Reis Big Al: Zion NP naar Yellowstone in 1-2 weken - suggesties?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Reis Big Al: Zion NP naar Yellowstone in 1-2 weken - suggesties?

Bericht door Big Al »

We zijn bezig met het invullen van onze rondreis van Virginia naar Yellowstone NP. De route tussen Zion NP en Yellowstone ligt nog open en we kunnen niet zoveel interessante dingen vinden om te bezoeken.

Onze voorkeur gaat uit naar cultuur, geschiedenis en natuur. We rijden naar Zion via Mesa Verde, Arches, Capitol Reef, Bryce Canyon en de Grand Canyon (North Rim).

We hebben in het verleden Utah en Yellowstone een aantal keren bezocht, zowel met een tent als met een motorhome. Echter, we hebben nu veel meer tijd (1-2 weken) om de route van Zion naar Yellowstone te doen.

Dit keer reizen we met drie kinderen (8, 15, 17) in een motorhome (35 ft) met een personenauto erachter. We willen het zoveel mogelijk bij federale kampeerterreinen (NPS) en boondocking houden. Als regel willen we eigenlijk altijd minstens drie nachten op een plek blijven staan zodat we twee volle dagen hebben.

Suggesties?
MariekeH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Zion NP naar Yellowstone in 1-2 weken - suggesties?

Bericht door MariekeH »

Ik ben enigszins bevooroordeeld omdat ik in Idaho woon, maar je zou via Idaho kunnen reizen. De Sawtooths zijn prachtig (Sun Valley, Stanley), Atlanta is een oud mijnstadje in de bergen met ontzettend veel hot springs in de omgeving en heel veel mogelijkheden voor boondocking. Craters of the Moon is interessant, en je zou ook een stop kunnen maken bij Mesa Falls bij Ashton.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Bedankt voor je suggesties! We hadden Craters of the Moon al op het schema staan, al was dat wel wat verder westelijk dan we oorspronkelijk wilden. We hebben echter nog een paar weken over dus misschien is het inderdaad leuk om ID nog wat verder te bezoeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een prachtig vooruitzicht! Wanneer gaan jullie? In de zomer? En het stuk tussen Mesa Verde is Zion ligt al vast? Het zou mij niet gek lijken om na Mesa Verde eerst richting de GC en Zion te gaan en dan via Bryce, Capitol Reef en Moab naar Yellowstone. Hoe dan ook, de I15 is iets om te vermijden lijkt me. En vergeet op weg naar de North Rim de cookies bij de Jacob Lake Inn niet.

En Grand Teton, staat dat ook op het programma?
Misschien wat heet in de zomer maar Snow Canyon en het Kolob-deel van Zion (Taylor Creek Trail) zijn beide de moeite waard. Ook aardig: Antelope Island.
Idaho lijkt me geen gekke keuze; vergeet dan ook niet de EBR-1 (zie ons 2015-verslag bij 15 juni hiervoor).
Qua geschiedenis: misschien iets van de Oregon Trail meenemen? Wij kwamen in Idaho allerlei verwijzingen daarnaar tegen. De Kinderkaravaan/Children on the Oregon Trail is leuk voor de kinderen om als voorbereiding te lezen.

Marianne
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

We vertrekken begin mei en moeten begin september weer thuis zijn. We hadden maar een week of twee voor Colorado gepland (we hebben daar meer dan tien jaar gewoond), maar we hebben vandaag maar besloten om dat met twee tot drie weken uit te breiden.

Dit ook al omdat we nog geen plek hadden geserveerd op de Devils Garden Campground in Arches. Die plek hebben we nu wel, maar pas op 4 juli...

Het wordt nog een hete zomer, ook al omdat we vaak geen stroomaansluiting zullen hebben. We hopen dat de nachten redelijk koel zullen zijn. In 1991 zijn we nog eens door Death Valley gereden in juli - zonder A/C. Overigens was het in het zuiden van NV nog heter. Ditmaal zullen we tijdens het rijden wel een A/C hebben.

We hadden al wel iets van de Oregon Trail op de lijst staan (museum ergens in ID, denk ik). Volgens mij hebben de kinderen die boeken al gelezen daar ze alles lezen wat los en vast zit. Maar ik zal dat voor de zekerheid nog even navragen.

Je suggestie om het rondje UT om te draaien is ook interessant. We gaan daar over nadenken.

Wat zijn die koekjes bij de Jacob Lake Inn toch? Ik kom dat voortdurend tegen, maar ik heb geen idee wat het is.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Die koekjes ongetwijfeld lekker smaken :P Maar volgens mij zijn ze wel aan de prijs.

Misschien zijn jullie er al geweest, zo niet dan zou je ook nog kunnen overwegen om Cody mee te nemen bijv. tussen Grand Teton en Yellowstone. Als je het hebt over geschiedenis cultuur, natuur etc. dan is het Buffalo Bill Center of the West Museum in Cody daar een uitgelezen plek voor. Heel mooi museum ook leuk voor kinderen. Wij vonden Cody sowieso een leuk stadje.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

@IngridZw
Cody ligt op de weg terug naar Virginia - we zullen het in overweging nemen.

Ik denk overigens dat onze kinderen wellicht niet helemaal gemiddeld zijn. Onze oudste was bijvoorbeeld niet uit het Louvre weg te krijgen toen hij elf was. Mijn tong hing op mijn schoenen na een bezoek van meer dan vijf uur... Tijdens een recente vakantie naar Nederland (met een weekje Parijs) hebben we meer dan twintig musea bezocht - en ze wilden nog wel naar meer.
Onze jongste (nu 8) wil het liefst documentaires kijken. Maar ze vinden een pretpark ook wel leuk en ze hebben ook met veel plezier een zip-line parcours gedaan.

@Martin & Marianne
De kinderen hebben inderdaad Children on the Oregon Trail gelezen en blijkbaar nog veel meer boeken over dat onderwerp. Ze zijn nu heel enthousiast om daar iets van te gaan bezoeken.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Big Al schreef:
04 jan 2022, 22:34
Wat zijn die koekjes bij de Jacob Lake Inn toch? Ik kom dat voortdurend tegen, maar ik heb geen idee wat het is.
Gewoon ... lekkere koeken in diverse smaken. :wink:
Bij ons reisverslag van 2018 heb ik 2 foto's geplaatst op 19 september:
https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-19

Big Al schreef:
05 jan 2022, 01:51
De kinderen hebben inderdaad Children on the Oregon Trail gelezen en blijkbaar nog veel meer boeken over dat onderwerp. Ze zijn nu heel enthousiast om daar iets van te gaan bezoeken.
In de plaats Montpelier, Idaho, is een Welcome Center met een museum over de Oregon/California Trail.
https://oregontrailcenter.org/
Lang geleden, in 2004, bezochten wij dat eens. In ons reisverslag schrijf ik er iets over, echter zonder foto's.
http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm en dan op dag 9.

De dag ervoor bezochten wij de Fort Bridger State Historic Site: https://wyoparks.wyo.gov/index.php/plac ... rt-bridger
Geen idee of dat op jullie route ligt.
Stukje tekst van de website:
Fort Bridger State Historic Site maintains and interprets historic structures and remnants from its 5 eras of occupation which include the Mountain Men, Mormons, Military, Milkbarn/ Motel and Museum. The site also interprets the many trails that came through Fort Bridger including the Oregon Trail, California Trail, Mormon Pioneer Trail, Pony Express Trail, Overland Trail, Cherokee Trail and Lincoln Highway. The fort is not far off the interstate and is a great place to stop, relax and learn our history.

Tijdens die reis kwamen wij ook in de plaats Cody, WY. Daar bezochten wij o.a. de Old Trail Town, die tevens het Museum of the Old West herbergt. Dit is een openluchtmuseum met allerlei historische gebouwen uit de tijd van het "Oude Westen".
https://www.codyyellowstone.org/activit ... -old-west/

En het hier eerder genoemde Buffalo Bill Center of the West in Cody is bijzonder de moeite waard:
https://centerofthewest.org/

En in de zomermaanden is er een rodeo: https://www.codystampederodeo.com/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Big Al: Zion NP naar Yellowstone in 1-2 weken - suggesties?

Ja, die koekjes, ik had het al vaak op het forum langs zien komen en in 2015 waren we eindelijk in de gelegenheid om ze te kunnen proeven. Groot, en inderdaad duur. Maar erg lekker. :wink:
Zie hier voor een foto van de uitgestalde koekjes.

Marianne
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Oh - dat zijn gewone koekjes voor Amerikaanse begrippen...

Mooie foto's overigens van jullie reis!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dank! Misschien hebben jullie voor Yellowstone ook iets aan het verslag van dezelfde reis, we hebben toen ook wat minder bekende dingen gedaan.

En wat de koekjes betreft: wij zijn duidelijk niets gewend. :wink:

Marianne
Big Al
Amerika-expert

Bezienswaardigheden tussen Mesa Verde NP (CO) en Arches NP (UT)?

Bericht door Big Al »

Weet iemand of er veel te doen is tussen Mesa Verde NP (CO) en Arches NP (UT)?

Het lijkt me dat we dit in principe in één dag kunnen rijden met een motorhome, maar we zouden ook nog een paar dagen kunnen inlassen als er veel interessants te zien/doen is.

Op het moment ziet het schema er zo uit voor dit stukje:

30 juni - Arriveer in Mesa Verde NP (Morefield Campground)
4 juli - Mesa Verde NP naar Arches NP (Devil's Garden Campground)
7 juli - naar Capital Reef NP (Fruita Campground)

Onze vuistregel is om nergens minder dan drie nachten te kamperen zodat we minstens twee volle dagen hebben, maar het lijkt er niet op dat er daarvoor tussen Mesa Verde en Arches genoeg te doen is. Daar komt nog bij dat dit een combinatie van "thuiswerken" en vakantie is en er is volgens mij vrijwel geen mobiel bereik in dat gebied. Ik zou derhalve extra vakantiedagen moeten opnemen voor dat stukje, terwijl er andere gebieden zijn waar ik die liever aan besteed - tenzij dit gebied veel te bieden heeft.

Overigens zitten we niet aan kampeerterreinen vast - we willen ook veel gaan "boondocken".

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou dan meerdere nachten op dezelfde plek willen staan? Lastig, wij hebben het stuk eens in een keer gereden, en dat was niet echt interessant. Maar we hadden ook geen tijd om iets te doen onderweg. Ken je de Indian Country Guide Map van de AAA? Daar staat veel in over dit deel dan het zuidwesten. Het is wel wat om, maar de route via Shiprock en Canyon de Chelly is natuurlijk een mogelijkheid.
En het staat me bij dat forumlid Trails enthousiast was over het Canyon of the Ancients NM. Wij vonden de route van Canyon de Chelly naar Durango wel apart, zie hier.

Ik zou zelf denk ik de San Juan Skyway via Telluride mooi vinden om te doen. Wij reden dat stuk in 2019 (zie hier). Ik denk dat je je daar wel wat langer kunt vermaken, toen wij er waren was het net erg druk in Telluride dus we zijn er niet gebleven.
Maar waarschijnlijk ken je dit allemaal al. :wink:

Marianne
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

We hebben eigenlijk nog niet zo heel veel van Colorado gezien, al hebben we er meer dan tien jaar gewoond. Zo gaat dat nu eenmaal...

Dat willen we dit jaar enigszins goedmaken. Ik ga zeker nog even naar je suggestie voor Telluride kijken. Ik ben daar nog maar een paar keer geweest en de rest van het gezin heeft het nog nooit gezien.

We veranderen overigens onze aanpak enigszins. De eerste plannen gingen teveel van het idee van vakantie uit, terwijl het voor mij toch voornamelijk telewerken wordt met af en toe een paar dagen (of een weekje) vakantie. De rest van het gezin gaat dan tijdens mijn werkweken dagtochten maken. Gelukkig zal ik wel elke dag om 15u klaar zijn met werken, omdat dat 17u is voor de rest van mijn team.

Helaas zullen we derhalve voor een groot deel gebonden zijn aan gebieden waar ik een goede mobiele verbinding kan krijgen. Ik heb wel een versterker voor het mobiele netwerk, maar als er geen signaal is valt er niets te versterken. We zitten met smart op Starlink te wachten...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Om nog even op de Oregon Trail terug te komen, je komt er nu misschien niet in de buurt, maar mijn kinderen vonden Scottsbluff daarom erg leuk. Iets ten oosten daarvan ligt Chimney Rock, wat geloof ik ook in het Oregon Trail computerspelletje voorkomt, en je kunt daar ergens in een weiland nog de sporen zien.
Terug in Texas!
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Bedoel je Scottsbluff, NE? Dat ligt inderdaad net iets uit de route. We zullen op de terugweg (van Yellowstone naar Virginia) denk ik niet zuidelijker komen dan Mount Rushmore. Ik ga er ook een beetje van uit dat we het tegen die tijd wel een beetje gezien zullen hebben - we komen pas ongeveer drie maanden na het begin van onze tocht in Yellowstone.

Maar ik houdt het wel in gedachten voor de volgende keer!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, NE, een aanrader als je toch nog eens in de buurt komt.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer