Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Galapogos: Phoenix naar LA via Big Bend
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Reis Galapogos: Phoenix naar LA via Big Bend
In september 2020 en september 2021 kon onze geplande reis naar Washington/Oregon/California niet doorgaan. In 2022 komt het ons beter uit om vroeg in het jaar (maart/april) op reis te gaan. Daar hoort dan natuurlijk wel een andere reisroute bij, in het zuidwesten. De oorspronkelijke route uit 2020/2021 bewaren we dan voor een andere keer.
De route zoals we die nu bedacht hebben:
17-03: Amsterdam - Phoenix Huurauto ophalen - Hotel n.t.b.
18-03: Phoenix - Tonto NM Inkopen doen, Tonto Natural Bridge SP, Tonto NM - Camping n.t.b.
19-03: Tonto NM - Organ Pipe Cactus NM Boyce Thompson Arboretum, Casa Grande Ruins NM, Organ Pipe Cactus NM - Twin Peaks Campground
20-03: Organ Pipe Cactus NM - Tucson Organ Pipe Cactus NM, Kitt Peak - Gilbert Ray Campground
21-03: Tucson Arizona-Sonora Desert Museum, Saguaro NP West - Gilbert Ray Campground
22-03: Tucson Titan Missile Museum, Mission San Xavier del Bac, Madera Canyon, Tumacácori NHP - Catalina State Park
23-03: Tucson Catalina SP, Biosphere 2 - Catalina State Park
24-03: Tucson - Chiricahua NM Pima Air & Space Museum, Saguaro NP East, Kartchner Caverns SP, Coronado NM, Bisbee, Tombstone - Bonita Canyon Campground
25-03: Chiricahua NM - Chiricahua NM Chiricahua NM - Bonita Canyon Campground
26-03: Chiricahua NM - Silver City Gila Cliff Dwellings NM, City of Rocks SP - Hotel n.t.b.
27-03: Silver City - Alamogordo Emory Pass, White Sands Missile Range Museum, White Sands NP - Hotel n.t.b.
28-03: Alamogordo - Fort Davis New Mexico Museum of Space History, Davis Mountains SP, Fort Davis NHS - Indian Lodge
29-03: Fort Davis - Big Bend Big Bend NP - Camping n.t.b.
30-03: Big Bend Big Bend NP - Camping n.t.b.
31-03: Big Bend Big Bend NP - Camping n.t.b.
01-04: Big Bend Big Bend NP - Camping n.t.b.
02-04: Big Bend - Guadalupe Mountains Big Bend NP, Guadalupe Mountains NP - Pine Springs Campground
03-04: Guadalupe Mountains - Guadalupe Mountains NP - Pine Springs Campground
04-04: Guadalupe Mountains - Carlsbad Carlsbad Caverns NP - Hotel n.t.b.
05-04: Carlsbad - Grants El Malpais NM - Camping n.t.b.
06-04: Grants El Morro NM, Bisti Badlands - Camping n.t.b.
07-04: Grants - Grand Canyon Petrified Forest NP, Meteor Crater, Walnut Canyon NM - Hotel n.t.b.
08-04: Grand Canyon Hike rim-river-rim - Bright Angel Campground
09-04: Grand Canyon Hike rim-river-rim - Indian Garden Campground
10-04: Grand Canyon - Kingman Hike rim-river-rim - Hotel n.t.b.
11-04: Kingman - San Diego Anza-Borrego SP - Hotel n.t.b.
12-04: San Diego San Diego Zoo - Hotel n.t.b.
13-04: San Diego - Anaheim USS Midway Museum - Best Western Pavillions
14-04: Anaheim Disney California Adventure - Best Western Pavillions
15-04: Anaheim Disneyland Park - Best Western Pavillions
16-04: Anaheim - Los Angeles - Amsterdam -
We waren al drie keer eerder in het zuidwesten, maar desalniettemin zijn de meeste plekken nieuw voor ons. Alleen in de Grand Canyon en in Disneyland waren we eerder ook al eens. Bij de Grand Canyon hopen we deze keer een rim-river-rim hike te kunnen doen met overnachtingen in de canyon. De permits hiervoor kunnen binnenkort worden aangevraagd.
Zoals altijd gaan we tentkamperen, en wisselen we dat af met een hotelletje als dat eens beter uitkomt.
Ik besef dat we redelijk laat zijn met plannen. Daardoor zullen we in Big Bend NP waarschijnlijk niet in het park zelf kunnen kamperen. Dat is al helemaal volgeboekt. Verder hebben we de Grand Canyon zó gepland dat het in april valt, omdat de permits met een vertrekdatum in maart al zijn vergeven.
Er ligt nog helemaal niets vast, en zo nu en dan speel ik nog een beetje met de indeling. In sommige parken moet ik me nog wat beter verdiepen om beter in te kunnen schatten hoeveel tijd er nodig is. Ook de periode ligt niet strak vast. De reis moet ergens in de periode maart/april vallen (tussen de schoolvakanties in), maar wanneer in die periode is flexibel.
Tips zijn welkom!
De route zoals we die nu bedacht hebben:
17-03: Amsterdam - Phoenix Huurauto ophalen - Hotel n.t.b.
18-03: Phoenix - Tonto NM Inkopen doen, Tonto Natural Bridge SP, Tonto NM - Camping n.t.b.
19-03: Tonto NM - Organ Pipe Cactus NM Boyce Thompson Arboretum, Casa Grande Ruins NM, Organ Pipe Cactus NM - Twin Peaks Campground
20-03: Organ Pipe Cactus NM - Tucson Organ Pipe Cactus NM, Kitt Peak - Gilbert Ray Campground
21-03: Tucson Arizona-Sonora Desert Museum, Saguaro NP West - Gilbert Ray Campground
22-03: Tucson Titan Missile Museum, Mission San Xavier del Bac, Madera Canyon, Tumacácori NHP - Catalina State Park
23-03: Tucson Catalina SP, Biosphere 2 - Catalina State Park
24-03: Tucson - Chiricahua NM Pima Air & Space Museum, Saguaro NP East, Kartchner Caverns SP, Coronado NM, Bisbee, Tombstone - Bonita Canyon Campground
25-03: Chiricahua NM - Chiricahua NM Chiricahua NM - Bonita Canyon Campground
26-03: Chiricahua NM - Silver City Gila Cliff Dwellings NM, City of Rocks SP - Hotel n.t.b.
27-03: Silver City - Alamogordo Emory Pass, White Sands Missile Range Museum, White Sands NP - Hotel n.t.b.
28-03: Alamogordo - Fort Davis New Mexico Museum of Space History, Davis Mountains SP, Fort Davis NHS - Indian Lodge
29-03: Fort Davis - Big Bend Big Bend NP - Camping n.t.b.
30-03: Big Bend Big Bend NP - Camping n.t.b.
31-03: Big Bend Big Bend NP - Camping n.t.b.
01-04: Big Bend Big Bend NP - Camping n.t.b.
02-04: Big Bend - Guadalupe Mountains Big Bend NP, Guadalupe Mountains NP - Pine Springs Campground
03-04: Guadalupe Mountains - Guadalupe Mountains NP - Pine Springs Campground
04-04: Guadalupe Mountains - Carlsbad Carlsbad Caverns NP - Hotel n.t.b.
05-04: Carlsbad - Grants El Malpais NM - Camping n.t.b.
06-04: Grants El Morro NM, Bisti Badlands - Camping n.t.b.
07-04: Grants - Grand Canyon Petrified Forest NP, Meteor Crater, Walnut Canyon NM - Hotel n.t.b.
08-04: Grand Canyon Hike rim-river-rim - Bright Angel Campground
09-04: Grand Canyon Hike rim-river-rim - Indian Garden Campground
10-04: Grand Canyon - Kingman Hike rim-river-rim - Hotel n.t.b.
11-04: Kingman - San Diego Anza-Borrego SP - Hotel n.t.b.
12-04: San Diego San Diego Zoo - Hotel n.t.b.
13-04: San Diego - Anaheim USS Midway Museum - Best Western Pavillions
14-04: Anaheim Disney California Adventure - Best Western Pavillions
15-04: Anaheim Disneyland Park - Best Western Pavillions
16-04: Anaheim - Los Angeles - Amsterdam -
We waren al drie keer eerder in het zuidwesten, maar desalniettemin zijn de meeste plekken nieuw voor ons. Alleen in de Grand Canyon en in Disneyland waren we eerder ook al eens. Bij de Grand Canyon hopen we deze keer een rim-river-rim hike te kunnen doen met overnachtingen in de canyon. De permits hiervoor kunnen binnenkort worden aangevraagd.
Zoals altijd gaan we tentkamperen, en wisselen we dat af met een hotelletje als dat eens beter uitkomt.
Ik besef dat we redelijk laat zijn met plannen. Daardoor zullen we in Big Bend NP waarschijnlijk niet in het park zelf kunnen kamperen. Dat is al helemaal volgeboekt. Verder hebben we de Grand Canyon zó gepland dat het in april valt, omdat de permits met een vertrekdatum in maart al zijn vergeven.
Er ligt nog helemaal niets vast, en zo nu en dan speel ik nog een beetje met de indeling. In sommige parken moet ik me nog wat beter verdiepen om beter in te kunnen schatten hoeveel tijd er nodig is. Ook de periode ligt niet strak vast. De reis moet ergens in de periode maart/april vallen (tussen de schoolvakanties in), maar wanneer in die periode is flexibel.
Tips zijn welkom!
Re: Reis Galapogos: Phoenix naar LA via Big Bend
Mij valt vooral op dat je tijd rond Alamogordo en Davis Mountains erg kort lijkt i.c.m. alles wat je daar gepland hebt (en dan is er bij Davis Mountains ook nog een observatory dat de moeite waard is). Wij deden in White Sands een paar uurtjes eind van de dag (zonsondergang), en de dag erna nog een paar uurtjes met name om te sleeen, maar een langere wandeling lijkt me daar ook leuk (wij waren met iets te jonge kinderen). Museum of Space History hebben we ons met gemak een middag vermaakt. Fort Davis kost ook wel een paar uur, en het is ook fijn als je tijd hebt voor een wandeling in Davis Mountains.
Waar is er nog wel een kampeerplek vrij bij Big Bend? Alles is daar erg ver weg, en de afstanden binnen het park zijn vrij groot, dus dat is wel een groot nadeel. Wij kampeerden op Rio Grande Village, en zelfs dat is al ver van een groot deel van het park.
Waar is er nog wel een kampeerplek vrij bij Big Bend? Alles is daar erg ver weg, en de afstanden binnen het park zijn vrij groot, dus dat is wel een groot nadeel. Wij kampeerden op Rio Grande Village, en zelfs dat is al ver van een groot deel van het park.
Terug in Texas!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed dat je zegt dat Davis Mountains en Fort Davis wellicht meer tijd kost dan ik had voorzien. Ik zal me eens goed verdiepen in wat daar allemaal te doen/zien is. Misschien dat er dan nog een dagje extra bij moet in deze regio. We kunnen denk ik ook nog wel wat tijd spenderen bij Fort Davis op de dag dat we naar Big Bend rijden. In Big Bend zelf moet ik me ook nog goed verdiepen. We hebben daar nu 4 nachten staan omdat ik overal lees dat je die wel nodig hebt, maar we hebben deze dagen nog niet concreet ingevuld.
De drie campings in Big Bend NP zelf (Chisos Basin, Rio Grande en Cottonwood) hebben geen van drieën nog beschikbaarheid. In/rond Terlingua zijn een aantal commerciële opties. Daar zal sowieso wel iets te vinden zijn denk ik, als het geen camping is dan wel een cabin of een hotel. Eerste voorkeur gaat vooralsnog uit naar Rancho Topanga Campground, een kleine tent-only campground. Maar die hebben geen online beschikbaarheid, dus als ik de data zeker weet kan ik die eens bellen.
Update: ik zie nu pas dat een aanzienlijk deel van de plekken op de drie NPS-campings pas 14 dagen van tevoren gereserveerd kunnen worden. Daarnaast is een deel van Chisos Basin en Rio Grande überhaupt nog niet beschikbaar omdat er werkzaamheden zijn in maart/april, en men nu nog niet precies weet op welke dagen. Ik heb dus goede hoop dat het alsnog lukt om iets te reserveren in het park zelf. Al kan een backupreservering in Terlingua denk ik geen kwaad om achter de hand te hebben.
De drie campings in Big Bend NP zelf (Chisos Basin, Rio Grande en Cottonwood) hebben geen van drieën nog beschikbaarheid. In/rond Terlingua zijn een aantal commerciële opties. Daar zal sowieso wel iets te vinden zijn denk ik, als het geen camping is dan wel een cabin of een hotel. Eerste voorkeur gaat vooralsnog uit naar Rancho Topanga Campground, een kleine tent-only campground. Maar die hebben geen online beschikbaarheid, dus als ik de data zeker weet kan ik die eens bellen.
Update: ik zie nu pas dat een aanzienlijk deel van de plekken op de drie NPS-campings pas 14 dagen van tevoren gereserveerd kunnen worden. Daarnaast is een deel van Chisos Basin en Rio Grande überhaupt nog niet beschikbaar omdat er werkzaamheden zijn in maart/april, en men nu nog niet precies weet op welke dagen. Ik heb dus goede hoop dat het alsnog lukt om iets te reserveren in het park zelf. Al kan een backupreservering in Terlingua denk ik geen kwaad om achter de hand te hebben.
Wij deden 3 nachten Big Bend, op de 1e dag kwamen we vanuit Alpine en namen de route via Presido en Terlingua naar Rio Grande Village. Daarna 1 dag voor het westelijk deel van het park, met o.a. de Santa Elena Canyon, en 1 dag voor met name het gebied van de Chisos Mountains en nog wat dingen in de buurt van onze camping. Op de dag van vertrek nog een stop bij de fossielen. Op zich was het voldoende tijd, maar we hadden er ons zeker nog wel 1-2 dagen langer kunnen vermaken (ze hadden toen net de verbinding met Mexico weer geopend, dat hadden we dan wellicht wel gedaan). Maar wij hopen nog wel eens terug te komen. Big Bend is exht prachtig en heel afwisselend, je kunt er denk ik niet snel te lang zinn.
Ik had trouwens niet gedacht dat het ook later in het voorjaar nog zo snel zou gaan met de campings, wij waren er toen onze kinderen, en het gros van de Texanen, spring break hadden, dus alles was toen binnen een paar minuten volgeboekt. Maar Terlingua is ook wel te doen denk ik. En heeft het voordeel dat je nog eens wat booschappen kunt doen en misschien internet hebt, want binnen het park is dat erg beperkt.
Ik had trouwens niet gedacht dat het ook later in het voorjaar nog zo snel zou gaan met de campings, wij waren er toen onze kinderen, en het gros van de Texanen, spring break hadden, dus alles was toen binnen een paar minuten volgeboekt. Maar Terlingua is ook wel te doen denk ik. En heeft het voordeel dat je nog eens wat booschappen kunt doen en misschien internet hebt, want binnen het park is dat erg beperkt.
Terug in Texas!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het valt dus wel mee met die campings in het park zo lijkt het, zie de update onderaan mijn vorige bericht. Die plaatste ik toen jij je reactie aan het typen was. Ik heb goede hoop dat dat goed komt. Het reserveerbeleid is eerder dit jaar aangepast. Dat een deel van de sites pas 14 dagen van tevoren beschikbaar komt is nieuw. Dat komt nu wel goed uit. Al zal ik de site de komende tijd sowieso even in de gaten blijven houden vanwege sites die mogelijk vrijkomen als bekend is wanneer de werkzaamheden plaatsvinden.
Internet kan ik prima missen op vakantie, heerlijk om even offline te zijn.
Wat ik minder goed kan missen is een warme douche. Maar zo te zien zijn die beschikbaar in Rio Grande Village.
De grensovergang naar Mexico is nu gesloten maar gaat over een paar dagen weer open. Daar moet ik me ook nog eens in verdiepen. Klinkt wel leuk om te kunnen zeggen dat ik in Mexico geweest ben, maar ik kan me voorstellen dat het gedoe met papierwerk oplevert in deze coronatijden.
Internet kan ik prima missen op vakantie, heerlijk om even offline te zijn.
De grensovergang naar Mexico is nu gesloten maar gaat over een paar dagen weer open. Daar moet ik me ook nog eens in verdiepen. Klinkt wel leuk om te kunnen zeggen dat ik in Mexico geweest ben, maar ik kan me voorstellen dat het gedoe met papierwerk oplevert in deze coronatijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 7575 Weergaves
-
Laatste bericht door swissdutchie
-
- 6 Reacties