Reis SnoopyMetKids: 20 dagen Californië met kleine kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Reis SnoopyMetKids: 20 dagen Californië met kleine kinderen.

Bericht door SnoopyMetKids »

Hoi allemaal,

Ik hoop dat dit op de goede pijler staat zo. Reisschema (voor juni 2022) staat al vrij vast, en ik ben vooral op zoek naar specifieke tips voor de hierondergenoemde locaties met kleine kinderen. Ben echt al ontzettend vaak in de VS geweest, maar nog nooit met kids (1 jaar en 4 jaar) en ik vind dat best spannend. Ik zoek dus tips voor leuke wandelingen die haalbaar zijn met kinderen, aan te raden state parks, activiteiten in de NPs, leuke road stops, roadside attractions, ook plekjes om te eten evt, etc. Eigenlijk alles wat dit ook voor de kinderen een supervakantie kan maken. Een pre zou daarbij zijn als het een beetje weg is van alle drukte; maar ik snap dat dit begin juni voor deze itinerary misschien niet helemaal mogelijk is. Maar ik hoor graag jullie ervaringen en hidden gems, alvast enorm bedankt!

Oh en uiteraard zijn ook de mooiste routes tussen deze punten heel erg welkom.

1. San Francisco (4 dagen)
2. Yosemite (3 dagen in park, 2 dagen in Mariposa)
3. Kings Canyon NP en Squaw Valley (3 dagen)
4. Sequoia NP (4 dagen)
5. Highway 1, ongeveer vanaf Morro Bay erop en dan weer omhoog naar SF (de rest)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42146
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SnoopyMetKids: 20 dagen Californië met kleine kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Jullie hebben ruim de tijd overal! In de parken zijn mogelijkheden genoeg voor korte wandelingen. In Yosemite zou je ook fietsen kunnen huren, die zijn er met kinderzitjes.
Zitten jullie 2 nachten in Mariposa? En heb je voor die dagen een toegangsreservering, of wil je dan buiten het park iets doen?
Nemen jullie ook de Tioga Road van of naar het oosten? Zo nee, dan zou je dat vanuit de vallei kunnen doen. Een stop bij Olmsted Point is prachtig voor het uitzicht. En verder is een picknick en het strand bij Tenaya Lake een aanrader. Ook de korte wandeling naar Soda Springs is mooi. Ik neem aan dat jullie voor de jongste een rugdrager hebben?

In Kings Canyon zijn er leuke korte wandelingen in het Cedar Grove-gedeelte, zoals naar Zumwalt Meadows en naar de Roaring river Falls.
Ook leuk in Kings Canyon is de wandeling bij de Grant Tree; je kunt daar ook door omgevallen een boom lopen.
Waar zit je in Kings Canyon? En waar ligt Squaw Valley, ik ken alleen dat bij Lake Tahoe?

Voor de kust zijn er allerlei mogelijkheden in de verschillende stateparks. Bij Monterey hebben wij de 17-miles drive gefietst, dat is ook een aanrader. Er zijn onderweg allerlei leuke strandjes om even te stoppen.

Marianne
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis SnoopyMetKids: 20 dagen Californië met kleine kinderen.

Bericht door SnoopyMetKids »

Beste Marianne,

Hartelijk dank dat je de tijd hebt genomen voor deze reactie, echt leuk om zo al een lijstje te maken. Staan zeker mooie wandelingen tussen als ik even snel Google, ga dit weekend de tijd nemen om eens uitgebreider te kijken.

Fietsen is een leuk idee! Dat kan natuurlijk juist heel goed met kinderen in deze leeftijd. Wij hebben inderdaad een rugdrager. Kings Canyon zitten we 1 nacht in het park en de andere nachten in een dorpje dat Squaw Valley heet (NP was vol), een soort gateway dorpje een klein uur ten westen van de park entrance maar dan heel kleinschalig aangezien de meeste mensen van de andere kant binnenkomen.

Voor Yosemite overnachten we idd in het park en voor de dagen Mariposa hebben wij ook een toegangsreservering gemaakt ja, voor het geval dat we nog meer tijd in het park willen doorbrengen/ alles niet lukt binnen de dagen dat we er echt verblijven. Nog aanraders voor het uiterste zuiden van het park daarvoor? Dan kunnen we zeker de dagen dat we in het park zitten de Tioga Pass rijden vanuit de vallei :)

We nemen trouwens heel bewust de tijd voor alles ivm de kinderen, zodat ze niet alleen maar overal heengesleept worden en telkens een aantal dagen in dezelfde accomodatie kunnen zijn en wennen etc. (dat zal per kind verschillen, maar voor onze oudste is dat belangrijk). Dus ik snap dat sommige meelezers het misschien traag zullen vinden of een klein rondje, maar voor nu past dat voor ons het beste. Nogmaals heel hartelijk bedankt dat je de tijd hebt genomen om te reageren!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42146
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SnoopyMetKids: 20 dagen Californië met kleine kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

SnoopyMetKids schreef:
05 apr 2022, 20:45
Staan zeker mooie wandelingen tussen als ik even snel Google, ga dit weekend de tijd nemen om eens uitgebreider te kijken.
Je kunt ook eens op mijn wandelsite kijken.
Voor Yosemite is dit ook een mooie site: www.yosemitehikes.com.
En voor de Redwoods en ook de giant sequoia's: www.redwoodhikes.com.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer