Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Fleur v G: 1 week SF naar LV.
-
Fleur v G
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis Fleur v G: 1 week SF naar LV.
Ik ben na een aantal jaar weer terug op het forum en ben mij lekker aan het inlezen voor onze reis naar Amerika in April/Mei 2023 of de eerste 3 weken van Juli 2023.
Het plan is om met mijn ouders en 2 zussen (5 volwassenen in totaal dus) naar San Francisco te vliegen.
Vervolgens 3 dagen SF, 2 dagen Yosemite, 2 dagen Sequoia en te eindigen in Las Vegas, waar mijn man en 2 kids (3 en 6 tegen die tijd) zich aansluiten bij ons en de groep uit elkaar gaat en ieder zijn eigen weg vervolgd.
Ik heb 2 vragen voor jullie ervaren reizigers:
1) Is er een verschil qua prijzen tussen April/Mei en Juli ?
2) Wat is er nog te zien/doen/overnachten tussen Sequoia en LV? Het liefst pakken we nog een nachtje tussen Seq en LV. Is Death Valley de moeite waard? Het lijkt me een beetje 'dood' ...
Het plan is om met mijn ouders en 2 zussen (5 volwassenen in totaal dus) naar San Francisco te vliegen.
Vervolgens 3 dagen SF, 2 dagen Yosemite, 2 dagen Sequoia en te eindigen in Las Vegas, waar mijn man en 2 kids (3 en 6 tegen die tijd) zich aansluiten bij ons en de groep uit elkaar gaat en ieder zijn eigen weg vervolgd.
Ik heb 2 vragen voor jullie ervaren reizigers:
1) Is er een verschil qua prijzen tussen April/Mei en Juli ?
2) Wat is er nog te zien/doen/overnachten tussen Sequoia en LV? Het liefst pakken we nog een nachtje tussen Seq en LV. Is Death Valley de moeite waard? Het lijkt me een beetje 'dood' ...
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: 1 week SF naar LV
Ik vind Death Valley een van de mooiste NP's in de VS, maar wel met een belangrijke opmerking.
We zijn er geweest in mei, juni en december, mei was qua temperatuur nog net te doen en was het mogelijk om ook buiten de auto nog een hele korte wandeling te maken, juni eigenlijk niet, het was voor ons een paar minuten uit te houden buiten de airco, december was geweldig, dan kun je echt genieten van al de bijzondere natuur en landschappen van Death Valley.
Dus ik zou er in de zomer niet overnachten, maar in jullie geval wel doorheen rijden op weg naar SF.
We zijn er geweest in mei, juni en december, mei was qua temperatuur nog net te doen en was het mogelijk om ook buiten de auto nog een hele korte wandeling te maken, juni eigenlijk niet, het was voor ons een paar minuten uit te houden buiten de airco, december was geweldig, dan kun je echt genieten van al de bijzondere natuur en landschappen van Death Valley.
Dus ik zou er in de zomer niet overnachten, maar in jullie geval wel doorheen rijden op weg naar SF.
-
Fleur v G
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Oh echt? Dan moet ik mij toch maar eens goed verdiepen in Death Valley! Dank!
Laatst gewijzigd door markro op 27 feb 2022, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Death Valley is heel bijzonder, dat zou ik zeker niet overslaan. Zelfs als je er alleen maar doorheen rijdt is het mooi, veel mooier dan de route onderlangs. Ik vind een overnachting in het park ook een aanrader, je ziet het park dan tijdens de mooiste uren.
Wat je precies gaat doen is ook afhankelijk van de periode wanneer je gaat. April/mei is mooi voor Death Valley maar redelijk vroeg voor Sequoia. Vergeet ook Kings Canyon niet, het is de moeite waard om de Kings Canyon scenic byway te rijden maar die is dan wellicht nog niet open.
In de zomer kun je in Yosemite de Tioga Road nemen en zo via Death Valley naar Las Vegas rijden . Dat is de mooiste route. Wil je dan ook nog naar Sequoia dan zou je dat tussen SF en Yosemite kunnen doen.
Je hebt het over twee dagen voor beide parken maar ik denk dat het twee nachten zijn en dat je dus maar 1 volle dag per park hebt.
Schrijf de mogelijkheden eens uit per dag, en kijk ook naar de reistijd. Hou dan rekening met de overnachtingslocatie.
Jouw voorstel zou er zo uitzien:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF- Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite- Sequoia
Dag 7 Sequoia
Dag 8 Sequoia- ?
Als je maar 1 week hebt moet je iets laten vallen.
Nog iets om rekening mee te houden: in Yosemite is de afgelopen jaren een reservering voor de toegang vereist, tenzij je in het park overnacht. In april of begin mei heb je daar nog geen last van.
De keuze tussen voorjaar en zomer is ook afhankelijk van je verdere plannen. Hebben jullie daar al naar gekeken?
Kijk eens in ons 2013 verslag voor Yosemite en Sequoia en Death Valley. Zie ook eerdere verslagen voor een overnachting in Death Valley.
Het is niet nodig om voorliggende berichten te quoten.
Marianne
Wat je precies gaat doen is ook afhankelijk van de periode wanneer je gaat. April/mei is mooi voor Death Valley maar redelijk vroeg voor Sequoia. Vergeet ook Kings Canyon niet, het is de moeite waard om de Kings Canyon scenic byway te rijden maar die is dan wellicht nog niet open.
In de zomer kun je in Yosemite de Tioga Road nemen en zo via Death Valley naar Las Vegas rijden . Dat is de mooiste route. Wil je dan ook nog naar Sequoia dan zou je dat tussen SF en Yosemite kunnen doen.
Je hebt het over twee dagen voor beide parken maar ik denk dat het twee nachten zijn en dat je dus maar 1 volle dag per park hebt.
Schrijf de mogelijkheden eens uit per dag, en kijk ook naar de reistijd. Hou dan rekening met de overnachtingslocatie.
Jouw voorstel zou er zo uitzien:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF- Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite- Sequoia
Dag 7 Sequoia
Dag 8 Sequoia- ?
Als je maar 1 week hebt moet je iets laten vallen.
Nog iets om rekening mee te houden: in Yosemite is de afgelopen jaren een reservering voor de toegang vereist, tenzij je in het park overnacht. In april of begin mei heb je daar nog geen last van.
De keuze tussen voorjaar en zomer is ook afhankelijk van je verdere plannen. Hebben jullie daar al naar gekeken?
Kijk eens in ons 2013 verslag voor Yosemite en Sequoia en Death Valley. Zie ook eerdere verslagen voor een overnachting in Death Valley.
Het is niet nodig om voorliggende berichten te quoten.
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het ligt er wel aan hoe je de route onderlangs rijdt. Via de snelwegen is het inderdaad saai maar rij je de binnenwegen via Sequoia NF dan rij je zeker door een heel mooi gebied. Wij hebben vanuit Porterville de route gereden via Ponderosa (de 190) en vervolgens naar het zuiden via de Johnsondale Bridge, Kernvile (langs de rivier de Kern) en Lake Isabella. In Ponderosa heb je de Ponderosa Lodge, leuk voor een tussenstop.
Onderweg komt je ook nog langs de Trail of 100 Giants.
De route kost meer tijd dus hadden we een tussenovernachting in Kernville. Mooi stadje langs de rivier.
Reken er wel op dat in het hoogseizoen de prijzen in juli/augustus duurder zijn dan in april/mei.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Death Valley is zeker een bezoek waard, maar het is een heel groot stuk woestijnnatuur en heel veel tijd heb jij er niet voor binnen jullie reis.
Toch is er doorheen rijden ook al heel speciaal. (Zorg voor veel extra drinkwater voor iedereen, meer dan dat je gebruikelijk bent te drinken.)
Wil jij er meer over lezen, dan hier een paar links:
- website National Park Service: https://www.nps.gov/deva/index.htm
- digitale krant over het park (PDF-bestand): https://www.nps.gov/deva/learn/news/upl ... or-web.pdf
- mijn 2014-reisverslag, dag 23 en 24: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 4564 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 40 Reacties