Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Bericht door Kelly_S »

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we voor de derde keer bezig onze reis naar het zuidwesten te plannen, hopelijk is 3x scheepsrecht en kunnen we de reis van de zomer dan ook echt gaan maken!

Een aantal campgrounds zijn inmiddels geboekt, maar we twijfelen nog een beetje over de dagen die we in Page gepland hebben of dat we deze volle dag beter ergens anders kunnen spenderen. Horseshoe Bend en Antelope Canyon willen we in deze omgeving bezoeken.

De dagen die blauw gearceerd zijn, kunnen nog aangepast worden.
We hebben er trouwens wel bewust voor gekozen om een verplaatsingsdag in te plannen tussen Needles en Los Angeles.

Dag 0 Thuis - Frankfurt
Dag 1 Frankfurt - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas
Dag 4 Las Vegas - Valley of Fire - Zion
Dag 5 Zion
Dag 6 Zion - Bryce Canyon
Dag 7 Bryce Canyon
Dag 8 Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 9 Capitol Reef
Dag 10 Capitol Reef - Arches
Dag 11 Arches - Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Grand Junction
Dag 14 Grand Junction - Durango
Dag 15 Durango
Dag 16 Durango - Monument valley
Dag 17 Monument valley - Page
Dag 18 Page
Dag 19 Page - Grand Canyon
Dag 20 Grand Canyon - Williams (Bearizona) - Needles
Dag 21 Needles - Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles - Goleta
Dag 24 Goleta - Moss landing
Dag 25 Moss landing - San Francisco
Dag 26 San Francisco
Dag 27 San Francisco

Dag 28 San Francisco - Groveland
Dag 29 Groveland - Yosemite
Dag 30 Yosemite
Dag 31 Yosemite
Dag 32 Yosemite
Dag 33 Yosemite - Lee vining
Dag 34 Lee Vining - Bishop
Dag 35 Bishop - Las Vegas
Dag 36 Las Vegas
Dag 37 Las Vegas - Thuis
Dag 38 Thuis

Verder heb ik ook nog de vraag, of iemand ervaring heeft met het boeken van een hotelkamer in Las Vegas, waar we evt met 5 personen op 1 kamer kunnen overnachten (2 volw, 3 kinderen van 12, 10 en 5 jaar).

Ik ben benieuwd naar jullie tips.

Groet, Kelly.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus

Bericht door mtl »

Als ik het goed heb mogen er niet meer dan vier mensen in een hotelkamer in Las Vegas.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus

Bericht door IngridUSA »

Je zou bv. Holiday Inn Club Vacations at Desert Club Resort kunnen doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een heerlijke, lange reis! Het ziet er goed uit, die twee nachten Page lijkt me niet gek, je kunt even relaxen aan het meer, of kijk naar een boottocht op het meer, of ga raften op de Colorado River. Maar even niets doen is ook niet gek.
Wanneer gaan jullie, is de camping in Arches al geboekt? Mocht het niet lukken om daar te kamperen hou er dan rekening mee dat ze dit jaar een proef draaien met een timed entry systeem.

Wat zijn de plannen in Durango, is dat vanwege de treinreis naar Silverton?
Mogen jullie door Death Valley rijden? Of rij je van Bishop bovenlangs naar Las Vegas? Als dat het geval is zou je ook twee nachten bij bijvoorbeeld June Lake kunnen staan. In Yosemite is genoeg te doen, maar hou er rekening mee dat de Glacier Point Road is afgesloten. Ik ben wel benieuwd naar de plannen in Groveland. Hopelijk lukt het met de reservering voor Yosemite; je weet hoe dat werkt?

In de hotels in Las Vegas mag je inderdaad niet met meer dan 4 personen in een kamer. Je zult dus moeten zoeken naar suites en dergelijke. De Desert Rose Resort is hier wel eens genoemd.

Marianne
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Re: Rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus

Bericht door Kelly_S »

Martin & Marianne schreef:
09 jan 2022, 22:44
Het ziet er goed uit, die twee nachten Page lijkt me niet gek, je kunt even relaxen aan het meer, of kijk naar een boottocht op het meer, of ga raften op de Colorado River.
Raften stond op de planning om in Moab te gaan doen, maar misschien is Page ook wel een optie.
Martin & Marianne schreef:
09 jan 2022, 22:44
Wanneer gaan jullie, is de camping in Arches al geboekt?
We vliegen 25 juli naar Las Vegas, Devils Garden kunnen we over een paar weekjes pas boeken.
Martin & Marianne schreef:
09 jan 2022, 22:44
Wat zijn de plannen in Durango, is dat vanwege de treinreis naar Silverton?
Daar maken we inderdaad de treinreis. Dit staat op het lijstje van de kinderen, dus deze uitbreiding hebben we toegevoegd, nu we ook wat meer tijd hebben qua reizen/aantal dagen tov onze eerste geplande reis in 2020.
Martin & Marianne schreef:
09 jan 2022, 22:44
Mogen jullie door Death Valley rijden? Of rij je van Bishop bovenlangs naar Las Vegas? Als dat het geval is zou je ook twee nachten bij bijvoorbeeld June Lake kunnen staan. In Yosemite is genoeg te doen, maar hou er rekening mee dat de Glacier Point Road is afgesloten. Ik ben wel benieuwd naar de plannen in Groveland. Hopelijk lukt het met de reservering voor Yosemite; je weet hoe dat werkt?
We mogen niet door Death Valley, we rijden inderdaad langs Bishop. We komen er daar niet helemaal uit waar we eigenlijk onze stop moeten maken. We willen vanuit de omgeving Bishop, doorrijden naar Las Vegas en daar de laatste overnachting doen voor we de camper s'morgens weer inleveren.

Groveland hebben we eigenlijk als een soort tussenstop ingepland, zodat we vanuit San Fransisco aan kunnen rijden, genoeg boodschappen kunnen doen en de volgende dag dan lekker vroeg in Yosemite zijn. Verder is er geen specifieke reden voor. Heb je hier andere tips over?

Yosemite hebben we in 2020 ook geboekt, dit is toendertijd gelukt, nu gaan we een nieuwe kans wagen, hopelijk zitten we erbij!



Bedankt voor de reacties betreft met zn vijven op 1 hotelkamer slapen. Dan moeten we eens kijken voor een suite, of toch door de zure appel heen bijten en voor 2 kamers kiezen.

Groet Kelly
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Bericht door Martin & Marianne »

Het raften bij Page is eer dobberen, maar dat geldt ook voor het raften in Moab denk ik. Wij vonden het wel heel leuk om te doen. Zie hier ons verslag van onze ervaring. Er is nog veel meer te doen in de omgeving van Page, met een kano naar Antelope Canyon varen lijkt mij ook erg mooi om te doen.

Van Lee Vining naar Bishop is maar een uur rijden, dus of die verplaatsing zinvol is wet ik niet. En ik weet niet of je bij Bishop een leuke camping hebt. Het is wel mooi om daar wat tijd te hebben. Wij deden daar in de omgeving de Little Lakes Valley Loop, dat is een leuke wandeling. Je kunt zowel vanuit Lee VIning als vanuit Bishop naar Las Vegas rijden. De meeste mensen rijden via Tonopah, maar de 168 kan ook.

Groveland kan prima natuurlijk, hoewel je ook tijd hebt om door te rijden naar de vallei. In Yosemite heb je trouwens ook wel redelijk goed gesorteerde winkels. Maar vermoedelijk wel duurder dan buiten het park.

Marianne
MariekeA
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2019, 23:53

Re: Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Bericht door MariekeA »

Als je op booking.com jullie data en aantal personen 5 en de leeftijd van de kinderen invult dan vind je best wat mogelijkheden. Zowel meer kamer suites als kamers met 2 Queensize bedden en een slaapbank bijvoorbeeld.
Succes!
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Re: Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Bericht door Kelly_S »

Martin & Marianne schreef:
10 jan 2022, 19:37
Het raften bij Page is eer dobberen, maar dat geldt ook voor het raften in Moab denk ik. Wij vonden het wel heel leuk om te doen. Zie hier ons verslag van onze ervaring. Er is nog veel meer te doen in de omgeving van Page, met een kano naar Antelope Canyon varen lijkt mij ook erg mooi om te doen.

Van Lee Vining naar Bishop is maar een uur rijden, dus of die verplaatsing zinvol is wet ik niet. En ik weet niet of je bij Bishop een leuke camping hebt. Het is wel mooi om daar wat tijd te hebben. Wij deden daar in de omgeving de Little Lakes Valley Loop, dat is een leuke wandeling. Je kunt zowel vanuit Lee VIning als vanuit Bishop naar Las Vegas rijden. De meeste mensen rijden via Tonopah, maar de 168 kan ook.

Groveland kan prima natuurlijk, hoewel je ook tijd hebt om door te rijden naar de vallei. In Yosemite heb je trouwens ook wel redelijk goed gesorteerde winkels. Maar vermoedelijk wel duurder dan buiten het park.

Marianne
Bedankt voor je advies Marianne, we gaan dan toch nog even naar dat stukje Groveland en Bishop kijken. Houden we in principe weer 2 dagen over die we ergens kwijt kunnen.
De kids twijfelen nog over Universal, misschien dat we die dan toch ertussen gaan plaatsen.

We zijn inmiddels bezig met onze boekingen, dagje Page gaan we dan toch laten staan, kunnen we even kijken of we in Page of Moab gaan raften. Helaas mogen we ook echt nog maar de rustigere tochten maken, onze jongste zoon is 5 jaar. Maar dat mag de pret niet drukken.
Ik heb je verslag gelezen van het raften, hebben jullie gepeddeld, of was het toch voornamelijk met de motor aan? Of begrijp ik dat verkeerd?

Groet Kelly
Gast

Re: Rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus

Bericht door Gast »

Kelly_S schreef:
10 jan 2022, 12:11

Bedankt voor de reacties betreft met zn vijven op 1 hotelkamer slapen. Dan moeten we eens kijken voor een suite, of toch door de zure appel heen bijten en voor 2 kamers kiezen.

Groet Kelly
Is een kamer met 2 queens en een (in de US) aan te schaffen luchtbed en slaapzak geen optie? Dan ben je vele malen goedkoper uit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik bedoelde niet dat je een nacht minder zou moeten doen bij Bishop, maar dat je in plaats van een nacht Bishop en een nacht Lee Vining ook twee nachten Lee Vining zou kunnen doen.

In ons verslag kun je lezen dat de trip op de Colorado met de motor ging. :wink:

@Terpies In Las Vegas met je niet met meer dan 4 personen op een kamer.

Marianne
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Re: Rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus

Bericht door Kelly_S »

Terpies schreef:
21 jan 2022, 22:49
Kelly_S schreef:
10 jan 2022, 12:11

Bedankt voor de reacties betreft met zn vijven op 1 hotelkamer slapen. Dan moeten we eens kijken voor een suite, of toch door de zure appel heen bijten en voor 2 kamers kiezen.

Groet Kelly
Is een kamer met 2 queens en een (in de US) aan te schaffen luchtbed en slaapzak geen optie? Dan ben je vele malen goedkoper uit.
Dit zou voor ons zeker geen probleem zijn, of de jongste (5 jaar) bij ons of bij zijn broers in bed. Maar het moet dan wel een optie zijn.
Ik meende dat ik dit wel eens ergens gelezen had, maar schijnbaar zijn de ervaringen toch anders helaas.

Groet Kelly
Laatst gewijzigd door Kelly_S op 28 jan 2022, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Re: Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Bericht door Kelly_S »

Martin & Marianne schreef:
22 jan 2022, 00:23
Ik bedoelde niet dat je een nacht minder zou moeten doen bij Bishop, maar dat je in plaats van een nacht Bishop en een nacht Lee Vining ook twee nachten Lee Vining zou kunnen doen.
Heb ik dat inderdaad verkeerd begrepen. Lee Vining staat inderdaad op het programma.
Tips wat te doen in de omgeving of welke campground een aanrader is? We willen sowieso een bezoekje brengen aan Bodie
Martin & Marianne schreef:
22 jan 2022, 00:23
In ons verslag kun je lezen dat de trip op de Colorado met de motor ging.
Dat had ik inderdaad gelezen, daarom eigenlijk ook de vraag. Ik zag het namelijk voor het eerst, omdat je eigenlijk op alle plaatjes ziet van een raft waar gepeddeld word. Ik was er best een beetje verbaasd over! :D

Groet Kelly
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Bericht door Martin & Marianne »

Tja, ze noemen het Rafting Trips, zie hier voor meer informatie: https://grandcanyon.com/tours/east-tour ... y-rafting/

Ik weet niet of je bij Lee Vining (Mono Lake RV park) mooi kunt kamperen. Leuker is misschien om bij June Lake te staan, dan kun je aan het water staan. Of kijk naar een camping in Mammoth Lakes.

In dit topic staan wat tips voor campings: viewtopic.php?f=7&t=73980&p=1201524&hilit=lake#p1201524
En kijk ook eens naar de campingtips van forumlid Marenko: http://www.marenko.net/campgrounds/

Marianne
Gast

Re: Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Bericht door Gast »

Martin & Marianne schreef:
22 jan 2022, 00:23
@Terpies In Las Vegas met je niet met meer dan 4 personen op een kamer.
4 personen? Of 2 volwassenen met 3 (kleine, minderjarige) kinderen??

4 volwassenen snap ik, maar ik zou de vraag gewoon in het hotel stellen, of dit ook voor kinderen geldt. Die kun je moeilijk in een aparte kamer laten slapen...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Bericht door Martin & Marianne »

Het gaat om 4 personen. En is op last van de brandweer. Dat heb ik altijd begrepen.
Het is natuurlijk heel eenvoudig om een 5e persoon mee naar binnen te smokkelen.

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Bericht door mtl »

Op die manier heeft die regel weinig zin. :?
Gast

Re: Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Bericht door Gast »

Martin & Marianne schreef:
29 jan 2022, 10:14
Het gaat om 4 personen. En is op last van de brandweer. Dat heb ik altijd begrepen.
Het is natuurlijk heel eenvoudig om een 5e persoon mee naar binnen te smokkelen.

Marianne
Ik ben er vrij zeker van dat het met (kleine) kinderen geen enkel probleem is…meer dan 4 volwassenen wel.
Mocht je het zeker willen weten: contact het hotel, dan weet je het zeker.
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Re: Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Bericht door Kelly_S »

Terpies schreef:
29 jan 2022, 21:36
Ik ben er vrij zeker van dat het met (kleine) kinderen geen enkel probleem is…meer dan 4 volwassenen wel.
Mocht je het zeker willen weten: contact het hotel, dan weet je het zeker.
Gaan we dat eens proberen, we zijn inderdaad met ons vijven. Wij als ouders en 3 zoons van 12, 10 en 5 jaar
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Re: Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Bericht door Kelly_S »

Martin & Marianne schreef:
28 jan 2022, 14:07
Tja, ze noemen het Rafting Trips, zie hier voor meer informatie: https://grandcanyon.com/tours/east-tour ... y-rafting/

Ik weet niet of je bij Lee Vining (Mono Lake RV park) mooi kunt kamperen. Leuker is misschien om bij June Lake te staan, dan kun je aan het water staan. Of kijk naar een camping in Mammoth Lakes.

In dit topic staan wat tips voor campings: viewtopic.php?f=7&t=73980&p=1201524&hilit=lake#p1201524
En kijk ook eens naar de campingtips van forumlid Marenko: http://www.marenko.net/campgrounds/

Marianne
Dankjewel voor de tips, we gaan er mee aan de slag, we zullen er toch nog een definitieve keuze in moeten maken :D
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Kelly_S: rondreis Zuidwesten 38 dagen juli/augustus.

Bericht door hemmie »

Wij reizen altijd met 5 personen. Er zijn volop kamers met alleen 2 queen bedden waar je wél met 5 personen op mag (wij hebben dan matje en slaapzak mee), maar niet in Las Vegas. Tenminste, niet aan/bij de strip, in de buitenwijken weer geen probleem. Wij doen het zelf niet, met 5 op de kamer als dat niet mag, maar zeker als je toch een hotel zonder inbegrepen ontbijt hebt en het een groot hotel is zul je makkelijk nr.5 kunnen meesmokkelen.
Wij hadden destijds mazzel, reisden in laagseizoen, en konden voor niet al te veel geld een suite in de Jockey Club boeken.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer