Wij (gezin met 2 kinderen van 4 en 7 jaar) gaan eind juli door Amerika reizen. Nu zien en lezen we overal dat men vaak kiest voor de route:
San Fransico->Yosemite->Sequoia->via Bakersfield (ivm hitte en risico met jonge kids reizen we niet door Death Valley) naar Las Vegas->Zion->Lake Powel->Eventueel tussenstop->Grand Canyon->Kingman->Los Angeles/Annaheim en naar huis.
Maaaarrrr … nu vroeg ik mijzelf eigenlijk af, of we van Sequoia niet eerst beter naar Los Angeles kunnen gaan en daarna de route andersom: Kingman->Grand Canyon->Lake Powell->Zion->Las Vegas en dan naar huis. Dat is qua km korter ... maar ik vraag mij af of dit ook een fijne en praktische route is?
Qua dagen dachten wij het zo:
Dag 1 t/m 4 San Francisco (even acclimatiseren) - Riu Plaza Fisherman's Wharf
Dag 4 t/m 6 Yosemite - Twijfelen we nog ... we denken Yosemite View lodge - of misschien Curry Village?
Dag 6 t/m 8 Sequoia - Buckeye Tree lodge & cabins
Dag 8 t/m 11 Los Angeles - Santa Monica - Courtyard by Marriott Santa Monica
Dag 11 t/m 13 Los Angeles - Anaheim - Howard Johnson by Wyndham Anaheim Hotel & Water Playground
(waaronder ook een dag Disney)
Dag 13 t/m 14 Kingman - Best Western Plus A Wayfarer's Inn & Suite
Dag 14 t/m 16 Grand Canyon - Red Feather Expedia
Dag 16 t/m 17 Lake Powell - Lake Powell Resort
Dag 17 t/m 19 Zion - La Quinta by Wyndham at Zion Park/Springdale
Dag 19 t/m 21 Las Vegas - Luxor
Dag 21 naar huis
Hebben jullie nog adviezen of heb je goede/slechte ervaringen bij bovenstaande verblijven? Of misschien nog een heel leuke andere plek. Puur voor de kids vinden wij een zwembad bij het verblijf wel prettig.
Vergeten wij plaatsen die we echt erbij of in de plaats van wat anders moeten zetten? En zijn de reisafstanden op deze manier te doen?
Ps. We (en dus de kids ook) hebben al enige reiservaring met jonge kids (Zuid-Afrika en Amerika Florida/Miami).
Alle tips zijn welkom, liefst wel kids gericht.

Bedankt voor jullie hulp en advies!