Reis leonklundertje: Denver - Las Vegas, reizen met baby van 1 jaar.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
leonklundertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis leonklundertje: Denver - Las Vegas, reizen met baby van 1 jaar.

Bericht door leonklundertje »

Hoi allemaal,

Nu eindelijk het reisverbod wordt opgeheven voor Amerika en dit hopelijk ook blijft, willen wij weer plannen maken voor een reis naar Amerika.
Ik heb op dit forum al eerder om advies gevraagd met onze vorige reis: viewtopic.php?t=75012.
Deze is door COVID helaas niet doorgegaan. Nu 2 jaar later is er in ons leven ook wat veranderd met een baby, maar graag zouden we toch weer de oversteek maken.

We weten dat we onze verwachtingen moeten bijstellen, ons tempo moeten aanpassen. Te veel past op dit moment niet meer. Daarom ook weer de vraag om hulp om een mooie reis te maken.

Wat meer over ons: zelf heb ik het rondje West-Amerika al eens gemaakt, maar mijn vrouw nog niet. Graag willen we hier een combinatie met Yellowstone van maken. Dit zal een one-way gaan worden. Liefst in combinatie met de stad San Francisco. Wij willen hier ongeveer 25 dagen voor uittrekken. Dit zal eind augustus, begin september 2022 moeten plaats vinden. Wij willen graag via een camper gaan reizen.

Onze wensen voor zover dit past:
- Soms momenten rust met 2/3 nachten op een plek waar mogelijk.
- Afstanden niet te ver uit elkaar, een lange reisdag mag soms voorkomen.
- Zion.
- Steden minimaal, waarvan SF het hoogst op het lijstje staat.
- Misschien is een route via Denver ook een optie? Maar dan moeten we SF laten vallen.
- Grand Canyon mag ook in combinatie met de North Rim.
- NP campings i.c.m. KOA's voor de kleine.

Hebben andere forumleden ook ervaringen om met een kleintje te reizen. Of kan iemand mij wijzen op andere topics in dit forum? Ik kan ze zo snel niet vinden. Op het internet kan ik verder wel het één en ander vinden. Maar met tips kunnen we veel mee.

Welke info van ons hebben jullie nog meer nodig om tot een mooie route te komen? Ik heb al veel verslagen gelezen en zal deze gebruiken om de route te finetunen. :thumbup:
2013 - Florida
2018 - West Amerika
2019 - New York
2022 - Midwest Amerika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis leonklundertje: routeadvies SF combineren met Yellowstone (reizen met baby van 1 jaar).

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt heel veel vinden op het forum. Probeer de zoekfunctie eens door bijvoorbeeld te zoeken op reizen kinderen en dan de optie topictitels aanvinken.
Lees je ook eens in over het vervoer van een baby in een camper.

Qua route is er natuurlijk veel mogelijk. Je zou kunnen denken aan starten in SF en eindigen in Salt Lake City. Schrijf je wensen eens uit in een schema per dag, dan zie je snel genoeg wat er mogelijk is.
Ter inspiratie zou je eens naar onze verslagen kunnen kijken. Wij hebben al meerdere keren een route gedaan met zowel SF als Yellowstone.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis leonklundertje: routeadvies SF combineren met Yellowstone (reizen met baby van 1 jaar).

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb een route uitgeschreven met zoveel mogelijk van jouw wensen er in. Yosemite noemde je niet, maar als je SF wilt meenemen ontkom je daar eigenlijk niet aan.
Misschien een dag minder Las Vegas. En kijken of je wel of niet door Death Valley mag rijden.
De Grand Canyon toevoegen kan, maar maakt het een stuk gehaaster.
Je kunt ook van Zion direct naar Salt Lake City rijden, via de I15, maar dat is een erg saaie weg. De route via de UT12 is een aanrader.
Ik weet niet waar je KOA campings zou willen nemen, lijkt me ook niet nodig, voor een baby is alles leuk, daar heb je geen speeltuin of zwembad voor nodig.

dag 1 naar SF
dag 2 SF
dag 3 SF - Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite - Lee Vining
dag 7 Lee Vining - Las Vegas
dag 8 Las Vegas
dag 9 Las Vegas - Zion
dag 10 Zion
dag 11 Zion
dag 12 Zion - Bryce
dag 13 Bryce
dag 14 Bryce - Capitol Reef
dag 15 Capitol Reef
dag 16 Capitol Reef - tussenstop
dag 17 tussenstop - Grand Teton
dag 18 Grand Teton
dag 19 Grand Teton - Yellowstone
dag 20 Yellowstone
dag 21 Yellowstone
dag 22 Yellowstone
dag 23 Yellowstone - Salt Lake City
dag 24 Salt Lake City
dag 25 Salt Lake City

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis leonklundertje: routeadvies SF combineren met Yellowstone (reizen met baby van 1 jaar).

Bericht door IngridZw »

De route van Marianne is mooi met voldoende rustmomenten. Mocht je Yosemite willen overslaan dan kan je ook overwegen Lake Tahoe toe te voegen. Dan krijg je SF - Lake Tahoe - Lee Vining - LV etc.
Met een rondje Denver kun je ook prachtige route samenstellen. Grof gezegd zonder tussenovernachtingen: Denver - Black Hills SD - Cody - Yellowstone - Grand Teton - Moab - Rocky Mountains - Denver.
Nog een optie is starten in LV en eindigen in Denver of andersom

Wij hebben ervaringen met reizen met een baby/peuter en bij ons is het heel goed gegaan. Ook het reizen zelf. Er waren wel eens wat huilmomenten maar dat heb je thuis ook. Wij reden sowieso nooit langer dan 2 uur achter elkaar en stopten dan als het kon in een plaats waar we toevallig langs reden en waar een parkje met speeltuin was. En water is natuurlijk ook altijd geweldig voor zo'n kleintje.

De 1ste keer hadden we geen eigen stoel voor hem geboekt in het vliegtuig (hij was 14 maanden) maar achteraf is ons dat ontzettend tegengevallen vooral de terugvlucht wat ook een nachtvlucht was. Het constant op schoot zitten was heel vermoeiend zowel voor ons als voor hem.
De 2de keer had hij een eigen stoel en hadden we daarnaast een Cares harnas aangeschaft (5 punts). Die is speciaal gemaakt voor kinderen die te klein zijn voor een heupgordel. Het is hetzelfde alsof ze in een autostoeltje zitten wat ze ook gewend zijn waardoor ze ook beter slapen. Tenminste dat is onze ervaring.
We hadden voor in het vliegtuig ook kleine cadeautjes ingepakt die hij om de zoveel tijd mocht uitpakken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
AstridenCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 feb 2020, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis leonklundertje: routeadvies SF combineren met Yellowstone (reizen met baby van 1 jaar).

Bericht door AstridenCo »

Leuke vooruitzichten!

Wij hebben de reis gemaakt met 2 kids van 2 en 4j. Bewust voor een camper gekozen omdat ze dan elke nacht in hetzelfde bed slapen (motels/hotels leek me te onrustig in een al dynamische reis). Voor een kind van 1 vooral proberen dezelfde rituelen aan te houden zoals thuis en lievelingsknuffel mee. Wij hebben in het vliegtuig een aparte stoel geboekt voor onze 2jarige. En daar was ik heel blij mee! Voor onderweg wat kleine kadootjes mee voor de moeilijke momenten.
Voor de wandelingen is een rugdrager ideaal! Wij hadden onze eigen autostoel mee in het vliegtuig (maar uiteindelijk vond hij het niets en mocht de stoel bij de stewardessen staan). We hebben het wel gebruikt in de camper. NU ik het allemaal zo uitschrijf was het wel een hele volksverhuizing met de koffers, buggy, rugdrager, autostoel :lol:
Het is wel een onvergetelijke reis geworden voor ons. De kids, nu 12 en 15j weten er niets meer van. We gaan volgend jaar augustus een one way doen van SLC via yellowstone naar LA. Ik kan niet wachten!
leonklundertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis leonklundertje: routeadvies SF combineren met Yellowstone (reizen met baby van 1 jaar).

Bericht door leonklundertje »

Bedankt voor jullie reacties!

@Martin & Marianne , heel fijn dat je de route al hebt uitgeschreven.
De route voldoet eigenlijk aan genoeg wensen! Je krijgt veel te zien en om de zoveel tijd heb je wat extra rust met verblijfsdagen. Hier ben ik echt mee geholpen. Ook omdat ik eigenlijk zelf te veel in een route wil stoppen.
Yosemite hoort natuurlijk wel bij de route en had deze niet aangegeven. Maar Glacier point is gesloten in 2022. Als dit het enige is, dan is dit wel te overzien.
Mocht reizen via DV niet kunnen i.v.m. de camper (moeten we nog uitzoeken via Tioga Tours vanwege autostoel baby), zou Sequoia NP een goed alternatief zijn?

@IngridZw, bedankt voor je tips voor de vlucht en het reizen! Een extra stoel is een goede optie. Zo komen wij ook enigszins uitgerust aan in Amerika. De cadeautjes! Wat leuk.
Ik ben op dit forum op zoek gegaan naar reizen met een baby en een RV. Hier staat een hele boel over het plaatsen van het stoeltje voorwaarts met de regelgeving per staat.
Mocht Californië toch geen optie zijn, hoe zou je je route uitschrijven met het rondje Denver. Ik had deze in mijn vorige route ook al gebruikt, maar zonder al te veel rust momenten. Starten vanuit Las Vegas heeft denk ik dan de voorkeur. Omdat Yellowstone ook al snel sluit in september.
2013 - Florida
2018 - West Amerika
2019 - New York
2022 - Midwest Amerika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis leonklundertje: routeadvies SF combineren met Yellowstone (reizen met baby van 1 jaar).

Bericht door Martin & Marianne »

leonklundertje schreef:
27 okt 2021, 14:51
Mocht reizen via DV niet kunnen i.v.m. de camper (moeten we nog uitzoeken via Tioga Tours vanwege autostoel baby), zou Sequoia NP een goed alternatief zijn?
Nee, niet echt. Death Valley ligt op de route tussen Yosemite en Las Vegas; je hebt er niet veel tijd nodig. Voor Sequoia heb je wel veel tijd nodig. Je zou het op kunnen nemen tussen SF en Yosemite zodat je Yosemite nog wel via de Tioga Pass kunt verlaten vervolgens kun je via Tonopah naar Las Vegas rijden.

Wat betreft de route vanuit Denver: je hebt al een globale route gekregen, schrijf dat eens uit per dag. En kijk waar een tussenstop nodig is.
Zet het in een spreadsheet en bekijk de afstanden. Op die manier krijg je zelf een beter beeld bij de afstanden en reistijden, en met een spreadsheet kun je eenvoudig wijzigingen doorvoeren.

Marianne
leonklundertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis leonklundertje: routeadvies SF combineren met Yellowstone (reizen met baby van 1 jaar).

Bericht door leonklundertje »

Martin & Marianne schreef:
28 okt 2021, 19:18
Nee, niet echt. Death Valley ligt op de route tussen Yosemite en Las Vegas; je hebt er niet veel tijd nodig. Voor Sequoia heb je wel veel tijd nodig. Je zou het op kunnen nemen tussen SF en Yosemite zodat je Yosemite nog wel via de Tioga Pass kunt verlaten vervolgens kun je via Tonopah naar Las Vegas rijden
Het was inderdaad niet duidelijk in mijn omschrijving, maar ik bedoelde vanuit SF naar Sequoia en vanuit daaruit naar LV. Maar de Tioga Pass via Tonopah is zeker een goed alternatief. Ik wacht dus eerst even ons gesprek met Tioga Tours. Om te kijken wat in 2022 mogelijk is met vervoer met een baby.

Als alternatief heb ik de optie Denver ook uitgewerkt. Geen rondje, maar een One-Way van Denver naar LV.

Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver - Rocky Mountain NP
Dag 3: Rocky Mountain NP
Dag 4: Rocky Mountain NP
Dag 5: Rocky Mountain NP - Scotsbluff NP
Dag 6: Scotsbluff NP - Custer State Park
Dag 7: Custer State Park/ Badlands
Dag 8: Custer State Park - Deadwood
Dag 9: Deadwood - Buffalo
Dag 10: Buffalo - Cody
Dag 11: Cody - Yellowstone
Dag 12:Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yellowstone - Grand Teton
Dag 16: Grand Teton
Dag 17: Grand Teton - Dinosaur
Dag 18: Dinosaur - Capitol Reef
Dag 19: Capitol Reef
Dag 20: Capitol Reef - Bryce
Dag 21: Bryce
Dag 22: Bryce - Zion NP
Dag 23: Zion NP
Dag 24: Zion NP - Las Vegas
Dag 25: Las Vegas
Dag 26:Las Vegas - Amsterdam

Het is een globale uitgeschreven route, qua reistijd zitten er soms wat langere afstanden tussen. Zit hier genoeg rust in? Wil ik niet te veel?
2013 - Florida
2018 - West Amerika
2019 - New York
2022 - Midwest Amerika
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis leonklundertje: routeadvies SF combineren met Yellowstone (reizen met baby van 1 jaar).

Bericht door IngridZw »

Ik vind het een mooie route zo en lekker veel tijd op de bestemmingen onderweg. Het enigste is misschien jammer dat je Moab niet in de route hebt maar goed dan moet je sowieso 3 nachten ergens anders weghalen en dan wordt het in het geheel weer gehaast.
Je kan eventueel nog kiezen om vanuit Grand Teton via Bear Lake en SLC naar Capitol Reef te rijden. Dat is wat korter in totaal.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis leonklundertje: routeadvies SF combineren met Yellowstone (reizen met baby van 1 jaar).

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad mooi!
Heb je zelf een voorkeur? Ik denk dat het niet gek is om niet te lang te wachten met het vastleggen van de route zodat je de camper kunt huren. Hoe eerder je dat doet hoe goedkoper het is. En bedenk dat in Yellowstone al veel campings geboekt kunnen worden en dat daar - zeker voor grotere campers - niet overal meer veel plaats zal zijn.

Marianne
leonklundertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis leonklundertje: routeadvies SF combineren met Yellowstone (reizen met baby van 1 jaar).

Bericht door leonklundertje »

De camper is intussen vast gelegd. Het duurde allemaal net iets langer vanwege de voorraden van de campers in Denver. Moesten we nog kijken naar alternatieven, maar uiteindelijk is het gelukt om een 25ft. CA te strikken.
We merken ten op zichte van 2 jaar geleden dat de prijzen wel wat hoger zijn geworden. Maar ook dat we een maand later dan 2 jaar geleden hebben geboekt zal daar deel van uit maken.
IngridZw schreef:
17 nov 2021, 17:34
Ik vind het een mooie route zo en lekker veel tijd op de bestemmingen onderweg. Het enigste is misschien jammer dat je Moab niet in de route hebt maar goed dan moet je sowieso 3 nachten ergens anders weghalen en dan wordt het in het geheel weer gehaast.
Je kan eventueel nog kiezen om vanuit Grand Teton via Bear Lake en SLC naar Capitol Reef te rijden. Dat is wat korter in totaal.
Fijn om te horen dat er tijd genoeg in de route zit. Dat is uiteindelijk ook het doel. Moab is inderdaad jammer, ik ben er zelf al wel een keer geweest. En t past niet helemaal in de route qua tijd. Helaas deze keer maar doorstrepen. Goede tip om via Bear Lake te gaan. Dat is korter, dit ga ik opnemen in mijn route.
Martin & Marianne schreef:
17 nov 2021, 19:54
Inderdaad mooi!
Heb je zelf een voorkeur? Ik denk dat het niet gek is om niet te lang te wachten met het vastleggen van de route zodat je de camper kunt huren. Hoe eerder je dat doet hoe goedkoper het is. En bedenk dat in Yellowstone al veel campings geboekt kunnen worden en dat daar - zeker voor grotere campers - niet overal meer veel plaats zal zijn.

Marianne
Het is uiteindelijk de alternatieve route geworden. Van Denver naar Las Vegas. En meteen na het boeken de campings voor Yellowstone vast gelegd. 2 dagen Madison Campground en 2 dagen Canyon Campground. Dit was wel even puzzelen met de dagen, je had gelijk. Er was weinig beschikbaar.

Kan ik de topictitel nog veranderen trouwens?

Opmerking moderator

Topic titel aangepast
2013 - Florida
2018 - West Amerika
2019 - New York
2022 - Midwest Amerika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis leonklundertje: routeadvies SF combineren met Yellowstone (reizen met baby van 1 jaar).

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat Yellowstone gelukt is!
Nog een suggestie voor je route: misschien zou je een overnachting minder in Bryce kunnen doen en een stop in Valley of Fire toe kunnen voegen. Je kunt dan nog een deel van de dag in Zion doorbrengen en aan het eind van de middag Valley of Fire bezoeken. Het kan er nog wel heet zijn, maar daar heb je met een camper geen last van.

Je kunt een moderator vragen je topictitel aan te passen.

Marianne
leonklundertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis leonklundertje: Denver - Las Vegas, reizen met baby van 1 jaar.

Bericht door leonklundertje »

Ik schrijf nogmaals even de route uit per dag, datum, route en planning. Misschien is het dan ook makkelijker voor jullie om tips te geven per dag.
Zelf hebben we wel ideeën genoeg en ook genoeg inspiratie gevonden op de blogs van iedereen. En wederom door dit forum zoeken biedt ook weer genoeg mogelijkheden. Maar voel je vrij om te reageren, we hebben er een hoop aan. Zoals ook de laatste opmerking van Marianne over Valley of Fire State Park. Dit scheelt qua tijd weer met inleveren camper.

In dik gedrukt zijn de overnachtingen die al geboekt zijn, de ander staan nog op de planning.

Dag 1/ Maa 29-08: Amsterdam - Denver
(Overnachting Ramada by Wyndham)

Dag 2/ Din 30-08: Denver - Rocky Mountain NP
(Overnachting Moraine Campground of Glacier Basin Campground)
(Camper ophalen, boodschappen doen, via NL en Peak to Peak SB naar Estes Park)

Dag 3/ Woe 31-08: Rocky Mountain NP
(Overnachting Moraine Campground of Glacier Basin Campground)
(Trails opties: Spraque Lake, Bear Lake, Nymph Lake, Dream Lake en Alberta Falls)

Dag 4/ Don 01-09: Rocky Mountain NP
(Overnachting Moraine Campground of Glacier Basin Campground)
(Trail Ridge Road rijden en Visitor Center)

Dag 5/ Vrij 02-09: Rocky Mountain NP - Scotsbluff NM
(Overnachting Robidoux RV Park of Riverside Campground)
(Scotsbluff NM bezoeken, misschien iets onderweg nog bekijken op route)

Dag 6/ Zat 03-09: Scotsbluff NP - Custer State Park
(Overnachting: n.n.b.)
(Op route Carhenge, andere route opties?)

Dag 7/Zon 04-09: Custer State Park/ Badlands
(Overnachting: n.n.b.)
(Wildlife route, daarna door naar Badlands NP)

Dag 8/ Maa 05-09: Custer State Park - Deadwood of nog een overnachting Custer State Park?
(Overnachting: n.n.b.)
(Black Hills, Mount Rushmore, Crazy Horse)

Dag 9/ Din 06-09: Deadwood of nog een overnachting Custer State Park? - Buffalo / Sheridan
(Overnachting: n.n.b.)
(Devil's Tower NM, verder op route nog wat foto spots)

Dag 10/ Woe 07-09: Buffalo / Sheridan - Cody
(Overnachting: Cody KOA)
(Bighorn National Forest via SB14)

Dag 11/ Don 08-09: Cody - Yellowstone
(Overnachting: Madison Campground)
(Via Beartooth Highway richting de campground, verder nog uitzoeken)

Dag 12/ Vrij 09-09: Yellowstone
(Overnachting: Madison Campground)
(Nog geheel uitzoeken)

Dag 13/ Zat 10-09: Yellowstone
(Overnachting: Canyon Campground)
(Nog geheel uitzoeken)

Dag 14/ Zon 11-09: Yellowstone
(Overnachting: Canyon Campground)
(Nog geheel uitzoeken)

Dag 15/ Maa 12-09: Yellowstone - Grand Teton
(Overnachting: n.n.b.)
(Nog geheel uitzoeken)

Dag 16/ Din 13-09: Grand Teton
(Overnachting: n.n.b.)
(Nog geheel uitzoeken)

Dag 17/ Woe 14-09: Grand Teton - Salt Lake City (omgeving)
(Overnachting: n.n.b.)
(Nog geheel uitzoeken)

Dag 18/ Don 15-09: Salt Lake City (omgeving) - Capitol Reef
(Overnachting: Fruita Campground)
(Nog geheel uitzoeken)

Dag 19/ Vrij 16-09: Capitol Reef
(Overnachting: Fruita Campground)
(Nog geheel uitzoeken)

Dag 20/ Zat 17-09: Capitol Reef - Bryce
(Overnachting: Ruby's Inn)
(Via SB12 naar Bryce Canyon, daar Rim Trail en eventueel een trail in t park)

Dag 21/ Zon 18-09: Bryce - Zion NP
(Overnachting: n.n.b.)
(Nog geheel uitzoeken)

Dag 22/ Maa 19-09: Zion NP
(Overnachting: n.n.b.)
(Nog geheel uitzoeken)

Dag 23/ Din 20-09: Zion NP - Valley of Fire SP
(Overnachting: n.n.b.)
(Nog geheel uitzoeken)

Dag 24/ Woe 21-09: Valley of Fire SP - Las Vegas
(Overnachting: Luxor Hotel)
(Camper inleveren, inchecken hotel en dan de Strip nog even op)

Dag 25/ Don 22-09:Las Vegas - Amsterdam
(Uitchecken en terugreis)

Graag wil ik alle tips bundelen in mijn Roadbook voor onderweg. Via Tioga Tours krijg je tegenwoordig ook een persoonlijke reisgids, maar zelf ga ik graag ook nog aan de slag. Ik probeer alle tips mee te nemen en de route verder uit te werken, zoals hierboven.
Waar ik voornamelijk nog opzoek naar ben zijn de Scenic Byways die je echt gezien moet hebben, tips over campings (ook hier kan ik genoeg vinden op diverse fora), mooie foto spots op de route. Eigenlijk wil je deze reis gewoon niks missen :lol:
2013 - Florida
2018 - West Amerika
2019 - New York
2022 - Midwest Amerika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis leonklundertje: Denver - Las Vegas, reizen met baby van 1 jaar.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik moest even nadenken waar SB voor staat, maar ik vermoed dat het Scenic Byway is. :wink:
Met de door jou genoemde Scenic byways heb je volgens mij al heel wat te pakken. Misschien dat er in SD nog wel wat zijn, kijk wel of alles met de camper te doen is. Wij hebben een boek met scenic byways, ik zal eens kijken of daar nog wat in staat - als ik het kan vinden. je kunt ook googelen op scenic byway en de naam van de staat.Ik denk dat de dag van Cody via Beartooth Hwy en door naar Madison aardig lang is. Misschien is het niet gek om voor die eerste nacht in het park te kijken naar Pebble Creek CG. Of Mammoth Hot Springs. Lukt het niet die te reserveren (dat kan 6 maanden van te voren) dan kun je Madison aanhouden. Overnachten bij Mammoth Hot Springs geeft je de tijd om daar nog een bezoek te brengen, onderweg naar Madison zal dat wel erg krap worden.
Voor Grand Teton kun je nu al naar Colter Bay RV park kijken. De andere Colter Bay camping kun je via recreation.gov boeken.
Wij hebben een paar keer het stuk gereden tussen SLC en Capitol Reef. Beide keren via een stuk I15, maar als je voldoende tijd hebt is de 89 een betere keuze.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis leonklundertje: Denver - Las Vegas, reizen met baby van 1 jaar.

Bericht door IngridZw »

Ik zou op dag 8 doorrijden naar Deadwood voor een overnachting. Je zit dan al iets noordelijker en Deadwood is een leuk westernstadje om te bezoeken. Vooral ''s avonds is het er erg gezellig. Wij hebben vanuit Deadwood naar Spearfish de 14A gereden. Dat is een mooie scenic route. Een leuke stop aan deze weg is bij Spearfish Canyon Lodge. Je hebt daar ook een aantal wandelmogelijkheden o.a. een wandeling naar een waterval.

De Iron Mountain Road en de Needles Hyw in Custer SP zijn niet geschikt voor campers maar dat wist je waarschijnlijk wel.
Je kan wel naar Sylvan Lake rijden aan het begin van de Needles Hyw. Een prachtig gelegen pittoresk meertje en om het meer is een mooie wandelweg. Mount Rushmore kan je eventueel 's avonds bezoeken als je de ceremonie wilt bijwonen.

Je hebt nu een dag minder dan in je route daarvoor zie ik (?) met als gevolg dat je nu op het eind maar 1 nacht in las Vegas bent. Is een keuze maar het betekent dat je erg weinig van de stad kunt zien. Op zich wel jammer. En het Luxor hotel zou dan ook niet mijn keuze zijn. Waarom niet een hotel wat meer in het centrum van de Strip waar de meest bezienswaardige hotels staan. Je zit er nu wel erg ver van vandaan want vergis je niet in de afstanden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
leonklundertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis leonklundertje: Denver - Las Vegas, reizen met baby van 1 jaar.

Bericht door leonklundertje »

Martin & Marianne schreef:
01 dec 2021, 19:58
Ik moest even nadenken waar SB voor staat, maar ik vermoed dat het Scenic Byway is. :wink:
Met de door jou genoemde Scenic byways heb je volgens mij al heel wat te pakken. Misschien dat er in SD nog wel wat zijn, kijk wel of alles met de camper te doen is. Wij hebben een boek met scenic byways, ik zal eens kijken of daar nog wat in staat - als ik het kan vinden. je kunt ook googelen op scenic byway en de naam van de staat.Ik denk dat de dag van Cody via Beartooth Hwy en door naar Madison aardig lang is. Misschien is het niet gek om voor die eerste nacht in het park te kijken naar Pebble Creek CG. Of Mammoth Hot Springs. Lukt het niet die te reserveren (dat kan 6 maanden van te voren) dan kun je Madison aanhouden. Overnachten bij Mammoth Hot Springs geeft je de tijd om daar nog een bezoek te brengen, onderweg naar Madison zal dat wel erg krap worden.
Voor Grand Teton kun je nu al naar Colter Bay RV park kijken. De andere Colter Bay camping kun je via recreation.gov boeken.
Wij hebben een paar keer het stuk gereden tussen SLC en Capitol Reef. Beide keren via een stuk I15, maar als je voldoende tijd hebt is de 89 een betere keuze.

Marianne
Hey Marianne, bedankt voor je feedback. Ik zal kijken welke Scenic Byways ik nog meer aan de route kan toevoegen. Het moeten niet complete omwegen worden. Tot nu toe heb ik: (in route volgorde) Peak to Peak,Trail Ridge Road,op advies van @IngridZw Spearfish Canyon SBBeartooth hwy,12, Utah.
Ik zie dat Colter Bay RV Park op dit moment ook met recreation.gov geboekt moet worden. Of kijk ik nu helemaal verkeerd? Verder is er geen enkele campground die je op voorhand kan boeken in GT toch?
Wat is een mooie plek om te overnachten tussen GT en Capitol Reef? Je zal onderweg langs Bear Lake komen, maar dat is nog te vroeg om te overnachten toch?
Je advies omtrent Pebble Creek CG neem ik ter harte. We gaan kijken of we dat kunnen boeken als eerste overnachting als dat zover is.
IngridZw schreef:
02 dec 2021, 00:45
Ik zou op dag 8 doorrijden naar Deadwood voor een overnachting. Je zit dan al iets noordelijker en Deadwood is een leuk westernstadje om te bezoeken. Vooral ''s avonds is het er erg gezellig. Wij hebben vanuit Deadwood naar Spearfish de 14A gereden. Dat is een mooie scenic route. Een leuke stop aan deze weg is bij Spearfish Canyon Lodge. Je hebt daar ook een aantal wandelmogelijkheden o.a. een wandeling naar een waterval.

De Iron Mountain Road en de Needles Hyw in Custer SP zijn niet geschikt voor campers maar dat wist je waarschijnlijk wel.
Je kan wel naar Sylvan Lake rijden aan het begin van de Needles Hyw. Een prachtig gelegen pittoresk meertje en om het meer is een mooie wandelweg. Mount Rushmore kan je eventueel 's avonds bezoeken als je de ceremonie wilt bijwonen.

Je hebt nu een dag minder dan in je route daarvoor zie ik (?) met als gevolg dat je nu op het eind maar 1 nacht in las Vegas bent. Is een keuze maar het betekent dat je erg weinig van de stad kunt zien. Op zich wel jammer. En het Luxor hotel zou dan ook niet mijn keuze zijn. Waarom niet een hotel wat meer in het centrum van de Strip waar de meest bezienswaardige hotels staan. Je zit er nu wel erg ver van vandaan want vergis je niet in de afstanden.
Hey Ingrid. Toch doorrijden naar Deadwood? Dan gaan we dat doen, ik zat namelijk al te twijfelen. Bridal Veil Falls zal waarschijnlijk de waterval zijn die je bedoelt.
Ik ben op de hoogte van de Iron Mountain Road en Needles hwy. Ik twijfel nog om een auto te huren voor de route in Rapid City. Maar met de Wildlife Loop, Sylvan Lake en Mount Rushmore is een dag ook snel gevuld.
Wat betreft Vegas hebben we dat bewust gedaan. Las Vegas is mooi, de strip is lang en er is genoeg te zien. Luxor zit op het randje, was goedkoop en voor ons een prima uitvalbasis. We zullen op pad gaan met een kleine en het lijkt ons niet ideaal om de gehele strip heen en weer te lopen. Hier ben je gerust een dag mee bezig met alle bezienswaardigheden. Misschien pikken we er wat hoogtepunten uit.
2013 - Florida
2018 - West Amerika
2019 - New York
2022 - Midwest Amerika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis leonklundertje: Denver - Las Vegas, reizen met baby van 1 jaar.

Bericht door Martin & Marianne »

Die waterval is de Shell Fall denk ik. Wij waren daar in 2004, een leuke onderbreking van de rit. Zie hier ons verslag van die dag.

Colter Bay RV park kon altijd via t gereserveerd worden, en al ruim van tevoren, maar nu inderdaad via recreation.gov.

Als je niet de hele strip heen en weer wilt lopen is het toch niet gek om wat centraler te zitten? Kijk bijvoorbeeld eens naar de Best Western. Die zit heel centraal en je hoeft daar ook niet een heel casino door te lopen als je naar je kamer gaat.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis leonklundertje: Denver - Las Vegas, reizen met baby van 1 jaar.

Bericht door IngridZw »

Je hebt de 14 Alt door Bighorn NF en de 14 A naar Spearfish. Overigens om het nog verwarrender te maken liggen de Shell Falls in Bighorn NF aan de 14. :wink:
Ik bedoelde de eigenlijk de Little Spearfish Falls Trail bij Spearfish Canyon Lodge aan de 14A maar de Bridal Veil Falls zijn uiteraard ook mooi.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis leonklundertje: Denver - Las Vegas, reizen met baby van 1 jaar.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had het niet goed gelezen. :oops:
De watervallen die jij noemt ken ik niet, komen op mijn lijstje!

Marianne
leonklundertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis leonklundertje: Denver - Las Vegas, reizen met baby van 1 jaar.

Bericht door leonklundertje »

leonklundertje schreef:
01 dec 2021, 14:29
Dag 2/ Din 30-08: Denver - Rocky Mountain NP
(Overnachting Moraine Campground of Glacier Basin Campground)
(Camper ophalen, boodschappen doen, via NL en Peak to Peak SB naar Estes Park)
Is dag 2 een realistische dag qua tijd? Ik twijfel of we op tijd in Estes Park zijn als we dit allemaal in een middag moeten proppen.
Ook twijfel ik of ik een auto moet huren de eerste dag, zodat we alvast boodschappen kunnen doen in de ochtend.

Is dit het bestede geld waard? of gaat dit waarschijnlijk allemaal wel lukken in deze middag. De route is op zich niet heel ver, maar toch. Ik denk dat hier mensen zijn die dit al ervaren hebben.
2013 - Florida
2018 - West Amerika
2019 - New York
2022 - Midwest Amerika
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer