Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door paul-s83 »

Beste forumleden,

Voor komend jaar heb ik een 38-daagse rondreis door West-Amerika met een C26-28 RV van Roadbear RV (na 21 dagen Florida) op de planning staan.

Gezelschap:
- 2 volwassenen
- 2 kinderen van bijna 2 en bijna 4 ten tijde van de reis.

Periode
eind april & mei 2022

Schema
Omdat wij reizen met 2 kleine kids vinden wij het belangrijk om alles rustig aan te doen (het is immers ook vakantie). Vandaar dat we op sommige plekken langer verblijven dan de meesten zouden doen.

De campings in groen zijn al gereserveerd. Ik merk dat populaire Campgrounds in bijv. Zion en Page gewoon al vol geboekt zijn in onze periode, gelukkig net op tijd nog kunnen reserveren.

Twijfel nog wel over de route van LV naar Sequioa/Kings National park. Deze verloopt nu via Death Valley. Maar vraag mij af of dat überhaupt verstandig is met 2 kids. Daarnaast is het een pittige afstand om af te leggen.
Is het niet beter om Death Valley helemaal te skippen, en vanuit LV met een tussenstop in Barstow/Bakersfield e.g. naar Sequoia te rijden?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Paul: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een heerlijk lange reis! En heel verstandig om het rustig aan te doen. Eigenlijk zou het wat mij betreft nog wel iets rustiger hebben gemogen. Niet alleen vanwege de kinderen maar ook omdat je heel veel doet. Dan zijn wat rustmomenten heel welkom.
Jammer dat je nu pas om advies vraagt. Er zal nu niets meer aan te passen zijn omdat zoals je al hebt gemerkt veel campings al vol zijn. In Zion zou je nog wel naar South kunnen kijken of naar de camping in Springdale. Een extra dag Zion zou ik wel mooi vinden.
Op weg van Moab naar Capitol Reef is het leuk om een bezoek te brengen aan Goblin Valley.
Wat betreft Death Valley: ik zou zeker die route nemen, dat is de mooiste route naar het westen. Waarom zou dat met kleine kinderen niet kunnen?
Ik zou wel de stop in Furnace Creek vervangen door een stop in het westen van het park of nog verder richting Sequoia. Van Furnace Creek is het veel te ver rijden naar Sequoia. Hou er rekening mee dat de CA198 door Sequoia afgeraden wordt voor campers langer dan 22 ft, je reistijd zal - zonder stops - sowieso ruim 7 uur zijn. De tijd voor Sequoia is wel minimaal vind ik. Zeker als de Kings Canyon scenic byway open is is wat meer tijd daar wel mooi. Wanneer ben je er precies? Valt het Memorial Day weekend ook nog in jullie reis? Is de route via de Tioga Pass wellicht nog een optie? Vroeg in mei kunnen in Sequoia nog wegen afgesloten zijn door sneeuw. In dat geval zou het niet gek zijn om al eerder naar Yosemite te gaan. Je kunt dan sequoia's zien in de Mariposa Grove.
Voor Yosemite is reserveren heel lastig. Beperk je niet tot alleen de Upper Pines. Lees je goed in, kijk goed welke plaatsen geschikt zijn en oefen op 15 december alvast (als je na 14 mei aankomt).

Als je op het laatst nog wat tijd aan de kust wilt doorbrengen is het misschien niet gek om wat zuidelijker te gaan zitten dan Pismo Beach.

Marianne
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door paul-s83 »

Martin & Marianne schreef:
23 nov 2021, 08:07
In Zion zou je nog wel naar South kunnen kijken of naar de camping in Springdale. Een extra dag Zion zou ik wel mooi vinden.
Zion heb ik de camping al gereserveerd, dus dat is geregeld gelukkig. Een dag extra hoeft denk ik niet.

Op weg van Moab naar Capitol Reef is het leuk om een bezoek te brengen aan Goblin Valley.
Thanks, voeg ik toe aan de must see's

Wat betreft Death Valley: ik zou zeker die route nemen, dat is de mooiste route naar het westen. Waarom zou dat met kleine kinderen niet kunnen?
Combinatie van hitte, en via Death Valley is toch net een klein beetje omrijden als je vanuit Las Vegas via de zuidkant om het Sequoia national park heen moet.

Ik zou wel de stop in Furnace Creek vervangen door een stop in het westen van het park of nog verder richting Sequoia. Van Furnace Creek is het veel te ver rijden naar Sequoia. Hou er rekening mee dat de CA198 door Sequoia afgeraden wordt voor campers langer dan 22 ft, je reistijd zal - zonder stops - sowieso ruim 7 uur zijn.
Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Wellicht is een stop ergens in de buurt van Bakersfield een betere optie. Dat moet wel goed te bereiden zijn vanuit LV. Zeker omdat ik ook via de noordkant het park in moet met mijn RV van 27ft.

De tijd voor Sequoia is wel minimaal vind ik. Zeker als de Kings Canyon scenic byway open is is wat meer tijd daar wel mooi. Wanneer ben je er precies?
Volgens de huidige planning zijn wij daar 13 en 14 mei. Een dag extra lijkt mij een goed idee, dan hebben wij 1 volle dag per park. Dan pak ik aan het einde wel 2 dagen LA ipv 3 dagen,

Valt het Memorial Day weekend ook nog in jullie reis? Is de route via de Tioga Pass wellicht nog een optie? Vroeg in mei kunnen in Sequoia nog wegen afgesloten zijn door sneeuw. In dat geval zou het niet gek zijn om al eerder naar Yosemite te gaan. Je kunt dan sequoia's zien in de Mariposa Grove.
Wij vliegen 28 mei terug, dus net voor de drukte van het Memorial day weekend plaatsvind.Maar als er in Sequoia sneeuw ligt, dan ga ik er vanuit dat de Tioga pass ook nog afgesloten is. Wat is dan het voordeel van eerder naar Yosemite gaan?

Voor Yosemite is reserveren heel lastig. Beperk je niet tot alleen de Upper Pines. Lees je goed in, kijk goed welke plaatsen geschikt zijn en oefen op 15 december alvast (als je na 14 mei aankomt).
In het huidige schema komen wij 15 mei aan in Yosemite. Dat betekent dat ik dan kan proberen te boeken van 15 januari. Ik zal zeker op 15 december klaarzitten om een "proefboeking te maken". Paar weken geleden dit proces meegemaakt voor een plekje op Watchman Campground in Zion. Paar browsers open gezet voor diverse plekken, en dan direct op reserve drukken om 16.00 CET. Ook direct uitverkocht maar gelukkig wel een plekje kunnen bemachtigen :D

Als je op het laatst nog wat tijd aan de kust wilt doorbrengen is het misschien niet gek om wat zuidelijker te gaan zitten dan Pismo Beach.
Zal ook eens kijken wat een alternatief is hiervoor.
Bedankt voor je reactie Marianne, had hem helaas niet eerder opgemerkt (notificatie gemist). Zie boven mijn antwoorden op jouw vragen en ideeën.

Onze camper haal ik 22 april op, en lever ik 28 mei weer in.
Sowieso moet ik alle campings na Las Vegas nog vastleggen. Dus jouw tips neem ik zeker mee in de planning.

Mochten er nog forumleden zijn die tips hebben waar te overnachten met een RV in/rondom de volgende plaatsen dan hoor ik het graag. Diegene die ik heb gewonden zijn redelijk aan de prijs voor wat je krijgt. Zeker in San Fransico wil ik zo min mogelijk met de camper zelf rondrijden.

- San Francisco
- Carmel en Monterey
- Los Angeles.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door Martin & Marianne »

De route door DV is wel iets langer, maar ook een stuk mooier dan de route onderlangs. En in de camper is de temperatuur natuurlijk goed te doen.
Als je onderlangs zou gaan kun je ook Lake Isabella overwegen als tussenstop.
Wat betreft de Tioga Pass en Sequoia; dat waren losse opmerkingen. Als je niet door Sequoia kunt rijden is de kans dat de Tioga Pass niet open is, inderdaad groot. Maar het kan goed zijn dat in Yosemite de rest wel allemaal open is terwijl in Sequoia nog sneeuwkettingen verplicht zijn; Sequoia ligt hoger dan Yosemite. Dus mocht blijken dat Sequoia niet te doen is dan zou je eerder naar Yosemite kunnen, en daar naar de Mariposa Grove kunnen gaan voor de sequoia bomen. Je zou dan bij Wawona kunnen staan. Of buiten het park.
Mocht er weinig sneeuw vallen deze winter en de Tioga Pass vroeg open zijn, dan zou het toch wel heel mooi zijn als je die route kunt nemen. Maar dat betekent wel meerdere reserveringen want dan bezoek je eerst Yosemite en dan Sequoia.
Bij aankomst op 15 mei kun je ook overwegen om deze maand al te reserveren voor 14 mei en verder. Je zult namelijk op 15 januari zien dat al veel plekken op de 15e mei gereserveerd zijn: dat zijn dan de mensen die er vanaf de 14e of eerder al staan.

Ik had gezien dat je Zion al had gereserveerd, maar ik zou een extra nacht niet gek vinden. Het is een druk park, en een extra dag geeft je de gelegenheid om wat meer buiten de drukken uren om te plannen.

Voor campings aan de kust kun je naar de state parks kijken, die zijn een stuk goedkoper dan de commerciële campings. Zie daarvoor https://www.parks.ca.gov.

En wacht niet op notificaties: er wordt hier altijd snel gereageerd. Bovendien is het ook niet gek om eens in andere topics mee te lezen, daar kun je wellicht ook inspiratie uit halen.

Marianne
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door paul-s83 »

Bedankt wederom. Ik zal voor de dagen rondom Sequoia/Kings en Yosemite meerdere scenario's maken, en dus ook dubbele boekingen maken indien dat lukt om flexibel te zijn. Tegen die tijd zie ik dan wel op basis van het weer wat er haalbaar is qua sneeuwval. Wij zijn daar midden in mei, dus verwacht dat de wegen wel gewoon begaanbaar zijn en wij dus wel eerst Sequoia doen en daarna Yosemite.

De route onderlangs via Barstow over de I-15 is een saaie route wat ik her en der lees. Dit is naar mijn idee de meest logische route van Las Vegas naar Sequoia (overnachting in Lake Isabella) toch?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door markro op 07 dec 2021, 03:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door Martin & Marianne »

Normaal gesproken zullen de wegen in Sequoia/Kings Canyon (met uitzondering van de Kings Canyon Scenic Byway) inderdaad wel begaanbaar zijn, maar ik ken een forumlid dat in mei ongepland een nacht in het park moest blijven vanwege sneeuw.
Ik zou inderdaad de I15 proberen te vermijden, dat is geen aantrekkelijke route.
Ik zie de volgende routemogelijkheden:

1. Las Vegas - DV - Lee Vining - Yosemite Valley (via de Tioga Pass of Sonora Pass) - Sequoia - SF
2. Las Vegas - DV - Lake Isabella - Sequoia - Yosemite Valley - SF
3. Las Vegas - DV - Lake Isabella - Mariposa grove - Yosemite Valley - SF (als Sequoia niet toegankelijk is)

Als het kan zou ik voor route 1 gaan.

Marianne
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door paul-s83 »

Inmiddels weer een tijdje verder sinds mijn vorige post. De route staat nu voor 95% vast en de campgrounds zijn zo goed als geregeld. Tot nu toe alle campings die ik wilde boeken kunnen vastleggen gelukkig. Het gaat erg snel met de beschikbaarheid!

Aanpassingen t.o.v. de vorige planning:

1) Ik heb geluk gehad en 4 dagen Lower Pines i.p.v. de geplande 3 dagen in Yosemite kunnen boeken. Hierdoor wat meer flexibiliteit in de route van Las Vegas naar Yosemite. De Tioga pass zal zo goed als gesloten zijn en de Sonora Pass is even afwachten.

Voor nu is de route: LV --> Death Valley --> Lake Isabella (overnachting) --> Yosemite.

2) Sequioa / Kings staat nu met potlood in de planning. Tegen die tijd kijk ik wat de weerscondities zijn om te bepalen of het de moeite waard is. Zo niet dan wil ik een dagje Mariposa grove plannen om de Sequoia's te zien.

3) Oorspronkelijk had ik 3 overnachtingen in zowel San Fransico als LA. Dit heb ik teruggebracht tot 2. Dit geeft ons 2 dagen extra om aan de kust te besteden (Santa Barbara :wink: ).

Voor nu is dit het draaiboek:

Afbeelding
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door paul-s83 »

En omdat de planning niet 100% in beton gegoten staat heb ik toch besloten om maar 1 nacht in Santa Barbara door te brengen i.p.v. 2. Daardoor is er weer ruimte voor 3 overnachtingen in LA ipv 2.

Ik zou en moet natuurlijk wel een nachtje overnachten in het Malibu Beach RV park :D
En vanuit daar is Santa Monica makkelijk te bereiken met de bus.
https://www.maliburv.com/.

De andere 2 nachten wil ik doorbrengen op het Hollywood RV park Deze is gunstiger gelegen indien je een bezoek wilt brengen aan Hollywood, Universal studios e.g.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door paul-s83 »

Wederom is er een kleine wijziging in de planning gekomen wegens veranderde vliegtijden. Wij kunnen de RV een dan eerder ophalen dan gepland.

Ik ben dus op zoek naar een extra overnachting tussen Los Angeles en Joshua National Park.
ikzelf dacht aan Palm Springs. Ze hebben daar o.a. een leuke dierentuin, wat wel leuk is voor onze kids.

Of heeft een ander forumlid wellicht nog een leuk idee?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat Palm Springs niet gek is. Met iets meer tijd zou San Diego wel mooi zijn, maar dat wordt net te krap denk ik.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door IngridZw »

San Diego kan wel als je minder tijd besteed aan de kust ten noorden van LA. De kust tussen LA en SD is ook mooi, het is er een stukje warmer en je hebt minder kans op mist. Je hebt er ook leuke dingen voor kinderen zoals Legoland, Seaworld en de Zoo bij Balboa Park.

Een andere optie is om na Havasu lake te overnachten in Williams een route 66 stadje. Vlakbij Williams heb je Bearizona Wildlife Park. Schijnt ook erg leuk te zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door paul-s83 »

@IngridZw Bedankt voor de suggestie voor San Diego. Ik ben vergeten te vermelden dat wij de RV zelf ook 2 dagen eerder inleveren dan gepland, en daarna direct een huurauto op te pikken. In LA is het nou eenmaal wat makkelijker verplaatsen met een auto dan in een RV.

En in de laatste paar dagen wil ik het ook echt rustig aan doen voor de kids. Na al dat National Park geweld hebben ze wel wat extra tijd op het strand verdiend aan de Highway 1. Mede daardoor wil ik de afstanden ook beperken.

@Martin & Marianne Ik ga op zoek naar een leuke camping in Palm Springs :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door Martin & Marianne »

Bedenk wel dat het ten noorden van LA aan de kust nog koud zal zijn. Zeker het zeewater zal koud zijn.

Marianne
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door paul-s83 »

De laatste 2 dagen van onze rondreis in het Westen zullen wij besteden in LA. In het oorspronkelijke plan zouden wij de camper op de dag van vertrek inleveren maar wegens een vluchtwijziging is dat gezien de tijd niet meer haalbaar.

Dus ik lever de camper nu 2 dagen eerder in dan gepland, zodat wij dan LA kunnen verkennen met een auto ipv een lompe RV. Hiervoor ben ik nu op zoek naar een geschikt hotel als uitvalsbasis.
Wij zullen geen pretparken of andere zaken waar je je een hele dag kan vermaken bezoeken. We willen vooral de bekende highlights zien, zoals:

- Santa Monica Pier
- Walk of Fame
- Beverly Hills/Pasadena/rodeo drive
- Griffith Observatory/Mulholland Drive

De voorkeur gaat uit naar een hotel dicht in de buurt van LAX, zodat wij op dag van vertrek niet ver meer hoeven te reizen. Zoals je kan zien is dit het Memorial day weekend, dus ik verwacht bovengemiddelde drukte op LAX. En reizende met 2 kleine kids kost gewoon extra tijd.

Is een hotel in de buurt van Manhattan Beach geschikt? Nogmaals, dichtbij de luchthaven is haast een must gezien de vlucht in de ochtend. En daarnaast wil ik liever ook niet 2 verschillende hotels aan doen, omdat je dan wederom met spullen aan het slepen bent.

Andere ideeën zijn uiteraard welkom.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben een paar keer in Marina del Rey overnacht, dat is goed bevallen. Je zit vlakbij het vliegveld, en je kunt op de fiets naar Santa Monica.
De laatste keer in LA (in 2017) hebben we in Santa Monica overnacht. Dat is ook prima voor LAX.

Marianne
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door paul-s83 »

Eerder deze week even de prijzen van Marina del Rey bekeken, maar via een boeking.com e.g. vind ik niks onder de 250 euro per nacht (26-28 mei).
Dat is mij een beetje te gek eerlijk gezegd. Dus ik heb voor nu een ander plan voor de laatste 2 dagen van de rondreis.

Dag 1: Inleveren RV in Thousand Oaks+ophalen huurauto. Voor de eerste dag in LA heb ik een hotel (Dunes Inn Sunset) geboekt aan de Sunset boulevard nabij Hollywood. Deze dag zullen we dan gebruiken om Hollywood,Walk of fame, Griffith Observatory e.g. te bezoeken.

Dag 2: Op deze dag wil ik en bezoekje brengen aan Rodeo Drive, Santa Monica Pier, Venice Beach. Ik heb voor de laatste nacht een hotel op 3 km afstand van LAX geboekt. Wij vliegen in de ochtend al terug, dus zullen al vroeg richting LAX vertrekken om eerst de huurauto in te leveren. Het is dan ook het Memorial day weekend, dus ik verwacht grotere drukte dan normaal overal. Dan wil je niet vast komen te staan in de file onderweg naar de luchthaven :)
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door paul-s83 »

Inmiddels zijn wij (helaas) alweer een paar maanden terug van onze reis. En ik bedacht mij dat ik nog helemaal geen feedback had gegeven in mijn eigen topic, dus bij deze.

Allereerst iedereen bedankt voor jullie bijdrage voor diverse tips en suggesties om het meeste uit de route te halen. Voor ons zijn dit de belangrijkste take away's:

- Het reizen met jonge kinderen is in een RV vele male relaxter dan in een auto+hotels. En zou ik ook iedereen aanraden!

- Amerikanen zijn uitermate vriendelijk tegen kinderen, zekere in restaurants zien ze hen liever komen dan gaan (iets wat in Nederland wel anders is).

- Elk National park heeft zijn eigen charmes, en ik kan dus niet echt een favoriet uitkiezen. Maar Bryce is wel het park dat ons het meest heeft verrast.

- Ondanks dat we 5 weken de tijd hebben genomen voor het standaars rondje had dit net zo goed 10 weken mogen zijn. Er zijn zoveel mooie parken waar je langer zou willen verblijven, of die je simpelweg over moet slaan op de route.

- Het rijden in een 28ft RV voelt na 2 dagen als de gewoonste zaak van de wereld.

- Wij zijn heel blij dat wij Los Angeles als laatste stop hadden opgenomen. De stad hebben wij per huurauto verkent, maar dit had ons echt gestolen kunnen worden. LA is echt een vervallen stad waar ik mij vanaf de 1e minuut heel ongemakkelijk voelde. Als dit de eerste stop was geweest dan had onze trip met een heel ander gevoel van start gegaan.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door paulr »

Wat leuk, deze reactie.
En nog leuker: werkelijk alle punten die je noemt zijn zoooo herkenbaar !
Afwisselend, altijd tijd tekort, LA vermijden, het rijgemak met een grote RV….
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis paul-s83: West-Amerika 38 dagen - april/mei 2022 - 2 kleine kids.

Bericht door jojostravelusa »

Grappig. Wij zijn in 2018 aan het eind van onze reis nog een dag in LA geweest. We vlogen 's avonds pas en hebben de hop on hop off bus gepakt en LA heeft ons toen juist aangenaam verrast. We hadden er ook weinig verwachtingen van, maar er waren toch een hoop dingen waarvan we zeiden dat we dat best wat beter hadden willen bekijken. En wij zijn zeer zeker geen stadsmensen.
Het ongemakkelijke gevoel kennen we echter wel. Op onze allereerste reis in 1995 begonnen we in Oakland en toen hadden we echt het gevoel: als dit Amerika is, dan weten we het nog niet zo zeer :o . Maar het is allemaal goed gekomen. Meer dan zelfs :wink: Of teveel, kun je ook zeggen :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer