Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dennis112: rondreis LV + tips gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dennis112
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Dennis112: rondreis LV + tips gevraagd.

Bericht door dennis112 »

Hallo allemaal,

Van 24-04 t/m 09-05 gaan we eindelijk de reis maken die we eind maart 2020 gepland hadden staan naar Vegas en omgeving. De rondreis gaat om heel de Grand Canyon heen. Daarbij maken we in het begin een uitstapje naar omgeving LA omdat we Six Flags Magic Mountain willen bezoeken, aangezien we beide rollercoastergek zijn, hier zullen we dus ook 2 dagen zijn. Hieronder het volledige schema:

Dag 1: BRU - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Simi Valley
Dag 4: Six flags / LA
Dag 5: Six flags / LA
Dag 6: Simi Valley - Las Vegas Downtown
Dag 7: Las Vegas - Flagstaff
Dag 8: Flagstaff - Barringerkrater - South rim Grand Canyon - Page - La Verkin
Dag 9: La verkin - Zion - Las vegas
Dag 10 t/m 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - BRU

We zijn beide niet zo van het wandelen en dus de trails opzoeken om kilometers te gaan lopen. We rijden er liever doorheen en stoppen zo af en toe om een mooie foto te maken of te genieten van het landschap. Zion bijvoorbeeld zullen we ook alleen Highway 9 afrijden en niet het park zelf ingaan. De laatste week in Vegas doen we ook uitstapjes buiten Vegas naar Valley of Fire bijvoorbeeld.

Omdat we dus beide niet van het wandelen zijn ben ik opzoek naar interessante plekken om te bezoeken op de route die we afleggen. Daarnaast ook plekken in LA die makkelijk te bezoeken zijn met de auto, mooie wijken ofzo om doorheen te rijden zoals Beverly hills, Hollywood hills, Bel Air en ...? Daarnaast willen we ook naar het Griffith Observatory gaan om een mooi overzicht van de stad te zien en sowieso Malibu en Santa Monica / Venice Beach. Onderstaande heb ik zelf al allemaal gevonden op de route rond de Grand Canyon:

Hoover Dam
Barringerkrater
Horseshoe Bend
Glen Canyon Dam
Wahweap overlook

Ben dus vooral nog op zoek naar bezichtingen tijdens het rijden waar we langs zouden kunnen gaan. Vooral de route van LA naar Las Vegas en andersom hebben we op dit moment niks. Tussen Las Vegas en Flagstaff alleen de Hooverdam, dus heb je nog tips dan zijn die zeer welkom. Ook gebieden rond LA zijn we nog een beetje naar opzoek. En voor de laatste week uitstapjes die we vanuit Vegas nog kunnen doen.
Laatst gewijzigd door dennis112 op 01 apr 2022, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Dennis112: rondreis LV + tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Dag 8 lijkt me wel heel erg ver. wil je geen tijd nemen voor de Grand Canyon en bezienswaardigheden onderweg?
Jammer van Zion, maar daar ben je misschien al eens geweest? Ik zou zelf een dag minder Las Vegas doen zodat je bijvoorbeeld Valley of Fire onderweg van Zion naar Las Vegas kunt doen.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Tussen Las Vegas en Fllagstaff kun je een gedeelte van route 66 rijden via het westernstadje Oatman. Erg leuk voor een tussenstop en een mooie route. Verderop heb je nog Seligman ook een typische route 66 plek.
In Barstow, tussen LV en LA kun je Calico Ghosttown bezoeken.
In de buurt van Flagstaff bij Williams heb je nog Bearizona Wildpark. Je kunt daar met de auto doorheen rijden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
dennis112
Amerikafan

Bericht door dennis112 »

@Marianne
Nu ik het allemaal invoer in google maps wordt dat inderdaad een erg druk dagje, als we alles willen zien dan is het 7,5 uur rij tijd al volgens google maps. Kan het terug brengen naar 6 uur als we de Berringerkrater laten vallen, meer dan een gat in de grond is het toch niet dus zo overdreven bijzonder is het niet. Wordt vroeg op pad die dag, helaas kunnen we niet ergens een extra dagen blijven want we willen perse 2 Mei in Vegas zijn vanwege de verjaardag van degene waar ik mee reis. Zion nog niet eerder gedaan nee maar aangezien we dus beide niet van wandelen zijn wil ik er gewoon doorheen rijden, en aangezien die scenic drive gesloten is voor prive voortuigen kan ik alleen door Highway 9 rijden. Valley of fire pakken we vanuit vegas mee als we daar zitten want dat ligt er maar een uurtje vanaf.

@Ingrid
Thnx voor de tips. Route 66 lijkt me ook wel mooi om een stuk mee te pakken dus zal het zeker overwegen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mijn eerste vraag als ik dit schema zie, liggen de vliegtickets al vast? Indien wel, heb je nog de mogelijkheid die aan te passen?

Persoonlijk vind ik het schema erg onlogisch. Je begint een paar dagen met Las Vegas, dan ga je naar Los Angeles, vervolgens ga je voor 1 dag (nacht?) terug naar Las Vegas om de volgende dag alweer uit Las Vegas te vertrekken richting Grand Canyon, Page en Zion NP. Daarna verblijf je nog een week in Las Vegas. Hmm..weet niet of ik zo'n schema zou willen aanhouden. Ben zelf niet vies van flinke afstanden rijden maar dit lijkt meer op heen en weer rijden.

Ik begrijp dat je 2 mei in Las Vegas wilt zijn maar als ik de dagen tel is dat dag 8, de dag dat jullie de route Flagstaff - Barringerkrater - South rim Grand Canyon - Page - La Verkin willen rijden.

Ik kan me voorstellen dat je langere tijd in Las Vegas wilt zijn als dit je hoofddoel is voor de trip. Maar waarom niet beginnen in Los Angeles en (de laatste week/5 dagen) eindigen in Las Vegas? Scheelt je in ieder geval een lange rijdag op dag 3. Ook dag 6 zou ik zo niet doen. Waarom eerst vanuit Los Angeles terug naar Las Vegas om vervolgens even zo snel Las Vegas weer te verlaten richting Grand Canyon NP? Dan zou ik vanuit Los Angeles een route maken naar Grand Canyon NP, doorrijden naar Page, Zion NP en weer terug naar Las Vegas om daar de vakantie af te sluiten.

Ik probeer meestal wel het positieve van een reisschema in te zien, zelf als die wat onlogisch is, maar in dit geval vind ik het een schema van niets, sorry... Zion NP bezoek je zo ook niet echt. Enkel UT-9 rijden zonder het park zelf in te gaan? Al mag je niet met de eigen auto het park in, waarom niet met de shuttlebus het park in? Al willen jullie geen lange wandelingen maken, door met de shuttlebus de diverse punten te bezoeken en event. korte wandelingen te maken, zie je zoveel meer van het park. Zoals je nu door Zion NP wilt rijden haalt niet zoveel uit, het park zelf sla je over. Ik zou het hele reisschema echt helemaal omgooien en beginnen in Los Angeles, doorreizen naar de Grand Canyon (eventueel via een deel Route 66, erg leuk), meer tijd nemen voor Zion NP (nu een erg lange reisdag zonder dat je het park ziet) en lekker rustig eindigen met een aantal dagen in Las Vegas.

Just my thoughts... :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dennis112
Amerikafan

Bericht door dennis112 »

Thnx voor je visie op het schema Roland, ik weet dat die niet geheel logisch is maar met wat we perse wilden doen was dit het beste wat ik er van kon maken. De vliegtickets liggen wel al vast ja en kunnen niet gewijzigd worden. Het was ook logischer geweest om in LA te starten en dan Las Vegas te eindigen maar dat soort tickets zijn meestal een stuk duurder en ik besteed de 200 euro extra die ik dan zou moeten betalen liever aan eten of vertier in Las Vegas dan aan het vliegen. En als we dan weer eindigen in LA moeten we ook 2 x de route van LA naar Las Vegas afrijden wat we nu ook doen dus dat was ook niet echt een optie.

De reden dat we vanuit LA eerst weer naar Vegas gaan is omdat ik de reis van LA naar Flagstaff te lang vindt om op 1 dag te doen. Hierdoor gaan we 1 nachtje verblijven op Fremont street zodat we dat ook gezien hebben en meer dan 1 avondje heb je daar niet nodig vindt ik. Daarna kunnen we de laatste week ook lekker op de strip zelf blijven, maar wel 3 verschillende hotels totaal.

Zion zullen we dan denk ik toch wel met de shuttle bus bekijken. Las dat de shuttle bus er maar 40 minuten over doet om van stop 1 naar 9 te gaan dus dat valt ook wel mee kwa tijd. Kan de auto dan gewoon bij visitor center staan of moet die in springdale staan en van daaruit de shuttle bus al pakken?

Zie dat ik foutje had gemaakt in de reisdata, we beginnen de reis 24-04 niet 25-04, zal het aanpassen in de opening post.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je geluk hebt kun je parkeren bij het visitor center, en als het daar vol is kun je parkeren in Springdale (is niet gratis) en daar de shuttle naar het park pakken. Daar moet je dan overstappen op de park-shuttle.

Op zich hoeft een ticket naar LA en terug van Las Vegas niet duurder te zijn dan een retour Las Vegas, maar zo kan het ook.
Als je dag 8 toch aanpast zou je ook eens kunnen kijken of er niets vrij is/komt aan de rim van de Grand Canyon. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.

Als je op dag 2 al naar LA gaat (je bent dan toch vroeg wakker) schuift alles een dag naar voren en zou je een extra nacht tussen Flagstaff en Las Vegas kunnen doen en toch op 2 mei in Las Vegas zijn.

Ik zie nu pas dat je tussen La Verkin en Las Vegas nog naar Zion gaat. Is het dan geen optie om in Springdale te overnachten? Scheelt je het zoeken naar een parkeerplaats, en je hoeft niet heen en weer te rijden.

Marianne
dennis112
Amerikafan

Bericht door dennis112 »

Zion doen we inderdaad op dag 9 niet dag 8. We gaan eigenlijk niet gelijk richting LA omdat we eerst even dagje willen bijkomen van de lange reis. Daarom zitten we eerst nog een dagje in LV.

Had ook liever in springdale gezeten maar daar begonnen de prijzen pas vanaf 200 euro per nacht, in La verkin hebben we er een voor 135 en is ook maar half uurtje van Zion visitor center af.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Zion Park Motel heeft nog wel betaalbare kamers. Er is niet veel meer vrij zie ik, alleen een King room, voor 147 dollar. Zie www.zionparkmotel.com (is goedkoper dan booking.com).

Marianne
dennis112
Amerikafan

Bericht door dennis112 »

Helaas nog maar 1 kamer over en we hebben er 2 nodig want slapen niet bij elkaar. Maar toch bedankt voor de tip.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

dennis112 schreef:
01 apr 2022, 10:46
Thnx voor je visie op het schema Roland, ik weet dat die niet geheel logisch is maar met wat we perse wilden doen was dit het beste wat ik er van kon maken.
Het is wat het is, dus nu moet je er ook maar het beste van maken. :D

De tip van Marianne om dag 2 al vroeg richting Los Angeles te gaan is nog niet zo gek. Je bent waarschijnlijk vroeg wakker dus een mooie gelegenheid om alvast richting Los Angeles te gaan. Bijkomen doe ik altijd ná mijn vakantie... :wink: Voor mij zou het een reden zijn om een dag langer in Los Angeles te kunnen zijn.

Voor de tijd die jullie nu gepland hebben voor Los Angeles heb je al heel wat genoteerd. Allemaal plekken die leuk om te bezoeken zijn als je er enkele dagen bent. Griffith Observatory is ook een favoriete bestemming van mij. Ben er afgelopen december voor de zoveelste keer geweest, blijft leuk. Het is er tegenwoordig wel ontzettend druk! Houd er dus rekening mee dat de parkeerplaatsen allemaal al vroeg bezet kunnen zijn (en dan wordt er al heel veel ver voor de parkeerplaats geparkeerd wat betekent dat die mensen soms een flink stuk moeten lopen). Parkeren kost $ 10 per uur maar daar schijnt niemand zich druk om te maken gezien de drukte. Zou dus proberen wat vroeger in de ochtend bij Griffith Observatory te zijn. Hopelijk dan een heldere lucht met goed zich (kan vaak wat heiig zijn).

Andere bezienswaardigheden: Hollywood Walk of Fame, La Brea Tar Pits, de oudste McDonalds opzoeken (10207 Lakewood Blvd, Downey, CA 90240). Een baseball game bezoeken? In de periode dat jullie er zijn, 26-28 april, spelen de Angels (Anaheim) thuis.

Vergeet overigens niet dat de afstand tussen de verschillende bezienswaardigheden soms best groot is en het bovendien altijd druk is in en rond Los Angeles waardoor het bijzonder lang kan duren om van A naar B te rijden.

De afstand van Los Angeles naar Grand Canyon NP is misschien wat ver voor één dag maar onderweg zijn genoeg mogelijkheden om te overnachten. Via Las Vegas met een nacht is natuurlijk een optie maar dan rijd je een flink stuk om. Maak je er 2 reisdagen van, zonder Las Vegas, dan kun je bijv. onderweg nog Joshua Tree NP bezoeken en dan vanaf bijv. vanaf Needles, Route 66 volgen via Oatman, Kingman, Peach Springs, Seligman en Williams/Flagstaff. In mijn beleving maak je er dan net een wat leukere tocht van dan van Los Angeles naar Las Vegas te rijden en de andere dag van Las Vegas naar Flagstaff (al kun je dan ook nog via Kingman, Peach Springs, Seligman en Willams rijden). De Hoover Dam zou je ook later in de vakantie kunnen bezoeken als jullie wat langer in Las Vegas zijn.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dennis112
Amerikafan

Bericht door dennis112 »

Thnx voor de tips. De 2de dag staat eigenlijk wel vast om die dag even in Vegas te besteden want ik verwacht niet dat we op aankomstdag vroeg in bed zullen liggen maar meer diep in de nacht dus om dan de volgende dag gelijk vroeg te vertrekken met ook de lange reis in onze benen vinden we niet prettig. Ook moet de vriend waar ik mee reis eerst goede schoenen kopen wat die in amerika wil doen dus wippen we die dag gelijk langs de premium outlet stores. Welke is het beste de South of North premium outlets?

Griffith Observatory vroeg aanwezig zijn dus, waarschijnlijk doen we die dan op de dag dat we van LA weer naar Vegas gaan want die andere dagen gaan we naar Six Flags dus kunnen we daar niet vroeg zijn. Ben met een rondreis aan heel de westkust al een keer in LA geweest meerdere dagen maar was er toen niet zo kapot van, echt de stad waar ik de meeste daklozen tegen ben gekomen dus daarom willen we nu alleen de wat mooiere wijken bezoeken en niet echt down town gaan ofzo.

Route 66 ga ik zeker overwegen om te nemen want dat is wel een iconische route. Zal overleggen wat we gaan doen met die ene nacht in vegas of dat we dat anders indelen.

Bedankt voor alle tips tot nu toe, wordt zeker gewaardeerd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bedenk wel dat het als je aankomt in Las Vegas voor je gevoel 9 uur later is; ga je dan echt nog veel doen?
Je gaat sowieso vroeg wakker zijn de volgende dag.

Marianne
dennis112
Amerikafan

Bericht door dennis112 »

Yup dat klopt maarja al die prikkels die je daar ineens krijgt. Ben er al 2 keer eerder geweest en heb eigenlijk nooit gehad dat ik moe ben als ik aankom. Hangt er ook beetje vanaf of je in vliegtuig wat kan slapen natuurlijk.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat is voor iedereen verschillend. Er zijn mensen die daarna nog weinig doen maar er zijn ook mensen die nog fris als een hoentje zijn en allerlei dingen gaan doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer