Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dave28: rondreis zomervakantie.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dave28
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Dave28: rondreis zomervakantie.

Bericht door Dave28 »

Hallo mede Amerika-reizigers,

Na 2 jaar onze reis uitgesteld te hebben, is het deze zomer eindelijk zo ver: we gaan naar Amerika! :hello1:

We houden deze website al een flinke tijd in de gaten en al veel tips en adviezen meegenomen in onze planning.
Ondanks al deze informatie twijfelen we toch een beetje over onze planning. De reisdata staat al vast, dit is van 23 juli t/m 18 augustus.
We wilden teveel zien, dus moesten we helaas een paar bezienswaardigheden schrappen van onze lijst.

Vooralsnog ziet onze planning er als volgt uit:

23-jul Vertrek Brussel naar New York
24-jul New York
25-jul New York
26-jul New York
27-jul New York - San Francisco
28-jul San Francisco
29-jul San Francisco - Yosemite
30-jul Yosemite
31-jul Yosemite
1-aug Fresno (Sequoia)
2-aug Bakersfield
3-aug Las Vegas (Death Valley)
4-aug Las Vegas
5-aug Las Vegas - Zion
6-aug Zion
7-aug Zion - Bryce Canyon
8-aug Bryce Canyon - Page
9-aug Page
10-aug Page - Grand Canyon
11-aug Grand Canyon
12-aug Grand Canyon - Las Vegas
13-aug Las Vegas
14-aug Las Vegas - Miami
15-aug Miami
16-aug Miami
17-aug Miami - New York
18-aug Vertrek New York naar Brussel

Wij zijn op zoek naar een huurauto voor de periode van 29 juli t/m 12 augustus.
Op het forum hebben we al diverse adviezen meegenomen in onze zoektocht, maar we komen steeds uit op een bedrag van rond de €2.000,00.
Zijn er misschien nog andere (goedkopere) opties te vinden om een auto te huren deze dagen?

Daarnaast staan we enorm open voor jullie feedback. Dingen die we absoluut niet mogen missen of juist over kunnen slaan ...
Alle suggesties zijn van harte welkom! :D

Alvast super bedankt voor het meedenken! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis zomervakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen!
Je kunt het beste de hele route in een van/naar schema uitschrijven. Nu is het bijvoorbeeld niet duidelijk wanneer je van Yosemite naar Fresno rijdt.
Je wilt Sequoia bezoeken op weg van Fresno naar Bakersfield? Dat geeft je niet veel tijd voor het park.
Heb je niet overwogen om Yosemite via de Tioga Pass te verlaten? Je must dan Sequoia maar je hebt een mooiere en kortere route.

Heb je al accommodatie vastgelegd?

Kijk voor autohuur eens in het betreffende topic in het vervoer-subforum.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis zomervakantie

Bericht door IngridZw »

Welkom op het forum en fijn dat de reis eindelijk doorgaat.
Het is jammer dat je de Tioga Pass nu mist. Ik zou als ik je was Sequoia schrappen (je hebt er te weinig tijd voor) en de route bovenlangs nemen met een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes en een overnachting in Death Valley of Lone Pine. Je hebt dan een mooiere route en er is veel te zien onderweg. Je kan Bodie bezoeken, Mono Lake en de omgeving van Lone Pine is ook mooi.

Je kunt bij Mariposo Grove de sequoia bomen ook zien. Je zou dan vanuit SF via Oakhurst het park kunnen binnenrijden, om vervolgens naar Mariposo Grove te gaan. Waar overnachten jullie in Yosemite?

Het is misschien ook niet gek om de volle dagen in LV achter elkaar te zetten.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Dave28: rondreis zomervakantie.

Bericht door BonnyR »

Ik zie drie binnenlandse vluchten
Van NY naar SF
LV MIAMI
MIAMI NY
Persoonlijk zou ik misschien Miami eruit laten en op je route daarboven daar nog iets tussen plakken/verlengen. En dan van LV naar NY vliegen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk eerlijk gezegd ook dat die paar dagen Miami niks toevoegen. Of zijn de vluchten al geboekt?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Welkom op het forum. :hello2:

Ook ik dacht meteen: Waarom niet via de Tioga Pass en de oostkant van de Sierra naar Death Valley? Dat is een veel mooiere route en geeft je de mogelijkheid zaken als Mono Lake, Bodie en de Alabama Hills bij Lone Pine in de route op te nemen.

Las Vegas gebruiken als uitvalsbasis voor Death Valley lijkt me niet zo handig. Je bent niet alleen enkele uren kwijt met heen en weer rijden maar je mist ook de mooiste en koelste uren van de ochtend en avond in het park. Als je voor deze oostelijke route kiest, kun je ook van Death Valley naar Zion N.P. rijden, je komt later in de route toch nog in Las Vegas.

Als je Sequoia N.P. en Kings Canyon N.P. wilt handhaven, zou ik dat vóór Yosemite N.P. bezoeken. Neem daarvoor dan wel voldoende tijd. Met alleen één overnachting in Fresno heb je in mijn ogen hier te weinig tijd.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Het lijkt mij ook dat je beter Miami kunt laten vallen. Je kunt vast vanuit Las Vegas wel naar Brussel vliegen. Miami kun je dan beter bewaren voor een andere reis en dan meer van Florida bekijken. Of je moet een heel speciale reden hebben om Miami er persé in te willen houden.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

My two cents:
Sla Miami over. Zoals hierboven ook al genoemd voegt het zo niet veel toe, je bent er maar twee dagen, moet dan binnen die tijd ook nog omgaan met je 'jetlag' (3 uur tijdverschil). En persoonlijk vind ik Miami niks an. Maar goed, daar heb jij natuurlijk niks aan :D
Maar goed, een binnenlandse vlucht kost ook tijd en die tijd kun je naar mijn mening beter gebruiken op je rondje Zuid-West. Ik weet niet of de heen en terugvlucht al geboekt zijn, anders kun je ook overwegen om vanuit LV naar huis te vliegen. Je hoeft niet perse via NY.

In ieder geval zou ik de dagen die je wint door Miami over te slaan gebruiken voor je rondje Zuid West. Want daar kun je nog wel wat tijd gebruiken. Als je naar SeKi wilt, heb je daar toch minimaal 2 overnachtingen nodig. Een stop in Fresno is echt veel te weinig. Dan kun je het beter overslaan.
Wil je SeKi wel bezoeken, doe dit dan vóór je naar Yosemite gaat. Dan kun je Yosemite verlaten via de Tioga Pas.

Ik zou dan twee overnachtingen doen onderweg naar Las Vegas. Wij vinden Bishop qua verdeling en faciliteiten prima, maar ons spreekt Bodie dan weer helemaal niet aan. Je kunt bijvoorbeeld ook Mammoth Lakes kiezen. Met daarna een overnachting in of in de buurt van Death Valley kun je je juist van de koele(re) uren gebruik maken om Death Valley te bezoeken. Dat zou ik zeker niet doen met een dagtrip vanuit Las Vegas. Dan zit je echt lang in de auto.

En tenslotte is inderdaad Monument Valley een stop meer dan waard. De meeste mensen vinden een overnachting daar prachtig, dat zou je ook nog kunnen overwegen. Dat kun je inplannen tussen Bryce en Page

Het is nu niet helemaal duidelijk hoe je planning is tussen Yosemite en Las Vegas. Schrijf dat even duidelijk uit zodat je ook ziet of je daadwerkelijke 2 volle dagen Yosemite en 2 volle dagen Las Vegas hebt, of misschien toch niet.

Voor wat betreft autohuur kun je kijken naar tips in het autohuur topic. Maar: het is inderdaad een duur autohuur jaar, dat heeft alles met Corona te maken.

Maar goed, alle adviezen hangen natuurlijk ook volledig af of je nog iets kunt (en wilt) met je vluchten of dat die al allemaal geboekt zijn.

Veel plezier met voorbereiden!
Dave28
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Dave28 »

Dank voor jullie reacties, erg fijn dat er zo meegedacht wordt! :D :thumbup:

We hebben jullie feedback zeker meegenomen en onze planning geupdatet en ziet er inmiddels als volgt uit;

23-jul Vertrek Brussel naar New York
24-jul New York
25-jul New York
26-jul New York
27-jul New York - San Francisco (vertrek NY, aankomst SF)
28-jul San Francisco
29-jul San Francisco - Yosemite (vertrek SF, aankomst YM)
30-jul Yosemite
31-jul Yosemite
1-aug Yosemite - Death Valley (Tioga Pass) (vertrek YM, aankomst DV)
2-aug Death Valley
3-aug Death Valley - Las Vegas (vertrek DV, aankomst LV)
4-aug Las Vegas 'rustdag'
5-aug Las Vegas - Zion (vertrek LV, aankomst ZNP)
6-aug Zion
7-aug Zion
8-aug Zion - Bryce Canyon (vertrek ZNP, aankomst BC)
9-aug Bryce Canyon
10-aug Bryce Canyon - Page (vertrek BC, aankomst P)
11-aug Page
12-aug Page - Grand Canyon (vertrek P, aankomst GC)
13-aug Grand Canyon
14-aug Grand Canyon - Las Vegas (vertrek GC, aankomst LV)
15-aug Las Vegas
16-aug Las Vegas
17-aug Las Vegas
18-aug Terugvlucht

Miami/Florida hebben we eruit gehaald. Tioga Pass (erg mooi!!) hebben we toegevoegd, we komen er inderdaad achter dat deze momenteel gesloten is en dus niet meegenomen werd op google maps :dontknow:
Als er ergens nog geadviseerd om een dag te veranderen'/in te wisselen, kan dat zeker. Het enige waar we aan gebonden zijn, is de retourvlucht Brussel-NY. Verblijven e.d. nog niet geboekt, dus dat zal nog even puzzelen worden met de verblijven in de NP's)..

Voel je vrij om (nog een keer) mee te denken, dan kunnen we binnenkort de knoop definitief doorhakken! :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het ziet er zo al goed uit., maar voor het laatste deel neem je nu wel erg veel tijd.
Je zou nog iets toe kunnen voegen, bijvoorbeeld Capitol Reef en Monument Valley (tussen Bryce en Page).
Of voeg in het begin sequoia toe, dan vermijd je ook het weekend in Yosemite.
Twee nachten DV is te veel, het is er te heet om veel te doen. En de rit van Yosemite naar DV is eigenlijk te lang voor 1 dag omdat je - zoals al aangegeven - heel veel kunt doen op dit gedeelte. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2013- en 2015-verslag voor dit stuk. Een overnachting in Lee VIning of Mammoth Lakes geeft je ook meer tijd voor de Tioga Road.
Ik heb de dagen Las Vegas zo laten staan, maar het is wel veel vind ik.

Voorbeeld met sequoia/Kings Canyon:
27-jul New York San Francisco
28-jul San Francisco
29-jul San Francisco - Sequoia
30-jul Sequoia
31-jul Sequoia
1-aug Sequoia - Yosemite
2-aug Yosemite
3-aug Yosemite - Lee Vining
4-aug Lee Vining - Death Valley
5-aug Death Valley - Las Vegas
6-aug Las Vegas
7-aug Las Vegas - Zion
8-aug Zion
9-aug Zion
10-aug Zion - Bryce
11-aug Bryce - Page
12-aug Page
13-aug Page - Grand Canyon
14-aug Grand Canyon
15-aug Grand Canyon - Las Vegas
16-aug Las Vegas
17-aug Las Vegas
18-aug Las Vegas

Met Capitol Reef en Monument Valley:
27-jul New York San Francisco
28-jul San Francisco - San Francisco
29-jul San Francisco - Yosemite
30-jul Yosemite
31-jul Yosemite
1-aug Yosemite - Lee Vining
2-aug Lee Vining - Death Valley
3-aug Death Valley - Las Vegas
4-aug Las Vegas
5-aug Las Vegas - Zion
6-aug Zion
7-aug Zion
8-aug Zion - Bryce
9-aug Bryce - Capitol Reef
10-aug Capitol Reef - Monument Valley
11-aug Monument Valley - Page
12-aug Page
13-aug Page - Grand Canyon
14-aug Grand Canyon
15-aug Grand Canyon - Las Vegas
16-aug Las Vegas
17-aug Las Vegas
18-aug Las Vegas

Met de rit van Bryce naar Capitol Reef en die van Capitol Reef naar Monument Valley heb je de twee van de mooiste wegen van het zuidwesten in je route; de UT12 en de UT95.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 feb 2022, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

2 mooie opties van Marianne, maar persoonlijk zou ik een overnachting in de Grand Canyon laten vallen. Als je geen hele lange wandeling de canyon in van plan bent, zou voor ons 1 overnachting daar voldoende zijn. Misschien kun je dan Sequoia en/of Kings alsnog in route 2 van Marianne inpassen. Best of both worlds :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, er zit nog wel ruimte in die route. Ik vind zelf twee nachten Grand Canyon wel fijn, maar met twee nachten Page en twee nachten GC is het wel ruim. En je zou ook voor Las Vegas een dag minder kunnen doen, daar zit je nu twee keer. En voor Zion trekken de meeste mensen maar 2 nachten uit. Maar omdat het een druk park is, is het wel mooi om wat meer tijd te hebben zodat je meer gelegenheid hebt om de drukte te ontwijken.
Lees je goed in en kijk wat je aanspreekt, keuzes genoeg!
En vooral: wacht niet te lang met het vastleggen van accommodatie. Boek alles annuleerbaar, dan kun je altijd nog schuiven of kijken of er ergens iets goedkopers is.
Kijk ook eens hoe de weekenden vallen; je zit nu in het weekend in Yosemite, dat is misschien extra druk hoewel ik niet weet wat het effect is van de reserveringen. Zoek bij voorkeur accommodatie in het park (zie www.travelyosemite.com). Als je niet in het park overnacht heb je een reservering nodig, zie daarvoor www.nps.gov/yose.

Ik begrijp dat de vluchten naar NY al vastliggen? Kijk een volgende keer naar de multi city optie, dat kan aantrekkelijker zijn dan losse vluchten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer