Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

@Martin & Marianne zou je qua locatie de voorkeur geven aan North Wawona t.o.v. de Tenaya Lodge?

Het is natuurlijk sowieso prettig dat we met de accommodatie in North Wawona in Yosemite zelf zijn en dus niet afhankelijk zijn van of de reservering wel of niet lukt 23 maart. Maar als jij denkt dat we met de locatie in North Wawona sowieso beter uit zijn, dan probeer ik het niet eens om 23 maart de reservering te maken en gaan we definitief voor de accommodatie in North Wawona.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb met geen van beide ervaring, en het scheelt maar 15 minuten rijden, dus als je een reservering hebt voor het park zou ik kiezen voor de accommodatie die jullie het meest aanspreekt.
Zelf zou ik regelmatig eens kijken of er iets in de Lodge vrijkomt, of bijvoorbeeld de Stoneman Room in Curry Village, dan zit je qua locatie ideaal, en je hebt er de nodige voorzieningen (winkel, restaurant, zwembad, fietsverhuur). Groot voordeel is dat je de auto kunt laten staan voor je bezoek aan de vallei. Als je niet daar overnacht moet je toch elke keer weer op zoek naar een parkeerplaats.

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Onze mooie reis begint dichterbij te komen en dus ben ik bezig met de routes plannen etc. De hotels, tickets en een aantal dingen om te doen liggen al vast, maar ik zou graag van jullie tips krijgen wat de mooiste autowegen zijn op onze route. Scenic routes, maar bij voorkeur ook logische routes zodat we niet heel veel moeten omrijden, want hoe minder in de auto hoe liever voor de kinderen :wink:

Route die vaststaat:

17 juli vlucht naar San Francisco
18 juli San Francisco
19 juli San Francisco (geboekt: avondtour Alcatraz)
20 juli van San Francisco naar Sonora
21 juli van Sonora naar Yosemite (entree voor Yosemite hebben we geboekt)
22 juli Yosemite (entree voor Yosemite geboekt)
23 juli Yosemite (entree voor Yosemite geboekt)
24 juli van Yosemite naar Mammoth Lakes
25 juli Mammoth Lakes (dagtrip naar Bodie en Lee Vining?)
26 juli van Mammoth Lakes naar Lone Pine
27 juli van Lone Pine naar Los Angeles (via Mojave voor airplane boneyard)
28 juli Los Angeles
29 juli Los Angeles (geboekt: Universal Studios)
30 juli Los Angeles (geboekt: avondwedstrijd MLB game)
31 juli Los Angeles
1 augustus Los Angeles
2 augustus Los Angeles
3 augustus van Los Angeles naar Death Valley
4 augustus van Death Valley naar Las Vegas
5 augustus Las Vegas (geboekt: Cirque du Soleil O in de avond)
6 augustus Las Vegas
7 augustus terugvlucht naar AMS

Heel graag zou ik nog leuke ideeën horen voor onderweg en voor de locaties waar we zijn. We reizen met drie tieners (jongens). Houden van sport, bijzondere plekken zien, dus highlights onderweg, pretpark bezoek maar meer dan 1 of 2 keer per reis liever niet, beetje shoppen vinden we ook leuk, maar geen urenlang. De welbekende wegen in de middle of nowhere willen we natuurlijk zien en beleven. Is Barstow leuk en waar passen we dat dan in? Op de route van LA naar Death Valley? Calico ghost town?

We zijn heel vaak in Florida geweest, maar dit is onze eerste Zuid-West reis en we zijn dus erg benieuwd! Ghost towns lijken ons leuk, western dorpjes, mooie natuur en dat waar ik nu zelf nog niet aan denk :)
We zijn lang in LA voor de rust om niet continu in en uit te moeten checken bij hotels. Is een dagtrip naar San Diego leuk (per trein of auto) vanuit LA?
Wat moeten we zéker doen en mag niet ontbreken op deze reis? Dank voor jullie ideeën en tips!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Old Faithful »

Als je op 3 augustus via de Us-365 naar de westkant van Death Valley rijdt, kom je langs Red Rock Canyon S.P. en Father Crowley Vista in Death Valley N.P.
Alternatief is de Ca-178 (Trona Road) met de mogelijkheid de Trona Pinnacles en Ballarat Ghost Town te bezoeken. Ik ken die laatste weg niet maar misschien leest @Pete.Z mee. Volgens mij is hij in die omgeving goed bekend.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat er al heel veel tips gegeven zijn in dit topic. Kijk ook eens naar de reisverslagen waar naar verwezen is.
Wat de routes betreft: je hebt eigenlijk niet veel keuze, zeker als je niet uren wilt omrijden. Je zou een kaart kunenn aanschaffen waarop scenic routes staan aangegeven. Kijk bijvoorbeeld eens naar de RandMcNally Roadatlas. Ter plekke zou je naar een AAA-kantoor kunnen gaan; daar kun je als ANWB-lid gratis kaarten, en roadbooks etc krijgen. Op de AAA-kaarten staan scenic routes aangegeven.
Van SF naar Sonora zou ik de 120 nemen. dat is de snelste route. Vanaf China camp is het volgens mijn road atlas scenic.
Het Columbia SHP had ik al genoemd, dat zou je op 20 juli kunnen bezoeken.
In Yosemite staat alles als scenic aangegeven, net als de 395 (tot aan Mojave) en de route door Death Valley. het is een stuk dubbel rijden, maar ik denk dat het op 3 augustus het mooiste is om via Olancha te rijden, anders mis je Father Crowley point. Wij hebben in 2008 de route via Ridgecrest genomen, maar hebben onderweg niets bekeken. Qua route is dat minder mooi. Voor tips is het wel handig om te weten waar je overnacht in Death Valley.
Van DV naar Las Vegas kan op verschillende manieren; wij vinden de route via Shoshone mooi, maar je kunt ook de 190 blijven volgen.
Kijk ook eens hier: https://www.nps.gov/deva/planyourvisit/ ... -Vegas.pdf.
Met aleen Yosemite e DV als nationale parken zal de America the Beautiful pas duurder zijn dan losse entree tickets. Bij Yosemite betaal je bij de ingang; in DV staan automaten waar je je tocket moet aanschaffen. vergeet niet daar een beozek te brengen aan het visitor center; je krijgt dan ook een kaart en een Newspaper met interessante informatie.

Kijk voor Yosemite eens in de Guide voor mogelijke activiteiten; https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/guide.htm. De juli versie zal binnenkort wel geplaatst worden, je krijgt de Guide ook bij de ingang van het park.
Zie ook onze verschillende reisverslagen om ideeën op te doen. Als het water in de Merced River nog hoog genoeg staat zou je nog kunnen raften daar. Anders is fietsen ook leuk om te doen. En er zijn veel leuke wandelingen en rangeractiviteiten.

Jullie rijden wat heen en weer naar Mammoth Lakes, maar goed, het kan wel zo. Voor Mono Lake neem je het beste de zuidkant, aan de 120. Zie daarvoor en voor Bodie ons 2013-verslag, en voor ons bezoek aan Bodie met de kinderen ons 2002-verslag.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door IngridZw »

Anders dan Bodie is Calico Ghosttown niet origineel maar nagemaakt. Je kunt het inderdaad bezoeken op weg naar LA of naar Death Valley.
Je zal in de gebieden waar jullie naar toe gaan trouwens weinig tot geen het ""wild west" sfeertje vinden. Daarvoor moet je iets verder naar het binnenland o.a. naar Colorado, South Dakota en Wyoming bijv. tijdens een rondje Denver. Daar heb je nog wel de westernstadjes.
O ja vlak voor Sonora ligt de plaats Jamestown. Dat is wel een leuk historisch stadje.

San Diego is een prachtige stad en ook leuk voor de pubers maar een dagtrip vanuit LA is wel 400 kilometer heen en terug. Je zal dus weinig zien van de stad. Ten zuiden van LA heb je nog wel leuke badplaatsen en stranden. (o.a. Long Beach, Huntington Beach etc)
Tussen Mammoth Lakes en Bishop kun je de Little Lakes Valley trail wandelen. Schijnt bijzonder mooi te zijn.
Verder zou ik niet teveel kijken naar wat je onderweg kunt zien maar je vooral richten ter plekke op de locaties. Daar valt genoeg te zien. Je hebt al wat suggesties gekregen volgens mij. Ik weet niet of het al genoemd is maar bij Lone Pine heb je nog de Alabama Hills.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik bedacht net dat ik was vergeten de Little Lakes Valley Trail te noemen. :wink:
Wij liepen die in 2015. Ook het Ancient Bristlecone Pines Forest is de moeite waard. Er zijn 2 trails, de korte geeft een heel goed beeld. Zie daarvoor ons 2013-verslag. En voor de lange wandeling ons 2017-verslag.

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Dank voor de reacties en suggesties. We gaan op 20 juli naar Jamestown en het Columbia SHP.
In Death Valley verblijven we in the Inn at Death Valley @Martin & Marianne .

Of we van LA naar Death Valley de route via Father Crowley nemen of de ghost town route is nog iets om over na te denken. Daar willen we ons nog even over inlezen.

In LA willen we waarschijnlijk ook nog naar het Petersen Automative Museum. Is de LA zoo aan te raden of zonde van de tijd? We zijn geen enorme dierentuin liefhebbers, maar een dierentuin met mooi uitzicht is altijd leuk te bezoeken in een ander land.
De Little Lakes Valley trail hebben we ook op de lijst gezet. Het ziet er naar uit dat dit ook voor ons als onervaren hikers goed te doen is. Kunnen we dit op onze gewone sneakers goed doen of hebben we wandelschoenen nodig? @Martin & Marianne welke andere wandelingen (korte) adviseer je op onze route wetende dat we onervaren wandelaars zijn?

Onze jongste lijkt het junior ranger programma leuk in Yosemite.
@ingridzw die 400 km heen en weer van LA naar San Diego is wel veel inderdaad, maar als we vroeg vertrekken en met de trein gaan (misschien ook leuk juist met de trein?) dan zijn we er toch nog voor de middag. Het is iets meer dan 2,5 uur met de trein.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door IngridUSA »

Ik lees dat jullie jongste 10 is. Wij zijn ook in Columbia SHP geweest toen ze bij ons 12 en 15 waren. We vonden het eerlijk gezegd geen van allen heel bijzonder. Het was hoogseizoen maar er was erg weinig open en te doen. Beetje door de hoofdstraat geslenterd en de jongste wilde goud wassen. Dat was eigenlijk het enige leuke, maar dat doe je ook niet lang. Dit is heel persoonlijk natuurlijk, maar toch. Je kunt ook even op TripAdvisor kijken voor meer ervaringen.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Dankje @IngridUSA , dan kijk ik hier nog even wat beter naar. Misschien vinden we in de omgeving van Sonora (of op de weg van San Francisco naar Sonora) iets leukers om te doen. Zou jammer zijn als het tegenvalt.

Ik lees op tripadvisor overwegend positieve ervaringen. Ik hou het in ons lijstje, maar probeer wel verder te zoeken naar leuke alternatieven.

Wat ik achteraf van onze geplande route jammer vindt is dat we de Tioga pass nu niet kunnen rijden. Hebben jullie daar ideeën over om het er toch nog in te passen? Het zou zonde zijn om dit over te slaan denk ik, toch? Eventueel is er wat te schuiven qua plekken. Mammoth Lakes bijvoorbeeld weglaten/verkorten? Of een dag minder in Yosemite bijvoorbeeld. Wel onder voorbehoud van bewchikbaarheid hotels uiteraard, maar als het echt onze route veel mooier/efficienter maakt, dan sta ik er wel voor open om dit te wijzigen. Dagen van geboekte evenementen (MLB game oa en Cirque du Soleil) kunnen niet worden aangepast.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Onze dochters vonden het goud zoeken wel leuk, zie hier ons verslag. Wij bezochten het op weg van Lake Tahoe naar Yosemite. Dat was een mooie route. Verder is er niet zoveel te doen denk ik; misschien een bezoek aan Sacramento onderweg? Dat schijnt wel een leuk centrum te hebben. Of je maakt wat tijd vrij voor een bezoek aan een Walmart; je moet toch wat inkopen doen denk ik. En een AAA-kantoor?

Kijk voor wandelingen eens op mijn wandelsite; ik heb vermeld hoe lang ze zijn, en wat het hoogteverschil is, dus je kunt je wel een aardig beeld vormen of het voor jullie te doen is. Je hoeft natuurlijk ook geen ervaren wandelaar te zijn om wat wandelingen te doen. Wij wandelen normaal gesproken nooit, maar als je conditie niet al te slecht is, is alles op mijn wandelsite te doen. Zeker als je voldoende tijd neemt.
Voor de Little Lakes Valley loop zijn geen wandelschoenen nodig, sneakers zijn prima. Over het algemeen vind ik het zelf toch wel prettiger lopen op wat steviger schoenen; de paden zijn vaak rotsachtig met losse stenen. Het voordeel van deze wandeling (en van veel andere) is dat je net zo ver kunt gaan als je wilt.

Met een overnachting in Furnace Creek is een bezoek aan Zabriskie Point tegen zonsondergang (niet te laat, dan is de zon achter de bergen verdwenen) of iets na zonsopkomst erg mooi.

Wat je zegt over de Tioga Pass begrijp ik niet, die rij je toch op weg naar Mammoth Lakes? Waar overnacht je ook alweer voor Yosemite? Je zat aan de zuidkant als ik me niet vergis?
Heb je de kaart van het park op https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/maps.htm al eens bekeken? Waar park tiles staat moet je naar brochure map.

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

In Yosemite verblijven we in de Tenaya Lodge. In Mammoth Lakes verblijven we in de Tamarack Lodge.

Prima idee inderdaad om wat tijd in te ruimen voor een bezoek aan de Walmart.
Dank voor de tip van Zabriskie Point, dat staat op de lijst erbij!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Van de Tenaya Lodge naar Mammoth Lakes is zo'n 3,5 uur rijden. Dat is nog wel een lange rit, dus niet al te veel tijd voor de Tioga Road, maar genoeg tijd voor wat uitzichtpunten (Olmsted Point) en korte wandelingen, en een picknick of zwemmen bij Tenaya Lake. Kijk voor wandelingen daar eens hier.

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Ik zou het verblijf in Mammoth Lakes nog kunnen wijzigen. Zou een andere locatie efficienter zijn? Ook voor wat beteft het wel meer kunnen rijden van de Tioga road dan?

Ik ga de wandelingen bekijken en er een aantal noteren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind Lee Vining wel mooi, je rijdt dan niet heen en weer.

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Ik heb er even naar gekeken en laat toch onze accommodatie in Mammoth Lakes staan, dan maar wat meer rijden. Ik hoop dat we ondanks dat toch wat van de Tioga Road mee kunnen pakken, we zijn over het algemeen vroeg op in de ochtend dus kunnen wellicht toch wat omrijden dan. Weet jij welk stuk echt mooi is Marianne, wat een soort van op onze route ligt? Danwel van Sonora naar Yosemite danwel van Yosemite naar Mammoth Lakes.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je van Sonora naar de Tenaya Lodge rijdt zou je een bezoek aan Hetch Hetchy kunnen brengen. En als er voldoende tijd is kun je die dag ook nog de Mariposa Grove bezoeken. Dan heb je de dag erna de hele dag voor de vallei.
Langs de Tioga Road zou ik achtereenvolgens het volgende doen:
- Olmsted Point (
- Tenaya Lake (zal druk zijn, parkeren kan een probleem zijn). Je kunt hier aan het strand zitten en zwemmen en er zijn picknicktafels dus ook leuk voor de lunch.
- Pothole Dome. Deze kun je beklimmen masr je kunt er ook omheenlopen tot je bij de Tuolumne River bent. Is leuk om af te koelen, en te klauteren langs de stroomversnellingen.
Soda Spings. Korte wandeling met mooie uitzichten.
- Gaylor Lakes. Mooie wandeling maar wel een steile klim.

Bekijk ook onze reisverslagen eens voor meer tips. We hebben vrijwel elke vakantie dit stuk gereden. Ik heb al verschillende sites genoemd, ik weet niet of je al wat gelezen hebt?
In 2019 reden wij van Wawona naar Tuolumne Meadows, dus vergelijkbaar met jullie rit naar Mammoth Lakes (maar iets minder ver). Kijk ook eens naar het verslag van die dag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 jun 2022, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Dankje @Martin & Marianne voor de nieuwe tips!
Ik heb meerdere verslagen van je gelezen, maar ga er opnieuw doorheen nu we korter voor vertrek zitten om eea op te schrijven aan ideeen voor als we ter plekke tijd over hebben, stil zitten is zonde op die mooie plekken!
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Pepito »

Mooie plannen!
Vanuit LA naar DV ben ik het met eerdere advies eens dat het leuker is via de westkant DV in te rijden, dan via zuid-oosten.
Ik ken Bodie niet, maar Calico vonden wij geen aanrader, als je er toch over de 15 langsrijdt en het is tijd voor een stop oké, maar de route er op aanpassen of er voor omrijden zouden we niet doen.

Met betrekking tot hetzelfde stuk 2 keer rijden, de 14 en 395…

Je kan eventueel via Ridgecrest en dan Trona, de 178 en dan op de 190 even links naar de Father Crowley Overlook, dan rijdt je net iets minder dubbel…

En als je graag door de bergen rijdt is het ook heel mooi om via de Angeles Crest highway (2) en de Angeles Forest high way (N3) te gaan en dan bij Palmdale op de 14 uit te komen.

In 2016 hebben wij bij het Voyager restaurant op Mojave airport geluncht. Grappig is dat je dan aan raam en deur naar het platform zit, voor de ‘opgeslagen’ vliegtuigen moet je misschien wel je verrekijker meenemen. En het zicht daarop vond ik vanaf de weg ook mooi omdat je het niet verwacht, tenminste ik de eerste keer niet. Maar dat zie je dan op 27 juli wel.
845DF963-7C9B-4BF3-951E-B7CFAAF77CEF.jpeg
E56EC7D0-1C6B-428B-8D8A-C8277E88CDAD.jpeg
Oh ja dat traject dubbel rijden hoeft helemaal niet op te vallen trouwens. Toen we daar in 2016 aten waren we op weg van LA naar Mammoth Lakes, de hele dag links bergen en rechts woestijn. Een dag later reden we terug naar LA, de hele dag links woestijn en rechts bergen. En het viel mijn vrouw pas op dat we weer in LA waren toen we LAX opreden.

Waarom voor 1 nacht naar Mammoth Lakes? We waren bij mijn schoonouders in LA voor wat langer. We zouden via Tioga road naar Yosemite voor een aantal dagen, hotel in Mammoth Lakes was via Priceline niet annuleerbaar, accommodatie in Yosemite wel annuleerbaar.
Zwager uit Peru had een verrassingsbezoek bedacht en vroeg of ik hem de 2de dag van de geplande Yosemite trip wilde ophalen en het verder stil wilde houden. Dus Yosemite uitgesteld.
En aangezien men al verwachtte dat we gingen, het hotel toch al betaald was heb ik heerlijk gereden en van het uitzicht genoten. En ook erg genoten van het verbaasde gezicht van mijn vrouw toen ze haar broer de terminal op LAX zag uitlopen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Dank voor de tips die gegeven zijn en @pepito voor je leuke bericht.
Ik lees een beetje verontrustende berichten over LA in het ‘all about LA’ topic. Zelfs op de toeristische plekken stikt het er van de daklozen en junkies. Dat klinkt niet heel prettig om als gezin een week te zijn. Na LA rijden we naar Death Valley en daarna naar Las Vegas.

Ik overweeg nu serieus om onze week LA in te korten naar drie nachten. We hebben een MLB game en Univeral kaartjes op de eerste twee dagen, daarna staat nog niets vast. Wat zouden jullie doen in dit geval? San Diego bijvoorbeeld om in een fijn hotel met zwembad een paar nachten te zijn? Maar dat is weer zo ver van Death Valley waar we heen willen en Las Vegas moet sowieso omdat onze terugvlucht daar vandaan is.

Ik hoop op advies, want om eerlijk te zijn vergaat de voorpret van onze week in LA me nu nogal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer