Reis RamonB: camperroute sep/okt 2022 West-Amerika LV-LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RamonB
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2022, 07:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis RamonB: camperroute sep/okt 2022 West-Amerika LV-LA.

Bericht door RamonB »

Goedemorgen!

In september zijn wij van plan om met twee gezinnen een rondreis door West-Amerika te maken. De samenstellingen van onze gezinnen zijn twee volwassenen en bij beide twee kinderen van twee en vier. We gaan met twee Road Bear C26-C28 campers, dus voor elk gezin een eigen camper.

Nu zag ik dat dit een erg actief forum is waar veel mooie tips en adviezen naar voren komen. Nu ben ik benieuwd naar jullie reacties/adviezen/tips/opmerkingen met betrekking tot de route/campings. Wat vast staat is dat we de campers maandag 26-9 in Las Vegas ophalen en woensdag 26-10 in Los Angeles inleveren. De campings staan nog niet vast, maar dankzij dit forum kwamen deze campings naar voren.

Hoor het graag van jullie. :)

Groet, Ramon.
RamonB
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2022, 07:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Camperroute sep/okt 2022 West-Amerika LV-LA

Bericht door RamonB »

Nu zie ik alleen dat de route niet meekomt. Had dit als JPG afbeelding meegestuurd, iemand een idee? Onderstaand schema is namelijk niet echt overzichtelijk zonder de spaties.

1 24-9-2022 Zaterdag Amsterdam Las Vegas The Mirage
2 25-9-2022 Zondag Las Vegas The Mirage
3 26-9-2022 Maandag Las Vegas Las Vegas Oasis
4 27-9-2022 Dinsdag Las Vegas Sedona Rancho Sedona RV Park
5 28-9-2022 Woensdag Sedona Rancho Sedona RV Park
6 29-9-2022 Donderdag Sedona Grand Canyon National Park Mather Campground
7 30-9-2022 Vrijdag Grand Canyon National Park Page Wahweap RV & Campground
8 1-10-2022 Zaterdag Page Wahweap RV & Campground
9 2-10-2022 Zondag Page Bryce Ruby's Inn RV Park
10 3-10-2022 Maandag Bryce Zion Watchman campground
11 4-10-2022 Dinsdag Zion Watchman campground
12 5-10-2022 Woensdag Zion Valley of Fire State Park Atlatl Rock Campground
13 6-10-2022 Donderdag Valley of Fire State Park Death Valley State Park Furnace Creek
14 7-10-2022 Vrijdag Death Valley State Park Lake Isabella Koa Kern River
15 8-10-2022 Zaterdag Lake Isabella Sequoia Lodgepole Campground
16 9-10-2022 Zondag Sequoia Lodgepole Campground
17 10-10-2022 Maandag Sequoia Yosemite National Park Upper Pines
18 11-10-2022 Dinsdag Yosemite National Park Upper Pines
19 12-10-2022 Woensdag Yosemite National Park Upper Pines
20 13-10-2022 Donderdag Yosemite National Park Napa Valley Napa Valley Expo
21 14-10-2022 Vrijdag Napa Valley Napa Valley Expo
22 15-10-2022 Zaterdag Napa Valley San Francisco Marin RV Park
23 16-10-2022 Zondag San Francisco Marin RV Park
24 17-10-2022 Maandag San Francisco Santa Cruz New Brighton State Beach RV Park
25 18-10-2022 Dinsdag Santa Cruz Carmel/Monterey Moss Landing
26 19-10-2022 Woensdag Caramel/Monterey Moss Landing
27 20-10-2022 Donderdag Caramel/Monterey San Simeon Krik Kreek Big Sur
28 21-10-2022 Vrijdag San Simeon Morro Dunes
29 22-10-2022 Zaterdag San Simeon Santa Barbara Flying Flags
30 23-10-2022 Zondag Santa Barbara Santa Barbara Flying Flags
31 24-10-2022 Maandag Santa Barbara Los Angeles Malibu Beach park
32 25-10-2022 Dinsdag Los Angeles Orangeland RV Park
33 26-10-2022 Woensdag Los Angeles Hotel
34 27-10-2022 Donderdag Los Angeles Amsterdam
35 28-10-2022 Vrijdag Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RamonB: camperroute sep/okt 2022 West-Amerika LV-LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Jullie hebben een mooie route uitgestippeld, en ook de campings zijn prima (voor zover ik het kan beoordelen).
Is er een reden dat jullie niet de route via de Tioga Pass nemen? Ik zou van Death Valley naar Lee Vining rijden en dan naar Yosemite. Je kunt dan Sequoia/Kings Canyon toevoegen tussen Yosemite en SF. Op die manier heb je een mooiere route en je vermijdt het omrijden bij Sequoia - de 198 wordt afgeraden voor grotere campers.
Upper Pines is prima, maar de andere campings in de vallei zijn ook prima. Het zal in oktober wel meevallen met het reserveren, maar het is toch goed om op 15 april al eens te oefenen.

Voor het laatste stuk hebben jullie ruim de tijd; je zou ook kunnen overwegen om bijvoorbeeld Napa te laten vallen en Monument Valley en Capitol reef toe te voegen.

Je kunt wel een plaatje in je bericht plakken, maar zo is het ook prima leesbaar.

Marianne
RamonB
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2022, 07:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RamonB: camperroute sep/okt 2022 West-Amerika LV-LA.

Bericht door RamonB »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je welkom en reactie! Wat betreft de Tioga Pass, waren we bang dat die dan misschien dicht zou zijn? En met de huidige planning bezoeken we Yosemite dan buiten het weekend. Of is dat in deze periode geen toegevoegde waarde? We weten inderdaad dat de 198 wordt afgeraden.

Napa hebben we nog toegevoegd omdat ikzelf een wijnliefhebber ben.

Ik zie je reactie weer graag tegemoet.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RamonB: camperroute sep/okt 2022 West-Amerika LV-LA.

Bericht door Martin & Marianne »

De Tioga Pass is normaal gesproken in oktober nog wel open. Ik zou zeker daarvoor kiezen. Je bent dan inderdaad deels in het weekend in Yosemite. Misschien niet gek om eerst 2 nachten aan de oostkant van het park te doen en dan naar de vallei. Mocht dan toch onverwacht de Tioga Road gesloten zijn dan heb je nog de tijd om via de 108 of 88 te rijden.

Marianne
RamonB
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2022, 07:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RamonB: camperroute sep/okt 2022 West-Amerika LV-LA.

Bericht door RamonB »

Marianne,

OK! Ik heb nog niet goed gekeken naar campings aan de Oostkant van Yosemite, maar bijvoorbeeld Tuolomne Meadows? Nu vraag ik mij af of je dan makkelijk bij de bezienswaardigheden kan komen. Zeker als we de camper zouden willen laten staan en ook het feit dat er jongere kinderen bij zijn. In de Valley is dit toch allemaal een stuk dichterbij!? Zou het bij de campings in die periode ook nog druk zijn in het weekend?

Ik zie op Google Maps ook iets van "No trucks or trailers" Een camper zou hier geen probleem zijn?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RamonB: camperroute sep/okt 2022 West-Amerika LV-LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het lastig om te zeggen wat met kleine kinderen handig is, ook gezien de periode waarin jullie reizen. Het zal zeker 's nachts al behoorlijk afkoelen - dus buiten zitten terwijl de kinderen in bed liggen is er misschien niet meer bij - en op sommige plaatsen zal het overdag ook al frisser zijn. Dus strand of zwemmen is wellicht al niet meer aantrekkelijk.
In de vallei is meer te doen, maar ik bedoelde niet alleen de oostkant van Yosemite maar ook het gebied ten oosten van het park. Denk dan aan Mono Lake, en Bodie. Of doe lekker twee dagen aan June Lake. Als het goed weer is zal dat wel aangenaam zijn.
Maar het is natuurlijk niet gek om wel naar de vallei te rijden ook al zit je daar dan in het weekend. Op zondag gaan de meeste mensen al weer weg, dus het zal wel meevallen met de drukte. Qua temperatuur zal het daar in elk geval aangenamer zijn.

Marianne
RamonB
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2022, 07:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RamonB: camperroute sep/okt 2022 West-Amerika LV-LA.

Bericht door RamonB »

Wederom bedankt voor je feedback @Martin & Marianne !

Nu is het idee om vanuit Death Valley naar Bishop o.i.d. te rijden en daar te overnachten. Vanuit daar naar Lee Vinning of al een stukje de Tioga Pass op zodat we daar ook nog de tijd hebben om rond te kijken. Vanuit daar naar Yosemite Valley waar we dan zondagnacht de eerste overnachting hebben, dus waarschijnlijk alweer wat rustiger. (Het is dan wel Columbusday die maandag zag ik) Denk dat we nu Sequoia overslaan om de route naar Napa wat korter te houden. Bij Tuolumne kunnen we dan ook Sequoia's bezichtigen. Door jouw reactie is de Tioga Pass nu echt wel een must geworden voor ons. Nu hopen dat die nog open is.

Bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RamonB: camperroute sep/okt 2022 West-Amerika LV-LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt inderdaad ook een stop maken in Bishop, en dan naar Lee Vining. Ik zou niet dan al een deel van de Tioga Road meenemen, want je moet dan wel een camping reserveren (Tuolumne Meadows of White Wolf) en dat zou ik alleen doen als je al een camping in de vallei hebt bemachtig, Of je dan op tijd bent voor een camping aan de Tioga Road weet ik niet. Normaal gesproken zou ik denken dat het in oktober nog wel lukt, maar ik had niet stilgestaan bij Columbus Day. Ik weet nog van onze trip in het noordoosten in oktober dat het toen echt wel druk was in dat weekend.

Misschien heb je iets aan ons 2019-verslag voor de Tioga Road en het oosten van Yosemite. We waren er toen in september, dus wel een stuk vroeger. Wij hadden geweldig weer toen. Het was toen het Labor Day weekend, maar omdat wij niet de vallei bezochten toen viel het qua drukte wel mee.

Lone Pine is ook wel mooi voor een overnachting, je kunt dan een bezoek brengen aan de Alabama Hills.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer