Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Munez: Phoenix - San Diego (oktober 2022)
- munez
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Reis Munez: Phoenix - San Diego (oktober 2022)
Beste allen,
Ook ik heb de laatste weken liggen zwoegen om een mooie route uit te zoeken die we dit jaar in oktober willen maken.
Na onze California-route in 2014 (LV-Grand Canyon-Death Valley-Yosemite-SF-LA) en een Florida-route in 2017,
willen we ons deze keer iets meer tussen de rode rotsen wagen. Mijn vrouw en ik houden van wandelen en natuur, maar af en toe
mag het wel eens goed gek Amerikaans over de top zijn. Dat heb ik dan ook zo wat in deze route proberen verwerken.
Na heel wat uren doorgebracht te hebben op dit forum en heel wat reisverslagen te hebben doorgenomen, ben ik tot deze route gekomen.
En het kan dan natuurlijk niet ontbreken om deze door de Pro's van dit Forum te laten "finetunen" ...
Hier gaan we dan:
Dag 1. Brussel - Phoenix (Old Town Scottsdale)
Dag 2. Old Town Scottsdale - via Sedona - Flagstaff (langs stukje van Highway 89A)
Dag 3. Flagstaff - via Grand Canyon - Page
Dag 4. Page
Dag 5. Page - Monument Valley
Dag 6. Monument Valley - Moab
Dag 7. Moab (Canyonlands NP)
Dag 8. Moab - Escalante of Tropic, afhankelijk van de motelprijzen (langs Scenic Byway 12)
Dag 9. Escalante of Tropic - via Bryce - Zion
Dag 10. Zion
Dag 11. Zion - Las Vegas
Dag 12. Las Vegas
Dag 13. Las Vegas
Dag 14. Las Vegas
Dag 15. Las Vegas
Dag 16. Las Vegas - Los Angeles
Dag 17. Universal Studios
Dag 18. Disneyland
Dag 19. LA - San Clemente
Dag 20. San Clemente - San Diego
Dag 21. San Diego
Dag 22. San Diego - Brussel
Enkele vragen waar ik voorlopig nog antwoorden op zoek. Ik zeg voorlopig, want ik denk dat er wel nog meer zullen volgen ...
- Volgens mij zit er een dag Las Vegas teveel in de route, maar op dag 15 ben ik jarig en ik zou dit graag in Vegas vieren ... wie niet?
- Dag 6 twijfelen we of we de Needles District meenemen op de route of we een extra wandeling in Arches zouden plannen.
- Ik was van plan om een Ford Mustang Cabrio te huren op dag 1 tot aankomst in Las Vegas. Ik dacht dat het zonde zou zijn om voor een wagen
te betalen die 4 dagen op een (betalende) parking van het hotel staat. Na Vegas is de wagen minder belangrijk en kies ik een wat bescheidener vervoersmiddel, scheelt zich dan ook wel wat in prijs ... Of heb ik het mis?
- Dag 18 zouden we eventueel van hotel kunnen veranderen om 's ochtends dichter bij de ingang van Disneyland te zijn. Goed idee?
Alvast bedankt voor de input! Het is een plezier tijd door te brengen op dit forum ...
Elke keer ik begin te lezen voel ik me al een beetje met vakantie!!!
Ook ik heb de laatste weken liggen zwoegen om een mooie route uit te zoeken die we dit jaar in oktober willen maken.
Na onze California-route in 2014 (LV-Grand Canyon-Death Valley-Yosemite-SF-LA) en een Florida-route in 2017,
willen we ons deze keer iets meer tussen de rode rotsen wagen. Mijn vrouw en ik houden van wandelen en natuur, maar af en toe
mag het wel eens goed gek Amerikaans over de top zijn. Dat heb ik dan ook zo wat in deze route proberen verwerken.
Na heel wat uren doorgebracht te hebben op dit forum en heel wat reisverslagen te hebben doorgenomen, ben ik tot deze route gekomen.
En het kan dan natuurlijk niet ontbreken om deze door de Pro's van dit Forum te laten "finetunen" ...
Hier gaan we dan:
Dag 1. Brussel - Phoenix (Old Town Scottsdale)
Dag 2. Old Town Scottsdale - via Sedona - Flagstaff (langs stukje van Highway 89A)
Dag 3. Flagstaff - via Grand Canyon - Page
Dag 4. Page
Dag 5. Page - Monument Valley
Dag 6. Monument Valley - Moab
Dag 7. Moab (Canyonlands NP)
Dag 8. Moab - Escalante of Tropic, afhankelijk van de motelprijzen (langs Scenic Byway 12)
Dag 9. Escalante of Tropic - via Bryce - Zion
Dag 10. Zion
Dag 11. Zion - Las Vegas
Dag 12. Las Vegas
Dag 13. Las Vegas
Dag 14. Las Vegas
Dag 15. Las Vegas
Dag 16. Las Vegas - Los Angeles
Dag 17. Universal Studios
Dag 18. Disneyland
Dag 19. LA - San Clemente
Dag 20. San Clemente - San Diego
Dag 21. San Diego
Dag 22. San Diego - Brussel
Enkele vragen waar ik voorlopig nog antwoorden op zoek. Ik zeg voorlopig, want ik denk dat er wel nog meer zullen volgen ...
- Volgens mij zit er een dag Las Vegas teveel in de route, maar op dag 15 ben ik jarig en ik zou dit graag in Vegas vieren ... wie niet?
- Dag 6 twijfelen we of we de Needles District meenemen op de route of we een extra wandeling in Arches zouden plannen.
- Ik was van plan om een Ford Mustang Cabrio te huren op dag 1 tot aankomst in Las Vegas. Ik dacht dat het zonde zou zijn om voor een wagen
te betalen die 4 dagen op een (betalende) parking van het hotel staat. Na Vegas is de wagen minder belangrijk en kies ik een wat bescheidener vervoersmiddel, scheelt zich dan ook wel wat in prijs ... Of heb ik het mis?
- Dag 18 zouden we eventueel van hotel kunnen veranderen om 's ochtends dichter bij de ingang van Disneyland te zijn. Goed idee?
Alvast bedankt voor de input! Het is een plezier tijd door te brengen op dit forum ...
Elke keer ik begin te lezen voel ik me al een beetje met vakantie!!!
Laatst gewijzigd door munez op 02 apr 2022, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
2005 New York
2006 New York
2014 Californië Classic Route
2017 Florida Classic Route
2019 New York
2006 New York
2019 New York
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Munez: Phoenix - San Diego (oktober 2022)
Mooie route!
Wil je een volle dag uiittrekken voor Canyonlands? Wanneer had je Arches gepland? Een extra dag voor Moab zou niet gek zijn. En wil je geen tijd uittrekken voor Capitol Reef? Een overnachten daar en bij Bryce zou wel mooi zijn. Dat geeft je tijd voor bijvoorbeeld Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley en Capitol Reef en op weg naar Bryce heb je dan tijd voor wandeling naar de Lower Calf Creek Fall.
Tussen Zion en Las Vegas is een bezoek aan Valley of Fire mooi, zeker in oktober.
Je hebt bij dag 18 Anaheim staan, maar dat zal niet de bedoeling zijn denk ik? Ik zou een nacht Hollywood doen en dan na Universal naar Anaheim rijden zodat je de volgende dag vroeg bij Disney bent.
Waarom een overnachting in San Clemente?
Kijk eens in ons 2019-verslag voor Valley of Fire, de UT12, Capitol Reef, Moab, en Monument Valley).
Marianne
Wil je een volle dag uiittrekken voor Canyonlands? Wanneer had je Arches gepland? Een extra dag voor Moab zou niet gek zijn. En wil je geen tijd uittrekken voor Capitol Reef? Een overnachten daar en bij Bryce zou wel mooi zijn. Dat geeft je tijd voor bijvoorbeeld Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley en Capitol Reef en op weg naar Bryce heb je dan tijd voor wandeling naar de Lower Calf Creek Fall.
Tussen Zion en Las Vegas is een bezoek aan Valley of Fire mooi, zeker in oktober.
Je hebt bij dag 18 Anaheim staan, maar dat zal niet de bedoeling zijn denk ik? Ik zou een nacht Hollywood doen en dan na Universal naar Anaheim rijden zodat je de volgende dag vroeg bij Disney bent.
Waarom een overnachting in San Clemente?
Kijk eens in ons 2019-verslag voor Valley of Fire, de UT12, Capitol Reef, Moab, en Monument Valley).
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Met de voorbereidingen bezig zijn en genieten van de voorpret is heel herkenbaar en dat duurt gelukkig veel langer dan de echte reis.
Wat betreft St Clemente:. Ik zou vanuit Anaheim rechtstreeks rijden naar San Diego met hier en daar een tussenstop. En vervolgens voor SD een dag extra uittrekken. Als je je verdiept in de stad zal je zien dat het veel heeft te bieden. Het ligt prachtig gelegen aan de baai, het heeft mooie stranden en dito bezienswaardigheden. Denk aan Balboa Park (prachtig groot park), Old Town SD (met Mexicaanse sferen), USS Midway, Seaport Village, Coronado Island, uitgaansgebied Gaslight Quarter en zo kan ik er wel meer noemen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- munez
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
@Martin & Marianne Arches hadden we gepland op dag 6 na de rit vanuit Monument Valley en op dag 7 in de voormiddag, namiddag Canyonlands. Het lijkt me daar in Arches nog al veel hetzelfde met al die bogen en ik dacht bij mezelf dat we het daar wel snel zouden gezien hebben. (Shoot me if i'm wrong)
We zijn wel redelijk getrainde wandelaars, dus we kunnen wel het één en ander verzetten op korte tijd!
Capitol Reef dachten we te passeren op dag 8 tijdens de rit naar Escalante. Tot nu toe voelen we ons echter meer aangetrokken door Zion NP. Maar jullie zijn me hier aan het overtuigen om ergens tussen Moab en Bryce nog ergens een extra dag in te lassen. Little Wild Horse Canyon had ik nog niet van gehoord. Volgens het internet is het wel even zoeken om er te geraken, maar het lijkt wel mooi!!! Ga me hierover eens verder inlezen...
Is dit trouwens te doen met zo'n sport Cabrio? Op google maps kom ik redelijk wat zand en 4x4 wegen tegen...
Anaheim was een klein foutje en over San Clemente had ik hier wel wat fijne dingen gelezen... We dachten eigenlijk aan een dagje rust met zon zee en strand. Mijn ervaring is wel dat je, wanneer je dit plant op een reisdag, ookal is het niet zo ver, je er minder van geniet omdat je steeds verder door wil en nieuwsgierig bent naar de spots die je die dag nog zal tegenkomen. We hadden dat gevoel wanneer we Highway 1 reden. Ookal hadden we er 2 dagen voor uitgetrokken, veel stilgezeten hebben we daar niet gedaan...
@IngridZw Ik zal toch met veel plezier je tip eens overwegen. Ik dacht dat het strand in San Clemente uitonderlijk mooi zou zijn, vandaar de extra stop. Echter, die Mexicaanse keuken begint vooral bij de vrouw hier de ogen uit te steken en de kans is groot dat het culinaire meer zal doorwegen dan het dagje strand...
Capitol Reef dachten we te passeren op dag 8 tijdens de rit naar Escalante. Tot nu toe voelen we ons echter meer aangetrokken door Zion NP. Maar jullie zijn me hier aan het overtuigen om ergens tussen Moab en Bryce nog ergens een extra dag in te lassen. Little Wild Horse Canyon had ik nog niet van gehoord. Volgens het internet is het wel even zoeken om er te geraken, maar het lijkt wel mooi!!! Ga me hierover eens verder inlezen...
Is dit trouwens te doen met zo'n sport Cabrio? Op google maps kom ik redelijk wat zand en 4x4 wegen tegen...
Anaheim was een klein foutje en over San Clemente had ik hier wel wat fijne dingen gelezen... We dachten eigenlijk aan een dagje rust met zon zee en strand. Mijn ervaring is wel dat je, wanneer je dit plant op een reisdag, ookal is het niet zo ver, je er minder van geniet omdat je steeds verder door wil en nieuwsgierig bent naar de spots die je die dag nog zal tegenkomen. We hadden dat gevoel wanneer we Highway 1 reden. Ookal hadden we er 2 dagen voor uitgetrokken, veel stilgezeten hebben we daar niet gedaan...
@IngridZw Ik zal toch met veel plezier je tip eens overwegen. Ik dacht dat het strand in San Clemente uitonderlijk mooi zou zijn, vandaar de extra stop. Echter, die Mexicaanse keuken begint vooral bij de vrouw hier de ogen uit te steken en de kans is groot dat het culinaire meer zal doorwegen dan het dagje strand...
2005 New York
2006 New York
2019 New York
2006 New York
2019 New York
- josea
- Amerikakenner
Nee hoor, Little Wild Horse Canyon is echt niet (meer) moeilijk om te vinden. Inmiddels is er een geasfalteerde weg naar aangelegd, dus die kan je gewoon rijden met je auto.
- munez
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
@josea Gelukkig! Lijkt me wel dat er veel wegen een upgrade hebben gekregen, waar er vroeger toch redelijk wat problemen waren. Had al horror verhalen gelezen van mensen die vast kwamen te zitten tijdens de Monument Valley scenic loop drive met hun huurwagen. Mag er niet aan denken...
2005 New York
2006 New York
2019 New York
2006 New York
2019 New York
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Little Wild Horse Canyon is inderdaad niet moeilijk te vinden. Kijk voor ons bezoek eens in ons 2019-verslag bij 10 september.
Ik zou zelf voor Arches wat meer tijd uittrekken dan voor Canyonlands. Kijk eens naar de wandeling bij Devils Garden of die naarr Delicate Arch.
Marianne
Ik zou zelf voor Arches wat meer tijd uittrekken dan voor Canyonlands. Kijk eens naar de wandeling bij Devils Garden of die naarr Delicate Arch.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 4455 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-