Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rossie186
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mar 2022, 19:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door Rossie186 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en heb al veel geleerd en afgespeurd. Gaaf dat er zoveel wordt meegedacht! Wij willen graag een reis van ongeveer 27/28 dagen maken in oktober dit jaar. Alleen bekruipt mij nu al het gevoel dat we "te laat" zijn met plannen en boeken. Hieronder deel ik een opzet van onze reis. We zijn geen wandelaars, dus de national parks hoeven voor ons niet zo uitgebreid (denken we 😊).
Mijn vragen:
- We willen vanaf SF tot LV een camper huren en graag overnachten in/dichtbij de NP. Ik zie dat er al veel campings vol zijn. Zijn we te laat met plannen/reserveren om er een goede trip van te maken? Anders moeten we onze plannen voor oktober misschien herzien.
- Wat vinden jullie van de verdeling? Voor LV hebben we nu teveel tijd, dus wellicht een extra stop tussen Death Valley en Grand Canyon? Iemand suggesties? 😊
Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen en antwoorden op mijn vragen. Alvast bedankt!!

Dag 1 Amsterdam - San Diego
Dag 2 San Diego
Dag 3 San Diego
Dag 4 San Diego - LA
Dag 5 LA
Dag 6 LA
Dag 7 LA - Morro Bay
Dag 8 Morro Bay - Big Sur - San Francisco
Dag 9 San Francisco
Dag 10 San Francisco - Lake Tahoe
Dag 11 Lake Tahoe
Dag 12 Lake Tahoe - Yosemite Tioga pass (indien open)
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite - Sequoia
Dag 16 Sequoia
Dag 17 Sequoia - Death Valley (doorheen rijden)
Dag 18 Death Valley (doorheen rijden) - Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon
Dag 20 Grand Canyon - Horseshoe bend - Antelope Canyon
Dag 21 Antelope Canyon - Zion
Dag 22 Zion
Dag 23 Zion - Las Vegas
Dag 24 Las Vegas
Dag 25 Las Vegas
Dag 26 Las Vegas
Dag 27 Las Vegas
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Route westkust voor oktober 2022

Bericht door Wadu »

Ik zou er zeker Bryce Canyon aan toe voegen.
Kost je 1 dag die je wel ergens anders kan van afsnoepen.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Route westkust voor oktober 2022

Bericht door Corv »

@Rossie186
In de buurt van NP zijn vaak campings, dus niet alleen .gov Parks. Zoeken via bijvoorbeeld www.rvparky.com, kun je vaak pareltjes vinden. Je kan in de zoekopdracht invoeren o.a. afstand tot het park, faciliteiten, referenties e.d.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route westkust voor oktober 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Als je in oktober gaat ben je nu echt nog wel op tijd. Campings kunnen vaak 6 maanden van te voren geboekt worden. Ik weet niet waar je al volgeboekte campings hebt gezien?
Het enige waarmee je wellicht aan de late kant bent is het boeken van een camper. Hoe eerder je boekt hoe goedkoper de camperhuur is.

Wat je route betreft is het misschien niet gek om in SF te beginnen en dan zo snel mogelijk naar Yosemite zodat je nog de Tioga Pass kunt nemen. Beginnen in Las Vegas kan ook, en dan via Death Valley en Lee Vining naar Yosemite.
Ik zou denk ik Lake Tahoe overslaan. En Sequoia tussen Yosemite en San Francisco doen. Je moet sowieso de 180 nemen want de 198 is niet geschikt voor grotere campers.
En zeker Bryce toevoegen!

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route westkust voor oktober 2022

Bericht door IngridZw »

Van Sequoia naar Death Valley is een behoorlijk eind. Vooral omdat je met de camper via de noordelijke uitgang het park moet verlaten.
In je huidige route zou ik een tussenovernachting plannen bijv. in Lake Isabella en vervolgens vanuit DV eerst naar Zion rijden. En met een dag minder LV kun je ook Bryce toevoegen.

Dag 17 Sequoia - Lake Isabella
Dag 18 Lake Isabella - Death Valley (doorheen rijden)
Dag 19 Death Valley (doorheen rijden) - Zion
Dag 20 Zion
Dag 21 Zion - Bryce
Dag 22 Bryce - Antelope Canyon
Dag 23 Antelope Canyon - Grand Canyon (via Horseshoe Bend)
Dag 24 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 25 Las Vegas
Dag 26 Las Vegas

De volle dag Grand Canyon is in deze volgorde nu niet nodig als je toch geen lange wandelingen maakt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Met start in SD en eind in Las Vegas zou ik het zo doen:

Dag 1 naar San Diego
Dag 2 San Diego
Dag 3 San Diego
Dag 4 San Diego - LA
Dag 5 LA
Dag 6 LA - Morro Bay
Dag 7 Morro Bay - Monterey
Dag 8 Monterey - SF
Dag 9 SF
Dag 10 SF - Sequoia
Dag 11 Sequoia
Dag 12 Sequoia - Yosemite
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite - Lee Vining
Dag 15 Lee Vining - Death Valley
Dag 16 Death Valley - Valley of Fire
Dag 17 Valley of Fire - Zion
Dag 18 Zion
Dag 19 Zion - Bryce
Dag 20 Bryce - Page
Dag 21 Page
Dag 22 Page - Grand Canyon
Dag 23 Grand Canyon
Dag 24 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 25 Las Vegas
Dag 26 Las Vegas
Dag 27 Las Vegas

Ik heb Lake Tahoe weggelaten zodat je tijd hebt voor Bryce en Valley of Fire.
De GC kan misschien een dag minder; je zou een extra dag Zion kunnen doen, of Monument Valley toevoegen.
Ook al zijn jullie geen wandelaars (zijn wij ook niet), ik denk dat je toch wel veel tijd kwijt bent met wat korte en misschien ook eens een langere wandeling. Dat is de beste en leukste manier om iets van de parken te zien. Voor wat inspiratie zou je eens op mijn wandelsite kunnen kijken.

Marianne
Rossie186
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mar 2022, 19:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door Rossie186 »

Bedankt allemaal! We zijn al wat aan het schuiven vandaag, zo ontzettend leuk! :clap:
Ik heb net ook wat emails gestuurd naar de grote camper rentals (RoadBear, Crruise America, El Monte) en probeer wat dingen te vinden op het forum rondom camper huur. Dat is nog wel wat zoeken :D
De vraag aan jullie is dus: kunnen we het beste rechtstreeks via één van deze bedrijven een RV huren? Wij willen ons zo goed mogelijk verzekeren, is een allrisk pakket dan voldoende of moeten we in NL ook nog iets afsluiten? Indien iemand een goede verwijzing naar een topic heeft waar ik wijzer kan worden dan hoor ik het ook graag. Dan kan ik mij zelf verder inlezen :)
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door markro »

Hierbij de link naar een algemeen campertopic op dit forum: viewtopic.php?f=30&t=1264

Veel forumleden hebben goede ervaring met de firma Tioga Tours voor het huren van een camper.
Website: https://tiogatours.nl/
Vraag daar eens een offerte aan voor jullie reis.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door Corv »

Rossie186 schreef:
26 mar 2022, 11:31

Ik heb net ook wat emails gestuurd naar de grote camper rentals (RoadBear, Crruise America, El Monte)
Deze verhuurders hebben het hele jaar door regelmatig 'one way specials' op hun site staan. Voor prijzen van soms $9.00 per dag, met soms zelfs een gasoline vergoeding van $100-$200 bij het inleveren ben ik tegengekomen. Of met kortingen tot 70% op de daghuur. Maar je moet het wekelijks in de gaten houden, en je eventuele reis route aanpassen aan hun aanbod.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Rossie186 schreef:
26 mar 2022, 11:31
De vraag aan jullie is dus: kunnen we het beste rechtstreeks via één van deze bedrijven een RV huren? Wij willen ons zo goed mogelijk verzekeren, is een allrisk pakket dan voldoende of moeten we in NL ook nog iets afsluiten?
Je kunt denk ik het beste via een Nederlandse reisorganisatie boeken. Of bijvoorbeeld www.drive-usa.de.
Ik zie vaak Tioga Tours voorbij komen. Of Jan Doets.

Marianne
Rossie186
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mar 2022, 19:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door Rossie186 »

Martin & Marianne schreef:
27 mar 2022, 09:30
Rossie186 schreef:
26 mar 2022, 11:31
De vraag aan jullie is dus: kunnen we het beste rechtstreeks via één van deze bedrijven een RV huren? Wij willen ons zo goed mogelijk verzekeren, is een allrisk pakket dan voldoende of moeten we in NL ook nog iets afsluiten?
Je kunt denk ik het beste via een Nederlandse reisorganisatie boeken. Of bijvoorbeeld www.drive-usa.de.
Ik zie vaak Tioga Tours voorbij komen. Of Jan Doets.

Marianne
Bedankt voor de informatie. Na nog meer rondspeuren op het forum gisteren (er is zoveel te vinden!) heb ik ook al contact gehad met Tioga, dus dat loopt. Ik mail drive-usa ook direct even. Zodra er meer bekend is en we een definitieve boeking hebben, zal ik het eindresultaat van onze route met jullie delen :)
Rossie186
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mar 2022, 19:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door Rossie186 »

markro schreef:
26 mar 2022, 17:11
Hierbij de link naar een algemeen campertopic op dit forum: viewtopic.php?f=30&t=1264

Veel forumleden hebben goede ervaring met de firma Tioga Tours voor het huren van een camper.
Website: https://tiogatours.nl/
Vraag daar eens een offerte aan voor jullie reis.
Bedankt Markro, ik heb dit gisteren direct gedaan. Duimen dat er nog een betaalbare camper is voor ons :)
Rossie186
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mar 2022, 19:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door Rossie186 »

Corv schreef:
26 mar 2022, 19:42
Rossie186 schreef:
26 mar 2022, 11:31

Ik heb net ook wat emails gestuurd naar de grote camper rentals (RoadBear, Crruise America, El Monte)
Deze verhuurders hebben het hele jaar door regelmatig 'one way specials' op hun site staan. Voor prijzen van soms $9.00 per dag, met soms zelfs een gasoline vergoeding van $100-$200 bij het inleveren ben ik tegengekomen. Of met kortingen tot 70% op de daghuur. Maar je moet het wekelijks in de gaten houden, en je eventuele reis route aanpassen aan hun aanbod.
Bedankt Cor. Ik heb direct even gekeken. Helaas staan er tot dusver alleen nog maar opties tot ongeveer juli. Begrijpelijk ook want het is nog vroeg in het seizoen. Ik hou het in de gaten maar durf de gok niet te nemen om te wachten met het huren van een camper in de hoop op een buitenkansje. :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Probeer ook USTravel eens https://ustravel.nl/. Daar hebben wij nu een paar keer geboekt.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door BonnyR »

Wij hebben paar keer bij Travelhome geboekt. Goede ervaringen mee. Ooit gesprek met medewerkers van Cruise gehad. Zij vertelden dat je altijd duurder uit bent bij rechtstreeks boeken ( speciale acties uitgezonderd natuurlijk)
Laatst gewijzigd door BonnyR op 27 mar 2022, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door Elendan »

Twee Duitse organisaties waar wij bij hebben gehuurd usareisen.de en bestcamper.de. Gewoon even kijken om prijzen te vergelijken, wie weet loont het. Bij ons in ieder geval wel :wink:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door jill1234 »

op www.camper.nl kun je zelf de prijs berekenen; Tioga en Travelhome hanteren deze prijzen. In verband met de juiste verzekeringen zou ik altijd bij een Nederlandse organisatie boeken (zoals Travelhome en Tioga) Tioga heeft ons al eens goed geholpen toen we pech hadden met de camper en daardoor ruim een halve dag verloren aan een nieuwe camper krijgen; zij hebben toen gezorgd voor een hele goede financiele tegemoetkoming (terwijl Cruise ons eigenlijk wilde laten bijbetalen omdat we over ons mijlenpakket gingen omdat we een omweg hebben moeten maken om naar een Cruise locatie te gaan om de camper om te ruilen)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben vorige week voor september volgend jaar de camper (truckcamper vanuit Vancouver) geboekt bij USTravel. We hadden eerst op camper.nl gekeken en de prijs berekend en die bleek bijna € 500,- hoger te zijn dan bij USTravel :shock:
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door Corv »

BonnyR schreef:
27 mar 2022, 11:24
Ooit gesprek met medewerkers van Cruise gehad. Zij vertelden dat je altijd duurder uit bent bij rechtstreeks boeken
Heb de eerste keer ook alles uitgezocht wat rechtstreeks boeken zou kosten. Vluchten, 1e en laatste dag hotel, transfers naar/van de verhuurder. Was idd goedkoper om bij Travelhome te boeken.
Jan Maarten
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2022, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door Jan Maarten »

Ik heb deze week een camper geboekt voor 17 nachten in oktober via Tiogatours.
Wij doen ook rondreis zuid-west maar starten vanuit San Fransisco en eindigen in Los Angeles. De eerste en laatste dagen doen we vanuit een hotel. Dus de camper is echt alleen voor het rondtrekken.

Ik heb ook flink zitten speuren naar scherpere deals maar bij Tioga kwam ik het goedkoopst uit en heb ik vertrouwen in mijn boeking.
En met Roadbear wat ik ook wel fijn vind
Verzekering is het advies via nederlandse maatschappij. Ook via Tioga geregeld...

In het verleden bij cheapcampers.nl geboekt. Was uitstekend en destijds de goedkoopste voor mijn situatie maar nu kwam ik bij hen zo'n 300,- euro duurder uit
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer