Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Harry »

Ik zou persoonlijk de week LA opsplitsen in LA en San Diego, dat vinden wij een hele leuke stad. Als je dan bv. in Carlsbad ten noorden van San Diego gaat zitten (wij hebben in het Sheraton resort gezeten, erg mooi) kun je prima dagtochtjes maken naar San Diego en is de rit naar Death valley niet heel veel langer dan van LA.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door pumi1000 »

Leuke kustweg en plaatsjes tussen LA en San Diego en ook vanalles te doen. Opsplitsen zou ik ook doen ipv 1 week LA. Misschien nog een tip Annies Canyon Trail in Solana Beach en Corvette Diner in San Diego. Een overnachting in Big Bear Lake is ook leuk.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Dank @harry en @pumi1000
Ik ga kijken naar dit alternatief en hoop dat er nog een mooi hotel te boeken is!

@harry volgens een snelle google search is het 6 uur rijden van Carlsbad naar Death Valley… toch nog wel stukje verder dan als we vanuit LA rijden, dat is 4,5 uur ongeveer. Dat vind ik wel een nadeel. Kennen jullie een plek die meer tussen LA en Death Valley ligt en die mooi is? Ik denk dat we die dagen wel toe zijn aan een mooi hotel met zwembad namelijk, dus dat zou erg prettig zijn.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door hemmie »

Het is voor ons al wel even geleden, wij waren in 2016 in LA. Liepen gewoon met 3 jonge kinderen door straten met allemaal van die daklozententjes (overdag), wij voelden ons daar echt niet onveilig. Maar goed, ik besef dat wij er vaak wat anders tegenaan kijken doordat we jaren in India en Brazilie hebben gewoond.
Wij vonden LA geweldig, zou er graag nog eens een paar dagen teruggaan, er is zoveel te zien en te doen. Neemt niet weg dat ik er, met beperkte tijd, niet snel een week zou gaan zitten, dan zou ik toch graag ook wat tijd besteden om nog andere plekken te bezoeken.
Terug in Texas!
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

@hemmie heb jij een suggestie voor een prettige plek tussen LA en Death Valley? Is Big Bear Lake leuk? Of zou jij toch de lange rit van Carlsbad naar Death Valley dan op te koop toenemen om daar in een mooi hotel met zwembad voor de kinderen te kunnen blijven? Ik twijfel of we die lange rit zien zitten.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Pepito »

San Diego is wel leuk! Maar dan zou ik eigenlijk ook daar gaan zitten, en niet in Carlsbad, denk ik…, Ik ben er niet zo’n fan van om dan in de avond nog weer terug te moeten rijden.

Maar Big Bear is ook mooi, of Palm Springs misschien voor iets meer keuze aan luxere hotels.

Maar eigenlijk zou ik LA niet eens inkorten. Nou ja, ga er deze zomer weer tweeeneenhalve week naar toe, ook misschien nog wel een paar dagen de stad uit… maar ja het is ook wel familiebezoek.

In LA ook veel daklozen en tentjes gezien, maar daar ook nooit een onprettig gevoel bij gehad… tenminste niet ten aangaande onze eigen veiligheid, misschien wel aangaande maatschappelijke ideeën, maar voor die discussie is het hier denk ik niet de plek.
Laatste keer voor ons was zomer 2019, weet niet of er sinds dien veel verandert is.
Zal het eens vragen…
Misschien is mijn LA beeld en ervaring wel anders omdat we daar altijd bij de latin schoonfamilie zijn, en dus ook LA met de latin blik bekijken, en zo toch ook op een andere manier de stad zien.

Als jullie de boneyard in Mojave interessant vinden, dan is misschien de Space Shuttle Endeavour in het California Science Center ook wel leuk. Ik vond vooral de foto expositie over de reis van de Shuttle van LAX naar het de Expo ook mooi, die is in de centrale hal, boven van het Science Center. Denk dat Science Center gratis entree is, en de Space Shuttle apart een paar dollar kost. Science Center zijn ook allemaal proefjes en zo… wij waren met kleinere kinderen, denk dat die van jullie iets te oud zijn, maar het Space Shuttle gebeuren is in ieder geval wel indrukwekkend.

Toegevoegd naar lezen bovenstaand bericht…:
Big Bear leuk? Licht er aan wat je zoekt, als je vanuit LA voor activiteit en rust de bergen in wil is het relatief dicht bij, en zijn er allerlei activiteiten die worden aangeboden, het is ook wel Amerikaans buitensport toerisme. Je moet het ook zelf leuk maken, maar je kan eer wel het water op, of mountainbiken, wandelen etc…
Ben er 2 keer geweest, 1 keer in de zomer, 1 keer in de winter. Er zijn spectaculairdere plaatsen in het zuidwesten, maar soms moet je ook kijken wat past en in de buurt is. Het is wel richting Death Valley, je hebt al uitzicht over de Mojave.

En nog een toevoeging, ook in het All About LA topic gezet:
Dacht na aanleiding van deze berichten toch even na te vragen hoe de familie in LA dit nu ervaart, en kreeg te horen dat specifiek bij het Walk of Fame gedeelte en daar in de buurt de boel erg verslechterd is.
Maar bijvoorbeeld ook dat de situatie met tentenkampen downtown juist heel erg verbeterd is.
Santa Monica is nog goed, Venice daarentegen een stuk minder.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Harry »

Als je dichterbij Death valley wil verblijven is Palm Springs, Palm Dessert, La Quinta enz. enz. natuurlijk ook een erg fijne omgeving, er zijn heel veel prachtige resorts met mooie zwembaden, ik denk dat je tieners zich er prima kunnen vermaken.
Voor ons staat dit https://www.laquintaresort.com/?utm_sou ... QQ-PSPLQQQ hotel met stip op 1.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Frasi »

Pepito schreef:
10 jun 2022, 21:27
Laatste keer voor ons was zomer 2019, weet niet of er sinds dien veel verandert is.
Ik heb wel begrepen dat, mede door de Corona-crisis, veel daklozen naar andere delen van de stad zijn verhuisd (klinkt een beetje raar maar zo bedoel ik het niet). Er zit nu een veel grotere groep in en rond Venice beach en Hollywood Blvd. En door de crisis zijn er ook nog veel daklozen bijgekomen.
Dus het is sinds 2019 wellicht toch redelijk verandert.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Pepito »

@Frasi Dat begreep ik ondertussen ook, heb het ook in het All about LA topic gemeld.
Nou was die walk of fame toch al niet mijn favoriete plek.
Venice is misschien wel jammer.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door IngridZw »

Ik zou die week in LA ook opsplitsen in LA en San Diego. Wij vonden San Diego echt een leuke stad en ook een stuk compacter wb de highlights dan LA. En het verkeer is er minder druk. Carlsbad is een leuke plaats maar ik zou het niet als uitvalsbasis gebruiken voor San Diego. Wij hebben er wel overnacht maar alleen als tussenovernachting.
Ik zie dat je pas op 31 juli uit LA kan vertrekken omdat je die avond daarvoor een wedstrijd hebt geboekt. Je houdt dan 2 nachten over voor SD, (als je een tussenovernachting boekt op weg naar Death Valley) zodat je daar in ieder geval nog het één en ander kan bekijken.
Mocht je naar SD gaan dan is de USS Midway leuk ook voor de kinderen en verder langs de boulevard heb je Harbour Village. Ook Old Town SD is vooral 'avonds erg gezellig en natuurlijk Balboa Park is prachtig om te zien. Zomaar een paar bezienswaardigheden. Je kan ook naar de Zoo of naar Seaworld.
Als je de volgende dag naar Palm Springs rijdt, heb je nog een hele middag om te relaxen en te zwemmen. Er zijn daar hele mooier resorts en betaalbaar.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door hemmie »

Wij hebben LA-DV alleen hartje winter gedaan, toen met een tussenstop in Palm Springs en daar met de kabelbaan omhoog (waar we in een sneeuwstorm zaten), en daarna 1 overnachting net buiten Joshua Tree, en toen door naar DV voor 2 nachten. Perfect voor de winter, maar zou ik in de zomer niet voor kiezen. Maar verder ben ik in die omgeving niet bekend, hopelijk ergens in de komende jaren weer naar California.
Terug in Texas!
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

@ingridzw dat is geen gek idee. Twee nachten San Diego en dan op weg naar Death Valley ergens overnachten om die langere tocht te overbruggen.

Zou Barstow dan een goede plek zijn om te overnachten? Het is wel mooi op de route en halverwege, maar is het leuk voor een nacht of raden jullie een andere plek aan?
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door pumi1000 »

Dan zou ik Palm Springs doen als tussenstop. Die aerial tramway heb ik al meerdere keren op de planning gehad, maar is er nog steeds niet van gekomen haha.

Enige nadeel aan LA zijn de afstanden en de files soms. Wij slapen er vaak ook meerdere nachten, nu ook weer bij start 4x. Eerst altijd in Long Beach, maar dat hotel is nu gesloten door corona. Nu heb ik een ander hotel gekozen wat meer naar boven en vanuit daar blijven we uitstapjes doen. Mijn dochter vind LA geweldig. Laatste keer was ook voor corona in 2019.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

@Harry het La Quinta resort ziet er geweldig uit, ik sta op het punt dit te boeken. Is er in de omgeving ook eea te doen? We vermaken ons wel op het resort zo te zien, maar ik zou het leuk vinden als er nog iets te winkelen valt, dagtripje in de omgeving etc.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Pepito »

Je kan de bergen in voor uitzichten en wandelen, eventueel met de lift, maar anders ook met de auto een mooie rit. Joshua Tree is ook in de buurt.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

De bergen in en Joshua Tree bezoeken klinkt goed. Ik zal eens verder kijken naar nog wat uitstapjes, omdat we nu vijf nachten in La Quinta zulken zijn.
Het La Quinta resort is geboekt, heerlijk vooruitzicht en de kinderen kunnen nu al niet wachten om daar de zwembaden in te duiken. Het reisschema hebben we een beetje omgegooid zodat we na twee nachten LA doorrijden naar La Quinta om daar vijf nachten te verblijven. Death Valley slaan we vervolgens over om ipv drie nachten, nu vier nachten in Las Vegas te verblijven.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Death Valley overslaan is wel jammer. Je rijdt er ook niet doorheen?
Wij reden in 2002 van Las Vegas naar Palm Springs via de Mojave Desert en Joshua Tree. Dat was een mooie route.

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

We hebben onze hotelovernachting in Death Valley geannuleerd, maar willen er een dag heen of er doorheen rijden inderdaad.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door josea »

In de zomervakantie een dag naar Death Valley gaan, is een beetje jammer. Het kán natuurlijk wel, maar midden op de dag heb je er niet zoveel aan. De mooiste (en meest comfortabele) momenten zijn toch wel de avond en de vroege ochtend.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Een dag erheen? Vanuit? Dat lijkt me jammer van de tijd, je zit dan uren in de auto en midden op de dag is het zoals gezegd minder aantrekkelijk om daar te zijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer