Reis Blankser: San Francisco - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Blankser
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2022, 14:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Blankser: San Francisco - Las Vegas

Bericht door Blankser »

Wij (gezin met 2 jongens van 18 en 20) gaan in de zomer op vakantie naar de Verenigde Staten. Eerst een paar dagen New York en daarna doorvliegen naar San Francisco, om vanuit daar naar Las Vegas te rijden met een RV. Tickets en hotels zijn geboekt. We hebben nu deze reis in gedachten met de RV:

30/7 (dag 1) vlucht Amsterdam - New York, hotel in New York Manhattan
31/7 (dag 2) New York, hotel in New York Manhattan
01/8 (dag 3) New York, hotel in New York Manhattan
02/8 (dag 4) vlucht New York - San Francisco, hotel in San Francisco bij luchthaven
03/8 (dag 5) San Francisco Camper ophalen, camping bij San Francisco
04/8 (dag 6) San Francisco, camping bij San Francisco
05/8 (dag 7) SF naar Monterey/Carmel by the Sea, camping bij Monterey
06/8 (dag 8 ) Monterey/Carmel naar Yosemite, camping Yosemite NP
07/8 (dag 9) Yosemite National Park, camping Yosemite NP
08/8 (dag 10) Yosemite naar Sequoia, camping Sequoia NP
09/8 (dag 11) Sequoia National Park, camping Sequoia NP
10/8 (dag 12) Sequoia naar LA, camping LA
11/8 (dag 13) Los Angeles, camping LA
12/8 (dag 14) Los Angeles, camping LA
13/8 (dag 15) LA naar Kingman, camping Kingman
14/8 (dag 16) Kingman naar Grand Canyon NP, camping Grand Canyon NP
15/8 (dag 17) Grand Canyon naar Page, camping Page/Lake Powell
16/8 (dag 18) Page naar Zion, camping Zion NP
17/8 (dag 19) Zion National Park, camping Zion NP
18/8 (dag 20) Zion naar Las Vegas, Hotel in Las Vegas
19/8 (dag 21) Las Vegas, Hotel in Las Vegas
20/8 (dag 22) vlucht Las Vegas naar Amsterdam

De campings moeten nog geboekt worden. Ik ben benieuwd of jullie hier tips voor hebben (zowel goede campings als manier van boeken). Voor de natuurparken moet je 6 maanden tevoren op tijd klaar zitten om te boeken heb ik begrepen. Is dit een beetje te doen? Als je geen plekje kunt krijgen zijn er dan makkelijk alternatieven te vinden? We zouden het ook door het reisbureau kunnen laten doen maar dat is best prijzig en ook dan zijn er ook geen garanties. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Blankser: San Francisco - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Je hebt een mooie route uitgestippeld, maar ik moet zeggen dat ik het wel redelijk gehaast vind. Je hebt eigenlijk alleen voor de steden meerdere dagen uitgetrokken. En dat is met een camper eigenlijk niet zo handig. De camperhuur ligt al vast? In SF was een extra nacht in een hotel wel zo handig geweest.
Ik vind het ook jammer dat je in Yosemite niet de Tioga Pass neemt. Dat zou wel kunnen als je vanuit SF eerst via de kust naar LA gaat en dan naar Yosemite (al dan niet via Sequoia).
Je weet dat je met een camper voor Sequoia niet de 198 kan nemen, maar dat je via Kings Canyon het park moet binnenrijden? Ik ben een fan van Sequoia en Kings Canyon, maar dit zijn wel veel kilometers voor een kort bezoek.
En ik mis Bryce; je hebt er nu geen tijd voor, dat is wel jammer omdat het park zo heel anders is dan de andere parken die jullie bezoeken.
Wanneer lever je de camper in, is dat op dag 20? En moet dat voor een bepaalde tijd?

Campings reserveren via een reisbureau heeft geen zin, je zit dan buiten de parken neem ik aan.
Lees eens wat op het forum over het reserveren, er lopen op dit moment wat topics in het Zuidwesten Algemeen forum.
Voor Yosemite is het aan te raden om op 15 februari (16.00 uur) al eens te oefenen. Denk eraan dat het op 15 maart om 15.00 uur is (ivm het eerder overgaan op zomertijd daar).
Kijk voor Yosemite eens in dit topic.
Daar wordt ook verwezen naar deze link, die is wel handig.
Voor de GC is Mather mooi, voor Zion zou ik naar Watchman kijken. Voor Yosemite zijn alle campings in de vallei prima (de Pines-campings). Maar misschien niet gek om als reserve Crane Flat te proberen. Maar voor alle campings buiten de vallei of buiten het park geldt dat je met de camper het park in moet, en moet proberen een parkeerplaats te vinden.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Blankser: San Francisco - Las Vegas

Bericht door BonnyR »

Als de camper nog niet vast ligt, zou ik in SF een hotel nemen. Wij zijn de laatste keer naar Marina park geweest. Wel leuk om met de Ferry iedere keer downtown te gaan. Maar ik zou zelf zeker niet weer met camper daar gaan staan. Parkeren kun je amper, dus je gaat zo wie met bus, tram ed op stap.
De 198 Sequoia wordt geadviseerd om boven een bepaalde lengte niet te rijden. Wij hebben het trouwens wel gedaan in een hele rustige periode en mijn man rijdt vrij makkelijk met een 30ft camper ook op moeilijke wegen.
Campings boeken via reisbureau zou ik zeker niet doen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Blankser: San Francisco - Las Vegas

Bericht door jill1234 »

Wij hebben ook op Marin RV gestaan met de camper en toen met de ferry naar het centrum van SF. Maar....die camping (parkeerplaats...) was meer dan 100 dollar per nacht en tel de kosten van de ferry er nog bij en je kan net zo goed in een hotel gaan zitten ;-) Zeker omdat die camper ook niet gratis is natuurlijk.
Dus inderdaad, als je die mogelijkheid hebt zou ik de camper later ophalen, als je SF gaat verlaten.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Blankser
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2022, 14:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Blankser: San Francisco - Las Vegas

Bericht door Blankser »

Bedankt voor de feedback. Hotel en camper liggen al vast idd, dus dat is niet anders. Begrijp ik goed dat als je van yosemite naar sequoia wilt met een camper, je bij Clovis de 180 in oostelijke richting moet nemen? En dan ook zo weer terug? Is dan best veel rijden idd. Misschien toch sequoia links laten liggen en extra dagje in yosemite en page? Op dag 20 moeten we de camper weer inleveren idd. Ik weet nog niet hoe laat.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Blankser: San Francisco - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, je gaat bij Fresno richting Grant Grove in Kings Canyon. Dat is voor Sequoia de snelste route als je vanuit Yosemite komt. Voor LA is de 198 in principe de snelste route maar die is niet fijn rijden met een camper. Ik denk dat de route via de 180 voor een camper sneller is.
Je kunt in Yosemite ook sequoia's zien maar in Sequoia en Kings Canyon zijn er meer en grotere.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer