Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Butterfly: route zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Butterfly: route zuidwesten

Bericht door butterfly »

Omdat onze route al klaar is, had ik mijn route niet geplaatst. Alleen hier en daar wat losse vragen gesteld. Voor de duidelijkheid (en om het centraal te houden :wink: ) zal ik hem hier toch plaatsen.
Wij zullen gedeeltelijk in de tent slapen, gedeeltelijk in hotels en een paar nachten bij mijn zwager en schoonzus in San Diego.

do: Amsterdam-LAX ( meteen doorrijden naar Anaheim)
vr: Anaheim (disney)
za: Anaheim- Three rivers
( misschien 's middags al in Sequoia, misschien niet ligt eraan hoe het loopt)
zo: Three rivers- Bakersfield
( overdag bezoek aan Sequoia)
Ma: Bakersfield- Death valley ( of Shoshone)
( we twijfelen of het eind sept te doen is om in stovepipe wells te kamperen of dat we dit beter in Shoshone kunnen doen vanwege de temperatuur)
Di: Death Valley- st George
( via valley of fire)
wo: st George
(snowcanyon)
do: st George- Kanab
( we willen deze dag een ATV excursie doen peekaboo en great chamber en sandboarden. Evt in de ochtend nog de canyon overlook trail bij Zion lopen)
vr: Kanab
( invulling van deze dag staat nog open, willen we terplekke bekijken waar we zin in hebben)
za: Kanab
( white pocket tour)
zo: Kanab- Capitol Reef
( over weg 89 met uitzichtpunten, bezienswaardigheden en evt Lower calf creek falls)
ma: Capitol Reef
di: Capitol Reef- Las Vegas
( lower calf creek falls als dat op de heenweg niet gelukt is)
wo: Las Vegas
do: Las Vegas
vr: Las Vegas
za: Las Vegas- San Diego
zo: San Diego
Ma: San Diego
Di: San Diego
wo: San Diego
Do: San Diego- LAX
vr: LAX- Amsterdam

Dus mijn vragen zijn:
- we zoeken nog een camping rond Kanab, daar heeft Sep al uitgebreid op geantwoord :thumbup:
- wie heeft er eind september in Death Valley gekampeerd, is dit te doen?
- tips voor mooie bezienswaardigheden langs weg 89
- ervaringen met excursies vanuit Kanab (Peekaboo en White pocket) ik heb nu expedition kanab op het oog)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Butterfly: route zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Het valt me wel op dat je weinig tijd uittrekt voor Sequoia. Is kamperen in het park geen optie? Of doe twee nachten Three Rivers. En dan de volgende dag naar Panamint Springs. Dat ligt hoger dan Stovepipe Wells en zal dus prettiger zijn om te kamperen.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij sliepen begin oktober in Panamint Springs, niet in een tent maar in een cabin. Het was een aangenaam verblijf en dat gold ook voor de temperatuur.

Ik zou zeker ook twee nachten Seki doen. Nadeel van Three Rivers is dat een bezoek aan Kings Canyon wel heel moeilijk wordt en ook dat je een uur of drie kwijt bent aan het heen en weer rijden van de zeer bochtige weg naar de bezienswaardigheden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Bedankt voor jullie reacties. We hadden oorspronkelijk ook 2 nachten Seki, maar besloten dat we na het bezoek aan Sequoia ook anderhalf uur door konden rijden naar Bakersfield om de dag erop vroeger bij Death Valley aan te komen. De tijd die we kunnen doorbrengen in het park blijft daarmee hetzelfde. Ik heb van tevoren ook naar Panamint spring gekeken en zag idd dat het daar koeler was dan in de rest van het park, maar dan moeten we dus de volgende dag de bezienswaardigheden van Death valley nog doen, en blijft er minder tijd over voor Valley of fire.
Ik heb een mail gestuurd naar de camping in Shoshone (deze omdat ik die kan reserveren en iets buiten Death valley zelf ligt) en ik kreeg als antwoord dat juni, juli en augustus de heetste maanden waren en eind september "you will be fine in a tent". Alleen in het park zelf lijkt ons net even mooier, dus we overwegen om het terplekke te zien en óf first come first serve nemen in het park, en anders kijken of Shoshone plek heeft zonder te reserveren ( en in het ergste geval rijden we dan wel door naar las Vegas, daar zal vast nog wel een kamer te vinden zijn dan :wink: )
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp je overweging wat betreft Death Valley. Panamint Springs ligt niet centraal. Furnace creek zou mooi zijn. Shoshone ligt niet echt op de route maar ik vermoed dat er weinig opties zijn. Wij zaten in 2019 in de Longstreet Inn (ook op weg naar St George via Valley of Fire); als je niet wilt kamperen is dat wel een aardige optie.
butterfly schreef:
03 apr 2022, 14:14
We hadden oorspronkelijk ook 2 nachten Seki, maar besloten dat we na het bezoek aan Sequoia ook anderhalf uur door konden rijden naar Bakersfield om de dag erop vroeger bij Death Valley aan te komen. De tijd die we kunnen doorbrengen in het park blijft daarmee hetzelfde.
Maar dit begrijp ik niet helemaal. Je hebt dan toch 1,5 uur minder tijd voor het park?
Misschien is het een idee om de eerste nacht op bijvoorbeeld Lodgepole te kamperen, en dan de volgende dag naar Bakersfield. Dan heb je de eerste dag ook nog tijd in het park zonder heen en weer te hoeven rijden vanuit Three Rivers, en je hebt de volgende dag ook meer tijd voor het park.
Sequoia overslaan zou ook een optie kunnen zijn; dan kun je bijvoorbeeld overnachten in Lone Pine, dan Death Valley en dan in Valley of Fire.

Marianne
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Wat betreft je vraag over bezienswaardigheden langs de 89: in mijn herinnering was dat niets bijzonders. Ik denk dat je daar geen extra tijd voor hoeft uit te trekken dus. Maar misschien hebben anderen nog wel een toevoeging?

Saskia
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Martin & Marianne schreef:
03 apr 2022, 14:38
Maar dit begrijp ik niet helemaal. Je hebt dan toch 1,5 uur minder tijd voor het park?
Als ik half 5, 5 uur vertrek uit het park ( wat ik anders ook zou doen) en ik kom 7 uur, half 8 aan in Bakersfield (ipv 5 uur, half 6 in Three rivers) ben ik toch net zolang in het park? Alleen na het parkbezoek besteed ik alvast wat meer tijd aan reizen ipv relaxen.
Sequoia ga ik niet schrappen, die is al een aantal keren gesneuveld in een reis dus nu blijft hij er in. Natuurlijk kan je in 1 dag niet alles zien, maar dat hou je altijd. We kunnen wel al een indruk krijgen en wat dingen zien.
Bedankt voor alle suggesties maar ik ben eigenlijk ook gewoon wel tevreden over de route hoe hij is ( dit bedoel ik niet ondankbaar of op een nare manier hoor!). Ik plaatste hem hier alleen omdat ik een beetje offtopic ging in het reizen met de tent topic, en ik ook al een vraag had staan in het zuidwesten algemeen topic.Het was zodat ik mijn overige vragen hier kan droppen, en het niet overal over het forum verspreid staat :wink:
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Ik zal Longstreet inn ook opschrijven als mogelijkheid als kamperen niet lukt ( maar ik hou die nacht voorlopig op de bonnefooi hoewel ik dat best spannend vind hoor)
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Ik was nog steeds aan het kijken voor een kampeerplek rond Kanab. Nieuw idee is om eerst 1 nacht in Kanab ( crazy horse dan maar...) te kamperen vanwege de excursies daar. Daarna door te rijden naar Page en daar 2 nachten op Wahweep. Maar weten jullie of je wel kan zwemmen in lake Powell nu het waterpeil zo laag is? Er zit natuurlijk geen zwembad bij de camping.

Ik heb trouwens de 2 losse overnachtingen op Fruita Campground geannuleerd. Wisten jullie dat je niet kosteloos kunt annuleren? Kost 10 dollar per reservering ( en die 2 losse nachten is dus 20 dollar want 2 reserveringen) Op zich geen drama, maar dus wel 40% van de prijs. Wellicht handig om te weten voor anderen.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

.De waterstand is inderdaad dramatisch laag, voor de boten zeker problematisch maar voor zwemmers kan dat nog een beetje meevallen misschien. Je kunt misschien even contact opnemen met de campground? Maar je gaat pas over een half jaar, dan kan er wel weer wat veranderd zijn.

Dat van die annuleringskosten staat duidelijk aangegeven bij 'cancellations'. En dit valt nog mee, ik zag dat je bij Yellowstone naast deze 'boete' ook je eerste nacht kwijt bent. Ik denk dat ze genoeg hadden van al die mensen die maar reserveren en dan niet op komen dagen. Maar goed, je moet je afwegingen maken: niet reserveren is sowieso tegenwoordig (meestal) geen plek.

Saskia
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

@ Sep: je hebt helemaal gelijk hoor, ik snap ook heel goed dat ze deze clausules hanteren. Wij annuleren bijna nooit wat, omdat onze route meestal eerst vast staat voor ik ga reserveren, maar er zijn mensen die wel 5 opties reserveren en er dan 4 annuleren. En als ik het van tevoren had geweten, had ik het ook gedaan om zeker te zijn van een plekje ( en wat is 20 euro op het totale vakantiebudget?)

Je hebt gelijk dat we pas over een half jaar gaan, maar waterstanden worden in de zomer meestal nooit hoger natuurlijk, omdat het smeltwater in winter en voorjaar al valt. Maar ik zal zeker even contact opnemen met de camping, bedankt :thumbup:
Denk jij dat Crazy horse voor 1 nachtje te doen is? Als we vanuit st George rijden kunnen we in de middag nog peekaboo slot canyon doen en Kanab overnachten. Dan doen we de volgende dag de White pocket tour en rijden we daarna door naar Page. ( hoewel we 3 nachten op 1 plek relaxter hadden gevonden, maar ja, als het zo'n aftandse camping is wil je dat natuurlijk ook niet).
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Voor één nachtje zeker hoor! En misschien bevalt het jullie toch, dan kun je altijd nog besluiten wat langer te blijven. De andere campground in Kanab is weliswaar wat beter maar de plaatsen waren wel heel klein en op elkaar. Maar wie weet is het niet zo vol als jullie er zijn, je kunt altijd een kijkje nemen!

Saskia
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Daar ben ik weer. Ik wilde tickets boeken voor Disneyland, maar toen ik zag dat ze 148 dollar per stuk kosten hebben we even overlegd of wij het er voor over hebben om bijna 300 euro uit te geven aan Disney. We zijn hier in 2014 ook geweest, en straks sta je overal in de rij ( en het reserveren van het park en in het park ook alle eet/drink gelegenheden klonk ook al niet aanlokkelijk..)
Dus we hebben besloten een studiotour te gaan doen en het verder wel te zien die dag. Nu zie ik vooral vaak de Warner Bross tour bij iedereen staan. Is deze veel beter dan Paramount? ( Paramount is namelijk 2 mijl van ons hotel af en dus zelfs te lopen :wink: ) Wat is er leuker aan die tour?

Nog een vraagje. Als wij vanaf Bakersfield naar Death Valley rijden kunnen we bij Olancha al afbuigen voor Death Valley, of omrijden via Lone pine. Missen we veel bezienswaardigheden als we via Olancha rijden ipv Lone Pine?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij vonden Warner Bros ontzettend leuk. Het was onze eerste studiotour dus dat kleurt onze ervaringen natuurlijk wel. Paramount vonden we wat minder hoewel dat ook zeker de moeite waard was. De tour bij Sony is anders, meer op de techniek gericht maar was erg interessant

Lone Pine is leuk. Je kunt er naar de Alabama Hills. Het gelijknamige café is ook de moeite waard net als het filmmuseum.

Marianne
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Dank je wel weer Marianne :thumbup: Dan misschien toch maar voor Warner Bros gaan voor de zekerheid, en we zullen via Lone pine rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer