Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Saskia45 »

Hallo allemaal,

Afgelopen zomer hebben wij opnieuw een camper geboekt voor komende zomer, om de reis die we in grote lijnen hadden staan voor 2020 alsnog te gaan maken (na wat verkenningen om RMNP misschien nog toe te voegen). Het wordt een rondreis vanuit LV, met GT, Yellowstone, Arches en omgeving en Zion (voor de Narrows). We zijn op dit moment bezig om de campgrounds te finetunen, voor als de reserveringen open gaan. In Yellowstone hebben we alle nachten al kunnen reserveren, op Madison en Canyon. Daar moeten we nog een keuze maken wanneer waar, ook afhankelijk van de indeling van de dagen en de nog te boeken camping in het noorden van het park. Ik ben nog aan het puzzelen op basis van verslagen en andere draadjes hier.

De indeling van de route ziet er nu zo uit:
dag 1 AMS - Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Beaver/Cedar City (tussen 9-11 uur ophalen camper bij El Monte)
dag 3 Cedar City of Beaver - Garden City
dag 4 Garden City - Grand Teton
dag 5 Grand Teton
dag 6 Grand Teton - Yellowstone
dag 7 Yellowstone
dag 8 Yellowstone
dag 9 Yellowstone
dag 10 Yellowstone
dag 11 Yellowstone - Grand Teton
dag 12 Grand Teton - Rock Springs / flaming gorge
dag 13 Rock Springs / flaming gorge - Grand junction
dag 14 grand junction - Arches
dag 15 moab
dag 16 moab
dag 17 moab - Capitool Reef
dag 18 Capitol Reef - Escalante
dag 19 Escalante - Zion
dag 20 Zion
dag 21 Zion - Snow Canyon? of LV
dag 22 inleveren camper LV voor 11 uur
dag 23 LV / terugvliegen
dag 24

We hebben nog een aantal twijfelpunten:
- dag 2: hoe ver rijden is reëel na ophalen camper/boodschappen doen; tip voor campground?
- dag 12-14: is 3 nachten goed of kunnen we het beter anders indelen en een nacht elders toevoegen?
- dag 18: Escalante logisch of beter bij Bryce overnachten (zijn we al wel geweest)?

Kortom, jullie hulp en tips zijn welkom!

groet Saskia
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Wat betreft het ophalen: ik denk dat Beaver wel zal lukken. Veel mensen gaan de eerste dag vanuit Las Vegas naar Zion, dus die afstand is te doen op de eerste dag. Beaver ligt dan een half uur verder.
Is Grand Junction alleen een tussenstop of willen jullie daar naar het Colorado NM? Misschien is kamperen daar dan ook wel mooi?
Wij hebben in 2019 in Escalante overnacht. Belangrijkste reden was om op tijd in de ochtend naar de Lower Calf creek Fall te kunnen lopen.
Je kunt ook iets verder doorrijden, bijvoorbeeld tot aan Kodachrome Basin SP. Is wel iets om, maar mooi om te zien.

Marianne
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Saskia45 »

Dank voor je reactie Marianne!

Beaver staat genoteerd. Ook de overnachting in Escalante laten we staan, voor petrified forest of de waterval die jij noemt.
Dan de dagen tussen GT en Arches:
We willen graag nog iets zien onderweg, vandaar dat ik Flaming Gorge en Dinosaur NP had genoteerd als stops, maar dat zijn geen must-see's voor ons als er andere interessantere opties zijn om te stoppen en/of te overnachten.

Wat betreft de overnachting bij Grand Junction: op zich lijkt Colorado NM ons mooi, maar ik heb me even verder in verdiept, wb overnachten daar: er zijn een aantal tunnels op weg naar Saddlehorn Campground, waardoor ik me afvraag of dat handig is met een RV van 30ft?
Of is dan slimmer om gelijk door te rijden naar Arches (evt via de 128) en een nacht bij Yellowstone te voegen (zie hieronder)?

Voor Yellowstone hebben we nu de volgende globale indeling:
dag 6 vanuit GT, moose en lewis falls, west thumb, richting OF - overnachten Madison campgr
dag 7 omgeving OF en evt Norris - overnachten Madison campgr
dag 8 evt Norris, Mammoth - overnachten Slough Creek of Pebble creek campground
dag 9 Lamar valley en een stuk BT Hwy, via dunraven pass naar Canyon - overnachten Canyon campgr
dag 10 Hayden Valley, Canyon rim - overnachten Canyon campgr
dag 11 naar GT
Madison en Canyon campground hebben we beide al voor een aantal nachten gereserveerd.

Is het een optie om op dag 9 door te rijden naar Cody, daar overnachten en dag 10 via de east-entrance Yellowstone of 296 weer in te gaan? Of rijden we dan veel extra kilometers, of houden te weinig tijd in Yellowstone voor Canyon-deel over?
En is het dan relaxter om een dag later pas richting GT/Moab te rijden, dus:
dag 9 Lamar valley en een stuk BT Hwy, via dunraven pass naar Canyon - overnachten Cody
dag 10 Cody via 296 en dunraven pass naar Canyon - overnachten Canyon campgr
dag 11 Canyon rim, hayden valley - overnachten Canyon campground
dag 12 Canyon - GT
dag 13 GT - Rock Springs
dag 14 Rock Springs - Moab/Arches

kortom, willen jullie nog een keer meedenken?!

groet Saskia
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen ervaring met de campground in Colorado NM. Misschien inderdaad niet gek om rechtstreeks naar Moab te rijden. Voor ons was een stop in Grand Junction - wij waren er in 2013 - wel aardig omdat het dicht bij Moab is, maar een stuk goedkoper (en ze hebben een Applebee's).

De indeling voor Yellowstone lijkt me mooi!
Ik heb in dit topic iets vergelijkbaars gesuggereerd.
Ik weet niet hoe ver jullie de Beartooth Hwy willen rijden, en of het veel extra tijd kost om naar Cody te gaan, maar op zich lijkt me dat niet gek. Je hebt dan een nacht minder in Canyon maar je houdt er voldoende tijd over lijkt me.

Marianne
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Saskia45 »

Dank! ik lees mee met o.a. het genoemde topic, evenals met die van jill1234 :wink:
Top, dan gaan we idd voor een (extra) nacht in Cody en niet die in Grand Junction. Ik zag in andere topics ook al allerlei leuke tips in Cody.
De BT Hwy rijden we denken we nu tot Rock Creek Vista point (mooiste deel?!).

groet Saskia
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door jojostravelusa »

In Cody heb je in de zomer de rodeo. Wij stonden op Ponderosa Campground en konden met de shuttle (niet gratis) naar het rodeoterrein. Op de camping kun je dan ook meteen tickets voor de rodeo kopen.
De camping heeft geen zwembad, maar verder is er niks mis mee. Onze ervaring was van 2006 en voor september dit jaar hebben we hem weer gepland staan. We zijn toen niet naar het Buffalo Bill Museum geweest en dat gaan we nu dus doen en misschien, afhankelijk van de tijd, ook Old Trail Town.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Saskia45 »

hi, ik kwam gisteravond ook op Ponderosa Campground uit om te overnachten :thumbup:
Zag dat je alleen telefonisch kunt reserveren. Geen probleem op zich, maar kon niets vinden over evt. cancelen en hoe ze je reservering bevestigen. Weet je daar toevallig meer over?

groet Saskia
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Saskia45 »

Ik ben bezig met het roadbook voor onze reis. We hebben alle campgrounds geboekt, behalve Escalante.
En nu ga ik twijfelen of we de UT12 tussen Capitol Reef en Zion zullen 'onderbreken' bij Escalante of toch in Bryce.
We zijn in 2017 in Bryce geweest en vonden het een heel mooi park.
Hoewel lastig te vergelijken waarschijnlijk, wat raden jullie aan?
Is Escalante bijzonder genoeg om te overnachten (ipv Bryce) of komen we tijd te kort als we verder door moeten rijden naar Bryce vanuit Capitol Reef?
Ik zag dat er nog een plekje te reserveren was op North in Bryce...

Ben benieuwd naar tips!

Saskia
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Escalante zelf is niet bijzonder. Wij hebben er in 2019 overnacht omdat we de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall wilden soen.
Je hebt met een overnachting daar iets meer tijd voor Capitol Reef. Maar een overnachting in Bryce is natuurlijk erg mooi, zeker als je daar nog geen zonsondergang en zonsopkomst hebt meegemaakt.

Marianne
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Saskia45 »

Die wandeling (Lower Calf Creek) staat ook op ons lijstje, maar dan op de ochtend komend vanuit CR. Is dat reeël? Of is het te warm in de loop van de ochtend? We hoeven op zich niet vroeg in Bryce te zijn, want hebben het park al bezocht, maar het spreekt meer aan dan Escalante.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door jojostravelusa »

Saskia45 schreef:
09 jan 2022, 11:57
maar kon niets vinden over evt. cancelen en hoe ze je reservering bevestigen. Weet je daar toevallig meer over?
Ik had je vraag helemaal over het hoofd gezien, vandaar de late reactie. Sorry.
Ik weet niet hoe hun annuleringsvoorwaarden zijn en ik verwacht dat ze de reservering per mail bevestigen. Maar als je toch moet bellen om te reserveren, dan kun je dat meteen vragen.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Saskia45 »

is niet erg; we hebben uiteindelijk de KOA in Cody geboekt.
Saskia
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Saskia45 »

Nog een vraag: heeft iemand ervaring met het rijden van de Rim Rock Road in Colorado National Monument met een 30ft camper?
Ik weet dat er 3 tunnels zijn, op het oog lijkt dat te kunnen als je er midden doorheen gaat, maar op de nps-website geven ze aan: "The road is challenging, narrow, and steep in some sections with sheer dropoffs. If you are afraid of heights, some sections of Rim Rock Drive could be difficult to navigate."
Daardoor ga ik twijfelen of het een optie is om op de dag dat we van Vernal via Dinosaur - quarry deel en de 128 naar Arches rijden een uitstapje naar het Colorado NM te maken als de tijd dat toelaat. Iemand ervaring?
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Saskia45 »

Willen jullie voor we de dubbele campgroundreserveringen in Yellowstone annuleren nog een blik op de indeling werpen?

Mn het gebied OF en richting Madison vind ik lastig inschatten hoeveel je kunt doen /zien op een dag.
En wanneer plannen we Norris het slimst; op dag 8 nog, of is dag 9 logischer of juist pas op dag 12 zodat we op dag 9 vroeger op de dag in Mammoth kunnen zijn?

Dag 5: Bear Lake – Jackson – Teton ParkRoad – Taggart-Bradley Lake trail (Signal Mountain campground)
Dag 6: Jenny Lake – Hidden Falls trail - Jenny Lake scenic drive - Heron Pond - Swan Lake trail? (Signal Mountain Campground)
Dag 7: Wandeling GT? - Lewis falls – West Thumb gebied – OF of eerst richting Madison en dan OF (upper geyser basin – midway geyser basin – mystic falls trail) (Madison campground)
Dag 8: omgeving OF – Fairy Falls trail en Grand Prismatic Overlook trail - lone geyser trail– richting Norris? (Madison campground)
Dag 9: via Norris? – Mammoth Hotsprings – Tower Falls – Trout Lake trail (Pebble Creek campground)
Dag 10: Lamar Valley – BThw – Cody (KOA)
Dag 11: Lake Butte - Storm Point Trail - Gull Point drive - Hayden Valley (Canyon campground)
Dag 12: Canyon rim north en south, dunraven pass? – Norris? (Canyon campground)
Dag 13: Yellowstone Overlook trail? - overlooks 191 in Grand Teton – Heron Pond-Swan Lake trail? – (Signal Mountain Campground)
Dag 14: rijdag naar Vernal

NB we vliegen een dag eerder tov de dagplanning in het eerste bericht, vandaar dat de dagtelling niet synchroon loopt.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Yellowstone plannen is erg lastig is mijn ervaring. Je moet het soms echt laten gebeuren; er zijn altijd onverwachte opstoppingen, geisers die niet uitbarsten wanneer jij klaar zit, etc.

De Lone Star Geyser zou je op de eerste dag kunnen doen als je via OF naar Madison rijdt.
Ik meen mij trouwens te herinneren dat er iets was met de Lewis Fall. Vergeet niet de Moose Fall ietsje verderop rechts.
Wij hebben wel eens eindeloos rondjes gereden bij Norris; dus als je er in de buurt bent en er is een parkeerplaats, dan zou ik ervoor gaan. Misschien is het tegen de avond rustiger, dan zijn alle dagjesmensen het park alweer uit.

Voor de geisergebieden kun je net zoveel of weinig tijd uittrekken als je wilt. Wij vinden de Great Fountain Geiser prachtig, dus als die op een gunstig oment uitbarst (eerst navragen bij een van de visitor centers) dan is dat echt een aanrader.

Marianne
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Saskia45 »

Dank voor je reactie!
Ik heb Lone Star geyser als optie naar de eerste dag geschoven. En Great Fountain geyser ook gehighlight.
Ik snap dat het afwachten is hoe het loopt, maar ik hoop dat we door goede voorbereiding als het niet lukt zo kunnen switchen naar iets anders dat we in die omgeving ook graag willen zien.

Bij Lewis falls wordt aan de brug gewerkt; en Moose falls had ik inderdaad al genoteerd.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Saskia45 »

Ben met de laatste puntjes op de i bezig van het roadbook en heb veel met Jill1234 meegelezen.
Het begin van onze route is anders en daarvoor ben ik nog op zoek naar leuke stops tussen LV en Garden City.

We hebben na het 's ochtends ophalen van de camper in LV een overnachting in Beaver en willen die dag het Kolob-deel van Zion aandoen voor o.a. de timer creek overlook trail.
Zijn er nog andere leuke stops die dag?
Of de dag erna als we van Beaver naar Garden City rijden via Logan/89?
Ik heb nu Cove Fort gevonden op maps, maar geen idee of dat de moeite waard is.
Kortom, wie heeft leuke tips?
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben de I15 een paar keer gedaan, meestal puur als reisdag.
Wat betreft Zion: die Timber Creek Overlook Trail is niet heel bijzonder. Ik denk dat de Taylor Creek leuker is. Maar wellicht ook een stuk warmer.

Ik heb het opgezocht, het was al een tijdje geleden dat wij die trail liepen. Zie hier ons verslag. Het uitzicht was mooi lees ik. :wink:

Marianne
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Cobert »

Op weg naar Beaver passeer je Kanarraville waar je de Kanarraville Falls kunt bezoeken. Onlangs hebben ze de trappen vernieuwd naast de watervallen. Je kunt van tevoren online tickets bestellen. Dat is wel aan te raden want sommige data zijn al uitverkocht.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Saskia45: tips en hulp bij rondreis LV met Yellowstone.

Bericht door Saskia45 »

dank voor de tips.
ik laat het bij de timber creek overlook, na jullie verslag, ook vanwege de lengte van de wandeling.
Kanarraville Falls is idd op de dag dat wij er zijn al uitverkocht.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer