Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis laraRoks: advies gevraagd over planning.
Reis laraRoks: advies gevraagd over planning.
Hoi allemaal,
Wij (met 2 kinderen van 19 en 16) gaan in mei/juni naar het zuiwesten en hebben de volgende route in gedachten. Zijn er nog tips/adviezen??
dag 1 San Francisco (Alcatraz, Golden Gate bridge)
dag 2 San Francisco (Cable trams, painted ladies, Full house huis, China Town)
dag 3 San-Francisco nar El portal (onderweg uitkijkpunten en kleine wandeling in Yosemeti Valley
dag 4 El Portal - Three Rivers (met wandeling bij sequoia bomen)
dag 5 Three Rivers - Panamint Springs
dag 6 Panamint - Las Vegas (onderweg artist drive/badwater)
dag 7 Las Vegas (Fremont street, etc.)
dag 8 Las Vegas - Grand Canyon (Tusayan) (onderweg Hooverdam)
dag 9 Grand Canyon (Bright angel trail wandelen)
dag 10 Grand Canyon - Santa Monica
dag 11 Santa Monica (met bezoek aan LA, oa Hollwood/Beverly Hills, walk of fame)
dag 12 Santa Monica (met bezoek aan Universal Studios)
dag 13 Santa Monica
dag 14 Santa Monica - Cambria langs kustweg
dag 15 Cambria - Monterey
dag 16 Monterey - Vliegveld San Francisco
Wij (met 2 kinderen van 19 en 16) gaan in mei/juni naar het zuiwesten en hebben de volgende route in gedachten. Zijn er nog tips/adviezen??
dag 1 San Francisco (Alcatraz, Golden Gate bridge)
dag 2 San Francisco (Cable trams, painted ladies, Full house huis, China Town)
dag 3 San-Francisco nar El portal (onderweg uitkijkpunten en kleine wandeling in Yosemeti Valley
dag 4 El Portal - Three Rivers (met wandeling bij sequoia bomen)
dag 5 Three Rivers - Panamint Springs
dag 6 Panamint - Las Vegas (onderweg artist drive/badwater)
dag 7 Las Vegas (Fremont street, etc.)
dag 8 Las Vegas - Grand Canyon (Tusayan) (onderweg Hooverdam)
dag 9 Grand Canyon (Bright angel trail wandelen)
dag 10 Grand Canyon - Santa Monica
dag 11 Santa Monica (met bezoek aan LA, oa Hollwood/Beverly Hills, walk of fame)
dag 12 Santa Monica (met bezoek aan Universal Studios)
dag 13 Santa Monica
dag 14 Santa Monica - Cambria langs kustweg
dag 15 Cambria - Monterey
dag 16 Monterey - Vliegveld San Francisco
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd over planning
Hallo, welkom op het forum!
Even een paar vragen die wel belangrijk zijn voor eventuele tips:
Hebben jullie een reservering voor Yosemite?
Wanneer gaan jullie precies? Zijn jullie er ook in het Memorial day weekend?
En liggen de overnachtingen vast of kan er nog iets geschoven worden?
Willen jullie ver naar beneden lopen in de Grand Canyon of alleen maar een deel van de BAT? Met andere woorden, is een volle dag nodig?
Marianne
Even een paar vragen die wel belangrijk zijn voor eventuele tips:
Hebben jullie een reservering voor Yosemite?
Wanneer gaan jullie precies? Zijn jullie er ook in het Memorial day weekend?
En liggen de overnachtingen vast of kan er nog iets geschoven worden?
Willen jullie ver naar beneden lopen in de Grand Canyon of alleen maar een deel van de BAT? Met andere woorden, is een volle dag nodig?
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis laraRoks: advies gevraagd over planning.
Ik hoop dat je nog reageert, want dan krijg je meer en betere tips.
Maar alvast een paar dingen. Als dag 1 de dag is dat je aankomt in SF lijkt een bezoek aan Alcatraz mij niet een goed idee. Heb je al tickets besteld?
Van Yosemite en Sequoia zie je bijna niets op deze manier. Ik zou een van beide laten vallen. Of vergeet de Grand Canyon, dat is nu wel een beetje uit de richting.
En het is goed te combineren met parken als Zion en Bryce. Dus iets voor een volgende reis.
Ik zou zelf de route omdraaien zodat je Yosemite op het laatst hebt. De kans is groot dat je dan de Tioga Pass kunt nemen. Sequoia zou ik dan overslaan.
Marianne
Maar alvast een paar dingen. Als dag 1 de dag is dat je aankomt in SF lijkt een bezoek aan Alcatraz mij niet een goed idee. Heb je al tickets besteld?
Van Yosemite en Sequoia zie je bijna niets op deze manier. Ik zou een van beide laten vallen. Of vergeet de Grand Canyon, dat is nu wel een beetje uit de richting.
En het is goed te combineren met parken als Zion en Bryce. Dus iets voor een volgende reis.
Ik zou zelf de route omdraaien zodat je Yosemite op het laatst hebt. De kans is groot dat je dan de Tioga Pass kunt nemen. Sequoia zou ik dan overslaan.
Marianne
-
IngridUSA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Advies gevraagd over planning
Alcatraz kun je nu al boeken, dat zou ik zeker doen. Afhankelijk van welke dag(en) je er bent kun je ook een avondtour nemen. De link naar de officiële site is: https://www.alcatrazislandtickets.com/
Painted ladies wilde ik lang geleden ook zien, dat sprak zo tot mijn verbeelding! Maar helaas, de foto's die je ziet (altijd dezelfde) met die huizen en het grasveld is dan ook het enige wat er mooi aan is. De andere kanten van het grasveld en de straten in de buurt, mwah... Het viel me verder eigenlijk gewoon tegen en ik zou er niet speciaal naar toe gaan voor die ene foto.
Met de jetlag op de eerste dag is het ideaal om gelijk een vroege cable car te nemen en van daaruit de stad verder te verkennen.
In Santa Monica is het heel leuk om fietsen te huren en dan naar Venice Beach te rijden.
Wat vinden jullie verder leuk om te doen? Liggen er al dingen vast, zoals vluchten, accommodatie en autohuur, of moet je alles nog boeken?
Painted ladies wilde ik lang geleden ook zien, dat sprak zo tot mijn verbeelding! Maar helaas, de foto's die je ziet (altijd dezelfde) met die huizen en het grasveld is dan ook het enige wat er mooi aan is. De andere kanten van het grasveld en de straten in de buurt, mwah... Het viel me verder eigenlijk gewoon tegen en ik zou er niet speciaal naar toe gaan voor die ene foto.
Met de jetlag op de eerste dag is het ideaal om gelijk een vroege cable car te nemen en van daaruit de stad verder te verkennen.
In Santa Monica is het heel leuk om fietsen te huren en dan naar Venice Beach te rijden.
Wat vinden jullie verder leuk om te doen? Liggen er al dingen vast, zoals vluchten, accommodatie en autohuur, of moet je alles nog boeken?
-
jill1234
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis laraRoks: advies gevraagd over planning.
Ja, de painted ladies! Daar wilde ik ook per se heen; jeugdsentiment van de serie Full House. Dus speciaal een uber genomen want kinderen waren moe van al het lopen. Maar dat viel nogal tegen ja; dat grasveld leek ook zoveel kleiner dan op tv. Maar al met al toch leuk om gezien te hebben. De uber is blijven wachten en heeft ons toen naar de ferry gereden.IngridUSA schreef: ↑30 mar 2022, 11:08
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht