Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis SndR: camperreis 4 weken jong gezin - route ivm kids 3 & 5.
Reis SndR: camperreis 4 weken jong gezin - route ivm kids 3 & 5.
Hoi allemaal,
Wij zijn een jong gezin met 2 kids van 3 en 5 en gaan binnenkort (mei) 4 weken door zuidwest Amerika reizen.
Wij hebben één eerdere ervaring (oostkust Australië zonder kids) maar vragen ons af of ons huidige reisplan geschikt is in combinatie met de kids.
Wij willen het tempo niet overdrijven en zijn bereid daarvoor in de route concessies te doen. Regelmatig wat waterpret vinden we wel belangrijk.
We zouden het fijn vinden om beknopt en paar tips of bevestigingen van onze voorgenomen route te krijgen. Er zijn (nog) geen campings gereserveerd, zijn dat wel van plan voor de nationaal parken (zijn laat, beseffen we) maar zouden daar graag wat tips voor krijgen. Ook een vrij overnachten "in het wild" doen we graag waar mogelijk.
Dank alvast voor eventuele moeite die u neemt!
1. 27 april Vlucht + aankomst San Francisco (aankomst 16:45)
2. 28 april San Francisco
3. 29 april Camper ophalen San Francisco + Camper + Overnachting Marina/Monterey
4. 30 april Monterey – Morro Bay
5. 1 mei Morro Bay - Yosemite (camping nog boeken voor 1+2 mei)
6. 2 mei Yosemite
7. 3 mei Reisdag Yosemite - Sequoia
8. 4 mei Sequoia
9. 5 mei Reisdag Sequoia – Lake Isabella – Death Valley (overnachting daar?)
10. 6 mei Death Valley – Las Vegas
11. 7 mei Las Vegas
12. 8 mei Reisdag Las Vegas – Zion
13. 9 mei Reisdag Zion – Bryce
14. 10 mei Bryce
15. 11 mei Reisdag Bryce – Page
16. 12 mei Page (Antelope)
17. 13 mei Reisdag Page – Grand Canyon
18. 14 mei Grand Canyon
19. 15 mei Reisdag Grand Canyon – Sedona (Slide Rock State Park)
20. 16 mei Sedona
21. 17 mei Reisdag Sedona – Lake Havasu
22. 18 mei Lake Havasu
23. 19 mei Reisdag Lake Havasu – San Diego
24. 20 mei San Diego
25. 21 mei San Diego
26. 22 mei San Diego - Laguna Beach (?)
27. 23 mei Camper inleveren Los Angeles
28. 24 mei Los Angeles (hotel Venice Beach 4 nachten)
29. 25 mei Los Angeles
30. 26 mei Los Angeles
31. 27 mei Vlucht 13:55 Los Angeles
Wij zijn een jong gezin met 2 kids van 3 en 5 en gaan binnenkort (mei) 4 weken door zuidwest Amerika reizen.
Wij hebben één eerdere ervaring (oostkust Australië zonder kids) maar vragen ons af of ons huidige reisplan geschikt is in combinatie met de kids.
Wij willen het tempo niet overdrijven en zijn bereid daarvoor in de route concessies te doen. Regelmatig wat waterpret vinden we wel belangrijk.
We zouden het fijn vinden om beknopt en paar tips of bevestigingen van onze voorgenomen route te krijgen. Er zijn (nog) geen campings gereserveerd, zijn dat wel van plan voor de nationaal parken (zijn laat, beseffen we) maar zouden daar graag wat tips voor krijgen. Ook een vrij overnachten "in het wild" doen we graag waar mogelijk.
Dank alvast voor eventuele moeite die u neemt!
1. 27 april Vlucht + aankomst San Francisco (aankomst 16:45)
2. 28 april San Francisco
3. 29 april Camper ophalen San Francisco + Camper + Overnachting Marina/Monterey
4. 30 april Monterey – Morro Bay
5. 1 mei Morro Bay - Yosemite (camping nog boeken voor 1+2 mei)
6. 2 mei Yosemite
7. 3 mei Reisdag Yosemite - Sequoia
8. 4 mei Sequoia
9. 5 mei Reisdag Sequoia – Lake Isabella – Death Valley (overnachting daar?)
10. 6 mei Death Valley – Las Vegas
11. 7 mei Las Vegas
12. 8 mei Reisdag Las Vegas – Zion
13. 9 mei Reisdag Zion – Bryce
14. 10 mei Bryce
15. 11 mei Reisdag Bryce – Page
16. 12 mei Page (Antelope)
17. 13 mei Reisdag Page – Grand Canyon
18. 14 mei Grand Canyon
19. 15 mei Reisdag Grand Canyon – Sedona (Slide Rock State Park)
20. 16 mei Sedona
21. 17 mei Reisdag Sedona – Lake Havasu
22. 18 mei Lake Havasu
23. 19 mei Reisdag Lake Havasu – San Diego
24. 20 mei San Diego
25. 21 mei San Diego
26. 22 mei San Diego - Laguna Beach (?)
27. 23 mei Camper inleveren Los Angeles
28. 24 mei Los Angeles (hotel Venice Beach 4 nachten)
29. 25 mei Los Angeles
30. 26 mei Los Angeles
31. 27 mei Vlucht 13:55 Los Angeles
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Camperreis 4 weken jong gezin - route ivm kids 3 & 5
Welkom op het forum!
Jullie hebben een mooie lange reis voor de boeg. De route is prima hoewel ik wel iets aan zou passen. Jammer dat er nog geen campings gereserveerd zijn. In sommige parken zal dat niet meer lukken. Yosemite had je op 15 december al moeten vastleggen. Ik begrijp dat je daar nog helemaal niet naar gekeken hebt? De enige mogelijkheid is te hopen op een plek die nu nog niet vrijgegeven is. Kijk daarvoor op https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campingfaq.htm bij de vraag over Lower en North Pines.
Kijk ook eens naar Sequoia. Door de branden vorig jaar is niet alles open. De campings zijn nog niet te reserveren maar hou dat in de gaten. Zie daarvoor www.nps.gov/seki. Heb je al wel een idee waar je wilt kamperen in Sequoia en wat je daar wilt doen? Heb je al gekeken hoe lang je er over doet van Sequoia naar Death Valley?
De verdeling bij Zion en Bryce zou ik anders doen. In Zion is meer te doen, zeker met kinderen en het zal daar qua temperatuur aangenamer zijn dan in Bryce. In dat park is nachtvorst nog mogelijk.
Je zou een extra dag Page kunnen doen om wat rust te creëren. En dan een dag minder bij de Grand Canyon. Daar heb je met 1 overnachting voldoende tijd want jullie zullen waarschijnlijk niet gaan wandelen.
Kijk voor Zion op www.nps.gov/zion voor de kampeermogelijkheden in het park en alternatieven in de omgeving.
Voor de Grand Canyon kun je naar Mather Campground kijken. In Page is Wahweap een mogelijkheid.
In San Diego is een KOA, misschien is dat iets.
Marianne
Jullie hebben een mooie lange reis voor de boeg. De route is prima hoewel ik wel iets aan zou passen. Jammer dat er nog geen campings gereserveerd zijn. In sommige parken zal dat niet meer lukken. Yosemite had je op 15 december al moeten vastleggen. Ik begrijp dat je daar nog helemaal niet naar gekeken hebt? De enige mogelijkheid is te hopen op een plek die nu nog niet vrijgegeven is. Kijk daarvoor op https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campingfaq.htm bij de vraag over Lower en North Pines.
Kijk ook eens naar Sequoia. Door de branden vorig jaar is niet alles open. De campings zijn nog niet te reserveren maar hou dat in de gaten. Zie daarvoor www.nps.gov/seki. Heb je al wel een idee waar je wilt kamperen in Sequoia en wat je daar wilt doen? Heb je al gekeken hoe lang je er over doet van Sequoia naar Death Valley?
De verdeling bij Zion en Bryce zou ik anders doen. In Zion is meer te doen, zeker met kinderen en het zal daar qua temperatuur aangenamer zijn dan in Bryce. In dat park is nachtvorst nog mogelijk.
Je zou een extra dag Page kunnen doen om wat rust te creëren. En dan een dag minder bij de Grand Canyon. Daar heb je met 1 overnachting voldoende tijd want jullie zullen waarschijnlijk niet gaan wandelen.
Kijk voor Zion op www.nps.gov/zion voor de kampeermogelijkheden in het park en alternatieven in de omgeving.
Voor de Grand Canyon kun je naar Mather Campground kijken. In Page is Wahweap een mogelijkheid.
In San Diego is een KOA, misschien is dat iets.
Marianne
Re: Reis SndR: camperreis 4 weken jong gezin - route ivm kids 3 & 5.
Hoi Marianne, bedankt voor je reactie!
We hebben er inderdaad erg veel zin in! We beseffen ons natuurlijk ook dat we laat zijn maar het plan lag eerst voor vorig jaar augustus vast. De mogelijkheid deed zich ineens voor dat we in dit voorseizoen konden wat onze voorkeur al had waardoor we gelijk wilden doorpakken. Wij leggen niet graag onze hele vakantie vast en nemen het zoals het komt, mocht iets niet kunnen dan hebben we altijd een reden om nog eens terug te komen
Wat betreft Yosemite, als het niet lukt ergens tussen te komen gaan we gewoon proberen erg vroeg een parkeerplek te vinden. Wij zijn sowieso nergens voornemens een hele dagte hiken met onze kinderen. Het zal dus toch bij de wat korte trails blijven en niet overnachten is dan geen schande hopen we.
Ik zag inderdaad dat de campings in Sequoia nog niet allemaal te boeken zijn. Wat betreft locatie zaten wij rond de General Sherman Tree/Moro Rock Trail/Big Trees Trail te denken. Zou je ons dat aanraden met de kinderen en in die tijd van het jaar? Of heb je misschien een andere tip? Ook wat betreft campsite?
Je hebt gelijk wat betreft de reistijd naar Death Valley, wellicht een idee een overnachting rond Lake Isabella te doen (ipv de dag Grand Canyon). Is een overnachting in Death Valley uberhaupt aan te raden trouwens? Lijkt me prachtig "rustig" en donker?
Tip voor Zion/Bryce in de route aangepast, dank!
Tips voor campsites Page en Grand Canyon opgenomen, dank!
San Diego lijkt ons een prachtige/relaxte stad om leuke dingen te zien en doen. De KOA hadden we al gezien inderdaad, dat gaan we t.z.t. nog even bekijken.
Heel erg bedankt voor je advies Marianne, wij waarderen het enorm! We kijken het forum goed door maar kunnen soms net niet (duidelijk genoeg) vinden wat we zoeken. Uiteindelijk zien we de vakantie ook een beetje als een avontuur dus vinden wat onvoorspelbaarheid helemaal niet erg
Groetjes Sander!
We hebben er inderdaad erg veel zin in! We beseffen ons natuurlijk ook dat we laat zijn maar het plan lag eerst voor vorig jaar augustus vast. De mogelijkheid deed zich ineens voor dat we in dit voorseizoen konden wat onze voorkeur al had waardoor we gelijk wilden doorpakken. Wij leggen niet graag onze hele vakantie vast en nemen het zoals het komt, mocht iets niet kunnen dan hebben we altijd een reden om nog eens terug te komen
Wat betreft Yosemite, als het niet lukt ergens tussen te komen gaan we gewoon proberen erg vroeg een parkeerplek te vinden. Wij zijn sowieso nergens voornemens een hele dagte hiken met onze kinderen. Het zal dus toch bij de wat korte trails blijven en niet overnachten is dan geen schande hopen we.
Ik zag inderdaad dat de campings in Sequoia nog niet allemaal te boeken zijn. Wat betreft locatie zaten wij rond de General Sherman Tree/Moro Rock Trail/Big Trees Trail te denken. Zou je ons dat aanraden met de kinderen en in die tijd van het jaar? Of heb je misschien een andere tip? Ook wat betreft campsite?
Je hebt gelijk wat betreft de reistijd naar Death Valley, wellicht een idee een overnachting rond Lake Isabella te doen (ipv de dag Grand Canyon). Is een overnachting in Death Valley uberhaupt aan te raden trouwens? Lijkt me prachtig "rustig" en donker?
Tip voor Zion/Bryce in de route aangepast, dank!
Tips voor campsites Page en Grand Canyon opgenomen, dank!
San Diego lijkt ons een prachtige/relaxte stad om leuke dingen te zien en doen. De KOA hadden we al gezien inderdaad, dat gaan we t.z.t. nog even bekijken.
Heel erg bedankt voor je advies Marianne, wij waarderen het enorm! We kijken het forum goed door maar kunnen soms net niet (duidelijk genoeg) vinden wat we zoeken. Uiteindelijk zien we de vakantie ook een beetje als een avontuur dus vinden wat onvoorspelbaarheid helemaal niet erg
Groetjes Sander!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zal wellicht op sommige locaties wel kunnen, maar in de parken kamperen zal dan niet lukken. Bedenk wel dat de afstanden groot zijn, en dat een camping ver buiten een park betekent dat je veel meer reistijd hebt. zorg er in elk geval voor dat je niet op het eind van de dag nog moet gaan zoeken. Zeker met jonge kinderen lijkt me dat niet fijn. Vastleggen geeft ook vrijheid, vergeet dat niet. Als je weet dat er een plaats voor je is geeft dat veel rust en kun je de hele dag naar eigen inzicht inrichten.
Wat bedoel je precies, waarom zou dat met kinderen niet aan te raden zijn? Als je Sequoia wilt bezoeken is een camping in het park wel handig. Wij stonden in 2017 op Lodgepole, kijk eens in ons reisverslag om een idee te krijgen. Dorst is ook een mogelijkheid. Ik weet niet wanneer de shuttlebussen gaan rijden, maar het is erg handig om bij een halte van een shuttlebus te zitten zodat je ook flexibel bent met begin- en eindpunt van een wandeling. Je kunt ook bij Grant Grove Village kamperen; de Grant Grove is klein, maar leuk met kinderen. Het is ook leuk om naar Cedar Grove te gaan als de weg al open is. Kijk eens op mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden.SndR schreef: ↑21 feb 2022, 13:30Ik zag inderdaad dat de campings in Sequoia nog niet allemaal te boeken zijn. Wat betreft locatie zaten wij rond de General Sherman Tree/Moro Rock Trail/Big Trees Trail te denken. Zou je ons dat aanraden met de kinderen en in die tijd van het jaar? Of heb je misschien een andere tip? Ook wat betreft campsite?
Hou er rekening mee dat de ca198 een erg bochtige weg is die afgeraden wordt voor grotere campers. Via de 180 het park uitrijden is wellicht beter. Een overnachting in Lake Isabella kan.
Ik denk dat kamperen in Death Valley wel te doen is met een camper. Het is sowieso een bijzondere ervaring. Wellicht zwemmen er nog pup fish in de Salt Creek, leuk om daar te kijken als het niet te heet is. Zie hier voor ons verslag daarvan.
Je kunt de zoekfunctie gebruiken, maar bij specifieke vragen kun je altijd een topic openen of de vraag in je routetopic plaatsen.
Marianne
@SndR
Als je na Grand Canyon naar Sedona rijdt is een bezoek aan Bearizona in Williams wel leuk voor de kleintjes (en voor jullie ook).
Als je na Grand Canyon naar Sedona rijdt is een bezoek aan Bearizona in Williams wel leuk voor de kleintjes (en voor jullie ook).
27 States so far...
Hi Marianne, dank voor deze extra tips.
@Corv Dank voor de tip, zetten we op de lijst!
Zeker waar natuurlijk, zal eens kijken of we nog zo veel mogelijk kunnen vastleggen, vooral rond de parken.Vastleggen geeft ook vrijheid, vergeet dat niet. Als je weet dat er een plaats voor je is geeft dat veel rust en kun je de hele dag naar eigen inzicht inrichten.
Ik bedoelde eigenlijk of die trails niet te ingewikkeld/zwaar zijn voor/met de kids. Lodgepole is nog niet geopend in begin mei zag, zal daarom Grant Grove in de gaten houden om ook die CA198 te ontlopen. Dank voor deze tip!Wat bedoel je precies, waarom zou dat met kinderen niet aan te raden zijn? Als je Sequoia wilt bezoeken is een camping in het park wel handig. Wij stonden in 2017 op Lodgepole.
@Corv Dank voor de tip, zetten we op de lijst!
En je kan de auto route door het park (zoals Beekse Bergen) gewoon met de RV doen. Deden we met een C30. Ze haalden wel de rubberen uiteinden van de achterbumper er bij de ingang af. Beren houden er schijnbaar van om die er af te knagen 
27 States so far...
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
In Sequoia zijn redelijk eenvoudige trails te vinden die ook voor kleine kinderen goed te doen zijn. Wij vonden bijv. de Tokopah Falls trail die start bij de Lodgepole camping erg leuk. Er is daar ook ene grote parkeerplaats. De trail is zo''n 5 kilometer heen en terug en eindigt bij de grote waterval maar je kunt natuurlijk ook een gedeelte van de trail lopen. Het is sowieso leuk voor kinderen doordat je langs een riviertje loopt met bruggetjes en stroomversnellingen.
Volgens mij kan je begin mei in Sequoia NP nog geen gebruik maken van de gratis shuttlebussen want wat ik heb begrepen beginnen die pas later te rijden. Mocht dat zo zijn dan is dat wel weer jammer. Je had dan de shuttlebus kunnen nemen die dichtbij de General Sherman Tree stopt.
Volgens mij kan je begin mei in Sequoia NP nog geen gebruik maken van de gratis shuttlebussen want wat ik heb begrepen beginnen die pas later te rijden. Mocht dat zo zijn dan is dat wel weer jammer. Je had dan de shuttlebus kunnen nemen die dichtbij de General Sherman Tree stopt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Super, dank voor de tip!In Sequoia zijn redelijk eenvoudige trails te vinden die ook voor kleine kinderen goed te doen zijn. Wij vonden bijv. de Tokopah Falls trail die start bij de Lodgepole camping erg leuk. Er is daar ook ene grote parkeerplaats. De trail is zo''n 5 kilometer heen en terug en eindigt bij de grote waterval maar je kunt natuurlijk ook een gedeelte van de trail lopen. Het is sowieso leuk voor kinderen doordat je langs een riviertje loopt met bruggetjes en stroomversnellingen.
Dat is standaard dienstregeling dus? Lodgepole Camp is dan ook nog dicht maar als het weer het toelaat is de weg dan wel gewoon open om daar te parkeren? Als het kan kijken we het liefste daar namelijk.Volgens mij kan je begin mei in Sequoia NP nog geen gebruik maken van de gratis shuttlebussen want wat ik heb begrepen beginnen die pas later te rijden. Mocht dat zo zijn dan is dat wel weer jammer. Je had dan de shuttlebus kunnen nemen die dichtbij de General Sherman Tree stopt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had al naar mijn wandelsite verwezen, daar kun je zien welke wandelingen er zijn en hoe lang ze zijn etc. In Sequoia zou ik zeker tussen de sequoia's gaan wandelen, dat is voor kinderen ook leuk, ideaal om verstoppertje te spelen. Kijk eens hier voor ons bezoek aan de General Sherman en de Congress Trail. Zonder shuttlebus ben je wel wat minder flexibel.
Moro Rock zou ik niet doen met kleine kinderen.
Hou er rekening mee dat het begin mei nog koud kan zijn en dat er zelfs nog sneeuw kan vallen.
Ik zie dat de camping in Cedar grove in april al open gaat; als het goed weer is, is dat ook mooi voor een nacht. Maar vanuit Grant Grove Village ben je er ook redelijk snel en dan zit je wat centraler.
Jammer dat jullie van SF naar LA gaan, de route andersom was handiger geweest wat het weer betreft. Een rondje had ook gekund, aangezien je bijna de hele kustroute doet.
Heb je al gekeken naar de campings in Bryce en de Grand Canyon? En aan de kust? Wacht niet te lang met reserveren.
Marianne
Moro Rock zou ik niet doen met kleine kinderen.
Hou er rekening mee dat het begin mei nog koud kan zijn en dat er zelfs nog sneeuw kan vallen.
Ik zie dat de camping in Cedar grove in april al open gaat; als het goed weer is, is dat ook mooi voor een nacht. Maar vanuit Grant Grove Village ben je er ook redelijk snel en dan zit je wat centraler.
Jammer dat jullie van SF naar LA gaan, de route andersom was handiger geweest wat het weer betreft. Een rondje had ook gekund, aangezien je bijna de hele kustroute doet.
Heb je al gekeken naar de campings in Bryce en de Grand Canyon? En aan de kust? Wacht niet te lang met reserveren.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 4438 Weergaves
-
Laatste bericht door Devadea
-