Reis DanielK: linksom of rechtsom rondreis vanuit San Francisco?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
DanielK
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2021, 20:29
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis DanielK: linksom of rechtsom rondreis vanuit San Francisco?

Bericht door DanielK »

Wij hebben tickets voor een retour San Francisco geboekt voor juli / augustus 2022.
Nu staat er een voorbeeldreis op AllesAmerika welke linksom gaat.

http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html

Is er een bepaalde reden om linksom te gaan en wat zijn jullie ervaringen?

Wat ik gelezen heb, zijn er mensen die het andersom doen, omdat je dan de kust aan de rechterkant hebt tussen LA en San Francisco, of juist weer in de andere richting, zodat je de zon in de rug hebt. Andere redenen zijn om niet in het weekend in Las Vegas of Yosemite te zijn.
Ik kan me voostellen dat het misschien een mooier uitzicht geeft om een gebied in een bepaalde richting binnen te rijden, maar dat heb ik niet gelezen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DanielK: linksom of rechtsom rondreis vanuit San Francisco?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Behalve de argumenten die genoemd staan kan de richting ook nog afhangen van het open zijn van bijvoorbeeld de Tioga Pass. Vertrek je in mei dan is het handig om die zo laat mogelijk in de route te doen, reis je in oktober dan is het handiger om die juist zo snel mogelijk te rijden.
Qua uitzicht is het binnen rijden van Death Valley vanuit het westen heel mooi vind ik. Bij de grand Canyon is binnenrijden vanuit het oosten mooi, je begint dan meteen al met een paar mooie uitzichtpunten. Verder zou ik niet zo snel weten waar het uitmaakt in welke richting je rijdt.
Het vinden van accommodaties en het vermijden van het weekend in Las Vegas en in Yosemite en Zion vind ik het belangrijkste voor het bepalen van de richting.
In jullie geval is de route rechtsom, dus met de klok mee, niet zo gek omdat je dan vroeger in Yosemite bent en meer kans hebt dat de Yosemite Fall nog loopt.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer