Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sadnips
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2022, 22:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Sadnips »

IngridUSA schreef:
02 nov 2022, 22:07
Oh echt hè… mijn excuus, niet goed gekeken
Geen probleem, liever te vaak gecheckt dan te weinig :)
GodsSon
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 nov 2012, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door GodsSon »

Sadnips schreef:
02 nov 2022, 20:46
De tickets en camper zijn geboekt! :) 23 april aankomst in Las Vegas en 20 juli vertrek vanuit San Francisco. Nu gaan we aan de slag om de detail planning verder uit te werken en te kijken welke overnachtingen we ASAP moeten boeken.
Qua vroeg boeken valt het mee, Yellowstone campings is gelijk kijken. Dat kan namelijk een jaar van te voren. Veel andere pas 5-6 maanden van te voren (National Park Service). Sommige staatsparken zijn wel uitdagend omdat die qua websites en termijnen vaker een eigen methode hanteren.
Google is je vriend voor de websites, geeft ook heeeeel veel ideeen van mogelijke overnachtingsplekken (Naam Staat + State Park) en je vindt meestal de website wel
Sadnips schreef:
02 nov 2022, 20:46
Heel graag! Zou ik je ook een keer telefonisch/videocall kunnen spreken om wat praktische vragen te bespreken mbt een langere VS rondreis met een kleine kind?
Mag zeker hoor, als je in een privébericht he emailadres stuurt dan stuur ik iig het hele verslag door :)
Qua reizen met kind vonden wij het prettig om (soms willekeurig) te stoppen bij een speeltuin, die zijn in bijna ieder dorp wel te vinden. Meestal prima qua voorzieningen ook.
2013 - Las Vegas - San Diego | 4 weken (Camper + Auto)
2017 - Las Vegas - Vancouver | 6 weken (Camper)
2022 - Denver - Denver | 12 weken (Camper)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Elendan »

89 dagen daar op ESTA blijven ik zou wat meer speling nemen. Wat als je vlucht geannuleerd wordt (komt veelvuldig voor) of je mist je vlucht? Je hebt een probleem als je de limiet van 90 dagen overschrijdt, ook al ligt het buiten je schuld.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Sadnips
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2022, 22:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Sadnips »

Inmiddels hebben we de reis verder uitgewerkt. Tot aan Zion redelijk tevreden met de planning, daarna moeten we nog even goed kijken voor de verdeling van de dagen. Verder hebben we overnachtingen en campings vast staan bij Las Vegas, Grand Canyon, Capitol Reef, Moab en Yellowstone (dank voor de tips qua tijdig boeken).
Specifieke vragen die we nog hebben:
- Suggestie voor campings/RV parks in of bij RMNP? De reguliere campings in het park zijn pas open vanaf memorial weekeind en wij zijn er vlak daarvoor zijn
- We twijfelen of we naar Yoshua Tree willen gaan, omdat het wel een paar uur 'omrijden' is. Wat is jullie advies?
- Algemene suggesties voor de reis

23-apr zo Amsterdam - Las vegas
24-apr ma Las vegas
25-apr di Las vegas
26-apr wo Las vegas - Route 66 Seligman/williams
27-apr do Seligman - Grand Canyon
28-apr vr Grand Canyon
29-apr za Grand Canyon - Page
30-apr zo Page
1-mei ma Page
2-mei di Page - Bryce
3-mei wo Bryce
4-mei do Bryce - Capitol reef
5-mei vr Capitol reef
6-mei za Capitol reef - Goblin
7-mei zo Goblin - Moab
8-mei ma Moab
9-mei di Moab
10-mei wo Moab
11-mei do Moab - Grand Junction
12-mei vr Grand Junction
13-mei za Grand Junction - Black canyon of the gunnison
14-mei zo Black canyon of the gunnison - Silverton/Ridgway
15-mei ma Silverton - Durango
16-mei di Durango
17-mei wo Durango - Great sand dunes
18-mei do Great sand dunes
19-mei vr Great sand dunes - Pike & san isabel national forest
20-mei za Pike & san isabel national forest - Denver
21-mei zo Denver
22-mei ma Denver
23-mei di Denver - RMNP
24-mei wo RMNP
25-mei do RMNP
26-mei vr RMNP - Cheyenne
27-mei za Cheyenne - Custer
28-mei zo Custer
29-mei ma Custer
30-mei di Custer
31-mei wo Custer
1-jun do Custer - Buffalo
2-jun vr Buffalo - Bighorn Canyon National recreation Area
3-jun za Bighorn Canyon National recreation Area
4-jun zo Bighorn Canyon - Cody
5-jun ma Cody
6-jun di Cody - grand canyon of the yellowstone
7-jun wo Grand canyon of the yellowstone
8-jun do Grand canyon of the yellowstone - Madison
9-jun vr Madison
10-jun za Madison
11-jun zo Madison - Jackson
12-jun ma Jackson
13-jun di Jackson
14-jun wo Jackson - Antelope Island
15-jun do Antelope Island
16-jun vr Antelope Island - Dixie national forest
17-jun za Dixie national forest
18-jun zo Dixie national forest - Zion
19-jun ma Zion
20-jun di Zion
21-jun wo Zion - Snow canyon state park
22-jun do Snow canyon state park
23-jun vr Snow canyon state park - Las vegas
24-jun za Las vegas - Convict lake
25-jun zo Convict lake
26-jun ma Convict lake - Yosemite
27-jun di Yosemite
28-jun wo Yosemite
29-jun do Yosemite
30-jun vr Yosemite - Sequoia
1-jul za Sequoia
2-jul zo Sequoia
3-jul ma Sequoia - Bakersfield
4-jul di Bakersfield - Joshua tree national park
5-jul wo Joshua tree national park - San Diego
6-jul do San Diego
7-jul vr San Diego
8-jul za San Diego - Santa Barbara
9-jul zo Santa Barbara - Morrow Bay
10-jul ma Morrow Bay
11-jul di Morrow Bay - Big Sur
12-jul wo Big Sur
13-jul do Big Sur
14-jul vr Big Sur - Monterey
15-jul za Monterey
16-jul zo Monterey
17-jul ma Monterey - Santa Cruz
18-jul di Santa Cruz
19-jul wo Santa Crus - San Francisco
20-jul do San Francisco - Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Voor RMNP zou je naar Estes Park kunnen kijken. Als ik me niet vergis ligt er een camping valk voor de ingang van het park.
Wij deden het stuk van Moab-Grand Junction-Durango-Great Sand Dunes (in omgekeerde volgorde) in dezelfde tijd van het jaar in 2013. We hadden toen nog wat sneeuw onderweg bij Silverton.
Wil je voor Grand Teton niet in het park overnachten? En dan 1 of 2 nachten Jackson.
Ik vind nog steeds dat je erg veel tijd voor de kust uittrekt. Ik zou een extra nacht Sequoia/Kings Canyon doen. doe ook een nacht Cedar grove bijvoorbeeld.
Joshua Tree is erg heet in de zomer, Daar zou ik hooguit doorheen rijden, maar het overslaan is ook een optie.
Wil je SF niet bezoeken?

Arianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Het is misschien niet gek om volgende week - maar in elk geval op 15 januari - te oefenen voor het reserveren van een camping in Yosemite.
Er is daarvoor een topic in het andere zuidwesten forum.

Nog even over Sequoia en Kings Canyon. Je weet dat de uitgang bij Three Rivers met een camper afgeraden wordt?

Marianne
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Elendan »

In plaats van Bakersfield zou ik vanaf Sequoia naar Lake Isabella rijden door het Sequioa National Forrest. Echt een hele mooie route en je komt dan ook langs Trail of 100 Giants. ( Co Rte 107, Porterville, CA 93257). Dat vinden we een erg leuke stop om de benen even te strekken. En het plaatsje Kernville vonden we ook erg leuk om even wat te drinken of eten.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door IngridZw »

Ben het eens met bovenstaande reactie. Er wordt vaak geschreven dat de route onderlangs saai is, maar niet de rit door Sequoia NF. Erg mooi.
Wij hebben hem ook gereden en tussen Lake Isabella en Sequoia NP (via Kernville en Ponderosa).
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Sadnips
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2022, 22:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Sadnips »

Martin & Marianne schreef:
07 dec 2022, 23:13
Wil je voor Grand Teton niet in het park overnachten? En dan 1 of 2 nachten Jackson.
We willen inderdaad in het park overnachten. Maar wilde dat doen ipv Jackson. Of zou jij voorstellen om dat te doen en twee nachten Jackson?

Ceder grove en route langs sequoia national forser ga ik ook naar kijken. En komende week een proefboring voor yosemite doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Alle nachten in het park is prima, ik noemde het alleen omdat je Jackson had staan. Maar twee nachten in het park en dan een nacht Jackson is ook een mogelijkheid. Als je in het dorp zit kun je de camper laten staan als je uit eten wilt. Ook wel eens lekker. Jackson heeft een gezellig centrum. Kijk dan wel snel naar de mogelijkheden. Wij zaten in 2017 in de Kudar Motel, daar zijn ook RV plaatsen als ik me niet vergis. De ligging is heel centraal.
Voor iets in Grand Teton kun je vandaag reserveren.
In 2015 hadden wij een nacht in Jackson en een nacht in het park. Dat beviel goed. Zie
hier voor ons verslag. Voor Yellowstone kun je ook tips halen uit dat verslag.

Als je ook naar Cedar Grove gaat zou ik zeker een extra nacht Sequoia en Kings Canyon doen.
Voor onze ervaring met Cedar Grove zie hier en de volgende dag. De wandeling bij Zumwalt Meadows is ook met kinderen leuk en goed te doen.
Bij Grant Grove is de wandeling naar de General Grant Tree leuk. Je kunt daar ook door de stam van een omgevallen sequoia lopen.
Zie voor de wandelingen mijn wandelsite.

Marianne
Sadnips
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2022, 22:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Sadnips »

Martin & Marianne schreef:
07 dec 2022, 23:37
Nog even over Sequoia en Kings Canyon. Je weet dat de uitgang bij Three Rivers met een camper afgeraden wordt?
Elendan schreef:
08 dec 2022, 11:07
In plaats van Bakersfield zou ik vanaf Sequoia naar Lake Isabella rijden door het Sequioa National Forrest. Echt een hele mooie route en je komt dan ook langs Trail of 100 Giants. ( Co Rte 107, Porterville, CA 93257)
Mbt bovenstaande opmerkingen. welke 'uitgang' zouden jullie dan adviseren? Bij Grant Grove Village?
En hebben jullie nog adviezen mbt campings in Sequoia/Kings Canyon/Cedar Grove?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat je geen keus hebt hoewel het misschien niet verboden is om de 198 te nemen. Op de NPS site staat dit:
Vehicles over 22-feet long should enter the parks via Highway 180
.
Bron: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/basicinfo.htm
Qua tijd naar de volgende stop zal het waarschijnlijk niets uitmaken.

Wat betreft campings is het goed om aan te geven wat jullie plannen zijn in beide parken en hoeveel tijd je overal wilt doorbrengen. Voor Sequoia lijkt het me handig als je bij een halte van de shuttlebus zit. We zaten in 2017 op Lodgepole en dat is goed bevallen hoewel ik ook hier las dat Lodgepole niet zo gezellig is. Je kunt ook kijken of Dorst Creek weer open is.
Zie hier voor onze ervaring op Lodgepole.

Ik weet niet of je afgelopen week hebt geoefend voor Yosemite, maar zo nee, doe dat dan zeker op 15 januari.
Zie ook dit topic.

Marianne
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Elendan »

We stonden op Stoney Creek campground, en hebben 's morgens de camper geparkeerd bij het visitor center van Lodgepole. Er was haast niemand vroeg op de ochtend. Er is daar iets dichter bij de camping van Lodgepole ook nog een behoorlijk groot parkeerterrein.
Vanaf het visitor center zijn we naar Tokopah Falls gelopen. Je kan de rest van de dag de camper daar laten staan om met de bus verder te gaan. Wij zijn echter naar Wolverton picknck area gereden en hebben daar de shuttlebus gepakt.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Sadnips
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2022, 22:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Sadnips »

Inmiddels de meeste campings in national parks geboekt (in ieder geval in de drukste parken :) ). Dank voor alle tips daarvoor!

Voor nu 3 vragen:
1. We zijn te laat voor het boeken van convict lake campground. Welke andere camping (liefst met zwemmogelijkheid) adviseren jullie als tussenstop tussen Vegas en Yosemite?

2. Waar zouden jullie 4th of July vieren...? Ons idee is nu bij Bakersfield of Lake Isabella. Alternatief is in Seqoia national park of ergens in de buurt van de eerder genoemde plaatsen.

3. Elendan en IngridZw adviseren om door SNF te rijden naar lake Isabella. Ik probeer de route te vinden met googlemaps, maar dat wil nog niet echt lukken (mogelijk ook vanwege afgesloten routes in de winter). Kan iemand toelichten via welke wegen dat is?

Komende weken gaan we de kustroute verder uitwerken (en reserveringen maken), net als Colorado en South Dakota.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

1. Je zou bij June Lake kunnen kijken. Daar zijn meerdere campings aan het meer. Ik heb Silver Lake wel eens voorbij zien komen.
In Lee Vining is Mono Lake RV park een mogelijkheid.

2. Geen idee, wat zou je willen doen? In Sequoia zul je er niets van merken denk ik.

3. Ik denk dat het deze weg is:
https://www.fs.usda.gov/detail/sequoia/ ... ev3_059482

Marianne
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Elendan »

Je rijdt richting Camp Nelson en vandaar binnendoor naar Kernville. Via de Great Western Divide Hwy ook M90 genoemd (daar verwijst Marianne naar met haar linkje). Dan kom je ook langs trail of the 100 giants, even stoppen en rondje lopen. Daarna verder M90 > M50> Mountain Highway 99 > Sierra Highway.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door IngridZw »

De wegen door SNF staan op Google Maps niet duidelijk aangegeven. Je moet de kaart echt uitvergroten. Maar deze route hebben we gereden:
Vanuit Lake Isabella richting Wofford Heights en Kernville. (hier hadden we een overnachting) Vervolgens bij Kernville de brug over en je vervolgt de route via de 521 (Sierra Way) De weg gaat over in de Mountain Hyw 99, Je rijdt dat gedeelte langs de Kern River. Daarna de M90 naar Ponderosa. Je komt dan langs de Trail of 100 Giants en de Ponderosa Lodge voor eventueel een tussenstop. Vervolgens de 190 naar Porterville. Vooral het 1ste gedeelte van de 190 is vrij bochtig maar het is een schitterende weg met dito vergezichten.

Ik zie nu pas de uitleg van Elendan. Nou ja dan is het in ieder duidelijk lijkt me.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Sadnips
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2022, 22:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Sadnips »

Inmiddels zijn we de laatste dingen aan het voorbereiden voor onze reis, zo ook nog het vooraf boeken van een aantal overnachtingsplekken. Nu kom ik er net achter dat RMNP en Estes beiden pas vanaf memorial weekend de campgrounds openen. In onze planning willen wij naar RMNP gaan voor een aantal dagen precies voor memorial weekend. De vraag is nu, hebben jullie nog suggesties waar we in de buurt zouden kunnen overnachten met onze RV? Want als dat niet mogelijk is, moeten we het park misschien helaas overslaan.... :(
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door paulr »

Wij hebben op Hermit Hollow gestaan. Prachtige natuur camping. Geen douche, wel toilet. Minuut of 20 naar de RMNP entrance is Estes. (https://www.larimer.gov/naturalresource ... ermit-park). Heb nog niet gekeken of deze al wel open is is….
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sadnips: rondreis west VS (+/-80 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Waar heb je zelf gezocht? Al op recreation.gov gekeken? Of probeer www.rvparky.com. Er is ook een KOA in Estes Park, kun je ook eens proberen. Het is wel erg laat nu natuurlijk, ik weet niet of het nog lukt om iets te vinden.

Volg je het forum en de NPS sites voor afsluitingen etc? De Tioga Pass zal heel laat open gaan dit jaar en in Sequoia is ook het nodige gesloten. Wellicht moet je wat aanpassen.

De kustweg is ook deels afgesloten maar je hebt genoeg tijd daar om heen en weer te rijden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer