Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Zou ik dan toch beter een nacht van La Quinta kunnen halen en 1 nacht naar Death Valley kunnen gaan. Dus van La Quinta naar Death Valley, dan daar 1 nacht en dan de volgende dag naar Las Vegas?
Is het echt zonde om Death Valkey over te slaan? Soms denk ik ook dat het begin augustus niet te doen is met de hitte.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door josea »

Daarom just handig als je er slaapt…
In de avond een paar uitzichtpunten en de volgende ochtend heel vroeg op en een paar uitzichtpunten/korte wandelingen tot een uur of 10/11, en dan door naar Las Vegas.
Wij vonden het heel mooi en ook weer heel anders, en zouden het jammer hebben gevonden dit te missen.

Zie onze ochtend hier:
https://tiogatours.nl/voorpret/reisvers ... las-vegas/
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Allen dank voor de adviezen, we hebben hierop besloten toch de nacht in Death Valley door te brengen en een nacht minder in La Quinta door te brengen. Dit geeft ons de kans om de ochtend in Death Valley heel vroeg er op uit te gaan en de mooiste dingen te bekijken, net als in de avond van aankomst in Death Valley.

We zullen tijdens deze reis Yosemite bezoeken, het Joshua Tree N.P. en Death Valley. Heeft het dan zin in ons geval de pas aan te schaffen zodat we onbeperkt toegang hebben of is het ook prima de toegang per park los bij de ingang (bij Death Valley bij de automaten geloof ik) te kopen?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Old Faithful »

Prijs per park $30. Jaarpas $80. Ik zou bij het eerste park een America The Beautiful Pass kopen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Is een America the Beautiful Pass ook online al te kopen?

Update. Ik heb net online gevonden dat het te koop is online, maar erg omslachtig want international orders moeten per fax (terug in de tijd) worden ingediend.. of per post.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door josea »

Niet doen, gewoon bij het eerste park kopen, is zo gebeurd.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Is het leuk om te fietsen in Yosemite? En dan met in het achterhoofd dat het niet de grootste hobby is van de kinderen :wink: korte, vlakkere stukjes misschien wel leuk?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Pete.Z »

Geen idee waar je overnacht in Death Valley, maar aan de westkant van het park is de vrij korte wandeling naar Darwin Falls de moeite waard.De enige waterval in het park! 8)
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

@Pete.Z we verblijven in the ranch in Death Valley.

Verder zit ik nog wat te twijfelen over ons hotel in Las Vegas. Ik heb nu hotel NY NY staan, maar lees dat het nogal verouderd is en het zwembad lijkt ook niet zo super. Omdat we twee kamers moeten boeken (5 man), is het prijsverschil met bijvoorbeeld the Venetian nogal gigantisch, maar mijn vraag aan jullie: is dat toch wél de moeite waard? Belangrijk voor ons is een toplocatie, zwembad (hoewel we denk ik weinig tijd hebben, want genoeg te doen) en korte loopafstand naar ontbijtjes etc. En gewoon een verblijf om nooit te vergeten :D @Timothy555 heb jij hier goed advies over? Caesar’s palace misschien? Heeft iemand ervaring met een vijfde persoon op een vier persoonskamer? Luchtbed kunnen we meenemen, maar slaat de housekeeping dan alarm zeg maar?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vond fietsen in Yosemite leuk om te doen. Maar wij waren er altijd meerdere dagen en dan is het een leuke afwisseling. Je komt op wat meer locaties in de vallei. Maar als de kinderen fietsen niet leuk vinden zou ik het niet doen. Gaan ze liever wandelen?

We hebben geen foto's van het fietsen maar hier een verslag van een dag dat wij in Yosemite hebben gefietst: http://martinenmarianne2002.blogspot.co ... i.html?m=1

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door IngridZw »

Hou er wel rekening mee dat het in Palm Springs, of andere plaatsen in de buurt, ook heet is. Ook daar zit je in de woestijn en de temperatuur is daarom bijna te vergelijken met Death Valley. Wij waren er in eind mei en toen was het al meer dan 40 graden.

Als je in Las Vegas wilt overnachten aan de Strip zelf zou ik sowieso gaan voor een hotel zoveel mogelijk in het centrum van de Strip. Wat ik heb begrepen is dat je in een kamer die geschikt is voor 4 personen geen extra slaapplaats mag creëren. Een luchtbed of iets dergelijks. Met 5 personen zou je eventueel voor een appartement kunnen kiezen. Wij hadden een luxe appartement in het Holiday Inn Club Vacations at Desert Club Resort net achter het centrum van de Strip. Is ook prijzig maar er zijn ongetwijfeld meerdere opties.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Ik heb inmiddels hotel Paris geboekt voor Las Vegas, twee kamers. De prijs was goed te doen, locatie is super van dit hotel.

Alles staat nu helemaal vast. Nu gauw hopelijk ook bericht van de KLM uit dat onze vlucht gewoon doorgaat en niet wordt geannuleerd…
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

We rijden van La Quinta naar Death Valley. Dit is best een stukje, dus ik hoop op een leuke stop/stops onderweg.

Welke route zouden jullie aanraden om te doen op dit stuk en wat zijn plekken die de moeite waard zijn om te stoppen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad wel een eindje rijden, maar veel is er denk ik niet onderweg. Hoe ga je rijden, neem je Father Crowley Point en Panamint Springs ook mee? Dus kom je van links op onderstaand kaartje of rij je via de Panamint Valley road? Ik weet niet hoe het in de zomer is, maar je zou kunnen kijken of de wandeling naar Darwin Falls te doen is.
deathvalley.JPG
Ik zou net te vroeg vertrekken en hooguit ergens even iets gaan drinken onderweg. Als je te vroeg in DV bent mis je de mooie kleuren en schaduwen die je wat later op de dag hebt. Ik zou rijden een korte stop maken bij de Sanddunes en dan via Furnace creek een detour naar Devils Golf Course en vervolgens naar Badwater, dan terug via Artist Drive. Zabriskie Point is mooi bij zonsondergang of -opkomst. Als je voldoende tijd hebt kun je naar Dantes View rijden maar dat kun je ook de volgende dag doen.
Badwater zou je ook kunnen doen als je naar Las Vegas rijdt en de route via Shoshone neemt.

Wij hebben de route eens andersom gedaan, naar LA, en toen alleen gestopt om ergens te lunchen. zie hier ons verslag.

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

We hebben de route nog niet gepland, dus weten nog niet of we van links komen op het kaartje of via de Panamint Valley road. Idee is om vroeg te vertrekken vanuit La Quinta en om dan in de middag in te kunnen checken bij ons hotel the Ranch en te kunnen zwemmen (afkoelen) en dan in de avond er weer op uit te gaan om dingen te bekijken. De ochtend erna vroeg op en ook weer dingen bekijken. Is dat verstandig of zou je juist later uit La Quinta wegrijden om eea al voor inchecken bij het hotel te bekijken maar dat dat dan al later op de dag is? En om dan na aankomst in het hotel er niet meer op uit te gaan die avond?

Is het misschien leuk om op de route te stoppen in Baker of elders? Kort voor wat te drinken inderdaad en een hapje eten of kleine snack/lunch?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Baker ligt niet op de route als je het park vanuit het westen inrijdt. Je zou nog naar Calico kunnen gaan, dat is iets omrijden maar ligt wat meer op de route.

Afkoelen is er niet bij in het zwembad bij Furnace Creek en het is ook te heet om bij het zwembad te liggen. Maar als je vroeg bij de Ranch bent is het natuurlijk wel lekker om daar te zwemmen. En als het donker is is het ook bijzonder.

Ik zie dat wij in 2004 ook 's middags gingen zwemmen, zie http://martinenmarianne2004.blogspot.co ... y.html?m=0

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

We zullen kijken of Calico leuk is om te stoppen, ik heb het opgeschreven en we gaan kijken of we de route hierop aanpassen.

We zijn nog in dubio of we heel vroeg weg moeten rijden uit La Quinta om zo vroeg mogelijk aan te komen in Death Valley. In het hotel dan uit te rusten en in de avond eea te bekijken van de mooie plekken of juist later vetrekken zodat we op de route naar het hotel in DV juist die plekken al meenemen. Jammere daar aan zou zijn dat we niet in de avond kunnen zwemmen bij het hotel, wat ook wel mooi is natuurlijk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Je bent er 3 augustus als ik het goed zie. Dan gaat de zon om 7.52 uur onder. Dat betekent dat je na 8 uur nog alle tijd hebt om te gaan eten en zwemmen. Door de heuvels is de zon al eerder weg, als je nog het laatste zonlicht wilt zien moet dat zeker voor half 8. Dus ga niet te laat in de avond nog op stap.

In 2019 waren we ongeveer 5 kwartier voor zonsondergang bij Zabriskie Point; dan is het al heel mooi met de laagstaande zon:
image.png
image.png (499.41 KiB) 1075 keer bekeken
image.png
image.png (637.57 KiB) 1075 keer bekeken
Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

We plannen het zo dat we voor zonsondergang bij Zabriskie Point zullen zijn en dan kunnen we eten en zwemmen na zonsondergang. Zijn er leuke eetgelegenheden of is het bij the Ranch zelf gezellig om te eten?

Ik denk dat we dan toch vroeg gaan rijden vanuit La Quinta, zodat we inchecktijd bij het hotel aankomen. Dan uitrusten van de rit en er weer op uit voor oa Zabriskie Point. Ik ga nog even uitzoeken wat de meest logische volgorde is van bezienswaardige plekken wat we kunnen timen vóór we voor zonsondergang bij Zabriskie Point zullen zijn.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Ivm de brand hebben we ons verblijf in Yosemite gewijzigd van de Tenaya Lodge naar het Ahwahnee Hotel in Yosemite valley zelf. Het is mij niet helemaal duidelijk of we dan nog steeds een America the Beautiful Pass moeten kopen, voor Yosemite en Joshua Tree NP. Omdat we in de vallei zelf zitten, hebben we dan de toegang wellicht niet nodig?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer