Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Luukve: SFO - SFO

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Luukve
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Luukve: SFO - SFO

Bericht door Luukve »

Hi all!

Eindelijk mogen we weer. Ook ik ga dus mijn reis, die ik al twee jaar geleden zou maken, hopelijk eindelijk maken. Ik ben al een keer richting zuidwest Amerika geweest, destijds hier 30 dagen rondgereisd. Ik ga nu met mijn ouders en we willen maximaal 3 weken gaan.

Hebben jullie opmerkingen of tips omtrent onderstaande? Willen begin juni vertrekken dit jaar. Ik heb destijds zelf San Diego - Tucson - Sedona aangedaan, die sla ik met deze dus over. Voornamelijk omdat ik in een reistijd van 3 weken liever andere dingen 'laat' zien.

Hebben jullie misschien ook tips om de tweede keer Las Vegas anders aan te vliegen?

image.png
image.png (74.03 KiB) 1755 keer bekeken

Thanks!
NY / UT / AZ / NV / CA
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: SFO - SFO

Bericht door Kath90 »

Hi Luukve,

Vanwaar de keuze om 2 keer Las Vegas te doen? Vanuit Tusayan naar LA is Kingman een vele logischere stopplek op de route.

Ook zou ik overwegen de route om te draaien dat je later in Yosemite zit en een grotere kans hebt dat de tioga Pass open is, dan mis je Seki maar daar heb je in deze planning dan toch al bijna geen tijd voor?

Dus in grote lijnen SF-Kustroute-LA-GC-Page-Zion-Vegas-DV-Tioga Pass-Yosemite Valley-SF.

Ik zou ook overwegen een nacht minder SF te doen aan het einde en deze in Page of het stuk DV-Yosemite toe te voegen.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Kath90
Amerikafan

Bericht door Kath90 »

Oo en houd er rekening mee dat je een Day use reservering moet hebben voor Yosemite als je niet in het park zelf overnacht, ik neem aan dat El Portal hier officieel net buiten valt.
Luukve
Amerika-ontdekker

Bericht door Luukve »

Hi Kath,

Thanks voor je snelle reactie. Bedoel je met Seki, sequoia? Ik zou deze wel graag meenemen. Tevens de route omdraaien is misschien geen slecht plan. Destijds heb ik de Tioga Pass niet genomen, maar eenzelfde route gedaan.

Is er ook wat te beleven in Kingsman? En je bedoelt dit dan als tussenstop richting LA?

Thanks voor de tip voor de reservering, hoop dat dat nog te regelen valt. Toch best wel wat verandert in die jaren ;).
NY / UT / AZ / NV / CA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens naar de voorbeeldroute (zie hier). Ik zou dat aanhouden, tenzij je heel specifieke wensen hebt.
Ik heb Park Village op moeten zoeken :? , hoe kom je daar bij, kun je daar overnachten?
En hoe wil je rijden van El Portal naar Death Valley en ook nog Sequoia aandoen? Heb je dit op Googlemaps bekeken? Het is meer dan 10 uur rijden. En dan heb je nog geen enkele stop gemaakt. Vergeet Sequoia, dat kan niet op deze manier. Ik zou de Tioga Pass nemen, en dan is het inderdaad niet gek om zoals Kath90 zegt de route om te draaien zodat je zeker weet dat de Tioga Pass open is.

In plaats van El Portal kun je het beste iets in Yosemite zelf nemen, dan weet je zeker dat je het park in mag. Zie www.nps.gov/yose voor meer informatie over de toegang. En kijk op www.travelyosemite.com voor accommodatie.
Luukve schreef:
02 mar 2022, 20:54
Is er ook wat te beleven in Kingsman? En je bedoelt dit dan als tussenstop richting LA?
Het is Kingman. Kijk eens op Googlemaps voor de route naar LA. Met een stop in Kingman (puur als overnachting) heb je nog een ochtend ovor de Grand Canyon. Dat is niet gek, want je hebt er niet heel veel tijd als je ook nog een vlucht wilt doen. En het geeft je dan ook weer wat meer tijd voor Page.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 mar 2022, 06:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Kath90
Amerikafan

Bericht door Kath90 »

Luukve schreef:
02 mar 2022, 20:54
Ik bedoel het idd meer als tussenstop, ipv Tusayan naar Las Vegas kan je beter in de ochtend een paar uur naar de Grand Canyon, dan door naar Kingman (wellicht een stukje over de route 66?) en hier je Walmart aandoen en overnachten.

Met Seki bedoelde ik inderdaad Sequioa NP. Zoals Marianne aangaf zal je moeten kiezen of Sequioa of de Tioga Pass (of de kustroute vervangen). Sequioa zoals je hem nu hebt ingepland op een dag dat je ook 700 km wilt rijden, en een deel DV wilt doen is onrealistisch. Als het specifiek gaat om de bomen zou je de Touloumne Grove of Giant Sequioa's kunnen aandoen aan de Tioga Pass, natuurlijk niet te vergelijken met Sequioa NP maar je hebt iig een fix aan grote bomen 😋.

Mocht Sequioa echt een must zijn over de Tioga pass dan moet je een dag in SF opgeven, deze zou je dan in Visalia of Bakersfield kunnen inplannen (dus dag 4 El portal- Sequioa - Visalia, Dag 5 Visalia-Death Valley, Dag 6 Death Valley-Vegas)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Luukve: SFO - SFO

Sequoia's kun je inderdaad ook in Yosemite zien. Behalve in de Tuolumne Grove is ook de Mariposa Grove een mogelijkheid. Of de Merced Grove. Die ligt vlakbij de Tuolumne Grove, zie ons 2015-verslag daarvoor. En zie ons 2019-verslag voor de Mariposa Grove.
Voor de ligging van de groves kun je kijken op de kaart van het park op www.nps.gov/yose (onder maps).
Kings Canyon zou je eventueel kunnen doen tussen SF en Yosemite.

Marianne
Luukve
Amerika-ontdekker

Bericht door Luukve »

Dankjewel beide! Wij gaan de reis omgooien (rondje andersom, en tussenstop Kingman). Weten jullie hoe lastig het is om een reservering te maken in Yosemite?
NY / UT / AZ / NV / CA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vermoed dat het best lastig is om een reservering te krijgen. Op de NPS site staat dit:
Reservations are available each day at 8 am Pacific time. Reservations are taken almost immediately. Be sure to have an account and be logged in and ready to get a reservation promptly at 8 am Pacific daylight time.

Dit jaar zal het ook sneller gaan dan vorig jaar omdat er nu ook weer bezoekers van buiten de VS komen.
Ik zou dus zeker accommodatie in het park reserveren. En mocht het wel lukken met de toegangsreservering op 23 maart dan kun je altijd nog kijken wat je qua accommodatie gaat doen.
Wanneer zou je er zijn in je aangepaste route? Als dat in het weekend is zal het extra druk zijn.

Als je Sequoia op wilt nemen in de route dan heb je meer dagen nodig. Of kijk eens naar een one way. Je kunt dan bijvoorbeeld de kust overslaan.

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Ik heb gezocht naar accommodatie in het park, maar dit nog niet gevonden helaas. We zijn er drie nachten met aankomst op 21 juli, vijf personen.
Echt balen want ik lees nu dat de kans dat de reservering gaat lukken erg moeilijk kan gaan worden, daarom geef ik de voorkeur aan een accommodatie in Yosemite zelf. Mag ook best wat kosten, maar tot nu toe nog niets gevonden dus :(
Kath90
Amerikafan

Bericht door Kath90 »

Curry Village heeft nog wel tentcabins beschikbaar, vopr 5 personen moet je dan wel 3 stuks hebben gezien ze enkel double bed cabins beschikbaar hebben. Echter als je vaak genoeg kijkt kan er best nog wel eens een 3 persoons cabin beschikbaar komen.

Voor @Luukve is wawona hotel wellicht een optie?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

kwarktaart schreef:
06 mar 2022, 16:32
Ik heb gezocht naar accommodatie in het park, maar dit nog niet gevonden helaas. We zijn er drie nachten met aankomst op 21 juli, vijf personen.
Echt balen want ik lees nu dat de kans dat de reservering gaat lukken erg moeilijk kan gaan worden, daarom geef ik de voorkeur aan een accommodatie in Yosemite zelf. Mag ook best wat kosten, maar tot nu toe nog niets gevonden dus :(
Jammer dat je niet eerder hebt gekeken, ik had al aangeraden om iets in het park te nemen.
Voor de nacht van 21 op 22 juli is er een tentcabin voor 5 personen vrij in Curry Village, boek dat alvast. En kijk dan regelmatig of er iets anders vrij komt.

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Zeker balen dat ik niet eerder heb gezocht, maar toen ik boekte was nog niet bekend dat er een reservering nosig is voor Yosemite.
Over de tentin Curry Village lees ik niet echt prettige reviews… zou het een optie zijn om die wel voor een nacht te boeken, zodat we toegang hebben tot t park maar elders slapen (tenaya lodge wat we al gereserveerd hebben)? Ik zou Curry Village dan puur boeken voor toegang vh park.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het was inderdaad nog niet bekend maar het is natuurlijk niet helemaal onverwacht en ik raad iedereen altijd aan om daarom te kijken naar iets in het park. Het kan natuurlijk best dat er alsnog iets vrij komt, je moet echt regelmatig de site checken.
Je kunt ergens anders gaan slapen, maar dan moet je wel voor alle dagen accommodatie in het park hebben. Of je overnacht in El Portal en rijdt vóór 6 uur het park binnen.

Heb je al eens gekeken naar Foresta of Yosemite West? Daar heb je privé accommodatie die in het park ligt.

Wij zaten in 2015 in een tent in Curry Village, zie hier. Wij vonden het prima, maar wij kamperen ook wel, en hoeven niet altijd heel luxe te overnachten. Het voordeel van midden in het park zitten vinden wij belangrijker.

We zijn hier wel wat off topic aan het gaan, misschien kan dit verplaatst worden naar je eigen topic.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 07 mar 2022, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirk70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Dirk70 »

kwarktaart schreef:
07 mar 2022, 18:27
Zeker balen dat ik niet eerder heb gezocht, maar toen ik boekte was nog niet bekend dat er een reservering nosig is voor Yosemite.
Over de tentin Curry Village lees ik niet echt prettige reviews… zou het een optie zijn om die wel voor een nacht te boeken, zodat we toegang hebben tot t park maar elders slapen (tenaya lodge wat we al gereserveerd hebben)? Ik zou Curry Village dan puur boeken voor toegang vh park.
Heb hetzelfde gedaan.
Nu toch nog proberen een permit te krijgen op 23/3. Vanaf 17h00 Belgische tijd te boeken.
Indien da lukt kan ik Curry Village nog annuleren.
Luukve
Amerika-ontdekker

Bericht door Luukve »

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Uiteindelijk is de planning gemaakt en de hotels geboekt, waarvoor dank!

Dit is ons uiteindelijke schema geworden:
image.png
image.png (34.8 KiB) 964 keer bekeken
Daarbij heb ik uiteraard weer nieuwe vragen:

- In Monterey, dien ik een walvistocht te reserveren vooraf en wanneer zouden jullie deze aanraden? Ik heb deze destijds vroeg in de ochtend gedaan en toen best wel wat gezien, maar niet vooraf gereserveerd.
- In Las Vegas; welke show moeten we bezocht hebben? Ik heb de laatste keer in Vegas geen show bezocht en daar best wel spijt van. Wat raden jullie aan?
- We zoeken een mobiel abonnement (liefst unlimited) die we kunnen gebruiken voor de navigatie. Ik heb al wat online gezocht, maar zie veel gemixte reacties. Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt!
NY / UT / AZ / NV / CA
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Kijk voor een show eens in het topic ‘all about Las Vegas’. Ik lees daar dat MJ One echt geweldig moet zijn. En misschien doe je er nog andere tips op.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is een speciaal topic over navigatie en mobiel internet.
voor de navigatie heb je geen mobiel internet nodig; wij gebruikten de here we go-app. Maar er zijn meerdere. Googlemaps kan ook, dan moet je wel van te voren de kaarten downloaden.
Wij hebben ook al jaren rondgereden zonder navigatie; is echt heel eenvoudig in het zuidwesten. :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer