweest) en flinke reisdagen (ik moet erbij zeggen dat wij hiervan houden). Het stuk na Yellowstone ben ik niet helemaal blij mee. Liever sla ik Vernal en Moab over, maar ik weet niet hoe ik dit in mijn route kan krijgen. Kan iemand svp meekijken en tips geven? De kustroute van Oregon is voor ons nieuw.

dag 1 Las Vegas
dag 2 Vroeg op en rijden naar Mono Lake en daar ook overnachten
dag 3 rijden naar SF
dag 4 SF (stad kennen we goed, willen graag naar Alcatraz)
dag 5 SF - Redwood
dag 6 volle dag Redwood (is dat nodig?)
dag 7 naar Eugene rijden
dag 8 via Eugene naar Newport (korte rit)
dag 9 Newport - Cannon Beach (ook dit is een korte rit, wellicht is het beter om Newport over te slaan en 1 x door te rijden naar Cannon?)
dag 10 Cannon Beach - Forks
dag 11 volle dag Forks
dag 12 via Forks naar Mt Rainier
dag 13 Mt Rainier
dag 14 Mt Rainier - Spokane
dag 15 Spokane - Missoula
dag 16 Missoula
dag 17 Missoula - Yellowstone
dag 18 Yellowstone
dag 19 Yellowstone
dag 20 Yellowstone - Grand Teton
dag 21 Grand Teton - Vernal
dag 22 Vernal - Moab
dag 23 Moab
dag 24 Moab - Capitol Reef
dag 25 Capitol Reef
dag 26 Capitol Reef - Zion
dag 27 Zion
dag 28 Zion - Las Vegas
dag 29 Las Vegas - terug
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Vanaf de hitte van Vegas naar het koele noorden

Bericht door josea »

Als je Moab eruit wilt laten, zou je van Vernal naar Hanksville kunnen rijden (onderweg tijd voor Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley), en dag daarna naar Capitol Reef.
Dan hou je nog een nacht over, die je aan Yellowstone kunt toevoegen, als dat één van de must-do’s van jullie trip is, en je daar nu niet veel tijd hebt.

Als je van Vernal rechtstreeks naar Capitol Reef rijdt, heb je zelfs twee nachten over om daarbij te zetten, eventueel een nacht extra bij Grand Teton.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vanaf de hitte van Vegas naar het koele noorden

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Redwood heb je wel die tijd nodig. Ik zou alleen niet 2 nachten op dezelfde locatie blijven. Kijk eens in ons 2015-verslag voor dat stuk.
Een of twee nachten meer voor Yellowstone zou wel mooi zijn. Misschien een nacht minder in Missoula?
Lukt het nog om daar accommodatie te vinden? Ik zou zo snel mogelijk eens kijken wat er nog mogelijk is.
Ook voor Yellowstone en de rest van de route kun je eens in ons 2015-verslag kijken.

Marianne
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Souraia »

Bedankt voor de tips, ik heb de route iets aangepast. Missoula 1 dag eruit en via Vernal naar Capitol Reef: Andere tips blijven aanbevolen:

14-jul Las Vegas
15-jul vroeg op en rijden naar Mono Lake (overnachting)
16-jul Rijden naar SF
17-jul SF (stad kennen we goed, willen graag naar alcatraz)
18-jul SF-Redwood
19-jul Volle dag Redwood
20-jul naar Eugene rijden
21-jul via Eugee naar Newport (korte rit)
22-jul Newport-Cannon Beach (ook dit is een korte rit, wellich is het beter om Newport over te slaan en 1 x door te rijden naar Cannon?)
23-jul Cannon Beach-Forks
24-jul volle dag Forks
25-jul via Forks naar Mt Rainier
26-jul Mt Rainier
27-jul Mt Rainier-Spokane
28-jul Spokane-Missoula
29-jul Missoula-Yellowstone
30-jul Yellowstone
31-jul Yellowstone
1-aug Yellowstone-Grand Teton
2-aug Grand Teton
3-aug Grand Teton-Vernal
4-aug Vernal-Capitol Reef
5-aug Capitol Reef
6-aug Capitol Reef-Zion
7-aug Zion
8-aug Zion-Las Vegas
9-aug Las Vegas
10-aug Terug naar huis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Martin & Marianne »

Je wilt niet meer tijd voor Yellowstone uittrekken? Of zijn jullie daar al geweest?

Marianne
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Souraia »

Hi Marianne, we zijn al 2 x eerder in YS geweest, dus 3 nachten is voldoende.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Old Faithful »

Ik probeer een beetje de gedachtes te volgen. Je hebt tickets naar Las Vegas, je wilt graag naar Mount Rainier N.P. en Yellowstone N.P., je gaat veel rijden maar dat is geen bezwaar en na Yellowstone val je in herhaling omdat je daar al bent geweest. Is dat een enigszins correcte samenvatting?

Wat vind je van de volgende suggestie? Je kunt Yellowstone of Grand Teton als einde van de route beschouwen omdat de rest herhaling is, en dan in twee dagen naar Las Vegas rijden voor de terugvlucht. Je wint zo 8 dagen - zes als je nog naar Grand Teton gaat - , die je onderweg in kunt plannen. Opties genoeg: Lassen Volcanic N.P., Crater Lake N.P., een extra dag voor Olympic N.P., Mount Saint Helens N.M., Painted Hills, een extra dag Yellowstone N.P. Ook dan moet je nog keuzes maken.

Het is maar een suggestie, de keuze is uiteraard aan jullie.

Wil je via de Tioga Road naar San Francisco rijden? Weet je dat je in dat geval een reservering nodig hebt of je moet heel vroeg opstaan om voor 06.00u het park in te rijden. Alternatief is via de Sonora Pass rijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Souraia »

De tickets naar Las Vegas zijn heel abrupt. Het was niet de planning om dit jaar naar de westkust te gaan. Dus ik heb eerst geboekt en daarna bedacht wat voor route we kunnen doen. We zijn al vaker in de westkust geweest, dus heel veel (zo niet alles) is in de herhaling. Niet dat het een straf is hoor.
Ik had 2 routes voorgesteld aan mijn kinderen. Vanaf LV naar SF en dan via highway 1 richting Arizona, Utah en dan terug naar LV of de optie richting het Noorden. Zij kiezen voor het Noorden en willen graag Yellowstone erbij. Vandaar dus deze route. Ik vind het fijn dat je meedenkt want ik loop soms echt vast in mijn planning. Als ik jouw route aanhoud dan betekent dit dat vanaf Grand Teton we terugrijden naar Las Vegas zonder de np's in Utah, klopt dit?
Ik heb niet bedacht dat via de Tioga Pass een reservering nodig is. Het moet dan inderdaad via de Sonora pass, daar moet ik dus nog in gaan verdiepen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Old Faithful »

Ja, daarbij ga ik ervan uit dat je in die parken in Utah al geweest bent en je die nu misschien minder belangrijk vindt. Door van Grand Teton in twee dagen naar Las Vegas te rijden, win je zes dagen die je elders, op plaatsen waar je nog niet geweest bent, in kunt plannen.

Succes bij de keuze en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door lyan »

een tip voor Missoula: bezoek de Missoula Smokejumpers, op deze basis trainen de mensen die bosbranden bestrijden, wij vonden het een zeer leuk en leerzaam bezoek
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Souraia »

Old Faitfull dat is een goede ja, ik ga kijken waar ik meer dagen kan inplannen.

Lyan wat een leuke tip, die neem ik zeker mee. Bedankt zulke leuke tips ben ik vooral naar op zoek

Oh ik heb ook gelijk een reservering gemaakt in Yosemite, dus we kunnen gewoon via de Tioga pass naar SF rijden.

Zijn de plaatsen in Oregon een aanrader? deze zijn nieuw voor mij.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Old Faithful »

In het eerste bericht van dit topic kun je al heel wat informatie vinden.
De hoogtepunten waren voor mij: Crater Lake bij zonnig weer, de Painted Hills (onderdeel van John Day Fossil Beds N.M.) tegen het vallen van de avond met een overnachting in The Oregon Hotel in Mitchell en Mt St Helens. Bij die laatste vond ik naast de uitzichten op de verwoestingen t.g.v. de uitbarsting met name de film en de verhalen die in het VC bij Johnstone Ridge Observatory verteld worden zeer interessant.
Uiteraard is dit heel persoonlijk.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Souraia »

Vanwege de situatie in YS hebben we besloten om niet die richting op te gaan. Ik twijfel hoe ik de route kan inplannen na Washington State. Een stukje Colorado lijkt mij super, maar ik zie niet hoe ik dit kan tussenvoegen.

In mijn planning staat ook de kust van Oregon, nu zie ik op booking extreem hoge hotelprijzen voor Canon Beach en Newport. Ik ben niet eerder in dit stukje Oregon geweest, dus weet niet of het de moeite waard is of dat we beter via het binnenland van Oregon richting Forks kunnen rijden. Iemand ervaring hiermee?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden in 2006 een stuk door het binnenland van Oregon. Ook in 2015 zijn we er kort geweest. De route die wij toen namen vanuit Yellowstone/Grand Teton is misschien ook een idee voor jullie? Je kunt Idaho ook wat uitgebreider bezoeken. Kijk eens in het verslag van Elly daarvoor, op www.michelly.nl. Zij waren er in 2012.

Marianne
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Souraia »

Nou nog 4 dagen en ben nog steeds bezig met mijn route. Dit jaar heb ik er echt meer moeite mee. Dit is nu de planning, ik twijfel wel over de Grand Teton, een heel stuk rijden voor 1 volle dag. Ook ivm overnachtingen daar die al volgeboekt zijn en extreem duur: Aan het eind is 3 dagen LV te veel, dus daar kan ik nog wat van af halen.

14-jul Las Vegas
15-jul vroeg op en rijden naar Mono Lake (overnachting)
16-jul Rijden naar SF
17-jul SF (stad kennen we goed, willen graag naar alcatraz)
18-jul SF-Redwood
19-jul Volle dag Redwood
20-jul naar Eugene rijden
21-jul via Eugee naar Newport en dan verder naar Cannon Beach
22-jul Cannon Beach-Forks
23-jul volle dag Forks
24-jul via Forks naar Mt Rainier
25-jul Mt Rainier
26-jul Mt Rainier Spokane
27-jul Spokane-Missoula
28-jul Missoula-Grand Teton
29-jul Grand Teton
30-jul Grand Teton - Dinosaur
31-jul Dinosaur-Moab
01-aug Moab
02-aug Moab - Capitol Reef
03-aug Capitol Reef
04-aug Capitol Reef- Bryce
05-aug Bryce-Zion
06-aug Zion
07-aug Zion Las Vegas via Valley of Fire
08-aug Las Vegas
09-aug Las Vegas
10-aug Terug naar huis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Martin & Marianne »

Grand Teton is, net als Jackson, inderdaad erg duur. Maar het ligt min of meer op de route, vergeleken met de rechtstreeks route tussen Missoula en Dinosaur scheelt het maar een half uur.
Een alternatief kan zijn Idaho, kijk bijvoorbeeld naar de Sawtooth Mountains. En dan via Salt Lake City (Antelope Island?) naar Dinosaur, of rechtstreeks naar Moab.
Ik zie maar 2 volle dagen Las Vegas, dat valt wel mee. Of is dat echt te veel? Misschien nog een tussenstop tussen Zion en Las Vegas in St George en dan naar Snow Canyon of het Kolob deel van Zion?
Heb je een toegangsreservering voor Yosemite? En een alternatief voor als je op de Tioga Road te veel last hebt van de brand? Jullie overnachten in Lee Vining?

Marianne
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Souraia »

Hi Marianne,

Wat een goede tip. Ik zou dan via Spokane naar Stanley (Sawtooth Mountain ) moeten rijden? Is 1 volle dag voldoende?
Antelope Island ken ik helemaal niet, wil ik zeker inplannen. Dinosaur bedoe je daarmee Vernal?
Ik heb een reservering voor Yosemite en we zijn van plan om inderdaad in Lee Vining te overnachten.

LV vind ik meestal 2 dagen voldoende. Ik kan dan die extra dag elders inplannen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Martin & Marianne »

In jouw route stond Dinosaur, vandaar dat ik dat noemde. :wink:
Ik vermoed dat je je wel even kunt vermaken in Idaho, ik had het al eerder genoemd zie ik, en naar het verslag van Elly verwezen.
Voor Antelope Island kun je in ons 2015-verslag kijken (bij 7 juni); wij hadden er maar weinig tijd. Je kunt er heerlijk zwemmen/drijven op het zoute water. In hetzelfde verslag kun je ook lezen over ons bezoek aan de EBR-I en Craters of the Moon (15 juni).

In jouw schema staan 3 nachten Las Vegas, dus 2 volle dagen. Als je de laatste dag pas tegen de avond vertrekt heb je 3 dagen, maar zo niet dan zie ik die extra dag niet.

Marianne
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: vanaf de hitte van Las Vegas naar het koele noorden.

Bericht door Souraia »

Haha ik las hier en daar Dinosaur en heb het overgenomen. Het is Dinosaur National Monument, ziet er leuk uit dus ik heb deze toegevoegd. Vanuit LV vliegen we indd later op de dag dus ik heb hem ingekort. Ik heb je verslag en die van Elly gelezen, Antelope Island heb ik toegevoegd. Het is een druk schema, maar wij houden er van.
Dit wordt het nu:

14-jul Las Vegas
15-jul vroeg op en rijden naar Mono Lake (overnachting)
16-jul Rijden naar SF
17-jul SF (stad kennen we goed, willen graag naar alcatraz)
18-jul SF-Redwood
19-jul Volle dag Redwood
20-jul naar Eugene rijden
21-jul via Eugee naar Newport en dan verder naar Cannon Beach
22-jul Cannon Beach-Forks
23-jul volle dag Forks
24-jul via Forks naar Mt Rainier
25-jul Mt Rainier
26-jul Mt Rainier Spokane
27-jul Spokane-Missoula
28-jul Missoula-Stanley
29-jul Stanley (Sawtooth Mountain)
30-jul Stanley - Twin falls
31-jul Twin falls - SLC (Anteloppe Island)
01-aug SLC-Dinosaur
02-aug Dinosaur
03-aug Dinosaur Moab
04-aug Moab
05-aug Moab - Capitol Reef
06-aug CR
07-aug Zion via Bryce
08-aug Zion
09-aug Zion - Las Vegas
10-aug Terug naar huis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer