De tijd voor Yosemite is niet ruim. El Portal ligt wel goed voor het park, maar bedenk dat je een reservering nodig hebt voor het park als je niet in het park zelf overnacht (zie voor meer informatie
www.nps.gov/yose). Om iets in de vallei te zien en ook tijd te hebben voor het oostelijke deel van het park zouden 2 nachten in de vallei (bijvoorbeeld Curry VIllage) en 1 nacht aan de oostkant (Mammoth Lakes of Lee Vining) mooi zijn. Op weg naar Yosemite zou je dan bij Oakhurst het park binnen kunnen rijden en de Mariposa Grove kunnen bezoeken.
In San Francisco kun je in 1 dag al aardig veel doen maar ik zou denk ik Monterey overslaan om iets meer tijd voor SF en Yosemite te hebben.
De rit van Mammoth Lakes naar Las Vegas kan in 1 dag, maar een overnachting in Death Valley is ook wel mooi. Dan zie je het park tijdens de mooiste uren van de dag. Onderweg is erg veel te zien, zoals Bodie, Mono Lake, de Alabama Hills, en diverse stops in Death Valley.
Mt Carmel is geen handige uitvalsbasis voor Zion; als je naar Zion Canyon wil moet je naar Springdale rijden (waar je niet gratis kunt parkeren) of hopen op een plek bij het visitorcenter. Je rijdt meerdere keren door de tunnel waar je de nodige oponthoud kunt verwachten. Waarom niet iets in Sprindale? Voor Bryce is een overnachting dichtbij het park aan te raden; de uren na zonsondergang en voor zonsondergang zijn daar het mooiste.
Ik zou Blanding en Tuba City vergeten. Voor MV is een overnachting bij Gouldings of The View het mooist. Of kijk naar Mexican Hat. Hier is 1 overnachting voldoende, vandaar zou ik doorrijden naar Grand Canyon Village, zonder de stop in Tuba City. Kijk of er iets in het park vrij is, het park bezoeken tussen Tuba City en Flagstaff vind ik niet ideaal. Ook hier zijn de uren vroeg in de ochtend en tegen zonsondergang het mooist. Kijk voor accommodatie in het park op
www.grandcanyonlodges.com. De Bright Angel Lodge is betaalbaar. Als er nu niets vrij is, kijk dan regelmatig of er annuleringen zijn.
Zelf zou ik niet zowel de South als North Rim doen. Voor de North rim heb je in deze route geen tijd.
Zet in het vervolg je route (2e en 5e kolom) gewoon in je topic, als tekst, dat is makkelijker lezen, en we kunnen dan ook eens iets daaruit kopiëren.
Zelf zou ik zoiets doen, zonder Monterey en zonder de North Rim:
dag 1 naar SF
dag 2 SF
dag 3 SF - Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite - Mammoth Lakes
dag 6 Mammoth Lakes - Death Valley
dag 7 Death Valley - Las Vegas
dag 8 Las Vegas
dag 9 Las Vegas - Springdale
dag 10 Springdale
dag 11 Springdale - Bryce
dag 12 Bryce - Page
dag 13 Page
dag 14 Page - Mexican Hat
dag 15 Mexican Hat - Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon
dag 17 Grand Canyon - Kingman
dag 18 Kingman - Los Angeles
dag 19 Los Angeles
dag 20 Los Angeles
dag 21 Los Angeles - Amsterdam
Je zou een dag minder voor de GC uit kunnen trekken als je Monterey nog wilt toevoegen.
Ligt er al iets vast? Wanneer gaan jullie precies?
Marianne