Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Boblazy: rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Boblazy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Boblazy: rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah.

Bericht door Boblazy »

Beste allemaal,

Na een prachtige reis langs de westkust en het binnenland in 2019 gaan mijn vriendin en ik dit jaar voor de tweede keer naar de VS! Onwijs veel zin in!

Omdat de National Parks ons enorm hebben verrast hebben wij voor deze reis ervoor gekozen om meer het binnenland in te trekken. Hieronder zien jullie ons conceptreisschema waarbij start en vertrek vanaf Denver vast staan. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Vertrek datum: zondag 29 mei

Dag 1: Denver (aankomst
Dag 2: Denver - Estes Park (Rocky Mountain NP)
Dag 3: Estes Park
Dag 4: Estes Park - Hot Springs
Dag 5: Hot Springs - Custer State NP (verblijf/plaats nog te bepalen)
Dag 6: Custer State NP
Dag 7: Custer State NP - Rapid City (of Deadwood)
Dag 8: Rapid City (of Deadwood) --> Badlands
Dag 9: Rapid City (of Deadwood) - Buffalo (via Devils Tower)
Dag 10: Buffalo - Cody
dag 11: Cody - Yellowstone (Gardiner ?)
Dag 12: Yellowstone - Yellowstone (west of zuid)
Dag 13: Yellowstone (west of zuid)
Dag 14: Yellowstone - Victor/Irwin (Grand Teton NP)
Dag 15: Victor/Irwin
Dag 16: Victor/Irwin - Salt Lake City
Dag 17: Salt Lake City (Bonneville)
Dag 18: Salt Lake City - Torrey
Dag 19: Torrey (Capitol Reef)
Dag 20: Torrey - Moab
Dag 21: Moab (Arches)
Dag 22: Moab (Canyonlands)
Dag 23: Moab - Grand Junction
Dag 24: Grand Junction - Denver
Dag 25: Denver
Dag 26: Denver - Amsterdam

Hartelijk dank voor alle feedback en tips! :clap:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Het enige wat ik zou aanpassen is de tijd voor Yellowstone. Daar zou ik minstens een dag aan toevoegen. Dat kun je doen door 1 dag minder uit te trekken voor South Dakota.
Heb je al gekeken naar accommodatie? Met name in Yellowstone is het wel heel fijn om in het park te overnachten maar betaalbare accommodatie is snel volgeboekt.
Voor Grand Teton zou ik iets in het park zoeken of in Jackson.

Marianne
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Mooie plannen. Is dit hele gebied nieuw voor jullie, of zijn er plekken bij waar jullie al geweest zijn? Hoe willen jullie reizen? Per auto+tent? Per camper? Per auto+hotel?

Al met al heb je globaal bekeken al best een aardige route samengesteld, die ook wel goed past bij de tijd die jullie tot jullie beschikking hebben.

Enkele opmerkingen, er van uitgaande dat het allemaal nieuw is voor jullie:
- Persoonlijk zou ik RMNP aan het einde van de reis plannen. Dan ben je wat meer gewend aan de hoogte, en heb je wellicht wat betere weersomstandigheden (al zou eind mei / begin juni ook moeten kunnen)
- Je kunt rechtstreeks van Denver naar Custer State Park (het is geen National Park) rijden en vanuit het park ook de nabije omgeving verkennen. Een nacht in Hot Springs is niet per sé nodig, al kan het natuurlijk wel. Wij vonden de Mammoth Site in Hot Springs echt een aanrader.
- Het is misschien wel leuk om in de buurt van Badlands NP te overnachten, zodat je een zonsondergang kunt bekijken. Dat is daar wel de moeite waard. Ook heb je in de buurt van Badlands NP de Minuteman Missile NHS. Een rondleiding door de ondergrondse Delta 01 Launch Control Facility vonden wij zeer de moeite waard.
- Vier nachten voor South Dakota zoals je gepland hebt lijkt me prima. Hoe je die nachten verdeeld kun je van jullie specifieke plannen af laten hangen. Wij deden drie nachten in Custer SP gevolgd door één nacht in Wall en dat is prima bevallen.
- Een extra (vierde) nacht in/bij Yellowstone lijkt me de moeite waard. Ik zou zelf kiezen voor twee overnachtingen in het (noord)westelijke deel van het park (wildlife en Canyon) en twee overnachtingen in het (zuid)oostelijke deel, in de buurt van de meeste geothermische gebieden.
- Vanwaar de keus voor twee nachten rond Victor / Irwin? Is dat met een specifiek doel? Of is dat omdat je vanuit die plek Grand Teton NP wilt bezoeken? Voor dat laatste lijken Victor en Irwin me niet zo geschikt. De reistijd naar Jenny Lake (een centraal punt in Grand Teton NP) is één tot anderhalf uur (enkele reis)
- Over Salt Lake City kan ik niet zoveel zeggen. Van Grand Teton NP naar Capitol Reef NP (of eventueel rechtstreeks naar Moab) kun je behalve via SLC ook via Vernal rijden. Je kunt dan een bezoek brengen aan Flaming Gorge NRA en aan Dinosaur NM. Dat vonden wij allebei mooi.
- Mocht je Capitol Reef NP overslaan dan kun je de vrijgekomen twee dagen uiteraard elders inzetten. Bijvoorbeeld met een extra dagje voor het Needles-district van Canyonlands NP (als je van wandelen houdt), die extra dag Yellowstone die ik hierboven al noemde, of een extra dag RMNP.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Boblazy: rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah.

Goede tip om RMNP op het laatst te doen; ook mooi om dan via Grand Lake de TRR te rijden.
Zo vermijd je ook Memorial day in RMNP.

Mocht je - deels - willen kamperen (wat erg leuk is en heel veel geld scheelt) dan is het verstandig om zo snel mogelijk naar campings te kijken, de boekingen voor juni zijn al open.

Marianne
Boblazy
Amerika-ontdekker

Bericht door Boblazy »

@Martin & Marianne Goede tip om RMNP inderdaad aan het einde van de reis te doen. Kamperen heb ik inderdaad over nagedacht maar nog niet actief naar gekeken. Vanuit huis heb ik dit altijd leuk gevonden dus sta er zeker voor open. Bij onze reis in 2019 viel het al op dat je je campeerspullen goed kunt verkrijgen bij bijvoorbeeld de Wallmart of Target. Heb jij hier verder ervaring mee of nog tips :)?
Boblazy
Amerika-ontdekker

Bericht door Boblazy »

@Galapogos bedankt voor je uitgebreide feedback. Zoals Martin & Marianne al aangaf is het de moeite waard om RMNP aan het einde van de reis te doen, die ga ik inderdaad omzetten. Jouw advies om vanuit Denver direct richting Custer State te rijden vind ik een goede keuze, zeker gezien je door de jetlag vroeg wakker bent.

Dit gebied is verder nieuws voor ons. In 2019 zijn wij vier weken door de west kust getrokken (globaal: San Fran / Highway 1 / LA / Joshua Tree / Grand Canyon / Page / Zion&Bryce / LV / Yosemite / Lake Tahoe). Toen van hotel naar hotel gegaan, het vervoer is sowieso per auto maar ik vind het de moeite waar om te kijken of we (deels) met de tent uit de voeten kunnen, heb jij daar ervaring mee?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij nemen de meeste spullen mee; we hebben een kleine koepeltent. Luchtbed en 1 slaapzak paste ook nog in de koffers. Ter plekke hebben we bij de Walmart zaken als een koelbox en een tweede slaapzak gekocht. Wij koken niet zelf, dat scheelt ook qua spullen.
In 2017 hebben we in Yellowstone twee nachten op Canyon gestaan. We vonden het leuk om dat af te wisselen met een nacht Old Faithful - het is heel mooi om daar tegen de avond of vroeg in de ochtend de geisers te bekijken.
Grand Teton lijkt me prijstechnisch ook interessant om te kamperen, maar misschien ben je daarvoor al te laat.
In Capitol Reef heb je Fruita, zie daarvoor ons 2019-verslag. Het is daar heerlijk kamperen!

De tip van RMNP kwam van Galapogos. :wink:

Marianne
Boblazy
Amerika-ontdekker

Bericht door Boblazy »

@Martin & Marianne ah wat goed dat je die gewoon mee kunt nemen in de koffer! Ik zie het inderdaad op jullie blog, wat voor een koepeltentje is dit (voor mijn beeldvorming) dan kan ik het ook overwegen ;-).
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wij hebben tot nu toe vier reizen gemaakt in Amerika, steeds met de tent. Dus kampeerervaring hebben we zeker!

We wisselen het kamperen af met een hotelletje op zijn tijd en zijn daarbij vooral praktisch ingesteld. In de nationale parken kamperen we eigenlijk altijd, en in de steden en als we op doorreis zijn pakken we meestal een hotel. Omdat wij ook niet zelf koken lukt het ons tot nu toe om alle kampeerbenodigdheden zelf mee te nemen. Het enige dat we ter plekke kopen is een koelbox a $15. Maar die zouden we denk ik ook kopen als we niet zouden kamperen. Er moet wel bij gezegd worden dat we een vrij compacte lichtgewicht kampeeruitrusting hebben. Opblaasbare matjes (kwaliteit, erg comfortabel!), donzen slaapzakken (laag pakvolume) en een vrij compacte tent.

De grote voordelen van kamperen in Amerika vind ik toch wel dat je op de mooiste plekjes in de natuur staat. Daar staan soms ook wel hotels, maar daar betaal je dan uiteraard een stuk meer voor. Ook geldt voor mij dat ik door te kamperen meer uit mijn dag haal. Ik leef dan meer met het ritme van de zon. Dus vroeg op, en op tijd weer naar bed. Ik ben van nature een avondmens, en heb nogal de neiging om lang in mijn bed te blijven liggen normaal gesproken. :lol:

Op de route die jullie overwegen kun je heerlijk kamperen. Wel zou ik zoals Marianne al aangeeft tijdig de campings vastleggen, want die willen soms snel volgeboekt zijn. Annuleren kan altijd nog, meestal krijg je in zo'n geval alle kosten weer terug, minus zo'n $10 annuleringskosten. Maar het is op iedere camping anders. In Yellowstone is annuleren volgens mij helemaal gratis op de belangrijkste campings. Ik kan me voorstellen dat kamperen in Moab in juli aan de warme kant is. Van de andere kant: dan heb je een goede reden om niet te lang in je tent te blijven liggen 's ochtends. Overigens zijn er in Moab ook campings met overdekte standplaatsen tegen de zon (ja, echt...).

Op dit forum zijn diverse topics te vinden waarin wordt gesproken over tentkamperen in de VS. Zie bijvoorbeeld viewtopic.php?f=10&t=75400. Wellicht dat daar nog nuttige informatie in staat voor jullie.

Neem ook vooral een kijkje op het blog van @michelly. Zij heeft veel met de tent gereisd in Amerika.

Voor de sfeer even een foto van ons toch wel erg fijne plekje op een camping in RMNP, tijdens onze meest recente Amerika-reis. Op onze picknicktafel zie je een heleboel bagage liggen, want deze foto is gemaakt op de ochtend dat we naar huis vlogen. Tijd om de tas in te pakken dus. :wink:
20190705-083308.JPG
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik krijg weer helemaal zin om in Amerika te gaan kamperen als ik deze foto zie :lol:
Wij koken wel eens zelf maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. Gewoon wat pasta koken met een pot saus er overheen smaakt ook prima. Op iedere kampeerplek is wel een stookplek. Wij kopen altijd een goedkope wokpan en kunnen dan prima op het vuurtje eten klaar maken. Ook hebben we altijd een brandertje bij (zoiets) zodat we een kopje thee of koffie onderweg kunnen maken. Het zijn dus echt geen sterren gerechten die we maken maar gewoon wat simpels. En het smaakt echt lekkerder als je dit bij je kampvuurtje opeet :lol:
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in de camper dan wel alles bij de hand, maar maken ook geen 3 gangen sterrenmenu's hoor. Ik denk dat we 3/4 van de tijd een vleesje op de bbq gooien, gebakken aardappels of aardappelsalade en sla erbij en klaar. Soms pasta en we zijn nog nooit van de honger omgekomen en thuis gooien we de variatie er wel weer in. Wel nemen we een aantal dingen aan kruiderijen van thuis mee, zoals Knorr Aromat, want we moeten we lekkere kruidenboter kunnen maken i.p.v. aardappels bv.
Boblazy
Amerika-ontdekker

Bericht door Boblazy »

- Je kunt rechtstreeks van Denver naar Custer State Park (het is geen National Park) rijden en vanuit het park ook de nabije omgeving verkennen. Een nacht in Hot Springs is niet per sé nodig, al kan het natuurlijk wel. Wij vonden de Mammoth Site in Hot Springs echt een aanrader.
Via welke weg ben jij naar Custer State / Hot Springs gereden en heb je nog leuke bezieningswaardigheden / stops voor die route?
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wij zijn van ons hotel bij het vliegveld van Denver via Nebraska naar Custer State Park gereden en hebben onderweg een stop gemaakt bij Scotts Bluff National Monument.

De route is op zich niet bijzonder, dus je maakt vrij makkelijk kilometers.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij reden in 2004 van Estes Park naar Hot Springs. Verder rijden kan ook, maar wij hadden daar een cabin op de KOA campground.
Onderweg hebben we wat van de sporen vann de Oregon Trail bekeken, en een bezoek gebracht aan Ford Laramie. Zie hier voor ons verslag.

Wij vonden de Mammoth Site ook erg leuk om te zien.

Marianne
Boblazy
Amerika-ontdekker

Bericht door Boblazy »

Hartelijk dank allen! Puzzel wordt steeds completer zo. Hebben jullie overigens ervaring met het reizen in de periode dat wij willen gaan (vanaf 29 mei). Is het is deze regio te doen qua weer / kans op sneeuw / temperatuur etc?
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wij hebben het eerste deel van jouw route in 2019 in min of meer dezelfde periode gedaan (vertrek op 7 juni). Dat was overal prima te doen. We hebben toen overal goed weer gehad in mijn herinnering. In o.a. Custer State Park (begin juni) en Yellowstone (half juni) in ons tentje geslapen. Dat ging ook prima.
Boblazy
Amerika-ontdekker

Bericht door Boblazy »

Even een adviesvraag voor jullie:

Wij verblijven twee nachten in de omgeving van Custer State Park (komen vanuit Westminister (Denver)). Vanuit Custer gaan we door naar Rapid City om Badlands NP te bezoeken. In eerste instantie had ik twee nachten in gedachten in Rapid City (of Deadwood) maar wellicht volstaat 1 nacht/dag voor Badlands.. Wat is jullie advies en ervaring hierin?
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Twee nachten Rapid City puur voor Badlands vind ik wat te veel van het goede. Je zou voor Badlands kunnen overwegen om één nacht in Wall te overnachten. Dat ligt gunstiger dan Rapid City. Het geeft je de gelegenheid om in de middag/avond Badlands te bezoeken, en eventueel de volgende ochtend nog. Badlands is het mooist rond zonsondergang/zonsopkomst.

Het geeft je ook de gelegenheid een extra nacht in Custer State Park te blijven. Vanuit Custer State Park kun je heel eenvoudig de sights in de omgeving (Wildlife Loop, omg. Sylvan Lake, Wind Cave, Jewel Cave, Mammoth Site, Mount Rushmore, Crazy Horse, etc.) bekijken.

Dus mijn advies zou zijn: drie nachten Custer State Park -> één nacht Wall.

Na Wall kun je volgens je oorspronkelijke plan naar Devils Tower. Die nacht kun je slapen in Buffalo, maar dat is misschien wat ver. Je kunt ook Gilette overwegen. Dat scheelt toch weer een stukje rijden.
Boblazy
Amerika-ontdekker

Bericht door Boblazy »

@Galapogos dank voor je advies. Ja zat toevallig al te kijken naar Wall. En in hoeverre is Deadwood de moeite waard? Of is dat prima te doen als 'tussenstop'?
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wij zijn helaas niet in Deadwood geweest, dus of het de moeite waard is durf ik niet te zeggen.

Op de dag dat we van Wall naar Gilette reden hebben we een bezoek gebracht aan South Dakota Air & Space Museum en Devils Tower. We hebben ze allebei vrij uitgebreid bezocht.

Ik kan me voorstellen dat als je niet naar het South Dakota Air & Space Museum gaat, je in plaats daarvan wel een bezoekje aan Deadwood kunt brengen. Maar ik zou die dag dan in Gilette stoppen en niet doorrijden naar Buffalo. Dat wordt misschien wat te ver.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer