Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Seyst: West-Amerika 21 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Seyst
Amerikafan

Reis Seyst: West-Amerika 21 dagen.

Bericht door Seyst »

Hi reisexperts,

Naar aanleiding van jullie goede adviezen op mijn American Express Creditcard post, wil ik graag om jullie mening vragen op mijn geplande (concept)rondreis aankomende zomer.

Ik heb de afgelopen jaren al enkele rondreizen door Amerika gedaan (o.a. Hawaii, Las Vegas/ Phoenix, Florida, etc.) en nu is het de planning om terug te gaan naar het verre westen. Voor het gemak heb ik een afbeelding bijgevoegd met de planning.

Waar ik hoofdzakelijk over twijfel is de aantal dagen in Yosemite National Park, San Francisco en Los Angeles. En de overnachting plaatsen bij Yosemite National Park (El Portal en Mammoth Lakes). Zijn dit bv. praktische plaatsen om bij Yosemite National Park te overnachten.

*Alles ten westen van Las Vegas en Phoenix ben ik nog niet geweest.

Ik hoor graag jullie adviezen. ;)

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Seyst: West Amerika 21 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

De tijd voor Yosemite is niet ruim. El Portal ligt wel goed voor het park, maar bedenk dat je een reservering nodig hebt voor het park als je niet in het park zelf overnacht (zie voor meer informatie www.nps.gov/yose). Om iets in de vallei te zien en ook tijd te hebben voor het oostelijke deel van het park zouden 2 nachten in de vallei (bijvoorbeeld Curry VIllage) en 1 nacht aan de oostkant (Mammoth Lakes of Lee Vining) mooi zijn. Op weg naar Yosemite zou je dan bij Oakhurst het park binnen kunnen rijden en de Mariposa Grove kunnen bezoeken.
In San Francisco kun je in 1 dag al aardig veel doen maar ik zou denk ik Monterey overslaan om iets meer tijd voor SF en Yosemite te hebben.
De rit van Mammoth Lakes naar Las Vegas kan in 1 dag, maar een overnachting in Death Valley is ook wel mooi. Dan zie je het park tijdens de mooiste uren van de dag. Onderweg is erg veel te zien, zoals Bodie, Mono Lake, de Alabama Hills, en diverse stops in Death Valley.

Mt Carmel is geen handige uitvalsbasis voor Zion; als je naar Zion Canyon wil moet je naar Springdale rijden (waar je niet gratis kunt parkeren) of hopen op een plek bij het visitorcenter. Je rijdt meerdere keren door de tunnel waar je de nodige oponthoud kunt verwachten. Waarom niet iets in Sprindale? Voor Bryce is een overnachting dichtbij het park aan te raden; de uren na zonsondergang en voor zonsondergang zijn daar het mooiste.

Ik zou Blanding en Tuba City vergeten. Voor MV is een overnachting bij Gouldings of The View het mooist. Of kijk naar Mexican Hat. Hier is 1 overnachting voldoende, vandaar zou ik doorrijden naar Grand Canyon Village, zonder de stop in Tuba City. Kijk of er iets in het park vrij is, het park bezoeken tussen Tuba City en Flagstaff vind ik niet ideaal. Ook hier zijn de uren vroeg in de ochtend en tegen zonsondergang het mooist. Kijk voor accommodatie in het park op www.grandcanyonlodges.com. De Bright Angel Lodge is betaalbaar. Als er nu niets vrij is, kijk dan regelmatig of er annuleringen zijn.
Zelf zou ik niet zowel de South als North Rim doen. Voor de North rim heb je in deze route geen tijd.

Zet in het vervolg je route (2e en 5e kolom) gewoon in je topic, als tekst, dat is makkelijker lezen, en we kunnen dan ook eens iets daaruit kopiëren.

Zelf zou ik zoiets doen, zonder Monterey en zonder de North Rim:
dag 1 naar SF
dag 2 SF
dag 3 SF - Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite - Mammoth Lakes
dag 6 Mammoth Lakes - Death Valley
dag 7 Death Valley - Las Vegas
dag 8 Las Vegas
dag 9 Las Vegas - Springdale
dag 10 Springdale
dag 11 Springdale - Bryce
dag 12 Bryce - Page
dag 13 Page
dag 14 Page - Mexican Hat
dag 15 Mexican Hat - Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon
dag 17 Grand Canyon - Kingman
dag 18 Kingman - Los Angeles
dag 19 Los Angeles
dag 20 Los Angeles
dag 21 Los Angeles - Amsterdam

Je zou een dag minder voor de GC uit kunnen trekken als je Monterey nog wilt toevoegen.
Ligt er al iets vast? Wanneer gaan jullie precies?

Marianne
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Bedankt voor je bericht, ben er een stuk wijzer van geworden. Je advies om te overnachten in Springdale, Bryce Canyon, Monument Valley en Grand Canyon heb ik 1 op 1 overgenomen.

De reden waarom wij ervoor gekozen hebben om naar Monterey te gaan is om een klein deel van de kustweg mee te pakken en de sfeer daar te proeven. Maar kan ik uit jouw bericht opmaken dat dit geen meerwaarde heeft (wij hebben beide deze weg nog niet gereden)?

Dag 3 in jouw planning staat San Francisco – Yosemite. Hoe zou jij deze dag besteden? Aan San Francisco en Oakhurst of in de ochtend richting Yosemite rijden en hier een aantal extra uurtjes doorbrengen?

De keuze om in eerste instantie ook naar de North Rim te gaan is omdat ik dit mooier vond dan de South Rim. Ik twijfel nu alleen of ik Sedona/ 1 dag Grand Canyon South Rim moet inwisselen voor Monterey of Death Valley. Wat is jouw advies?

De conceptroute ziet er nu als volgt uit, waarbij ik over het vetgedrukte nog twijfel:
1. Amsterdam - San Francisco (aankomst)
2. San Francisco
3. San Francisco - Oakhurst – Yosemite
4. Yosemite
5. Yosemite – Mammoth Lakes
6. Mammoth Lakes – Death Valley - Las Vegas
7. Las Vegas
8. Las Vegas – Springdale (Zion)
9. Springdale (Zion)
10. Springdale (Zion) – Bryce
11. Bryce – Grand Canyon North Rim - Page
12. Page
13. Page – Monument Valley
14. Monument Valley – Grand Canyon South Rim
15. Grand Canyon South Rim
16. Grand Canyon South Rim – Sedona
17. Sedona -Kingman
18. Kingman – Los Angeles
19. Los Angeles
20. Los Angeles
21. Los Angeles – Amsterdam (vertrek)

Er ligt nog niks vast qua data, hotels, vliegtickets en dergelijke. We hebben gelukkig nog alle vrijheid om iets aan te passen.

De planning is om aankomende juli/ augustus naar Amerika te gaan. Voor mij wordt het de tweede keer deze route (excl. SF, LA, Yosemite). Voor mijn reisgenoot wordt het de eerste kennismaking met Amerika.
Laatst gewijzigd door markro op 07 mar 2022, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het mooi zo, maar de rit van Mammoth Lakes naar Las Vegas vind ik zelf wat veel. Maar goed, het kan wel als je niets wilt doen onderweg. Kijk eens in onze laatste 4 reisverslagen om een idee te krijgen van het stuk tussen Yosemite en LV. Ik zou hier een nacht GC voor opofferen, zeker als je beide rims gaat bezoeken.
Seyst schreef:
07 mar 2022, 14:26
De reden waarom wij ervoor gekozen hebben om naar Monterey te gaan is om een klein deel van de kunstweg mee te pakken en de sfeer daar te proeven. Maar kan ik uit jouw bericht opmaken dat dit geen meerwaarde heeft (wij hebben beide deze weg nog niet gereden)?
Het heeft zeker wel meerwaarde, maar iets meer tijd voor de kust zou wel fijn zijn, en je kunt die nacht ook goed ergens anders gebruiken. Wat zou je dan willen schrappen in jouw route? Wij reden in 2019 van SF via Monterey en Big Sur naar Yosemite. De eerste nacht Yosemite hebben we toen in Wawona overnacht. Je zit dan al in het park, dus je hebt geen reservering nodig om het park binnen te komen. Je kunt dan de Mariposa Grove bekijken en dan de volgende dag in de vallei overnachten. Je zult dit wel op tijd moeten reserveren. Dat gaat via www.travelyosemite.com.

Ik zou een overnachting bij de North Rim wel mooi vinden, niet alleen om er iets meer tijd te hebben, maar ook omdat je dan de mooiste uren aan de rim hebt. Als jouw voorkeur uitgaat naar de North Rim zou ik aan de North Rim overnachten en de South Rim laten vallen. Wij deden in 2015 de North Rim tussen zion en bryce, met een overnachting in een cabin aan de rim. Zie hier en hier voor ons verslag.

Het is niet nodig, en ook tegen de forumregels :wink: , om bovenstaande berichten volledig te quoten.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

De belangrijkste tip herhaalt Marianne hier ook nog eens: zorg dat je in Yosemite in het park overnacht. Dan heb je ook gelijk je permit. Mocht het niet lukken om die 'los' te bemachtigen moet je sowieso je hele route omgooien.

Of je de North Rim wel of niet aan doet is uiteraard persoonlijk. Ik vond het erg mooi, maar het is een behoorlijke omweg. En je doet inderdaad de South Rim ook nog een keer aan. Maar goed, je kunt het onderweg meepakken natuurlijk, het zal dan wel een bliksembezoek worden. Mocht je dit doen, haal dan een koek(je) bij de shop bij de Jacob Lake Inn!
Voor de South Rim zou ik dan weer geen 2 nachten uittrekken, ongeacht of je nu wel of niet de North Rim aan doet.
Het is vanaf Monument Valley niet zo ver rijden, dus je hebt er minstens de middag te besteden. En dan de volgende ochtend ook nog wel tijd.

Nog een andere optie: sla in deze route Sedona over en rijd vanaf de Grand Canyon naar Kingman.
Die nacht kun je dan toevoegen voor Death Valley, en de nacht die je zou kunnen skippen bij de Grand Canyon South kun je gebruiken om meer tijd te hebben voor de kustroute.

Keuzes, keuzes!
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Het is even puzzelen, maar op een paar keuzes zijn we er bijna uit! :clap:

@Tantelotje @Martin & Marianne Goed dat jullie het aangeven, was er anders gewoon vanuit gegaan dat ik met mijn National Park pass naar binnen kon rijden. Heb even op de website van travelyosemite.com gekeken, en daar bieden ze het Wawona Hotel aan. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee?

Ik heb even overlegd met mijn reisgenoot en wij willen graag wel een stuk van Monterey meepakken, dus die stop is weer toegevoegd aan de reis.

Ons plan is om op de dag in Page Lake Powel, Horseband en Antylope Canyon te pakken. Dit moet wel haalbaar zijn toch? De volgende dag willen we vroeg vanuit page naar Monument Valley rijden om hier een dag door te brengen. Hebben wij dan genoeg tijd voor Monument Valley, zodat we de volgende dag vroeg richting Grand Canyon South Rim kunnen rijden?

Uit jullie berichten maak ik op dat jullie adviseren om wel in Death Valley te overnachten. Ik ben erg benieuwd waarom jullie dat adviseren, omdat mijn vooroordeel (misschien onterecht) van Death Valley is dat er niet veel te doen is t.o.v. andere parken.

De keuze waar wij nog over zitten te twijfelen is: Dag overnachten in Death Valley, extra dag in Grand Canyon South Rim of Sedona/ Camp Verde meepakken.

Concept reis waarbij er keuze gemaakt moet worden uit 1 van de 3 vetgedrukte dagen:
1. Amsterdam - San Francisco (aankomst)
San Francisco
San Francisco - Monterey
Monterey - Yosemite
Yosemite
Yosemite – Mammoth Lakes
Mammoth Lakes – Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas – Springdale (Zion)
Springdale (Zion)
Springdale (Zion) – Bryce
Bryce – Grand Canyon North Rim - Page
Page
Page – Monument Valley
Monument Valley – Grand Canyon South Rim
Grand Canyon South Rim
Grand Canyon South Rim – Sedona
Sedona -Kingman
Kingman – Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
21. Los Angeles – Amsterdam (vertrek)

P.S. @Tantelotje Leuk dat je aangeeft om bij Jacob Lake Inn een koekje te halen. Het grappige is dat ik tijdens mijn rondreis Las Vegas - Phoenix in 2018 bij Jacob Lake Inn wat heb gegeten en gedronken en hier in gesprek raakte met een Amerikaanse studente achter de bar. Heb tot de dag van vandaag nog regelmatig contact met hem :)

P.S. @Martin & Marianne Ik net jullie reisverslag uit 2008 en 2019 gelezen. Jullie zijn al op mooie plekken geweest. Mijn complimenten voor de uitwerking :)
Tantelotje
Amerikakenner

Haha, ik heb die tip in 2015 weer afgekeken van @Martin & Marianne dus eigenlijk komt de eer haar toe :D

Geen ervaring hier met het Wawona, maar het ligt prima voor een bezoek aan de Mariposa Grove.

De dingen die je opnoemt in Page kun je prima doen in de tijd die je daar hebt. Denk er wel aan om tijdig een tour bij een van de Antelope Canyons te boeken, anders loop je (grote) kans dat de tours vol zitten. En het is erg bijzonder!

Ik denk dat van alle parken Death Valley mij het meest verrast heeft. Ook omdat ik me er niet zoveel bij voor kon stellen. Een dooie woestijn met stenen en rotsen. Nooit gedacht dat zo'n landschap zo mooi en afwisselend kon zijn. Bovendien is het isde vroege ochtend en wat latere middag/avond iets aangenamer qua temperatuur dan midden op de dag en zo hier en daar zul je toch even willen uitstappen.
Als je er alleen doorheen rijdt ben je erjuist alleen op het heetste deel van de dag.
Ik ben ook eens in Sedona geweest en ondanks dat dit ook mooi is zou ik die overnachtng zonder veel twijfel 'opofferen' voor een overnachting in DV.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Tja meningen verschillen. Death Valley sprak ons dan weer minder aan dan Sedona. Wij vonden de omgeving daar prachtig en ook Sedona zelf vonden we een leuk stadje. Wij hadden er zelfs 2 overnachtingen omdat er zoveel te zien en te doen is.
Ben het er wel over eens dat 1 overnachting in de GC South Rim voldoende is als je geen lange wandelingen onderneemt bijv. in de canyon.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Seyst schreef:
07 mar 2022, 20:27
Heb even op de website van travelyosemite.com gekeken, en daar bieden ze het Wawona Hotel aan. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee?
Ja, wij zaten daar in 2019 voor 1 nacht, zie hier. Wij bezochten daarvandaan de Mariposa Grove. Voor een bezoek aan de vallei ligt het minder gunstig.
Ons plan is om op de dag in Page Lake Powel, Horseband en Antylope Canyon te pakken. Dit moet wel haalbaar zijn toch? De volgende dag willen we vroeg vanuit page naar Monument Valley rijden om hier een dag door te brengen. Hebben wij dan genoeg tijd voor Monument Valley, zodat we de volgende dag vroeg richting Grand Canyon South Rim kunnen rijden?
Voor Horseshoe Bend en Antelope Canyon heb je niet veel veel tijd nodig, en dat geldt ook voor Monument Valley, dus dat kan prima.
Uit jullie berichten maak ik op dat jullie adviseren om wel in Death Valley te overnachten. Ik ben erg benieuwd waarom jullie dat adviseren, omdat mijn vooroordeel (misschien onterecht) van Death Valley is dat er niet veel te doen is t.o.v. andere parken.
Het is er te warm om er veel te doen maar het is wel een bijzonder park. En het ligt op de route. Er overnachten betekent niet dat je er meer tijd voor uittrekt, maar het geeft je wel de mooiste uren voor het park, met mooiere kleuren en schaduwen. Je kunt een groot deel van de dag gebruiken voor bijvoorbeeld een bezoek aan Bodie, Mono Lake en de Alabama Hills. Wij vonden het Ancient Bristlecone Pines Forest ook de moeite waard. Aan het eind van de dag kun je in Death Valley naar de Sand Dunes en naar Dante's View.De volgende dag is een zonsopkomst bij Zabriskie Point een aanrader.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 08 mar 2022, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Tantelotje
Amerikakenner

@IngridZw Ik ben het met je eens dat de omgeving Sedona prachtig is.
Maar inderdaad vind ik persoonlijk dat je daar dan 2 nachten 'nodig' hebt om er echt wat te kunnen zien/doen. Nu is het wel niet ver van de GC naar Sedona, maar met een overnachting vind ik dat te beperkt.

Dus met 1 nacht zou ik altijd kiezen voor Death Valley. Kun je wel meer tijd vrijmaken dan is Sedona zeker een mooie optie.
Nog ene kleine tip mijnerzijds: mocht je toch naar Sedona gaan, reserveer dan een hotel met zwembad. Wij hadden dat niet en dat was, in juni, op een zaterdag (dus rock slide park vol) niet echt leuk :mrgreen:
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Na een hoop wikken en wegen hebben we onze route definitief gemaakt. Jullie advies om een dag in Death Valley te overnachten gaan we doen i.p.v. Sedona/ Camp Verder. Voor het boeken van de overnachting in Death Valley gebruiken we de website https://us01.iqwebbook.com/DVLCCA730/~/. Dit is de juiste website toch? Ziet er een beetje verdacht uit haha

Route
1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco - Monterey
4. Monterey Yosemite
5. Yosemite National Park
6. Yosemite National Park - Mammoth Lakes
7. Mammoth Lakes - Death Valley
8. Death Valley. - Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Springdale
11. Springdale
12. Springdale - Bryce Canyon
13. Bryce Canyon - Page (dag extra in Bryce of naar Grand Canyon South Rim)
14. Page
15. Page - Monument Valley
16. Monument Valley - Grand Canyon
18. Grand Canyon - Kingman
19. Kingman - Los Angeles
20. Los Angeles
21. Los Angeles - Amsterdam

@Martin & Marianne @Tantelotje @IngridZw Bedankt voor jullie hulp bij het samenstellen van onze rondreis :)
Tantelotje
Amerikakenner

Ziet er goed uit :thumbup:

Heel veel plezier!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, ziet er goed uit. Bij dag 13 bedoel je North Rim.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Seyst schreef:
09 mar 2022, 10:39
Voor het boeken van de overnachting in Death Valley gebruiken we de website https://us01.iqwebbook.com/DVLCCA730/~/. Dit is de juiste website toch? Ziet er een beetje verdacht uit haha
Voor Death Valley heb je meerdere mogelijkheden. Ik vind Furnace Creek het mooiste. Zie https://www.oasisatdeathvalley.com/lodg ... th-valley/
Stovepipe Wells kan ook, zie daarvoor https://deathvalleyhotels.com/.
Nog verder naar het westen heb je Panamint Springs. Zie daarvoor https://www.panamintsprings.com/

Marianne
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Bedankt voor je reactie @Martin & Marianne. Wij gaan voor de Furnace Creek in Death Valley. Is inderdaad het mooist en ligt het meest centraal voor onze reis.

We hebben inmiddels alle hotels vastliggen, behalve San Francisco en Los Angeles. Voor SF zitten te we te kijken naar een hotel op Union Square en Los Angeles naar Downtown Los Angeles. Zijn dit de goede uitvalbasissen voor deze twee wereldsteden? Op internet lezen we verschillende meningen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hebben jullie de auto al in SF? Dan is iets aan Lombard Street niet zo gek, want daar kun je vaak gratis parkeren. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Motor Inns.

En wat zijn de plannen in LA? Downtown lijkt me niet sowieso niet zo geschikt, rondom Hollywood of bijvoorbeeld Santa Monica is meestal niet zo gek.
Wij hadden in 2017 1 dag in LA en zaten toen in Santa Monica. Erg leuk om dan ook even naar het strand te gaan.

Marianne
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

@Martin & Marianne

In eerste instantie halen we onze auto direct op bij aankomst op het vliegveld en leveren we hem in wanneer we vertrekken uit Los Angeles. Dat zou betekenen dat we in SF al een auto hebben. Heb net van google vernomen dat er op Union Square ook een Avis Car rental zit, dus we zouden daar onze auto na twee dagen SF ook kunnen ophalen. (heeft dit bv invloed op de beschikbaarheid van de auto's?)

Hebben we voor ons verblijf in SF een auto nodig om de highlights te kunnen bezoeken? Of is alles met de voet/ metro aan te raden?

Het is voor ons de eerste keer dat we LA bezoeken en we hebben daar 3 nachten. We willen hoofdzakelijk de hoogtepunten van de stad bezoeken en naar het strand om te surfen. Vind de hotels in LA wel schandalig qua prijs/ kwaliteitverhouding :shock: Moeilijk om daar tussen het juiste hotel te vinden, zeker omdat wij niet van de airbnb's, hostel, etc. zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In de route hierboven heb je voor beide steden 2 nachten, maar dat is gewijzigd? Met 2 dagen/3 nachten SF is het nog wel de moeite om eens te kijken wat het scheelt als je de auto in de stad ophaalt (of op het vliegveld). Voor 1 dag huur zou ik de auto meteen meenemen, dat is wel zo gemakkelijk, en je kunt ook op tijd vertrekken op de eerste reisdag.
Je hebt normaal gesproken meer keuze op het vliegveld.

Voor het bezoeken van SF heb je geen auto nodig, je kunt veel lopend doen en het ov (bus, cablecar) is ook prima. Of huur fietsen.
Wij hebben altijd een auto gehad in SF maar die stond de hele dag bij het hotel.

Voor LA zou Santa Monica of Marina del Rey of Venice Beach een mogelijkheid kunnen zijn. Maar je hebt sowieso je auto nodig dus het is ook niet erg als je iets verder moet rijden. Je zou eens naar een goedkoop keten-motel kunnen kijken, zoals een Motel6. Kijk dan op Google streetview hoe de buurt is.

Marianne
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

In SF heb je niet per se een auto nodig, al geeft het ook wel weer vrijheid. Bij Avis ben je nog steeds afhankelijk van wat je toegewezen krijgt, dus dan maakt het in de stad ophalen minder uit dan bij een maatschappij waar je op het vliegveld uit rijen mag kiezen.

In LA zou ik eerder in Hollywood, Santa Monica of Venice gaan zitten, dan downtown denk ik. Heel LA is de hele dag druk qua verkeer, maar downtown waar de meeste snelwegen bij elkaar komen en elkaar kruisen spant wat dat betreft wel een beetje de kroon.
Als we in LA verblijven dan zijn we bij familie, en voorheen woonde die in Hollywood, en dat vond ik altijd wel redelijk om vanuit daar alles te bereiken. Niet vanwege Hollywood zelf, nou vooruit naar het Griffith Observatory kunnen lopen was een plus. (Alhoewel de familie daar dat lopen maar heel vreemd vond als je boven toch ook, in ieder geval toen nog, kan parkeren.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

@Martin & Marianne Ik zie het inderdaad. In mijn laatste en definitieve rondreis heb ik nr. 17 overgeslagen, waardoor ik 1 dag in LA te kort kom. Ik heb in SF twee nachten en in LA drie nachten.

Ik zie dat veel hotels in SF geen parkeermogelijkheid aanbieden. Normaal gesproken ben ik van het gemak en halen wij altijd de auto direct na aankomst op, maar misschien is het een overweging om de auto net voor vertrek naar Monterey op te halen op Union Square bij Avis. Wij zijn zelf niet kieskeurig qua auto. Het enige wat wij belangrijk vinden is dat wij een SUV krijgen hiervan verzekerd zijn wanneer wij dit ook reserveren. Of dit nu een Mazda, Ford of ander merk is maakt voor ons niet uit.

@Pepito Op basis van wat jij en Marianne zeggen gaat ons voorkeur uit naar Santa Monica of Venice Beach. Welke van de twee is het meest veiligst/ fijnst om in de avonduren buiten te lopen? Wij houden van avondwandeling langs het strand en lekker eten. Ik lees dat er bij Venice Beach in de avond nog regelmatig junkies te vinden zijn?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer