Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Wij hebben nu (nog) voor de zomervakantie van 2022 Vancouver en een Alaska cruise gepland staan, maar we twijfelen enorm over de cruise want veel beperkingen, testen etc. Ondanks dat het nog even duurt, ben ik bang dat testen op een cruiseschip niet snel geschrapt zal worden. We zijn gevaccineerd maar de stress van (steeds) testen willen we vermijden. We neigen daarom ernaar om de Vancouver + Alaska reis een jaar op te schuiven en komende zomer een reis te maken naar het zuidwesten van de VS. We hebben drie weken de tijd, maar willen graag eindigen met een week in ons geliefde Florida, dus voor de zuidwesten trip, hebben we maximaal twee weken.

Ik ben niet bekend met deze regio van de VS en we willen niet dagelijks onderweg zijn (3 kinderen) en dus is rust/tijd op een plek ook belangrijk. Wat zouden we in deze twee weken moeten zien en doen om er een mooie reis van te maken? Heel graag suggesties voor reisschema’s :)
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Max twee weken Zuidwesten

Bericht door Samanthaa »

Misschien handig om te vermelden wat jullie interesses zijn, Willen jullie vooral bij het zwembad hangen, Winkelen of (flinke) wandelingen maken?

Voor mij persoonlijk is de highway 1 wel een zuidwest dingentje, Las vegas, San Francisco, Yosemite, Death Valley en LA is ook tof om eens gezien te hebben.

Denk dat je veel meer gerichte tips krijgt als je zelf aan geeft wat jullie het liefste doen :D .
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Max twee weken Zuidwesten

Bericht door jill1234 »

Ik zou voor een rondje Las Vegas gaan. Las Vegas- Zion-Bryce-Capitol Reef-Moab (Arches, Canyonlands)-Monument Valley-Grand Canyon- Route 66- Las Vegas.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Max twee weken Zuidwesten

Bericht door kwarktaart »

Samanthaa schreef:
26 jan 2022, 21:14
Misschien handig om te vermelden wat jullie interesses zijn, Willen jullie vooral bij het zwembad hangen, Winkelen of (flinke) wandelingen maken?

Voor mij persoonlijk is de highway 1 wel een zuidwest dingentje, Las vegas, San Francisco, Yosemite, Death Valley en LA is ook tof om eens gezien te hebben.

Denk dat je veel meer gerichte tips krijgt als je zelf aan geeft wat jullie het liefste doen :D .
We zouden graag Las Vegas en San Francisco zien. Beetje winkelen, sportwedstrijd zou geweldig zijn (honkbal of basketbal). Wandelen staat niet op de favorietenlijst, maar de natuur zien in deze regio hoort er natuurlijk wel bij. Een paar rustige middagen bij het zwembad houden we erg van.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door mtl »

In de zomer is er in principe alleen honkbal.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Het rondje vanuit Las Vegas dat Jill beschrijft is erg mooi, maar dat is wel zonder SF en wellicht te veel natuur voor jullie. :wink:
Je zou met SF en Las Vegas zoiets als hieronder kunnen doen. En probeer toch eens een aantal wandelingen (zie daarvoor bijvoorbeeld mijn wandelsite); dat is de beste en leukste manier om iets van een park te zien.

Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Monterey
Dag 5 Monterey
Dag 6 Monterey - Yosemite
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite
Dag 9 Yosemite - Lee Vining
Dag 10 Lee Vining - Death Valley
Dag 11 Death Valley - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas

Of met LA en de hele kustroute erbij:

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach - Monterey
Dag 6 Monterey - SF
Dag 7 SF
Dag 8 SF
Dag 9 SF - Yosemite
Dag 10 Yosemite - Yosemite
Dag 11 Yosemite - Lone Pine
Dag 12 Lone Pine - Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas

Marianne
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Samanthaa »

Je interesses komen redelijk overeen met die wij hebben haha..
Met SF erbij is een rondje best krap met jullie tijd, Is het een optie om een one way te doen?

Het tweede "rondje" wat Marianne heeft geschreven is een hele leuke!
Goede mix van stad en natuur en je kan langs Yosemite NP.

Eerste keer hebben wij hem van Las Vegas naar La naar SF gedaan maar dan is het moeilijk om in die 14 dagen ook Yosemite NP erin te doen.
Wij hebben dat de eerste keer dus ook niet gedaan omdat we ook rustig aan wilden doen en vooral de kustroute toen als hoofddoel hadden.

Je kan ook van Las vegas naar Grand Canyon, Stukje route 66 naar La en vanaf daar de HWY1 naar SF nemen maar dan heb je wel een stuk minder natuur.
Misschien is het een idee dat je een gaat googlen naar de parken die daar in de regio zijn en wat jullie dan het meeste aanspreekt (of juist niet) en daar uit kan je misschien een zo mooi mogelijk rondje maken.

Het is een overweging die je zelf moet maken, Met 14 dagen de tijd kan je helaas niet alles zien en moet je keuzen maken.

Ps: Dowload de app van Simon outlets, Dan zie je alle outlet centers in de app staan en kan je zo zien of er 1 in de buurt zit waar je kan gaan winkelen :thumbup: .
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Dank voor de leuke routesuggesties! Dit helpt ons zeker meer op weg. Ik ga er induiken en dan kijken we wat we eventueel weglaten met rust daarvoor terug :)

Ik vind de one way Las Vegas, LA, SF erg leuk… even in verdiepen of dat m gaat worden. De route die jij noemt @Samanthaa van Las Vegas naar Grand Canyon, stukje Route 66 naar LA en dan naar SF klinkt ook goed. Minder natuur, maar wel de steden die de kinderen willen zien en ik denk wat meer rust..
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: toch 3 weken zuidwesten?

Bericht door kwarktaart »

Na meer en meer gelezen te hebben over zuidwesten routes en omdat we heel graag op ons gemak San Francisco, LA en Las Vegas willen zien denken we erover om niet de derde week naar Florida te gaan maar drie weken voor het zuidwesten uit te trekken. Er is genoeg te zien natuurlijk en als we de tijd nemen op onze stops (meerdere nachten in een hotel), dan kunnen we ook daar in een zwembad liggen , zodat we die week Florida niet hoeven te doen :)

Ideeën voor een mooie route van 20-21 dagen zijn welkom! In LA willen we naar een MLB wedstrijd. Verder willen we natuurlijk mooie routes rijden en van de natuur genieten, maar niet constant onderweg zijn.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door jill1234 »

Met 3 weken heb je veel mogelijkheden. Ik zou dan voor zoiets gaan
LA- Highway 1-San Fransisco-Yosemite-Mammoth Lakes-las Vegas-Zion-Bryce-Page-Grand Canyon-Route 66-LA
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Lijkt me een goede keuze om 3 weken te gaan! Je kunt eens beginnen met het bekijken van de voorbeeldroute. Zie daarvoor dit topic.

Misschien wordt de hele route iets te veel als je veel tijd voor de steden (en de kust?) wilt uittrekken. Dan kun je ook de parken ten oosten van Las Vegas weglaten. Of je laat in de route van Jill de rit naar LA weg, en eindigt in Las Vegas.
Of begin in SF, dan Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Page (ook strand hier), Grand Canyon en eindigen in Las Vegas.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door IngridZw »

Wij zijn de 1ste keer dat we 3 weken op reis waren in het zuidwesten gestart in LA en geëindigd in San Francisco. Zonder de kustroute maar wel inclusief Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Las Vegas, daarna richting Yosemity en tot slot San Francisco.
Je hebt dan de 3 bekendste steden en tevens een mooi stuk natuurschoon. Dus zou je zoiets kunnen doen: (kan ook andersom)
Dag 1 naar LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA-Kingman of Needles (route 66)
Dag 5 Kingman of Needles - Grand Canyon
Dag 6 GC - Page
Dag 7 Page
Dag 8 Page - Bryce
Dag 9 Bryce - Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Las Vegas
Dag 12 LV
Dag 13 LV
Dag 14 LV - Death Valley of Lone Pine
Dag 15 DV of Lone Pine - Lee Vining
Dag 16 Lee Vining - Yosemite
Dag 17 Yosemite
Dag 18 Yosemite - San Francisco
Dag 19 SF
Dag 20 SF
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Ik ben aardig aan het puzzelen en het is nog best lastig om de reis zo te plannen dat we niet om de dag of om de twee dagen weer uit moeten checken en door moeten naar t volgende hotel.
Ik had het idee om te beginnen in San Francsico, daar 3 nachten blijven. Wat we dan perse willen doen nog op de route is paar dagen (hoeveel moetik aan denken?) Las Vegas en vijf nachten Los Angeles zodat LA een rustpunt is en we daar naar een MLB kunnen, Hollywood etc. Welke route raden jullie aan als we natuurlijk ook nog mooie natuur willen meepakken en dan in het achterhoofd houdende dat we dus niet iedere dag uren in de auto willen zitten. We slaan dan liever wat over om langer op 1 plek te zijn.

Ik zag bij Doets Reizen een mooie reis: de gouden staten vanuit SF. Ziet er prachtig uit, maar vind m te druk. Onze jongste is 10 en dan is zoveel onderweg zijn niet ideaal. Zouden jullie er trouwens de voorkeur aangeven alles bij een reisbureau te regelen of alles zelf?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Je ontkomt er bij een rondreis in het zuidwesten bijna niet aan om regelmatig te verkassen. Ik denk dat je je daar op moet instellen. Het is een ander soort vakantie dan wanneer je op een of slechts enkele plaatsen verblijft, maar als je dat weet hoeft dat niet erg te zijn. Wij hebben rondreizen gemaakt met de kinderen vanaf dat ze 7 en 9 waren; dat is altijd heel goed gegaan. Zorg er wel voor dat je niet te vaak slechts 1 nacht ergens bent, en dat je regelmatig een hotel met een zwembad hebt.

En natuurlijk alles zelf regelen! Zeker de accommodatie zelf regelen, dan blijf je flexibel. En je hebt meer keuze.

Met een start in SF zoals je aangeeft zou je zoiets kunnen doen:

Dag 1 naar San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Lee Vining
Dag 7 Lee Vining - Death Valley
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Page
Dag 14 Page
Dag 15 Page - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon - Los Angeles
Dag 17 Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles

Je zou nog Bryce kunnen toevoegen (in plaats van een nacht Page) maar dan heb je veel plaatsen met maar 1 overnachting.

Als je meer rust wilt dan zou ik Zion etc laten vallen en zoiets doen:
Dag 1 naar Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 Los Angeles
Dag 5 Los Angeles
Dag 6 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 7 Pismo Beach - Monterey
Dag 8 Monterey - San Francisco
Dag 9 San Francisco
Dag 10 San Francisco
Dag 11 San Francisco - Yosemite
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite - Lee Vining
Dag 15 Lee Vining - Death Valley
Dag 16 Death Valley - Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas

Iets minder tijd voor Las Vegas kan ook, dat is nu wel ruim. Dan kun je aan de kust nog een extra nacht doen. Of twee nachten Lee Vining (voor een bezoek aan Bodie en Mono Lake). Kijk eens wat je overal kunt doen, en wat je aanspreekt. Wij hebben met de kinderen meerdere keren dit stuk bezocht, zie daarvoor ons reisverslagen vanaf 2002.

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

@Martin & Marianne dank voor deze twee geweldige reisroutes, we gaan ons hier verder in verdiepen. Ik denk inderdaad dat we voor minder tijd in Las Vegas zullen gaan.

Ik hou ook altijd meer van alles zelf boeken, leuk om per hotel zelf te kiezen en inderdaad meer flexibiliteit! Enige lastige daaraan vind ik altijd de juiste locatie bepalen, maar dat moet goed komen.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

@Martin & Marianne in je tweede voorgestelde route zijn er drie nachten in Yellowstone. Is Er genoeg te doen vier dagen daar? Of is deze met oog op ook lekker dagje zwembad?

En is Monterey de moeite van de stop? Anders zit ik te denken aan Pismo Beach naar San Francisco en Monterey overslaan.. scheelt weer een hotel check in/out, tenzij t zonde is om over te slaan uiteraard.

Over de afstand Yosemite - Lee Vining lees ik verschillende dingen. O.a. dat dit een kleine 300 mijl is die een uur of zes kost, maar elders lees ik dat het slechts 80 mijl is die in twee uur te rijden is.
Laatst gewijzigd door kwarktaart op 28 jan 2022, 13:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Je bedoelt Yosemite. :wink:
Ja, daar is echt voldoende te doen, en ook gelegenheid om - naast wandelen - te fietsen of te zwemmen. Er zijn twee zwembaden in de vallei, en je kunt ook in de Merced river zwemmen/pootjebaden. Ook leuk als er nog water staat, is Mirror Lake. Ook langs de Tioga Road (als je van de vallei naar Lee VIning rijdt) zijn er zwemgelegenheden, bijvoorbeeld bij tenaya Lake. wij vonden het ook heerlijk om langs de Tuolumne River te zitten, bij de Pothole Dome.
Op de Merced river kun je ook raften, zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2004- en 2006-verslag.
De Glacier Point road is gesloten deze zomer, maar er is nog steeds genoeg te zien. Op de dag dat je van SF naa Yosemite rijdt zou je bijvoorbeeld sequoia's in de Mariposa Grove kunnen bekijken.
Kijk hier eens voor een kaart van het park (in plaats van park tiles naar brochure map gaan). En via onze index kun je bij veel van de genoemde plaatsen ons verslag er bij vinden.
Wat ook leuk is, zijn de ranger programma's.
Kijk daarvoor en voor andere tips een in de Yosemite Guide van afgelopen zomer (je krijgt die bij de ingang van het park). Zie voor de online versies: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/guide.htm
Voor de jongste is het leuk om junior ranger te worden!

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Oops, uiteraard Yosemite inderdaad. :)
Heel leuk idee voor de jongste om junior ranger te worden! Dat mag zeker niet ontbreken.

Ik heb nu deze voorkeursroute:
Dag 1: LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA
Dag 5: LA
Dag 6: LA - Pismo Beach
Dag 7: Pismo Beach - Monterey
Dag 8: Monterey - SF
Dag 9: SF
Dag 10: SF
Dag 11: SF
Dag 12: SF
Dag 13: SF - Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite - Lee Vining
Dag 16: Lee Vining
Dag 17: Lee Vining - Death Valley
Dag 18: Death Valley - Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: terugvlucht

Dit geeft best wat rustpunten en we zien ook veel van en de steden en de natuur met deze route. Of missen we echt iets wat we niet zouden moeten met deze route?
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Heeft iemand een suggestie of en hoe we Mammoth Lakes in ons schema kunnen passen? Of is deze stop niet interessant genoeg?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Mammoth Lakes is een plaats die zelf niet interessant is. In de omgeving is wel het nodige te zien. Wij maakten er eens de wandeling naar Rainbow Fall en Devils Postpile. Vanuit Lee Vining ben je er vrij snel. Wij deden dat in 2019. Je kunt ook in Mammoth Lakes overnachten, je hebt er meer keus dan in Lee Vining. Waarom heb je daar nu twee nachten gepland?
Voor SF is 4 dagen aardig veel. Ik zou zelf een extra nacht Monterey wel mooi vinden. Dan kun je gaan whalewatchen. Wij vonden fietsen daar erg leuk, wij deden een deel van de 17 miles drive. Zie daarvoor ons 2019-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer