Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Richard87: rondreis westkust - waar extra dagen spenderen?
Reis Richard87: rondreis westkust - waar extra dagen spenderen?
Beste allemaal,
Wij zijn momenteel onze reis naar de westkust aan het plannen die eind mei/begin juni plaats zal vinden. Redelijk kort dag inmiddels, dus we willen alles zo snel mogelijk vastleggen. We hebben een route uitgestippeld op basis van 23 dagen. We willen de reis graag afsluiten met enkele dagen strand. Uiteindelijk komt het er op neer dat we 19 dagen 'onderweg' zijn. Ik vraag me alleen af of dat niet allemaal wat te gehaast aan gaat voelen en zou graag daarom hier en daar wat extra tijd nemen. Dat kunnen we doen door een dagje strand minder te doen, maar ook door de reis een paar dagen te verlengen.
Ik ben vooral benieuwd in welke plaatsen de kenners hier hier een paar dagen extra zouden spenderen, om wat rustiger de omgeving te bekijken maar ook gewoon om aan het zwembad te zitten en een boekje te lezen. Onze reisroute is onderstaand opgenomen:
Dag Verblijf
1. AMS - LA
2. LA - Joshua Tree NP
3. Joshua Tree NP
4. Joshua Tree NP - Grand Canyon
5. Grand Canyon
6. Grand Canyon - Monument Valley
7. Monument Valley - Horseshoe Bend
8. Horseshoe Bend - Bryce Canyon
9. Bryce Canyon
10. Bryce Canyon - Zion NP
11. Zion NP
12. Zion NP - Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas - Death Valley
15. Death Valley - Sequoia NP
16. Sequoia NP
17. Sequoia NP - Yosemite
18. Yosemite
19. Yosemite - Strand
20. Strand
21. Strand
22. Strand
23. Los Angeles - Amsterdam
Oh, en zoals uit de bovenstaande route wellicht al wel valt op te maken hebben we niet veel interesse in de steden. Onder andere San Francisco en tijd in LA hebben we daarom bewust uit de route gelaten.
Wij zijn momenteel onze reis naar de westkust aan het plannen die eind mei/begin juni plaats zal vinden. Redelijk kort dag inmiddels, dus we willen alles zo snel mogelijk vastleggen. We hebben een route uitgestippeld op basis van 23 dagen. We willen de reis graag afsluiten met enkele dagen strand. Uiteindelijk komt het er op neer dat we 19 dagen 'onderweg' zijn. Ik vraag me alleen af of dat niet allemaal wat te gehaast aan gaat voelen en zou graag daarom hier en daar wat extra tijd nemen. Dat kunnen we doen door een dagje strand minder te doen, maar ook door de reis een paar dagen te verlengen.
Ik ben vooral benieuwd in welke plaatsen de kenners hier hier een paar dagen extra zouden spenderen, om wat rustiger de omgeving te bekijken maar ook gewoon om aan het zwembad te zitten en een boekje te lezen. Onze reisroute is onderstaand opgenomen:
Dag Verblijf
1. AMS - LA
2. LA - Joshua Tree NP
3. Joshua Tree NP
4. Joshua Tree NP - Grand Canyon
5. Grand Canyon
6. Grand Canyon - Monument Valley
7. Monument Valley - Horseshoe Bend
8. Horseshoe Bend - Bryce Canyon
9. Bryce Canyon
10. Bryce Canyon - Zion NP
11. Zion NP
12. Zion NP - Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas - Death Valley
15. Death Valley - Sequoia NP
16. Sequoia NP
17. Sequoia NP - Yosemite
18. Yosemite
19. Yosemite - Strand
20. Strand
21. Strand
22. Strand
23. Los Angeles - Amsterdam
Oh, en zoals uit de bovenstaande route wellicht al wel valt op te maken hebben we niet veel interesse in de steden. Onder andere San Francisco en tijd in LA hebben we daarom bewust uit de route gelaten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis Westkust - waar extra dagen spenderen?
Hallo, welkom op het forum!
Hou met de planning rekening met het Memorial DAy weekend. Het zal sowieso al lastig zijn om accommodatie te vinden in of op redelijke afstand van de parken, maar in dat weekend is het helemaal lastig. En druk.
Hou er verder rekening mee dat je voor Yosemite ene toegangsreservering nodig hebt, of accommodatie in het park. Dat kan ook lastig zijn.
Als je het zo plant dat je in juni in Yosemite bent is de TIoga Pass wellicht al open, en dan zou ik de route via Death Valley - Lee VIning en de tioga Pass nemen. ALs je van Death Valley naar sequoia gaat zou ik nog een tussenstop nemen op da stuk.
Voor zowel Yosemite als sequoia is een extra dag wel mooi.
Een volle dag Joshua Tree lijkt me niet nodig.
Mij lijkt 1 dag strand wel voldoende, pak je rust liever onderweg.
Zowel voor Yosemite als voor Sequoia is een extra dag wel mooi. Ook voor Zion is een extra dag niet gek, dat geeft je de gelegenheid om de drukkere delen tijdens de rustige uren te doen. Ook een extra dag Page is niet gek, daar kun je ook aan het strand liggen.
Je kunt ook de route wat uitbreiden;
- rij langs de kust tussen Yosemite en LA.
- Ga na de GC naar Monument Valley en dan naar Capitol Reef, en vandaar naar Bryce.
Marianne
Hou met de planning rekening met het Memorial DAy weekend. Het zal sowieso al lastig zijn om accommodatie te vinden in of op redelijke afstand van de parken, maar in dat weekend is het helemaal lastig. En druk.
Hou er verder rekening mee dat je voor Yosemite ene toegangsreservering nodig hebt, of accommodatie in het park. Dat kan ook lastig zijn.
Als je het zo plant dat je in juni in Yosemite bent is de TIoga Pass wellicht al open, en dan zou ik de route via Death Valley - Lee VIning en de tioga Pass nemen. ALs je van Death Valley naar sequoia gaat zou ik nog een tussenstop nemen op da stuk.
Voor zowel Yosemite als sequoia is een extra dag wel mooi.
Een volle dag Joshua Tree lijkt me niet nodig.
Mij lijkt 1 dag strand wel voldoende, pak je rust liever onderweg.
Zowel voor Yosemite als voor Sequoia is een extra dag wel mooi. Ook voor Zion is een extra dag niet gek, dat geeft je de gelegenheid om de drukkere delen tijdens de rustige uren te doen. Ook een extra dag Page is niet gek, daar kun je ook aan het strand liggen.
Je kunt ook de route wat uitbreiden;
- rij langs de kust tussen Yosemite en LA.
- Ga na de GC naar Monument Valley en dan naar Capitol Reef, en vandaar naar Bryce.
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je kunt Joshua Tree NP ook heel goed onderweg bezoeken als je richting de Grand Canyon rijdt. Je bent de 1ste ochtend toch al heel vroeg wakker dus kun je lekker op tijd vertrekken. Ik zou dan bijv. een overnachting plannen in Needles zodat je de volgende dag ook nog iets van route 66 kunt meenemen. Route 66 van Needles naar Kingman is een mooie weg en onderweg kun je een stop maken in het westernstadje Oatman. Seligman is daarna ook leuk voor een stop.
Bryce NP is relatief klein vergeleken bij bijv. Yosemite, Sequoia/KingsCanyon en Zion. Met 1 overnachting hou je nog voldoende tijd over voor een mooie wandeling in de Canyon.
Voor Sequoia zou ik ook een extra nacht plannen zodat je ook tijd hebt voor Kings Canyon.
Verder zou ik ook vanuit Las Vegas de route nemen via de Tioga Pas en na Death Valley een extra overnachting plannen in Lee Vining. Dit ligt het gunstigst voor de Tioga Pas en Mono lake. Je zou dan eventueel ook nog Bodie kunnen bezoeken.
Vervolgens Yosemite - Sequoia en daarna de oversteek naar de kust.
Bryce NP is relatief klein vergeleken bij bijv. Yosemite, Sequoia/KingsCanyon en Zion. Met 1 overnachting hou je nog voldoende tijd over voor een mooie wandeling in de Canyon.
Voor Sequoia zou ik ook een extra nacht plannen zodat je ook tijd hebt voor Kings Canyon.
Verder zou ik ook vanuit Las Vegas de route nemen via de Tioga Pas en na Death Valley een extra overnachting plannen in Lee Vining. Dit ligt het gunstigst voor de Tioga Pas en Mono lake. Je zou dan eventueel ook nog Bodie kunnen bezoeken.
Vervolgens Yosemite - Sequoia en daarna de oversteek naar de kust.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bij reizen in de periode eind mei/begin juni speelt altijd de onzekerheid of de Tioga Pass open is. In het verleden was dan vaak het advies twee routes voor te bereiden : eentje "onderlangs" met eerst Seki en daarna Yosemite en eentje "bovenlangs" met eerst Yosemite en daarna Seki. Hotels konden dan nog niet of annuleerbaar geboekt worden. De toegangsreservering voor Yosemite maakt dat een stuk moeilijker. Ik zou daarom kiezen voor de optie "bovenlangs" zoals Marianne beschrijft.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Plan een overnachting dan in Lee Vining of Bridgeport. Als de Tioga Pass nog gesloten zou zijn, kun je via de Sonora Pass rijden. Die gaat meestal eerder open. In het uiterste geval kun je ook nog via De Carson Pass (Ca-88) rijden, daar is geen wintersluiting. Van Mammoth Lakes wordt dat een (te) lange rijdag, vandaar de overnachting in Lee Vining of Bridgeport.Martin & Marianne schreef: ↑30 mar 2022, 22:24Als je het zo plant dat je in juni in Yosemite bent is de TIoga Pass wellicht al open, en dan zou ik de route via Death Valley - Lee VIning en de tioga Pass nemen.
Dat kan overal waar je een hotel met zwembad boekt.Richard87 schreef:maar ook gewoon om aan het zwembad te zitten en een boekje te lezen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2644 Weergaves
-