Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Resetovic: rondreis zuidwesten en 1e bezoek Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Resetovic: rondreis zuidwesten en 1e bezoek Amerika.

Bericht door Resetovic »

Allereerst een welgemeende hoi aan alle forumgebruikers.

Snel kort genoemd. Drie weken geleden spontaan besloten mijn droom om Amerika te bezoeken waar te maken.
Paspoort en ESTA is inmiddels al binnen. Ik wilde eigenlijk in februari, maar qua periode was dit niet ideaal gezien de weersomstandigheden en toen gekeken naar april en ook was dit geen optie, beide periodes wou ik 1 week schoolvakantie meenemen, gezien er twee kinderen alleen achter blijft.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en ik heb geboekt van 15 mei tot 3 juni en na mijn boeking is mijn stress nu al begonnen, want hoe meer ik in mijn reis verdiep, hoe meer het lijkt dat ik heel veel moet regelen in een korte periode.
Ik heb een 'standaard size' auto gereserveerd en zit ook hier nog bij te twijfelen om hier toch een midsize van te maken, dit vooral vanwege het brandstofgebruik in stad en vooral lange afstand.
En ik begin nu al te stressen: wat als ik autopech krijg? :P.

Ik wil eigenlijk datgene zien dat daadwerkelijk de moeite waard is, hoop ooit een volgende keer uitgebreider nogmaals een bezoek te brengen.

Wat ik dus wil heeft een rijroute, afgerond naar boven, van zo'n 4.000 kilometer, en dit is heel wat.

15e om 16.30 aan in SF en hoop dat ik mijzelf een dag later goed en wil dan direct door.

16e richting Yosemite en overnachten.

17e blijven hangen in Yosemite tot 18e of toch direct geen idee nog.

18e/19e door naar Death Valley en gezien de lange afstand, of hier overnachten, of door naar Las Vegas.

19e/20e dag Las Vegas.

21e waarschijnlijk dus richting Bryce en daarna door naar Grand Canyon en waarschijnlijk ergens dus overnachten.

22e/23e dus Grand Canyon en geen idee of ook ik hier of ergens tussen in moet overnachten.

24e dus richting Los Angeles en wil dan Joshua Tree meepakken onderweg.

25, 26, 27 en 28 wil ik dus LA en omgeving verkennen.

28e dus via Big Sur richting San Francisco en hier 30e aankomen.

31e tot 3e wil ik dan San Francisco mijn laatste stukje Amerika afsluiten.

Dit lijkt allemaal dus zo simpel, maar is het niet dus, daarom dat ik mij nu al enorm stress. :D
Absoluut geen idee waar ik qua budget moet zitten, ik wil dus simpele overnachtingen in omgevingen, maar vanuit hier nu al kijken is lastig, omdat ik niet weet wanneer en waar ik aankom.

Ik ben van plan Google Maps vooral te gebruiken en hoop dat het vrij simpel is een prepaid kaart met internet te regelen in Amerika.
Wat ik nu heb gezien is dat Tiago Road is afgesloten en verder ook zo blijft in 2022, dus geloof dat mijn langste rit van Yosemite naar Death Valley zal zijn.
Dus wil de navigatie route vooral volgen, maar weet iemand zo welke adressen ik moet invoeren op basis van mijn route bij alle nationale parken ...
Tolwegen verwijderen is dit een slimme optie, of valt het qua tolwegen mee?
Verder natuurlijk, wat kan ik onderweg meenemen wat stopwaardig is tijdens mijn route ...

Ik hoop dat ik zo ongeveer mijn planning heb kunnen geven, maar het zal niet zo simpel zijn zoals ik het hierboven noem, dus hoop mensen met ervaring met deze reis mij vooral kan geruststellen en mij de juiste route en tips kan geven.

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis Zuid-Westen en 1e bezoek Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Geen paniek, je hebt alle tijd om er een mooie reis van te maken. Je gaat in een prachtige periode, autopech is iets zeldzaams en je gaat heel veel moois zien.

Ik heb jouw voorstel even per dag uitgeschreven. Probeer dit zelf ook altijd te doen, dat maakt het bijvoorbeeld duidelijker - voor ons en ook voor jezelf - waar je een reisdag hebt. Het laat je ook zien waar je het best een overnachting kunt plannen.
Even voor de duidelijkheid; vlieg je op 3 juni terug, en dus 4 juni thuis, of vlieg je op 2 juni terug?

15-mei naar SF
16-mei SF - Yosemite
17-mei Yosemite
18-mei Yosemite - Death Valley
19-mei Death Valley - Las Vegas
20-mei Las Vegas
21-mei Las Vegas - Bryce
22-mei Bryce - Grand Canyon
23-mei Grand Canyon
24-mei Grand Canyon - Joshua Tree
25-mei Joshua Tree - LA
26-mei LA
27-mei LA
28-mei LA
29-mei LA - Big Sur
30-mei Big Sur - San Francisco
31-mei San Francisco
1-jun San Francisco
2-jun San Francisco
3-jun San Francisco

Wat mij opvalt is dat je relatief veel tijd voor de steden hebt uitgetrokken en dat je bijvoorbeeld Zion NP mist. Kijk voor Zion en voor een vergelijkbare route eens naar de voorbeeldroute.
Resetovic schreef:
07 nov 2021, 14:39
Ik heb een 'standaard size' auto gereserveerd en zit ook hier nog bij te twijfelen hier toch een midsize van te maken, dit vooral vanwege de brandstof gebruik in stad en vooral lange afstand.
Ik weet niet wat een standaard en wat een midsize is, misschien je vraag eens in het vervoer-forum stellen? Reis je alleen?
Resetovic schreef:
Ik ben van plan Google Maps vooral te gebruiken en hoop dat het vrij simpel is een prepaid kaart met internet te regelen in Amerika.
Wat wij gebruiken is de gratis HereWeGO app. Je hebt daarvoor geen internet nodig.
Wij gebruiken ook altijd een kaart, vinden we leuk, en die doet het altijd. Buiten de steden is het makkelijk rijden. Voor de parken kun je het beste de borden volgen, daar werkt de GPS niet altijd even goed. En eenmaal in het park gebruik je de kaart van het park die je bij de ingang krijgt. Daarop staan ook alle bezienswaardigheden. Tegenwoordig heb je ook vaak navigatie in de auto, ook al heb je die er niet bij gehuurd.

Tolwegen heb je nauwelijks in het zuidwesten. Waar Google Maps aangeeft dat er een tolweg is, betekent dat meestal dat je een nationaal park binnen rijdt. Daar moet je toegang betalen (tip: koop bij het eerste park de America the Beautiful pas).

Nog even over de route: ik zou proberen ook Zion mee te nemen, je rijdt er langs tussen Las Vegas en Bryce. En tussen Bryce en de Grand Canyon is een stop in Page een aanrader (voor Antelope Canyon, Horseshoe Ben, Lake Powell).

Werk zo snel mogelijk je route uit, en reserveer dan de overnachtingen. Dat wil je niet nog ter plekke doen. Mocht je nog iets willen wijzigen dan is het vaak tot 24 uur voor aankomst mogelijk om gratis te annuleren. En hou er rekening mee dat het duur is overal, zeker als je in de parken of dicht bij de parken overnacht.
Resetovic schreef:
Wat ik nu heb gezien is dat Tiago Road is afgesloten en verder ook zo blijft in 2022 dus geloof dat mijn langste rit van Yosemite naar Death Valley zal zijn.
Het is Tioga Road. En waarop baseer je dat die in 2022 afgesloten zal zijn? Normaal gesproken is de pas in juni wel open.
Ik zou daarom de route omdraaien (zie het voorbeeld hieronder). Dus eerst de kust en op het laatst Yosemite. Dat geeft je meer kans op een open Tioga Pass.
Hou ook rekening met het Memorial Day weekend; je kunt dan het beste de drukke parken vermijden. Daarom heb ik de dagen SF in het begin gedaan.

15-mei naar SF
16-mei SF
17-mei SF
18-mei SF - Big sur/Pismo Beach
19-mei Big sur/Pismo Beach - LA
20-mei LA
21-mei LA
22-mei LA - Kingman
23-mei Kingman - Grand Canyon
24-mei Grand Canyon - Page
25-mei Page - Bryce
26-mei Bryce - Zion
27-mei Zion
28-mei Zion - Las Vegas
29-mei Las Vegas
30-mei Las Vegas - Lee Vining
31-mei Lee Vining - Yosemite
1-jun Yosemite
2-jun Yosemite - San Francisco
3-jun San Francisco

Lees je goed in. Begin bij de voorbeeldroute, en kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl en lees wat reisverslagen. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2013-verslag voor een deel van jouw route. Wij waren er toen ook in mei/juni.

Succes!

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 nov 2021, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Resetovic
Amerikakenner

Re: Reis Resetovic: rondreis zuidwesten en 1e bezoek Amerika.

Bericht door Resetovic »

Marianne, mijn enorme dank allereerst enorm voor je reactie, ik ben morgen/dinsdag vrij dus neem het even rustig door en kom er uitgebreid op terug :D
Laatst gewijzigd door Dude op 07 nov 2021, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledige quote verwijderd. Het is onnodig en tegen de forumregels om een volledig bovenstaand bericht te quoten
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

@Martin & Marianne
Geen paniek, je hebt alle tijd om er een mooie reis van te maken. Je gaat in een prachtige periode, autopech is iets zeldzaams en je gaat heel veel moois zien.

Ik heb jouw voorstel even per dag uitgeschreven. Probeer dit zelf ook altijd te doen, dat maakt het bijvoorbeeld duidelijker - voor ons en ook voor jezelf - waar je een reisdag hebt. Het laat je ook zien waar je het best een overnachting kunt plannen.
Even voor de duidelijkheid; vlieg je op 3 juni terug, en dus 4 juni thuis, of vlieg je op 2 juni terug?

Ik heb totaal geen ervaring met lange afstanden rijden in een vrij korte periode in een auto met hiernaast ook nog echt op een planning te rijden en laat staan in een land als Amerika.

Jouw overzicht is inderdaad overzichtelijker, ik vlieg terug eind van de middag op vrijdag 3 juni en zaterdagmorgen aankomst op Schiphol.

15-mei Aankomst SF
16-mei SF – Yosemite - Overnachting (310km)
17-mei Yosemite
18-mei Yosemite – Overnachting - Death Valley (678km indien Tioga Pass nog gesloten is, indien open 472km)
19-mei Death Valley – Overnachting - Las Vegas (241km)
20-mei Las Vegas
21-mei Las Vegas – Zion – Bryce – Overnachting (392km)
22-mei Bryce – Page - Grand Canyon – Overnachting (461km)
23-mei Grand Canyon
24-mei Grand Canyon - Kingman – Overnachting (590km)
25-mei Kingman – LA – overnachting (211km)
26-mei LA
27-mei LA
28-mei LA
29-mei LA via Big Sur – Monterey - Overnachting (521km)
30-mei Monterey - San Francisco – Overnachting) (187km)
31-mei San Francisco
1-jun San Francisco
2-jun San Francisco
3-jun San Francisco – Terug naar huis

Ik heb het schema beetje aangepast en geef mij nu een beter beeld maar vooral vanaf Las Vegas tot Joshua Tree lijkt het mij zo krap.
Wat mij opvalt is dat je relatief veel tijd voor de steden hebt uitgetrokken en dat je bijvoorbeeld Zion NP mist. Kijk voor Zion en voor een vergelijkbare route eens naar de voorbeeldroute.
Verder ben ik een filmfanaat sinds ik mij herinner en wil toch alles wat op dit gebied bekend is in Los Angeles wil ik doen, omgeving verkennen wat de moeite waard is en proberen te shoppen indien de prijzen dit toe laat 😊.

In San Francisco kan ik het beste zo’n hop on hop off tour doen denk ik toch? En één/twee dagen zelf rondhangen tot terugkomst.
Lake Tahoe wou ik eigenlijk ook bezoeken maar als ik vroeg aan kan komen in SF dan kan ik ook nog wel 321km hieraan wagen, maar het lijkt mij zo krap allemaal.
Alle gemaakte kilometers zit zoveel uren in en even hoofdrekenen qua tijden van punt a naar b zit er in Amerika dus echt niet in.
Vooral mijn laatste stukje Amerikaanse beleving wil ik rustig afsluiten zonder een hectische reisprogramma.

Ik weet niet wat een standaard en wat een midsize is, misschien je vraag eens in het vervoer-forum stellen? Reis je alleen?
De verhuurbedrijven volgens ook niet wat onder bepaalde categorieën komt heel veel van hetzelfde terug maar onder een andere formaat.
Standaard size is geloof ik een normale sedan zoals een Volkswagen Jetta en midsize zelf maar een Golf of Peugeot 308.
Economy is weer iets lager zeg maar een Peugeot 208. Ik reis overigens met mijn partner en van belang is zuinig/comfort op lange afstand en in stadsverkeer geen enorme slurper, maar zal het inderdaad in de auto topic ook is advies vragen.

Wat wij gebruiken is de gratis HereWeGO app. Je hebt daarvoor geen internet nodig.
Wij gebruiken ook altijd een kaart, vinden we leuk, en die doet het altijd. Buiten de steden is het makkelijk rijden. Voor de parken kun je het beste de borden volgen, daar werkt de GPS niet altijd even goed. En eenmaal in het park gebruik je de kaart van het park die je bij de ingang krijgt. Daarop staan ook alle bezienswaardigheden. Tegenwoordig heb je ook vaak navigatie in de auto, ook al heb je die er niet bij gehuurd.

Tolwegen heb je nauwelijks in het zuidwesten. Waar Google Maps aangeeft dat er een tolweg is, betekent dat meestal dat je een nationaal park binnen rijdt. Daar moet je toegang betalen (tip: koop bij het eerste park de America the Beautiful pas).
HereWeGo is inderdaad heel erg fijn maar Google Maps is de traffic functie vooral nuttig van is mijn ervaring en anders heb ik ook nog een betaalde Sygic Navigatie en kan dit eventueel dan gebruiken samen met de Sygic Travel app.
Kaart kan ik inderdaad als reserve aanschaffen just in case maar mijn weg er in vinden is een andere verhaal haha.

Fijn dat het qua tolwegen dus meevalt dan kan ik mij gewoon houden aan de navigatieroutes. Dank voor de tip betreft de America the beautiful pass, deze was ik nog niet tegengekomen.

Nog even over de route: ik zou proberen ook Zion mee te nemen, je rijdt er langs tussen Las Vegas en Bryce. En tussen Bryce en de Grand Canyon is een stop in Page een aanrader (voor Antelope Canyon, Horseshoe Ben, Lake Powell).
Dit heb ik nu dus aangehouden in mijn schema

Werk zo snel mogelijk je route uit, en reserveer dan de overnachtingen. Dat wil je niet nog ter plekke doen. Mocht je nog iets willen wijzigen dan is het vaak tot 24 uur voor aankomst mogelijk om gratis te annuleren. En hou er rekening mee dat het duur is overal, zeker als je in de parken of dicht bij de parken overnacht.
Het is Tioga Road. En waarop baseer je dat die in 2022 afgesloten zal zijn? Normaal gesproken is de pas in juni wel open.
Ik zou daarom de route omdraaien (zie het voorbeeld hieronder). Dus eerst de kust en op het laatst Yosemite. Dat geeft je meer kans op een open Tioga Pass.
Tioga Road inderdaad. Ik had het verkeerd gelezen, Glacier Point Road ligt er in 2022 helemaal uit
Hou ook rekening met het Memorial Day weekend; je kunt dan het beste de drukke parken vermijden. Daarom heb ik de dagen SF in het begin gedaan.

15-mei naar SF
16-mei SF
17-mei SF
18-mei SF - Big sur/Pismo Beach
19-mei Big sur/Pismo Beach - LA
20-mei LA
21-mei LA
22-mei LA - Kingman
25-mei Page - Bryce
26-mei Bryce - Zion
27-mei Zion
28-mei Zion - Las Vegas
29-mei Las Vegas
1-jun Lee Vining
3-jun San Francisco
Een feestdag had ik totaal geen rekening mee gehouden maar indien het verstandig is de route om te draaien dan zou ik dit kunnen overwegen, maar zoals ik aangaf wil op het eind echt even bijkomen.
Verder hoop ik al totaal niet dat ik een jetlag heb na aankomst omdat ik echt zelf moet rijden.
Ik moet inderdaad veel boeken, de boekingen wil ik op locaties echt vermijden en wat kilometers verderop doen. Heb je hier nog echt tips voor?, als ik een definitieve logische schema heb moet ik zoals je aangeeft direct locaties boeken.

Lees je goed in. Begin bij de voorbeeldroute, en kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl en lees wat reisverslagen. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2013-verslag voor een deel van jouw route. Wij waren er toen ook in mei/juni.
Dank, ik zal dit ook is doornemen :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je moet bijkomen van je vakantie doe je iets fout. :wink:
Ik zie nu dat ik op het laatst in mijn route een kopieerfout heb gemaakt; waar de tweede keer Lee Vining staat moet het Yosemite zijn - ik heb het aangepast. Je hebt dus best wat rust op het laatst in mijn voorstel. Je kunt natuurlijk ook de dagen SF op het laatst doen, maar het is veel belangijkers om ervoor te zorgen dat je niet in het Memorial Day weekend in Yosemite zit. Het kan al vanaf vrijdag druk zijn, maar zeker de zaterdag en zondag zijn druk; het zijn elk jaar de drukste dagen in het park.
Het rijden in de VS is heel relaxed, dus ook al rij je alles alleen, het is heel goed te doen. Ik rij ook altijd alles alleen, en wij hebben wel eens langere afstanden op een dag. De eerste dag hoef je alleen maar naar je hotel te rijden, de volgende dag zal je overdag geen last meer hebben van de jet lag. Huur je de auto op het vliegveld en breng je hem op de laatste dag weer terug?

Het schema per dag moet je zo lezen dat de eerste en laatst genoemde plaats de overnachtingslocaties zijn. Dat jij er nog overnachting bij zet maakt het wat onoverzichtelijker. Wat bedoel je bijvoorbeeld bij 18 mei? Nu lijkt het alsof je nog een overnachting hebt tussen Yosemite en Death Valley maar dat klopt niet met de data. Het is trouwens echt wel aan te raden om tussen Yosemite en Death valley een overnachting te plannen.
Voor Zion zou ik een overnachting plannen. Je kunt wel door het park heen rijden, maar dan zie je Zion Canyon niet. daarvoor moet je met een shuttlebus het park in. Kijk eens hier voor een kaart van het park. De doorgaande weg (de UT9) loopt oderin. Vandaar zie je een geel/groene lijn naar het noorden lopen; dat is de shuttlebusroute.
Als je vanuit Las Vegas komt ben je waarschijnlijk te laat om een parkeerplaats te vinden. Parkeren in Springdale is niet gratis, tenzij je daar een hotel hebt. Ik zou daarom minimaal 1 overnachting in Springdale doen.

Waarom heb je voor de Grand Canyon twee nachten uitgetrokken? Wil je veel gaan wandelen daar? De meeste mensen hebben aan 1 overnachting voldoende. Wil je wel twee nachten doen, dan kun je de volgende dag wel een stuk verder rijden dan Kingman.
Drie volle dagen SF lijkt me echt te veel. Doe een nacht minder en gebruik die nacht om tijdens de reis wat meer rust te creëren.
En waarom draai je de route niet om zodat je de waarschijnlijk wel de Tioga Pass (of anders de Sonora Pass) kunt nemen? Dat scheelt je veel reistijd.
Lake tahoe zou ik in dit schema vergeten, zeker als je wat rust wilt op het laatst.

Het is inderdaad niet heel ruim, maar dat komt omdat je het hele standaardrondje waar normaal gesproken 3 weken voor staat in minder tijd wilt doen, en ook nog veel tijd aan LA en SF besteedt. Ik begrijp de dagen voor LA, maar met twee dagen kun je ook al veel doen. Een studiotour bij Warner Bros of Parampunt is een aanrader als je van film houdt. Als je ook naar Universal Studio's wilt moet je rekenen op een volle da daarvoor.

Let even op het gebruik van quotes; dat is vaak helemaal niet nodig. Zeker geen volledige routeschema's quoten.

Een paar tips voor overnachtingen:
Yosemite: een tent of cabin in het park - scheelt je vee reistijd. zie daarvoor www.traelyosemite,com
Lee Vining: het Mono Hotel (zie ons 2019-verslag daarvoor).
Zion: Zion Park Motel in Springdale.
Bryce: Bryce View Lodge of iets in Tropic.
Grand Canyon: Bright Angel Lodge, ligt aan de rand van de canyon. Reserveren via www.grandcanyonlodges.com

Voor de accommodatie in de parken moet je de eerste nacht aanbetalen. Bij annuleren krijg je dat weer terug.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Resetovic schreef:
09 nov 2021, 16:32
24-mei Grand Canyon - Kingman – Overnachting (590km)
25-mei Kingman – LA – overnachting (211km)
Kijk nog eens naar de afstanden, die kan niet kloppen.
Voor de Grand Canyon kun je in Google Maps Grand Canyon Village gebruiken.

Marianne
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

@Martin & Marianne

Bedoelde meer flink aantal dagen onderweg zijn en de laatste dagen gewoon stedelijk doorbrengen, maar indien het qua periode andersom verstandiger is dan moet ik dit eventueel doen.

Partner weet niet wat ze te verwachten staat met de natuurparken en ik wel, zij is meer richting steden afgestemd.
In het begin noemde ze direct New York waarop ik zei sorry maar eerst dit voor het eerst en New York ooit een andere keer 😊
Auto is inderdaad afhalen op vliegveld en inleveren vooraf vertrek op vliegveld.

Ik maak het inderdaad ingewikkeld voor mijzelf. Denk dat ik dan het beste op 16e mei een hop on/off tour neem en kijken hoe ik Alcataraz hierin kan inplannen. Veel meer in SF past dan niet in de plannen.
Heb hier dan 1 extra dag in LA toegevoegd onder voorbehoud.

Wat hieronder vet is gedrukt zijn dan mijn overnachtingen toch? Of maak ik het nogmaals ingewikkeld voor mijzelf.
Vergeef mij sowieso echt, dit alles had ik 4 weken geleden niet eens in mijn planning/hoofd en ben nu bezig met iets waar ik al totaal geen enkele ervaring mee heb.
Waar kan bijvoorbeeld een park bezoeken en op hetzelfde weer door rijden…
Verder is meenemen van Death Valley tussen Lee Vining – Yosemite toch op 31 mei?

15-mei naar San Francisco
16-mei SF
17-mei SF - Big sur/Pismo Beach
18-mei Pismo Beach - LA
19-mei LA
20-mei LA
21-mei LA

22-mei LA - Kingman
25-mei Page - Bryce
26-mei Bryce - Zion
27-mei Zion
28-mei Zion - Las Vegas
29-mei Las Vegas
1-jun Yosemite
3-jun San Francisco

Afstanden had ik snel even Google Maps voor gebruikt van punt a naar b etc, is het vooral te veel of weinig?

Dank voor je tips voor overnachtingen, waardeer overigens je reacties enorm en vergeef mij indien ik je in herhaling laat vallen of zoals ik noemde staat mijn onervarenheid op dit gebied nu even in mijn weg.

Deze pas kan ik overigens nu ook wel kopen, kost inclusief verzendkosten 100 dollar.
https://shop.usparkpass.com/products/am ... TfJ.WLTiJX

En voor LA bijvoorbeeld een https://gocity.com/en-us
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Resetovic schreef:
09 nov 2021, 21:05
Bedoelde meer flink aantal dagen onderweg zijn en de laatste dagen gewoon stedelijk doorbrengen, maar indien het qua periode andersom verstandiger is dan moet ik dit eventueel doen.
Als je de route andersom doet kun je natuurlijk nog steeds de dagen SF op het laatst doen. Maar check hoe het uitkomt met het Memorial Day weekend; zowel Yosemite als Zion zijn dan heel erg druk. Las Vegas zal duurder zijn dan normaal, maar goed, je kunt niet alles ontwijken.

Ik heb geen ervaring met een hop on hop off tour in SF, maar lijkt me niet gek. Doe dan Alcatraz zo vroeg mogelijk (op tijd reserveren!); dan heb je de rest van de dag voor de stad en hoef je niet aldoor op de tijd te letten. Als je SF in het begin doet ben je toch op tijd wakker. Doe je SF op het laatst, dan is de avondtour ook een aanrader. Zie daarvoor hier ons verslag. Wij hadden toen ook maar 1 dag SF, je ziet dat je dan toch nog heel veel kunt doen.
Resetovic schreef:
Wat hieronder vet is gedrukt zijn dan mijn overnachtingen toch? Of maak ik het nogmaals ingewikkeld voor mijzelf.
Dat vetgedrukt klopt, maar voegt niet veel toe. Het schema geeft je vertrek- en je aankomstplaats weer per dag.
Vandaar dat ik het verwarrend vond dat je ergens tussendoor nog een overnachting vermeldde:
(19-mei Death Valley – Overnachting - Las Vegas (241km))
Resetovic schreef:
Afstanden had ik snel even Google Maps voor gebruikt van punt a naar b etc, is het vooral te veel of weinig?
Google Maps is prima, maar de afstand van de GC naar Kingman die jij had vermeld klopt niet, net als die van Kingman naar LA. Die heb je waarschijnlijk omgedraaid?

Ik zou niet weten waarom je nu voor 100 dollar de America the Beautiful pas zou kopen als je die ter plekke voor 80 dollar kunt kopen. Is gewoon een kwestie van bij het toegangshokje van het eerste park klaar zitten met je credit card. Stoppen moet je er sowieso.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En bezuinig zeker niet op je auto, benzine is goedkoop daar, en als je het kleinste model SUV huurt, heb je ruimte genoeg voor twee personen, maar heb je door de hogere zit veel leukere ritten met uitzicht, ipv kilometers vangrail. (Wat overdreven, maar je snapt het idee.)
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Zonder verder op al het geschrevene in te gaan, wil ik even een kleine (niet onbelangrijke) opmerking maken. De dagen in Las Vegas in het laatste schema vallen precies in het weekend, ook nog eens het Memorial Day-weekend. Kan wel tot 200,00 per dag schelen op de hotelprijs per nacht. In negatieve zin dan...
Ben in dezelfde periode ook een reis aan het boeken, vandaar, dat het me opvalt.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Wat betreft de America the beautiful pas die kun je in San Francisco ook kopen als je de stad toch bezoekt na aankomst. Op Hyde Street pier kun je bij de entree van deze pier met historische schepen je pas ook al kopen. Je wilt waarschijnlijk toch naar Fisherman's Wharf en dit ligt daar praktisch om de hoek. Alvast bestellen kost meer en heeft eigenlijk geen meerwaarde.

Mocht je je auto al hebben opgehaald op de luchthaven zoek dan een motel/hotel met parkeergelegenheid aan Lombard Street. Wij sliepen in Town House Motel, hebben eigenlijk vandaaruit alles gelopen en konden gratis de auto kwijt. Er zitten echter nog meer hotels aan deze straat, keuze genoeg dus.

Succes met de voorbereidingen het wordt vast een prachtige reis en sla zeker Zion niet over, zoals anderen al hebben aangeraden, echt mooi ook voor mensen die meer van steden houden :wink: .
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

@Martin & Marianne

Samen met partner wat overleg gehad sinds mijn laatste bericht hier, zij is vooral al ongerust dat ons kinderen 19 dagen alleen thuis blijven en naast dit was mijn schema richting de nationale parken.

Sinds gisteren toch maar bezig geweest met mijn onderstaande planning, er voor gekozen om een paar keer flink in te halen om wat meer tijd te hebben in steden op verzoek.
Heb ook al alle hotels geboekt en tot dan even rustig kijken voor eventuele andere opties, hotels zijn vrij simpel en echt om te slapen, douchen etc. Bedoeling is er vroeg uit en zo laat mogelijk richting het hotel.

Zondag 15-mei naar San Francisco
Maandag 16-mei SF
Dinsdag 17-mei SF-LA (Vertrek in de vroege ochtend aan één stuk door naar LA met tussenstops bij mooie punten. (685km)
Woensdag 18-mei LA
Donderdag 19-mei LA
Vrijdag 20-mei LA
Zaterdag 21-mei LA-Grand Canyon (Vertrek in de vroege ochtend aan één stuk door naar GC met tussenstops bij Joshua Tree. (794km)
Zondag 22-mei GC
Maandag 23-mei GC- Zion (Vertrek in de vroege ochtend aan één stuk door naar Zion met tussenstops Horseshoe Bend en Antelope Canyon. Ik sla hoogstwaarschijnlijk Bryce over (502km)
Dinsdag 24-mei Zion
Woensdag 25-mei Zion-Las Vegas
Donderdag 26-mei Las Vegas
Vrijdag 27-mei Las Vegas
Zaterdag 28-mei Las Vegas-Lake Tahoe (Vertrek in de vroege ochtend aan één stuk door naar Lake Tahoe met tussenstop bij Death Valley (759km)
Zondag 29-mei Lake Tahoe
Maandag 30-mei Lake Tahoe-Yosemite
Dinsdag 31-mei Yosemite
Woensdag 1-jun Yosemite-San Francisco
Donderdag 2-jun SF
Vrijdag 3-jun San Francisco-Naar huis met zeer mooie herinneringen :)

Afbeelding
Op de routekaart zonder Joshua Tree, Horseshoe Bend, Antelope en Death Valley.

Paar keer dus echt een hele dag onderweg en hopen dat ik voor dat het donker is op mijn bestemming arriveer. Zoals het er nu uit ziet dus op deze manier.

@Pete.Z Ik inderdaad nog naar een kleinere SUV gekeken, mijn reservering van de "standaard" laat ik staan en in de tussentijd tot blijf ik zoeken :)

@gera_r Ik heb gewoon een hotel geboekt op de Strip ergens voor 325,- van 25-28 mei.

@Elendan Haha inderdaad nergens voor nodig om nu al één aan te schaffen. Ik wou bij aankomst vlakbij de SFO in San Bruno zitten na aankomst.
Maar zal Lombard Street ook meenemen als ik regelmatig weer naar iets anders kijk betreft hotels.
Dankjewel :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou een dergelijk schema niet aanraden. Waarom nog Lake Tahoe er tussen proppen als je al zo weinig tijd hebt? Dat begrijp ik niet.

Marianne
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Partner wou daar ook naar toe en ik hou het even aan of Tioga Pass open gaat ja of de nee, vorig jaar was dit op 15 juni en 2019 op 1 juli.
Na Las Vegas kan ik alsnog iets anders beslissen of daar toch een dag extra te nemen gezien waarschijnlijk ook een neef van mij daar zal zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Beseft je partner wel wat de consequenties zijn van nog een extra bestemming toevoegen? En realiseren jullie je wel dat Lake Tahoe wel mooi is maar dat je tussen Death Valley en Yosemite ook prachtige bergen en meren hebt die nauwelijks een omweg vragen?
De Tioga Pass is inderdaad onzeker maar mocht die gesloten zijn dan is de Sonora Pass ook een mogelijkheid. Kijk eens naar ons 2013-verslag daarvoor. Je hebt nu geen tijd voor Death Valley of Mono Lake en Bodie.
Je route ter plekke nog aanpassen lijkt me niet verstandig. Je kunt in die periode echt niet meer accommodatie vinden die goed gelegen en betaalbaar is. Wil je toch de mogelijkheid open houden om iets te wijzigen boek dan nu iets wat je kunt annuleren
Ik ben ook wel benieuwd naar wat je hebt geboekt nu. Hopelijk niet te ver van de parken want je maakt al meer dan genoeg kilometers.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Ik snap waar de overweging voor lange reisdagen vandaan komt, maar het is jammer dat je die dagen zo enorm lang rijdt.
Je geeft aan tussen SF en LA bij mooie punten stoppen, maar daar heb je toch erg weinig tijd voor. En je weet dat je nog zoveel honderden km’s voor de boeg hebt, dus je neemt geen tijd voor een rustige stop of wandeling. En dat is heel jammer. Het rijdt niet prettig want er is toch een flinke tijdsdruk. Dan ben je er wel geweest maar je hebt er niks van gezien. Idem voor die dag van LA naar Lake Tahoe. Leuke bestemming, maar echt niet nodig in deze reis. Je slaat zoveel moois over waar je geen tijd voor hebt. En het is niet zo dat je de mooie dingen vanuit de auto ziet.
Kijk nog eens naar de voorbeeldroute. Die is niet voor niks zo opgebouwd.
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

@Martin & Marianne

Ik geef je volkomen gelijk natuurlijk, ik moet plotseling eigenlijk zo veel informatie verwerken van vele bestemmingen en dit dan reëel toepassen in mijn planning. Hier struikel ik toch in vanwege dat ik ergens meer tijd wil doorbrengen dan ergens anders dus moet het echt doen met wat echt de moeite waard is in combinatie door wat door te rijden af en toe.

Tot aan Las Vegas toe laat ik het zoals het nu is, wat stel jij dan echt voor vanaf 28 mei(dat 30-31-1 Yosemite kan blijven) tot dat ik zeg maar aankom op 2 juni in SF als eind planning en ik pas het dan aan op jouw advies.

Hotels zijn eigenlijk zoals de punten op mijn laatste route kaart minus Big Sur locatie.

Locatie Grand Canyon - https://www.booking.com/hotel/us/grand- ... nn.nl.html = 38km naar GC.
Locatie Zion - https://hotelzioninn.com/ = 33km naar Zion.
Locatie Yosemite = https://www.tripadvisor.com/Hotel_Revie ... ornia.html = 38km naar Yosemite.

Ik waardoor je advies enorm en hoop dat je toch een mooie tweak kan geven aan mijn periode na Vegas als ik Lake Tahoe verwijder.

@IngridUSA

Ik geef je geen ongelijk hoor, moet hier en daar wat opofferen vooral tussen SF-LA, LA-GC. Denk er zelf aan op zijn vroegst om 06.00 te vertrekken beide keren en hopen dat het allemaal meezit.

Ik kan nu toch niet alles zien en de 2e keer zal anders zijn dan wanneer ik voor het eerst ga :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat hotel bij Yosemite ligt 1,5 uur rijden van de vallei. Dus 3 uur rijden op een dag. Daarnaast ben je nog tijd kwijt met het zoeken naar een parkeerplaats. Check regelmatig op www.nps.gov/yose of het reserveringssysteem weer wordt ingevoerd. Als ze dat doen moet je reserveren om het park in te mogen en loop je het risico dat dat niet lukt. Als je in het park overnacht heb je de reservering voor toegang niet nodig. Dus waarom niet in het park overnachten?
Voor Zion had ik iets in Springdale geadviseerd. Dat scheelt je ook reistijd en parkeerkosten.

Zonder Lake Tahoe zou ik het stuk vanaf Las Vegas als volgt doen:
Zaterdag 28 mei Las Vegas - Lone Pine
Zondag 29-mei Lone Pine- Lee Vining
Maandag 30-mei Lee Vining -Yosemite

Dit schema geeft je tijd voor wat hoogtepunten in Death Valley en voor de Alabama Hills, Bodie, Mono Lake en voor de Tioga Road.
Heb je al wat reisverslagen gelezen? Kijk voor de zaken die ik hier noem eens in onze verslagen (vooral die van 2013, 2015 en 2019), dan krijg je een beeld van de mogelijkheden.

Je geeft aan dat je een tweede keer meer kunt zien, maar je slaat nu langs de hele route iets over, dus een tweede keer maak je net zoveel kilometers en heb je weer te weinig tijd voor alles wat je nu laat liggen. Ik zou nu een kleiner rondje maken, met voldoende tijd voor de kusten SN Francisco en Las Vegas- en misschien Lake Tahoe of Sequoia, en dan een volgende keer het stuk ten oosten van Las Vegas doen.

En ik had het al eerder gevraagd: waarom twee nachten Grand Canyon? Je kunt na LA ook wat eerder stoppen, dan heb je nog tijd om onderweg iets te doen.
En kink eens nnaar een overnachting aan de rim, dat is tich echt de moeite wasrd en het scheelt je ook weer reistijd.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

Oef, dat ziet er wel heel erg gehaast uit. Ik zou hier echt niet voor kiezen. Zo zonde! Beter een kleiner rondje en nog een keer terug. En Bryce overslaan is zo zonde, en maar 1 dag Zion ook. Yosemite is geen doen zo; wij zaten in het park en echt om 8 uur was er al een file om de vallei in te komen en waren de parkings al vol. Ik zou het nog eens goed heroverwegen en reisverslagen lezen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

@Martin & Marianne
Dat hotel bij Yosemite ligt 1,5 uur rijden van de vallei. Dus 3 uur rijden op een dag. Daarnaast ben je nog tijd kwijt met het zoeken naar een parkeerplaats. Check regelmatig op www.nps.gov/yose of het reserveringssysteem weer wordt ingevoerd. Als ze dat doen moet je reserveren om het park in te mogen en loop je het risico dat dat niet lukt. Als je in het park overnacht heb je de reservering voor toegang niet nodig. Dus waarom niet in het park overnachten?
Voor Zion had ik iets in Springdale geadviseerd. Dat scheelt je ook reistijd en parkeerkosten.
Ooo dat meen je qua afstand. Ik had snel gekeken op https://www.travelyosemite.com/, systeem is nu in onderhoud en zal nogmaals kijken zodra dit mogelijk is.

Ik raak dus in de war met mijn planning en maak het te ingewikkeld voor mijzelf....

Zonder Lake Tahoe zou ik het stuk vanaf Las Vegas als volgt doen:
Zaterdag 28 mei Las Vegas - Lone Pine
Zondag 29-mei Lone Pine- Lee Vining
Maandag 30-mei Lee Vining –Yosemite

Dit schema geeft je tijd voor wat hoogtepunten in Death Valley en voor de Alabama Hills, Bodie, Mono Lake en voor de Tioga Road.
Heb je al wat reisverslagen gelezen? Kijk voor de zaken die ik hier noem eens in onze verslagen (vooral die van 2013, 2015 en 2019), dan krijg je een beeld van de mogelijkheden.
Je geeft aan dat je een tweede keer meer kunt zien, maar je slaat nu langs de hele route iets over, dus een tweede keer maak je net zoveel kilometers en heb je weer te weinig tijd voor alles wat je nu laat liggen. Ik zou nu een kleiner rondje maken, met voldoende tijd voor de kusten SN Francisco en Las Vegas- en misschien Lake Tahoe of Sequoia, en dan een volgende keer het stuk ten oosten van Las Vegas doen.
Ik zal dit dan doen, mijn dank is groot 😊.
Reisverslagen heb ik al wat doorgelezen en er is zoveel waarna ik dus van gedachten verander, dus wil het eigenlijk zo simpel mogelijk houden en alles wat echt de moeite waard is zien de 1e keer.

Een volgende keer zal ik landen in een andere gebied ver weg van LA/SF, daarom wil ik vooral hier voldoende doen/zien. Ik weet dat ik ook nu hier veel oversla.

En ik had het al eerder gevraagd: waarom twee nachten Grand Canyon? Je kunt na LA ook wat eerder stoppen, dan heb je nog tijd om onderweg iets te doen.
En kink eens nnaar een overnachting aan de rim, dat is tich echt de moeite wasrd en het scheelt je ook weer reistijd.
Is aankomst en één overnachting voldoende in Grand Canyon?, dacht misschien toch een hele dag voor nemen.

Grandcanyonlodges.com geeft aan dat alles vol zit, dit is aan de rim dan? Is dit eventueel eventueel een optie https://www.expedia.nl/Grand-Canyon-Hot ... .Hotelinfo ?

Schema voor de duidelijkheid even aangepast met stukje na Las Vegas.

Zondag 15-mei naar San Francisco
Maandag 16-mei SF
Dinsdag 17-mei SF-LA (Vertrek in de vroege ochtend aan één stuk door naar LA met tussenstops bij mooie punten. (685km)
Woensdag 18-mei LA
Donderdag 19-mei LA
Vrijdag 20-mei LA
Zaterdag 21-mei LA-Grand Canyon (Vertrek in de vroege ochtend aan één stuk door naar GC met tussenstops bij Joshua Tree. (794km)
Zondag 22-mei GC
Maandag 23-mei GC- Zion (Vertrek in de vroege ochtend aan één stuk door naar Zion met tussenstops Horseshoe Bend en Antelope Canyon. Ik sla hoogstwaarschijnlijk Bryce over (502km)
Dinsdag 24-mei Zion
Woensdag 25-mei Zion-Las Vegas
Donderdag 26-mei Las Vegas
Vrijdag 27-mei Las Vegas

Zaterdag 28-mei Las Vegas-Lone Pine (inmiddels geboekt)
Zondag 29-mei Lone Pine-Lee Vining (Lee Vining is er niet veel opties qua hotels, maar 200 euro voor één nacht in Yosemite Gateway Motel is best wel aan de hoge kant of eventueel in Bridgeport maar ligt ook dan wel weer een stukje verder.)
Maandag 30-mei Lee Vining-Yosemite
Dinsdag 31-mei Yosemite
Woensdag 1-jun Yosemite-San Francisco
Donderdag 2-jun SF
Vrijdag 3-jun San Francisco

Met de dagen in LA en Las Vegas zoals het nu is geboekt, wat stel je hier dan voor als ik GC 1 nacht aan doe?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer