Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Dank @Martin & Marianne en @Samanthaa voor de tips! Goede ideeën waar we zeker wat mee kunnen. Kaartjes voor Alcatraz vooraf kopen had ik niet bedacht nog, dus ik ga daar zeker naar kijken vast.

Voor Death Valley heb ik nu inderdaad 1 nacht gepland staan. We gaan een week in Los Angeles blijven in een heerlijk hotel met zwembad. We kunnen dan op ons gemak naar een MLB wedstrijd, naar Hollywood, winkelen etc. Is ook als rustpunt een beetje halverwege onze vakantie.
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Samanthaa »

Vergeet in LA ook niet naar de farmers market te gaan, Bij Santa Monica kan je ook lekker winkelen en even langs de Abby kiney boulevard :thumbup: .
En misschien super stom voor sommige maar wij hebben in 2018 via Ultimate Hollywood tours een tour gedaan met een half open busje door de Hills langs de huizen van bekende mensen, Dat is dus echt super leuk en ze stoppen ook ergens bij een punt waar je uitzicht heb op de skyline van de stad en op de letters.

En mocht je nu echt lekker flink willen shoppen moet je ergens een gaatje vinden en naar Camarillo rijden, Daar zit de Outlet at Camarillo van Simon.
Daar slaag je echt zeker! (Ik ben zo erg dat ik de route aanpas zodat ik hier kan winkelen :roll: ) .
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1248
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door IngridUSA »

Voor Alcatraz heb je ook avond tickets. Geen persoonlijke ervaring mee (wij waren er helaas op een dag dat die tour niet beschikbaar was), maar dat schijnt extra bijzonder te zijn. Wat wij verder ook leuk vonden in LA was fietsen huren bij Santa Monica Pier en dan naar Venice Beach rijden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Klopt, de avondtour is echt een aanrader, er zijn extra rondleidingen en aan het eind van de avond heb je het sluiten van de deuren. Zier hier voor het verslag van ons bezoek.

Tickets zijn 3 maanden van te voren te boeken via https://www.cityexperiences.com/san-fra ... /alcatraz/

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Samanthaa schreef:
02 feb 2022, 19:11
Vergeet in LA ook niet naar de farmers market te gaan, Bij Santa Monica kan je ook lekker winkelen en even langs de Abby kiney boulevard :thumbup: .
En misschien super stom voor sommige maar wij hebben in 2018 via Ultimate Hollywood tours een tour gedaan met een half open busje door de Hills langs de huizen van bekende mensen, Dat is dus echt super leuk en ze stoppen ook ergens bij een punt waar je uitzicht heb op de skyline van de stad en op de letters.

En mocht je nu echt lekker flink willen shoppen moet je ergens een gaatje vinden en naar Camarillo rijden, Daar zit de Outlet at Camarillo van Simon.
Daar slaag je echt zeker! (Ik ben zo erg dat ik de route aanpas zodat ik hier kan winkelen :roll: ) .
Ik zet dit op mijn lijst erbij! De Hollywood tour moeten we zeker doen, de kinderen vinden dat prachtig en mijn man en ikzelf ook :) En dankje voor de outlet tip, daar gaan we zeker tijd voor vinden!
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Martin & Marianne schreef:
02 feb 2022, 21:55
Klopt, de avondtour is echt een aanrader, er zijn extra rondleidingen en aan het eind van de avond heb je het sluiten van de deuren. Zier hier voor het verslag van ons bezoek.

Tickets zijn 3 maanden van te voren te boeken via https://www.cityexperiences.com/san-fra ... /alcatraz/

Marianne
Oh dat lijkt me geweldig! We gaan dan zeker voor de avondtour. Ik las in je verslag dat je ook alleen in de avond het ziekenhuis kan zien en het sluiten van die deuren lijkt me ook indrukwekkend.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Old Faithful »

Zorg dan wel dat je aan de goede kant staat. :wink:
Groet,

Old Faithful
Gast

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Gast »

kwarktaart schreef:
03 feb 2022, 15:19
Samanthaa schreef:
02 feb 2022, 19:11
En misschien super stom voor sommige maar wij hebben in 2018 via Ultimate Hollywood tours een tour gedaan met een half open busje door de Hills langs de huizen van bekende mensen, Dat is dus echt super leuk en ze stoppen ook ergens bij een punt waar je uitzicht heb op de skyline van de stad en op de letters.
Ik zet dit op mijn lijst erbij! De Hollywood tour moeten we zeker doen, de kinderen vinden dat prachtig en mijn man en ikzelf ook :) En dankje voor de outlet tip, daar gaan we zeker tijd voor vinden!
Als je het hebt over een tourist trap, dan is het wel een tour langs de huizen van de "bekende" sterren. Het is eerder een tour langs de hoge hekken en tuin muren van percelen waarachter zich ergens de huizen van bekende mensen bevinden. :thumbup:
En dat uitkijk punt vind je zelf ook heel makkelijk, namelijk bij de Griffith Observatory.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Old Faithful schreef:
03 feb 2022, 15:35
Zorg dan wel dat je aan de goede kant staat. :wink:

Tja, we houden wel van wat avontuur… dagje later de kinderen ophalen is een mooi verhaal voor later :wink:
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Samanthaa »

@Terpies dat is jou mening die ik persoonlijk erg kort door de bocht vind.

Wij zijn niet gestopt bij Giffith maar ergens anders en ook zeker niet alleen naar hoge muren zitten staren.

Deze mensen maakte er echt iets van en vertelde veel over de geschiedenis, Omgeving, Weetjes en over de bekende mensen waar je langs ging.
Gast

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Gast »

Ieder zijn ding, maar je ziet weinig huizen…maar als weetjes over beroemde mensen je ding is, is het vast wel de moeite waard. :thumbup:
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

Ik lees af en toe iets voor een toegangstickets lottery voor Yosemite… of is dit voor kampeerplaatsen? Sorry, het is me niet helemaal duidelijk. Hebben we een reservering nodig om het park binnen te komen of is dit gegarandeerd te verkrijgen op dag van aankomst?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor dit soort vragen is de NPS site de beste bron.
De afgelopen zomers had je een reservering nodig om het park te bezoeken maar tot nu toe hebben ze dat voor deze zomer nog niet aangekondigd dus ik vermoed dat het nu niet nodig zal zijn.
Hou wel www.nps.gov/yose in de gaten.
Wil je zeker zijn van toegang tot het park dan kun je het beste in het park overnachten.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Tantelotje »

kwarktaart schreef:
03 feb 2022, 15:20
Martin & Marianne schreef:
02 feb 2022, 21:55
Klopt, de avondtour is echt een aanrader, er zijn extra rondleidingen en aan het eind van de avond heb je het sluiten van de deuren. Zier hier voor het verslag van ons bezoek.

Tickets zijn 3 maanden van te voren te boeken via https://www.cityexperiences.com/san-fra ... /alcatraz/

Marianne
Oh dat lijkt me geweldig! We gaan dan zeker voor de avondtour. Ik las in je verslag dat je ook alleen in de avond het ziekenhuis kan zien en het sluiten van die deuren lijkt me ook indrukwekkend.
Misschien heb je dit inmiddels al lang gezien, maar je kunt de Alcatraz kaartjes al eerder bestellen! Geen idee of dit vanwege Corona is of iets nieuws, maar ik zat afgelopen week zo maar eens op de website te snuffelen en zag dat ik voor onze datum in juli ook al kaarten kon reserveren (ook de avond tour :D ). Toch lekker als ze in de pocket zijn. Kan de herinnering in de agenda in april er weer uit :wink:
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Coren »

Wij zijn in 2019 naar SW USA geweest en hebben in 16 dagen een tour gemaakt vanuit SF via de parken naar LV. Wij vonden ons tempo prima (in Page hebben we uiteindelijk beetje rust gepakt, dus half dagje niks gedaan). Kan me voorstellen dat, met 6 dagen extra, je LA in de loop er bij pakt.

Onze route was:
Dag 1: SF aankomst
Dag 2: SF, fietsen, Alcatraz
Dag 3: downtown, honkbal wedstrijd
Dag 4: reisdag naar Yosemite, tussenstop bij outlet centre, Mariposa Grove, hotel in El Portal)
Dag 5: Yosemite (hele dag, valley in + wandelingen)
Dag 6: Yosemite, Tioga Pass, Bodie, gestopt in Mammoth Lakes
Dag 7: Door Death Valley, gestopt in Amargosa Valley
Dag 8: Zion (Springdale)
Dag 9: Zion (Springdale) --> vonden wij persoonlijk het fijnste park om rond te wandelen, erg mooi, goed te bereiken.
Dag 10: Bryce Canyon --> erg, erg mooi (zeker ook paardrijden daar, dat was tof)
Dag 11: Page (Glen Canyon Dam, Lake Powel, Horseshoe Bend, Antelope Canyon)
Dag 12: Page (rustdag, wilden eigenlijk gaan watersporten maar wij hebben echt rust gepakt)
Dag 13: Grand Canyon (ontzettend mooi om te zien, maar het verblijf op de GC zelf viel wat tegen... maar qua plek om daarna door te reizen wel ideaal --> persoonlijke mening)
Dag 14: Via Route 66 naar Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas --> naar huis

Het tempo lag redelijk laag, niet al te grote stukken en onderweg veel te zien en te doen.

Mocht je ons roadbook willen (of een uitnodiging naar een kleine, korte travel blog) laat maar weten.

Overigens heb ik ontzettend veel gehad aan tips van dit forum, herinner me vooral van Marianne heel goede tips en "begeleiding" ;-)

EDIT: was even vergeten toe te voegen dat ik met 6 dagen maar zou starten in LA + Highway 1. Of in de lus die ik nu heb staan Monument Valley + Phoenix oid + 1 dag meer Las Vegas (wij vonden LV geweldig, maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden)
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis Amerika2022: loterij Yosemite en alternatieve route.

Bericht door kwarktaart »

Wat kun je nog wel van Yosemite zien als je geen reservering voor het park hebt? Zie je dan nog steeds wel een en ander wat de moeite is? Ik vraag het me af, omdat nu een reservering nodig is voor de zomer en ondanks dat ik vanaf 23 maart natuurlijk die reservering probeer te maken, ik me wel afvraag wat we moeten doen als die reservering niet lukt (vanwege beperkte beschikbaarheid).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Amerika2022: loterij Yosemite en alternatieve route.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je geen reservering hebt kun je niets van het park zien; je hebt de reservering nodig om het park binnen te komen. Tenzij je dus buiten 6 am en 4 pm het park binnen rijdt. Ik zou accommodatie in het park zoeken. Of een alternatieve route maken.

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

@Martin & Marianne dank voor de tip om te kijken naar Foresta en Yosemite West. Ik zie daar meerdere woningen in het park zelf die geschikt zijn. Ik ga er een van die reserveren en mocht de parkreservering op 23 maart dan niet gelukt zijn laat ik de accommodatie in het park zelf staan. Als de parkreservering wel lukt, laten we het verblijf in de Tenaya Lodge staan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou Yosemite West handiger vinden dan de Tenaya Lodge, dat is ruim een uur rijden naar de vallei, maar die laatste kan ook natuurlijk.

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis kwarktaart: maximaal twee weken zuidwesten.

Bericht door kwarktaart »

We hebben nu een mooie accommodatie gevonden in North Wawona, wat oms erg aanspreekt omdat het prachtig tussen de bomen is gelegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer