Reis joelvanemst: rondreis camper 4 personen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
joelvanemst
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis joelvanemst: rondreis camper 4 personen.

Bericht door joelvanemst »

Hallo allemaal,

Ik wil met totaal 4 personen een rondreis maken langs de volgende route. De reis willen we ongeveer +/- 3 weken laten duren. Het vertrek zal zijn in begin juni 2022.

We hebben de volgende route bedacht, maar hebben geen idee of het een goede route is qua afstanden en of alles nou wel zo interessant is als we denken. We willen de reis gaan doen met een camper waar we alle 4 mee kunnen rijden.

Las Vegas - Enkele dagen auto huren IPV camper
Zion National Park
Bryce Canyon National park
Arches Scenic
Lake Powell
Horseshoe Bend
Lower Antelope Canyon
Grand Canyon
Hackberry
Boulder City
Hoover Damm
Furnace Creek
Death Valley
Wawona
San Francisco - Enkele dagen auto huren IPV camper
Las Vegas - Binnenlandse vlucht

De vlucht willen we vanaf Brussel doen via Amsterdam om geld te besparen. Verder was het plan om vanuit San Francisco een binnenlandse vlucht te pakken om een retour van en naar Las Vegas te kunnen boeken in plaats van 2 enkele vluchten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis Camper 4 personen

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Wanneer willen jullie gaan, is het voor 2022? En in welke tijd van het jaar? En waar houden jullie van?
Ik ben wel benieuwd op basis waarvan je de route hebt bedacht; er staan wat plaatsen op die je niet veel tegenkomt (zoals Hackberry en Boulder City), terwijl ik bijvoorbeeld Monument Valley mis. En waarom Wawona? Niet de rest van Yosemite?
Heb je de route als eens op GoogleMaps uitgezet? Dan zie je dat Arches (ik neem aan dat je met Arches Scenic Arches NP bedoelt) aardig uit de richting ligt. En weet je dat vlak bij Arches nog een prachtig Nationaal Park ligt, namelijk Canyonlands?
Ik kan je aanraden om eens naar de voorbeeldroute te kijken. Die kun je hier vinden.

Terugvliegen naar Las Vegas lijkt me vrij zinloos. Dat kost ook geld, en een multicity (nooit twee enkeltjes nemen!) hoeft helemaal niet duurder te zijn dan een retourvlucht.
Kijk eens naar de voorbeeldroute en probeer dan eens een route per dag uit te schrijven.

Marianne
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Welkom op dit forum. Mooie plannen! De route die jullie voor ogen is goed te doen als je ongeveer drie weken tijd hebt. Onze eerste reis naar de VS in 2016 volgde bijna dezelfde route. Zie https://www.galapogos.nl/2016-zuidwesten/ voor onze route en reisverslag.

Je zou in (ruim) drie weken bijvoorbeeld kunnen denken aan de volgende route, waarbij ik tussen haakjes wat uitleg geef over wat er op bepaalde plekken te beleven is, zodat je de bezienswaardigheden die je zelf al noemde een plekje kunt geven.

01 Amsterdam - Las Vegas
02 Las Vegas - Grand Canyon (via Lake Mead, Hoover Dam en stukje Route 66 / Hackberry)
03 Grand Canyon
04 Grand Canyon - Page (Horseshoe Bend, Lake Powell, Antelope Canyon)
05 Page
06 Page - Monument Valley
07 Monument Valley - Moab (Arches, Canyonlands, Dead Horse Point)
08 Moab
09 Moab
10 Moab - Capitol Reef
11 Capitol Reef - Bryce Canyon (via Utah 12, mooie weg)
12 Bryce Canyon - Zion
13 Zion
14 Zion - Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas - Death Valley
17 Death Valley - Lee Vining (Bodie State Historic Park, Mono Lake)
18 Lee Vining - Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite - San Francisco
22 San Francisco
23 San Francisco
24 San Francisco - Amsterdam
25 Aankomst Amsterdam

De volle dagen Page en Grand Canyon zijn misschien niet nodig. Wij hebben dat toen wél gedaan, omdat we bij de Grand Canyon een flinke wandeling wilden maken en een helikoptervlucht wilden doen, en omdat we bij Page een ook veel plannen hadden (Lower Antelope Canyon, Upper Antelope Canyon, Horseshoe Bend, boottocht naar Rainbow Bridge). Als je minder uitgebreide plannen hebt dan kan één nacht Grand Canyon of één nacht Page ook wel. Ik zou denk ik wel op één van beide plekken twee nachten blijven, zodat je niet hoeft te haasten.

Je noemt verder nog Boulder City. Wat heb je daar over gelezen, wat zou je daar willen doen? Je komt hier min of meer langs als je van Las Vegas naar de Grand Canyon rijdt. Het ligt niet ver van de Hoover Dam. Maar het is mij niet bekend dat daar (los van Hoover Dam) bezienswaardigheden zijn.

Voor wat betreft Death Valley zou je even moeten uitzoeken of je daar met een camper mag rijden op de data dat jullie daar zouden zijn. Ik weet dat sommige camperverhuurders het verbieden om in de zomer in Death Valley te rijden, i.v.m. de hitte. Maar ik ken de details niet (wij reizen zelf met huurauto + tent).

Of je geld kunt besparen door te vliegen van Brussel naar Amsterdam en vanaf daar weer naar Amerika durf ik niet te zeggen. Ik zou dat bekijken zodra je tickets gaat zoeken/boeken. Ik heb in ieder geval nooit kunnen besparen door op die manier te vliegen. En ik zou het ook niet handig vinden om een extra (onnodige) overstap te maken.

Een losse binnenlandse vlucht van San Francisco naar Las Vegas boeken is niet nodig en ook niet verstandig. Je kunt veel beter een 'multi city ticket' boeken. Dat is vergelijkbaar met een retourticket, maar je kies dan voor de heenreis een andere luchthaven in Amerika dan voor de terugreis. Je koopt dan één ticket met bijvoorbeeld heen Amsterdam->Las Vegas en terug San Francisco->Amsterdam. Losse enkele reizen boeken is al helemaal niet verstandig want dat is onnodig duur, maar daar was je zelf al achter gekomen zo te lezen.

Persoonlijk zou ik in San Francisco geen auto huren. Je kunt jezelf in die stad prima verplaatsen met het OV, als je je hotel daar een beetje op uitzoekt. Ik zou dan de camper inleveren bij aankomst in San Francisco, en de laatste dagen zonder auto/camper doen. Voor Las Vegas kan een auto wel handig zijn, maar is het ook zeker geen must als je een hotel aan de strip hebt. Als Las Vegas helemaal aan het begin van de reis zit kun je overwegen de camper pas op te halen als je uit Las Vegas vertrekt. Maar als je zoals in bovenstaande voorbeeldreis Las Vegas halverwege hebt zitten, dan heb je de camper al en ga je die natuurlijk niet halverwege de reis weer inleveren.

Edit: Ik had al een donkerbruin vermoeden dat Marianne me voor zou zijn. :lol:
Laatst gewijzigd door Galapogos op 22 nov 2021, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Galapogos schreef:
22 nov 2021, 21:28
Edit: Ik had al een donkerbruin vermoeden dat Marianne me voor zou zijn.
Alleen maar omdat ik een wat kortere reactie had. :lol: :lol:

Mooie route zo!

Marianne
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik heb mijn post nog lichtelijk aangepast om aan te geven dat twee nachten Grand Canyon én twee nachten Page misschien niet voor iedereen nodig is. Als je daar een nachtje minder plant komt je al weer dichter in de buurt van 3 weken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Martin & Marianne schreef:
22 nov 2021, 21:24
Wanneer willen jullie gaan, is het voor 2022? En in welke tijd van het jaar?
Overheen gelezen. :wink:
Juni is een mooie periode. En de passen zullen dan allemaal open zijn. Of je door Death Valley mag rijden is afhankelijk van de camperverhuurder.

Marianne
joelvanemst
Amerika-newbie

Reis Las vegas - Los Angeles 4 personen

Na aanleiding van mijn vorige bericht ben ik om de tafel gaan zitten met zn alle en hebben we de route omgegooid. De reis start op 6 Juni 2022.

Omdat we iets meer rust willen hebben in de route is het de volgende route geworden.

Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Las vegas
Dag 3: Las vegas
Dag 4: Camper / Reisdag Zion 3 uur
Dag 5: Zion -> Observation trail (13km; 1 dag)/ West Rim Trail (21km; 2 dagen)
Dag 6: Zion -> Observation trail (13km; 1 dag)/ West Rim Trail (21km; 2 dagen)
Dag 7: Reisdag Bryce 2,5
Dag 8: Bryce / Capitol reef -> Peekaboo loop (8km) + Cedar Break National Monument
Dag 9: Reisdag 4 uur
Dag 10: Arches Auto of camper --> Onverharde safari route
Dag 11: Canyon lands ->wandeling island in the sky (1 dag)
Dag 12: Reisdag Monument valley -> Optioneel extra dag
Dag 13: Lake Powell / Antelope Canyon / Horseshoe bend --> Optioneel extra dag
Dag 14: Reisdag + halve dag Grand Canyon -> 32 km autoroute langs point imperial en cape Royal
Dag 15: Grand Canyon -> wandeling naar bright angel point (2 dagen)
Dag 16: Grand Canyon -> wandeling naar bright angel point (2 dagen)
Dag 17: Reisdag Seligman + Hackleberry naar Kingman (Route 66)

OPTIE 1:
Dag 18: Kingman --> Los Angeles
Dag 19: Los Angeles -> Auto huren
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles

OPTIE 2:
Dag 18: Kingman --> Joshua
Dag 19: Joshua --> Los angeles
Dag 20: Los angeles --> Auto huren
Dag 21: Los Angeles

Dag 22: Roadtrip Las vegas
Dag 22: Vliegen Las vegas
Terugvlucht: Ligt aan vertrek tijd

We zijn nog aan het twijfelen of het makkelijker gaat zijn om volledig een auto te huren. Dit zodat we overal de vrijheid hebben. Ook met auto tours in parken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Las vegas - Los Angeles 4 personen

Het is jammer dat je niet in je eerste bericht hebt gereageerd op de reacties en geen vragen hebt beantwoord. Waarom nu een nieuw topic aanmaken?

Een paar opmerkingen: wil je naar de Grand Canyon North Rim of South Rim? De bezienswaardigheden die je noemt liggen aan de North Rim, maar qua route lijk je uit te gaan van de South Rim. Ik denk dat he met Bright Angel Point iets anders bedoelt?
Cedar Breaks lijkt me op dag 8 nogal uit de route.
En waarom terug naar Las Vegas en niet eindigen in LA?
En verder: schrijf het uit in de van-naar vorm. Dus bij dag 9: Capitol Reef - Moab (als dat is wat je bedoelt).

Wat betreft auto of camper: hou er rekening mee dat je op tijd campings moet reserveren, dus wacht niet te lang met het maken van een keuze.
Wil je graag kamperen en toch met de auto rondreizen dan is kamperen met een tent wellicht ook een optie.

Marianne
joelvanemst
Amerika-newbie

Re: Reis joelvanemst: rondreis camper 4 personen.

Mijn excuses van het aanmaken van een nieuwe topic, dit was niet mijn helderste moment.

Aangezien de grote verandering zo snel op mijn eerste bericht volgde, had ik nog niet volledig alles bekeken en naast elkaar gezet wat nog van toepassing was.

De vlucht vanuit meerdere steden heb ik even bekeken. Ik wist niet dat zit ook opties waren. Dit geeft al weer mooi extra tijd die we kunnen besteden aan het uitzicht in Amerika.

De route heeft een iemand uit de groep opgezet door gebruik te maken van een boek over west kust van Amerika.

De Grand canyon vraag heb ik even in de groep gegooid en zal ik zo snel mogelijk een uitgebreid antwoord op geven. Zelf ben ik jaren geleden bij Grand Canyon geweest en had er toen na een paar uur genoeg gezien.

Er kwam ook nog 1 kleine vraag op tijdens het vastleggen van de nieuwe route. Dit rondom de reis met een auto. Van mijn ouders kreeg ik te horen dat het goed te doen is om in motels te verblijven en deze zou je vaak dagen van de voren goed kunnen boeken. Is dit iets wat vaker voorkomt of zouden jullie dit sterk afraden? Dit zou voor mij namelijk veel vrijheid geven om tijdens de reis aanpassingen te kunnen maken als iets toch niet zo leuk is als verwacht of juist een extra dag te plannen als we er meer van willen zien.

Groet,
Joël van Emst
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Juni is hoogseizoen, zeker rond alle toeristische bestemmingen die jullie aandoen zal al maanden voor vertrek veel volgeboekt zijn. Dan loop je dus het risico veel tijd kwijt te zijn met een slaapplaats zoeken, en dan zou je wel eens veel meer geld kwijt kunnen zijn en ver van de parken moeten overnachten. Ik zou z.s.m boeken zodat je op betere plekken kunt overnachten (minder onnodige reistijd) en voor minder geld.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

joelvanemst schreef:
27 nov 2021, 14:17
De vlucht vanuit meerdere steden heb ik even bekeken. Ik wist niet dat zit ook opties waren.
Lees de eerste reacties nog eens goed door! Daarin was ook al aangegeven dat je niet op dezelfde luchthaven hoeft te vliegen.
Het is wel verstandig om te kijken of je de camper ergens anders af kunt leveren dan waar je hem hebt opgehaald. Bedenk ook goed wat je nu wilt, auto of camper. En is een tent een optie?
Misschien is het goed dat je eerst even wat meer vertelt over jullie gezelschap; waar liggen jullie interesses, welke activiteiten willen jullie ondernemen, hebben jullie allemaal al eerder het zuidwesten bezocht, is - in het geval je een motel/hotel neemt - 1 kamer toereikend (met twee tweepersoonsbedden) of willen jullie dan twee kamers? Financieel maakt dat nogal wat uit, je betaalt per kamer.
Bedenk ook dat camperhuur niet goedkoop is, is dat de huurprijzen alleen maar stijgen, hoe later je boekt. Misschien is het niet gek om eens wat offertes aan te vragen voor de camperhuur, zeker als er grenzen aan jullie budget zitten.
Zoals Hemmie ook al aangeeft is het niet verstandig om ter plekke te boeken; en het is ook niet nodig als je je reis goed voorbereidt. Er zal niet snel iets tegenvallen, meestal heb je te weinig tijd.
In de route die je nu hebt zit voldoende ruimte, maar misschien is het zo hier en daar te veel. Bekijk die route nog eens goed. Misschien is het ook niet gek om een kaart te kopen (een Hallwag nr 6 bijvoorbeeld) om te zien welke wegen er lopen, welke geschikt zijn voor een camper etc. Met Googlemaps is dat niet altijd duidelijk.
Lees je goed in (boeken. reisverslagen), en bekijk dan ook alles op de kaart en zet de route uit in Googlemaps. Dat idee van Cedar Breaks bijvoorbeeld zou toch meteen duidelijk zijn dat dat niet logisch is? En waarom twee volle dagen GC als je het zelf in een paar uur gezien hebt? Of willen jullie helemaal naar beneden lopen?
Even ingaand op de GC: veel mensen hebben het snel gezien, de uitzichten zijn overal vergelijkbaar. Maar mijn ervaring is dat je ook prima meerdere dagen daar kunt doorbrengen, zeker als je een stuk in de Canyon gaat afdalen, en als je je verdiept in de geschiedenis. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2013-verslag voor een van onze bezoeken.

Ik heb jullie route iets aangepast en iets anders genoteerd.
dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas
dag 4 Las Vegas - Zion
dag 5 Zion
dag 6 Zion
dag 7 Zion - Bryce
dag 8 Bryce - Capitol Reef
dag 9 Capitol Reef
dag 10 Capitol Reef - Moab
dag 11 Moab
dag 12 Moab
dag 13 Moab - Monument Valley
dag 14 Monument Valley - Page
dag 15 Page
dag 16 Page - Grand Canyon
dag 17 Grand Canyon
dag 18 Grand Canyon - Tussenstop
dag 19 Tussenstop - Los Angeles
dag 20 Los Angeles
dag 21 Los Angeles
dag 22 Los Angeles - vlucht

Voor Capitol Reef heb ik een extra dag genomen omdat je daar mooi kunt wandelen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Sulphur Creek wandeling. Of kijk eens naar de Cathedral Valley loop als je een geschikte auto hebt.
Voor de GC kan ook een nacht volstaan, zeker als je de volgende stop in Kingman doet. De extra dag zou je voor Moab kunnen gebruiken, dan heb je tijd voor wat extra activiteiten. Op weg van Capitol Reef naar Moab kun je naar Goblin Valley en naar Little Wild Horse Canyon (zie ons 2019-verslag voor dat laatste en voor Capitol Reef en de omgeving van Moab).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer