Reis Liekevh: route advies gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Liekevh
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2022, 20:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Liekevh: route advies gevraagd.

Bericht door Liekevh »

Goedenavond allemaal,
Wij (gezin met 2 kinderen van 4 en 7 jaar) gaan eind juli door Amerika reizen. Nu zien en lezen we overal dat men vaak kiest voor de route:
San Fransico->Yosemite->Sequoia->via Bakersfield (ivm hitte en risico met jonge kids reizen we niet door Death Valley) naar Las Vegas->Zion->Lake Powel->Eventueel tussenstop->Grand Canyon->Kingman->Los Angeles/Annaheim en naar huis.

Maaaarrrr … nu vroeg ik mijzelf eigenlijk af, of we van Sequoia niet eerst beter naar Los Angeles kunnen gaan en daarna de route andersom: Kingman->Grand Canyon->Lake Powell->Zion->Las Vegas en dan naar huis. Dat is qua km korter ... maar ik vraag mij af of dit ook een fijne en praktische route is?

Qua dagen dachten wij het zo:
Dag 1 t/m 4 San Francisco (even acclimatiseren) - Riu Plaza Fisherman's Wharf
Dag 4 t/m 6 Yosemite - Twijfelen we nog ... we denken Yosemite View lodge - of misschien Curry Village?
Dag 6 t/m 8 Sequoia - Buckeye Tree lodge & cabins
Dag 8 t/m 11 Los Angeles - Santa Monica - Courtyard by Marriott Santa Monica
Dag 11 t/m 13 Los Angeles - Anaheim - Howard Johnson by Wyndham Anaheim Hotel & Water Playground
(waaronder ook een dag Disney)
Dag 13 t/m 14 Kingman - Best Western Plus A Wayfarer's Inn & Suite
Dag 14 t/m 16 Grand Canyon - Red Feather Expedia
Dag 16 t/m 17 Lake Powell - Lake Powell Resort
Dag 17 t/m 19 Zion - La Quinta by Wyndham at Zion Park/Springdale
Dag 19 t/m 21 Las Vegas - Luxor
Dag 21 naar huis

Hebben jullie nog adviezen of heb je goede/slechte ervaringen bij bovenstaande verblijven? Of misschien nog een heel leuke andere plek. Puur voor de kids vinden wij een zwembad bij het verblijf wel prettig.

Vergeten wij plaatsen die we echt erbij of in de plaats van wat anders moeten zetten? En zijn de reisafstanden op deze manier te doen?

Ps. We (en dus de kids ook) hebben al enige reiservaring met jonge kids (Zuid-Afrika en Amerika Florida/Miami).

Alle tips zijn welkom, liefst wel kids gericht. :lol:

Bedankt voor jullie hulp en advies!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis route advies

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Even goed om te eeten: liggen de tickets al vast?

Ik herken dat trouwens niet, dat de meeste mensen voor die route kiezen. Wat dacht je van de Tioga Pass?

Marianne
Liekevh
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2022, 20:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis route advies

Bericht door Liekevh »

Hi Marianne,
Dank je!
Martin & Marianne schreef:
17 apr 2022, 22:16
Hallo, welkom op het forum!
Even goed om te eeten: liggen de tickets al vast?

Ik herken dat trouwens niet, dat de meeste mensen voor die route kiezen. Wat dacht je van de Tioga Pass?

Marianne
Nee die willen we n.a.v. de route zsm boeken, want de prijzen stijgen echt enorm.

Oh niet?.. ik lees, als ik verslagen lees of filmpjes kijk, altijd die 1e route. Vandaar:)

Tioga pass route word voornamelijk gebruikt wanneer je richting Death Valley wil vanuit Yosemite toch? Want wij willen liever niet via Death Valley. We lezen overal dat dit (Zeker in juli/aug) met jonge kinderen afgeraden word. Voor stel je komt met een overhitte auto stil te staan etc. Vandaar dat ik via Bakersfield wou.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis route advies

Bericht door Martin & Marianne »

De route via de Tioga Pass en Death Valley is de kortste en mooiste route van Yosemite naar Las Vegas.
Tegenwoordig raken auto's echt niet meer oververhit in Death Valley. Ik ben verbaasd dat je zo overal leest dat het afgeraden wordt. Dat is niet mijn ervaring.

Als jullie niet de kustroute willen doen zou je in SF kunnen beginnen en eindigen in LA.

De gebruikelijke route is de voorbeeldroute. Sequoia wordt vaak niet meegenomen, zeker met maar 3 weken.

Marianne
Liekevh
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2022, 20:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis route advies

Bericht door Liekevh »

Het werd ons zelfs afgeraden door een reisbureau :? Vandaar dat wij de route nu hebben uitgestippeld zoals hierboven beschreven.

De standaard routes die ik zie, ook veel op de forum is van san Francisco naar las vegas naar los angeles (met uiteraard tussenstops bij de prachtige parken). Maar wij dachten dus om van Yosemite naar los angeles te gaan en dan richting vegas, zie route. Is die route goed te doen? Nog adviezen/ideeen?

Bedankt voor je antwoorden🙏
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis route advies

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eerst wat je allemaal wilt bezoeken en hoeveel tijd je daarvoor hebt. Je wilt zowel naar Yosemite als Sequoia?
En je wilt niet de kustroute doen?

Dan zou ik de roure als volgt doen: SF - Sequoia - Yosemite - Death Valley- Las Vegas- Zion - Bryce - Page- Grand Canyon- LA.
Beginnen in LA kan ook, dan via de kustroute naar SF en dan eindigen in Las Vegas.

Reisbureaus zijn niet per definitie experts in het zuidwesten. Er is echt geen reden om niet door Death Valley te rijden

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 apr 2022, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis route advies

Bericht door Martin & Marianne »

Wat de accommodatie betreft zou je voor Sequoia ook naar iets in het park kunnen kijken. Meerdere keren vanuit Three Rivers naar Sequoia op en neer rijden is niet aan te raden.
Voor de Grand Canyon is met kinderen 1 overnachting wel voldoende.
Wij vonden in Page de Red Rock Motel erg fijn omdat we daar twee slaapkamers en een keuken hadden. Zwemmen kan in Lake Powell.

Veel tips voor kinderen heb ik niet echt, ik denk dat je een dergelijke reis toch vooral voor jezelf maakt dus doe wat jullie aanspreekt. Zoek inderdaad naar mogelijkheden om te zwemmen, dat kan ook onderweg zijn, en zoek leuke, korte wandelingen uit in de parken. In Yosemite kun je heerlijk bij de Merced River in het water spelen. Fietsen is daar ook leuk om te doen.

Marianne
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Liekevh: route advies gevraagd.

Bericht door Pepito »

Wat ik i.v.m de kinderen goed vind is dat je overal meerdere nachten blijft en niet al te grote reis afstanden per dag hebt. Grand Canyon -LA zou ik al ver vinden.

Met je accomodaties heb ik geen ervaring, maar als je zorgt dat er een zwembad bij zit, dan ben je met de kids al een heel eind.

Of je en Yosemite en Sequoia moet doen weet ik niet, misschien een dag meer Yosemite, of nog aan de andere kant in Lee Vining/Mammoth Lakes misschien en dan via Death Valley door.
Maar Death Valley ken ik alleen maar van November zonder kinderen. En ik vond het prachtig, maar om het trekt mij niet om daar met kinderen in de zomer naar toe te gaan. Als voorbereiding heb ik vier/vijf jaar geleden met mijn dochter toen die zo oud was naar Bassie en Adriaan op reis door Amerika gekeken. En over eitjes bakken in Death Valley of de uitspraak van Las Vegas heeft ze het nog steeds. En ook leuk jeugd sentiment voor mij :wink: , Death Valley is ze dus zelf nog nooit geweest.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Liekevh: route advies gevraagd.

Bericht door josea »

Ik vind het ook raar dat je dat “overal leest”?
De route via de Tioga pas is echt de aangewezen route als die open is. Het feit dat een reisbureau je daar niet op wijst, zegt mij al veel over dat reisbureau….
De route onderlangs is voor het grootste stuk lang, saai en droog. Ik zou echt de route van Marianne aanraden!

Verder valt me op:

- Je noemt je dagen overal dubbel, dus het is niet zo goed te zien hoeveel volle dagen je nu ergens bent en wat de reis dagen zijn. Beter schrijf je het per dag uit.

- Je bent veel dagen bij de Grand Canyon? Daar is voor kleine kinderen nu juist niet zoveel te beleven. Kun je beter ergens anders toevoegen (Page, Zion?)

- Death Valley is prima te doen, ook met kleine kinderen. Vergis je niet, in de rest van het zuidwesten zal het eind juli ook bloody hot zijn, en daar heb je meer last van dan in je auto rijdend door Death Valley. Het is juist wel leuk om even een paar minuten uit te stappen, en de hitte te voelen, en dan weer lekker in je auto :D

- Je zegt nog te twijfelen waar je in Yosemite wilt slapen. Heb je die keus nog dan! Zijn beide opties nog vrij op jullie dagen? En als er geen accommodatie meer in het park is, heb je dan al toegangstickets gekocht?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis route advies

Bericht door jojostravelusa »

Liekevh schreef:
17 apr 2022, 23:05
Het werd ons zelfs afgeraden door een reisbureau
Tja, een reisbureau... Ik ga liever af op alle ervaringsdeskundigen op het forum hier. Die hebben bij elkaar veel meer kennis en ervaring dan 1 reisbureau ooit kan hebben.
Liekevh
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2022, 20:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Liekevh: route advies gevraagd.

Bericht door Liekevh »

Precies ook mijn idee, vandaar ook mijn bericht op dit forum. :) Death Valley it is. :)

Bedankt voor alle reacties. We gaan toch ook de Pacific Coast doen. Dus we gaan de reis even opnieuw bekijken en bijstellen.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis Liekevh: route advies gevraagd.

Bericht door Big Al »

josea schreef:
18 apr 2022, 09:44
Vergis je niet, in de rest van het zuidwesten zal het eind juli ook bloody hot zijn, en daar heb je meer last van dan in je auto rijdend door Death Valley.
Klopt helemaal. Wij hebben destijds Death Valley gedaan in juli, in een motorhome zonder A/C. Was afzien, maar toen we een paar weken later in Arizona langs de grens met Mexico reden verlangden we terug naar "de koelte" van Death Valley...
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis Liekevh: route advies gevraagd.

Bericht door Big Al »

Liekevh schreef:
17 apr 2022, 20:57
Alle tips zijn welkom, liefst wel kids gericht.
Kun je wat meer vertellen over de kinderen? Zo zal onze jongste van 9 het liefst langer bij de Grand Canyon (North Rim) kamperen en daar het bos en de omgeving verkennen. De oudste zit het liefst de hele dag op z'n computer, maar die laten we thuis.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis route advies

Bericht door Marcopstal »

Liekevh schreef:
17 apr 2022, 23:05
Het werd ons zelfs afgeraden door een reisbureau :?
Dan vast een reisbureau met weinig ervaring.
Het kan in Death Valley inderdaad warm zijn, maar dat kan het ook op andere plaatsen. In 2016 hadden wij in Death Valley 118°F en in Las Vegas 114°F
In Celcius is dit amper een verschil. En zoals gezegd zijn er nog plaatsen waar het zo warm kan worden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis Liekevh: route advies gevraagd.

Bericht door Big Al »

Toen we nog in Colorado woonden zijn we eens gaan kajakken toen het 48 graden Celsius was (118 graden Fahrenheit). Als je in goede conditie bent is dat best te doen.

Als zo'n reisbureau het rijden door Death Valley afraadt zou ik de medewerker vragen of hij er zelf wel eens is geweest, of op z'n minst iemand persoonlijk kent die ervaring met Death Valley heeft.

Overigens ben ik helemaal afgeknapt op reisbureaus. In het grijze verleden waren ze nog deskundig en hadden ze bovendien informatie die het gewone publiek niet had (denk aan de tarievenboeken voor vluchten die nog dikker waren dan het telefoonboek van Amsterdam).

Een paar jaar geleden boekte mijn vader nog bij een reisbureau. Ze fungeerden als tussenpersoon voor de luchtvaartmaatschappij en haalden steevast de boekingscode uit de correspondentie voordat ze het doorstuurden. Eén keer vergaten ze dat en vanaf dat moment kon ik mijn vader op de hoogte brengen van wijzigingen lang voordat het reisbureau hem informeerde.
Uiteindelijk kwam hij met een overstap van 6 tot 8 uur te zitten. Ik de luchtvaartmaatschappij gebeld of hij dan een andere vlucht kon krijgen. Geen probleem, geen kosten. Totdat de medewerker het probeerde in te voeren. "Oh mijnheer, ik kan dit niet wijzigen, want het is via een agentschap geboekt."
Het reisbureau gebeld - die wisten niet eens wat ik bedoelde. Gratis omboeken vanwege een verandering in het vluchtschema? Nou, daar hadden ze nog nooit van gehoord. Uiteindelijk hebben ze het toch geprobeerd, maar het reisbureau had zelf ook weer via een agentschap geboekt en die wilden het alleen veranderen tegen betaling van $600.
Liekevh
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2022, 20:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Liekevh: route advies gevraagd.

Bericht door Liekevh »

Big Al schreef:
18 apr 2022, 23:04
Liekevh schreef:
17 apr 2022, 20:57
Alle tips zijn welkom, liefst wel kids gericht.
Kun je wat meer vertellen over de kinderen? Zo zal onze jongste van 9 het liefst langer bij de Grand Canyon (North Rim) kamperen en daar het bos en de omgeving verkennen. De oudste zit het liefst de hele dag op z'n computer, maar die laten we thuis.
Onze kids zijn 4 jaar en 7 jaar, bijna 8 jaar. Ze houden helaas niet van lange wandelingen (of met name die van 7 niet:) ). Ze vinden het wel erg leuk om elke dag in een andere omgeving te zijn en nieuwe dingen te ervaren. Ze houden ook zeker van toffe kindermuseums.. van die speelmuseum (discovery museum in Nevada bijvoorbeeld), pretparken. Ook zijn ze verzot op dieren.. van kinderboerderijen tot aan dierenparken.

Even nog een hele andere vraag: wij willen de Tioga pass rijden en lezen dat we dat moeten reserveren maar ik kan nergens vinden waar ik dat kan doen. De ene site zegt een week van te voren, maar er staat nergens waar.
Uiteraard hebben we wel al 'peak hour reservations at Yosemite national park ticketed entry (3 dagen) omdat we er net iets buiten het park verblijven helaas. Maar is dit dan ook gelijk voor die Tioga pass? Zo nee waar kan ik dan aan een Tioga passe komen? We zijn daar 27 juli.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Liekevh: route advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet wat je waar hebt gelezen
Als je een reservering hebt voor het park zit je voor de Tioga Pass toch goed?

Waar overnacht je voor Yosemite en wat is de volgende stop?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 mei 2022, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Liekevh
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2022, 20:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Liekevh: route advies gevraagd.

Bericht door Liekevh »

Ohhh oké, ik dacht dat je voor de Tioga pass apart ook nog een reservering moest hebben.

We verblijven net buiten het park: Mountain view valley en rijden erna naar Mammoth Lakes.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Liekevh: route advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Mountain View Valley zegt me niets (klopt die naam wel?) maar als het net buiten het park is heb je bijna de hele dag voor de Tioga Road. :thumbup:

Kijk eens in ons 2002- en 2004- verslag voor Yosemite met kinderen. Raften is erg leuk, of ga fietsen. Zwemmen kan ook op meerdere plaatsen. En de sequoia's zullen ze ook wel mooi vinden.
Het is ook leuk om aan het junior ranger programma mee te doen in de parken - niet alleen voor de kinderen maar ook leerzaam voor de ouders. :wink:
Als je je route plaatst- per dag - is het wat makkelijker tips voor de kinderen te bedenken.

Marianne
Liekevh
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2022, 20:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Liekevh: route advies gevraagd.

Bericht door Liekevh »

Sorry haha het is met Mountain View:)
Yosemite View Lodge heet het hotel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer