Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis WernerF: Denver-LA (4 weken)
-
WernerF
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis WernerF: Denver-LA (4 weken)
Beste allen,
In augustus/september 2022 ben ik samen met mijn vriendin een trip aan het plannen. Nu ben ik groot pretparkliefhebber en wil ik dus ook tijd doorbrengen in diverse pretparken in Californië tijdens deze reis.
Wil men eens kijken naar de onderstaande planning, vertrek staat gepland op 20 Augustus tot 16 September.
Dag 1: AMS -> Denver
Dag 2: Denver -> Glenwood Caverns(pretpark) -> Grand Junction
Dag 3: Grand Junction -> Scenic route 128 / Arches NP -> Wandercamp Canyonlands / Cayonlands NP
Dag 4: Wandercamp -> Scenic route 95 / Capitool Reef NP -> Torrey
Dag 5: Torrey -> Scenic route 12 -> Bryce Canyon NP
Dag 6: Bryce Canyon NP -> Grand Canyon NP (north rim)
Dag 7: Grand Canyon NP -> Kanab
Dag 8: Kanab -> Zion NP -> St. George
Dag 9: St. George -> Valley of Fire SP -> Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas -> Death Valley / Alabama Hills -> Big Pine
Dag 12: Big Pine -> Yosemite NP (Tioga Pass) -> Yosemite NP (Curry Village)
Dag 13: Yosemite NP -> Tracy
Dag 14: Tracy -> SF Discovery Kingdom(pretpark) -> San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: California's Great America(pretpark) -> Santa Cruz / Santa Cruz Beach Boardwalk (pretpark)
Dag 18: Santa Cruz -> San Simeon
Dag 19: San Simeon -> Santa Clarita / SF Magic Mountain(pretpark)
Dag 20: SF Magic Mountain(pretpark)
Dag 21: Universal Studios(pretpark) -> Palm Springs
Dag 22: Joshua Tree NP / Salton Sea -> San Diego
Dag 23: Seaworld San Diego(pretpark) / Belmont Park(pretpark)
Dag 24: Knott's Berry Farm (pretpark -> Anaheim(near Disneyland)
Dag 25/27: Disneyland
Dag 28: Anaheim -> Hollywood / Santa Monica -> LAX(rond 22.00) -> ...
Dag 29: ... -> AMS
Dag 30: rustdag / uitpakker koffers
Voorzien jullie nog obstakels in de bovenstaande planning?
Gr. Werner
In augustus/september 2022 ben ik samen met mijn vriendin een trip aan het plannen. Nu ben ik groot pretparkliefhebber en wil ik dus ook tijd doorbrengen in diverse pretparken in Californië tijdens deze reis.
Wil men eens kijken naar de onderstaande planning, vertrek staat gepland op 20 Augustus tot 16 September.
Dag 1: AMS -> Denver
Dag 2: Denver -> Glenwood Caverns(pretpark) -> Grand Junction
Dag 3: Grand Junction -> Scenic route 128 / Arches NP -> Wandercamp Canyonlands / Cayonlands NP
Dag 4: Wandercamp -> Scenic route 95 / Capitool Reef NP -> Torrey
Dag 5: Torrey -> Scenic route 12 -> Bryce Canyon NP
Dag 6: Bryce Canyon NP -> Grand Canyon NP (north rim)
Dag 7: Grand Canyon NP -> Kanab
Dag 8: Kanab -> Zion NP -> St. George
Dag 9: St. George -> Valley of Fire SP -> Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas -> Death Valley / Alabama Hills -> Big Pine
Dag 12: Big Pine -> Yosemite NP (Tioga Pass) -> Yosemite NP (Curry Village)
Dag 13: Yosemite NP -> Tracy
Dag 14: Tracy -> SF Discovery Kingdom(pretpark) -> San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: California's Great America(pretpark) -> Santa Cruz / Santa Cruz Beach Boardwalk (pretpark)
Dag 18: Santa Cruz -> San Simeon
Dag 19: San Simeon -> Santa Clarita / SF Magic Mountain(pretpark)
Dag 20: SF Magic Mountain(pretpark)
Dag 21: Universal Studios(pretpark) -> Palm Springs
Dag 22: Joshua Tree NP / Salton Sea -> San Diego
Dag 23: Seaworld San Diego(pretpark) / Belmont Park(pretpark)
Dag 24: Knott's Berry Farm (pretpark -> Anaheim(near Disneyland)
Dag 25/27: Disneyland
Dag 28: Anaheim -> Hollywood / Santa Monica -> LAX(rond 22.00) -> ...
Dag 29: ... -> AMS
Dag 30: rustdag / uitpakker koffers
Voorzien jullie nog obstakels in de bovenstaande planning?
Gr. Werner
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis WernerF: Denver-LA (4 weken)
Dit suggereert dat je ook nog aan andere zaken tijd wilt besteden, maar daar zie ik niet echt de ruimte voor.
Het is een mooie route die de verschillende pretparken verbindt, maar tijd voor bijvoorbeeld parken als Arches en Zion etc is er niet. Maar je ziet wel veel onderweg, dus als dit een bewuste keuze is, dan is het prima. Qua afstanden kan het allemaal.
Weet je dat je voor Arches en Yosemite een reservering nodig hebt om de parken te kunnen bezoeken? Kijk daarvoor op de NPS-sites.
Waar ligt dat wandercamp? Ik ken het niet, en ik vind iets bij Monticello, is dat het? Je hebt aardig wat reistijd die dag, dus weinig tijd voor Arches en voor Canyonlands.
Met een overnachting in Kanab en in St George heb je ook voor Zion weinig tijd. Je rijdt er doorheen. wil je ook Zion Canyon bezoeken? Dan zou een overnachting in Springdale wel handig zijn.
Big Pine stelt niet veel voor, je zou ook naar Lone Pine kunnen kijken, wij vinden daar de Dow Villa Hotel erg plezierig. zie ons 2019-verslag daarvoor. Je kunt dan ook de Alabama Hills bekijken rond zonsondergang of zonsopkomst.
Wij hebben weinig ervaring met pretparken maar voor de nationale parken en andere bezienswaardigheden onderweg zou je eens ons 2013- en 2019-verslag kunnen bekijken voor enigszins vergelijkbare routes tussen Denver en LA/SF.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 08 mar 2022, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Eens met Marianne, er blijft niet veel tijd over voor de 'andere parken', maar als dat de bedoeling is, is dat natuurlijk helemaal prima
Voor inspiratie voor de pretparken zou je eens kunnen kijken naar de reisverslagen van forumleden Spaceace en Njit. Zij doen in iedere route wel een of meer pretparken aan!
Voor inspiratie voor de pretparken zou je eens kunnen kijken naar de reisverslagen van forumleden Spaceace en Njit. Zij doen in iedere route wel een of meer pretparken aan!
-
WernerF
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Beste Marianne & Tantelotje,
Bedankt voor jullie input, ik heb de reisverslagen van Marianne met veel plezier gelezen en eigenlijk heb ik ook al besloten dat ik echt nog een keer terug zal moeten om meer van de prachtige natuur te ontdekken. Wij gaan kijken of we route zoals deze nu bedacht is blijven aanhouden of wij deze toch gaan aanpassen om meer tijd vrij te hebben en dan iets minder te zien.
Ondertussen zijn al el enkele overnachtingen geboekt bij de Grand Canyon Lodge, Curry Village en is er een mooie deal gescoord in Springdale.
Wij kijken al erg uit naar de te maken reis!

Bedankt voor jullie input, ik heb de reisverslagen van Marianne met veel plezier gelezen en eigenlijk heb ik ook al besloten dat ik echt nog een keer terug zal moeten om meer van de prachtige natuur te ontdekken. Wij gaan kijken of we route zoals deze nu bedacht is blijven aanhouden of wij deze toch gaan aanpassen om meer tijd vrij te hebben en dan iets minder te zien.
Ondertussen zijn al el enkele overnachtingen geboekt bij de Grand Canyon Lodge, Curry Village en is er een mooie deal gescoord in Springdale.
Wij kijken al erg uit naar de te maken reis!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het wordt sowieso een prachtige reis! En ja, het werkt heel verslavend.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 8921 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa