Reis FamJeki: reis 2023

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: ReisFamKIKI

Bericht door Martin & Marianne »

In je eerste topic heb je al veel handige tips gekregen, ook verwijzingen naar reisverslagen etc. De meeste mensen doen iets wat op de voorbeeldroute lijkt, maar vaak toch met een eigen invulling. Lees je goed in om te kijken wat jullie het meest aanspreekt.

Voor de voorbeeldroute is minimaal 21 dagen nodig. Met ook een overnachting in Monument Valley en extra dagen voor SF en dan nog 3 of 4 dagen Oregon + een reisdag zit je al snel op 28 dagen. Dan wordt het niet een heel rustige route en weinig tijd voor allerlei activiteiten.

Ik zou de reis zelf samenstellen, dat geeft je de meeste voorpret en flexibiliteit. In reisverslagen kun je veel tips vinden voor overnachtingen en dit forum is natuurlijk ook heel geschikt om je vragen over accommodatie te stellen.

In je eerste topic twijfelde je nog tussen auto en camper, maar die keuze is nu wel gemaakt? En gaan jullie uit van 5 personen op 1 kamer, of willen jullie overal twee kamers? De offerte lijkt van dat laatste uit te gaan, hoewel de prijzen echt enorm gestegen zijn, dus wellicht is het inderdaad wel zo duur nu. Betreft de offerte vlucht, hotels en auto?

Kijk voor een recent topic over de kosten eens hier. Lees sowieso zoveel mogelijk mee op het forum, je komt dan allerlei dingen tegen waar je zelf niet aan gedacht zou hebben.
Voor autohuur en vluchten kun je het beste in het vervoer-subforum kijken.
Waarom zou je de rondreis in LA willen beginnen? SF is natuurlijk ook een optie; daar zou je dan wellicht nog zonder auto kunnen.

Begin eens met het vaststellen van de route, en kijk dan met name hoe lang je overal wilt blijven. Neem niet klakkeloos de voorbeeldroute over; dat is een mooie basis, maar je moet er toch je eigen invulling aan geven. Misschien zijn er ook delen die niet aanspreken, bijvoorbeeld de kustroute, of het stuk tussen de Grand Canyon en LA. Kijk dan wat je met de overnachtingen wilt doen; in de parken, of erbuiten? Alleen hotels of ook cabins, een tent, etc?

Marianne
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis FamJeki: reis 2023

Bericht door Sandramarcel »

Mocht je zelf wat willen rekenen met camperhuur en verschillende ophaal- en inleverplekken dan is de site camper.nl erg handig om een idee te krijgen van de prijzen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: ReisFamKIKI

Bericht door Old Faithful »

FamJeki schreef:
13 aug 2022, 13:04
Ik heb bijv op scyscanner gekeken naar vluchten, maar hij kan steeds geen vluchten vinden (of kijk ik verkeerd?)
Vluchten zijn boekbaar vanaf ongeveer 11 maanden voor vertrek. Daarvoor ben je dus nog te vroeg.
Ik vind het een nadeel van Skycanner dat je in het overzicht niet (meer) kunt zien waar je voor die prijs gaat boeken. De ene tussenpersoon is beter dan de andere maar ik geef de voorkeur aan rechtstreeks boeken bij de luchtvaartmaatschappij zelf. Dat vereenvoudigt de communicatie als er bijvoorbeeld een vluchtwijziging is. Die communicatie hoeft dan niet via de tussenpersoon te verlopen (die daar vaak niet happig op is, omdat het extra werk is en niets extra oplevert).
Ik gebruik voor het zoeken naar vluchten deze site . Je kunt hier niet boeken, zoals gezegd doe ik dat liefst bij de luchtvaartmaatschappij zelf.
FamJeki schreef:
13 aug 2022, 13:04
Nu ben ik hier ook aan het rondlezen en is ook een optie om deze reis zelf kunnen samenstellen/boeken. Wat zijn hier de voors en tegens van? Dit is voor ons een flinke uitdaging, want welke hotels zijn goed gelegen en boek je dus hotel voor hotel?
Qua adviezen kan geen enkel reisbureau, hoe goed ook, op tegen de gebundelde expertise van de mensen op dit forum. Die adviezen zijn ook quasi onuitputtelijk. Er zijn op het forum reistopics van tientallen pagina's.
Je bent een stuk flexibeler als je alles in eigen hand houdt. Je bent niet gebonden aan het aanbod van het reisbureau en je hebt de mogelijkheden boekingen van autohuur en hotels nog te wijzigen, als je de route toch wilt aanpassen of als je ziet dat er een gunstiger aanbod is. Hotelreserveringen en autohuur zijn meestal tot kort voor de ingangsdatum nog zonder kosten te annuleren (en opnieuw te boeken tegen een eventueel lager tarief).
Je bent vaak goedkoper uit, vanwege bovengenoemde flexibiliteit maar ook omdat je gebruik kunt maken van kortingen. Voor ons is dat bijvoorbeeld seniorenkorting bij hotels maar ook een ANWB lidmaatschap van €15,50 levert vaak een A.A.A. korting van 10 of 15% op bij hotelreserveringen. Hotelorganisaties, boekingssites en autoverhuurders hebben vaak een loyaliteitsprogramma waar je gebruik van kunt maken.
Last but not least, het zelf samenstellen van een reis levert een hoop plezier vooraf op.
Kortom: ik zou het met hulp van dit forum lekker zelf doen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer