Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Bericht door swissdutchie »

Beste mensen,
Net als zoveel mensen hier op het forum willen ook wij volgend jaar een reis gaan inhalen die 2020 niet door kon gaan. Het gaat dan om een rondje Texas met een klein stukje New Mexico erbij. De beoogde periode is oktober / november 2022. Liefst willen we pas na de herfstvakantie hier in NL vertrekken, alleen komen we dan met het probleem te zitten dat we rond Thanksgiving weer terug zouden vliegen (zie mijn andere draad in het forum "reizen algemeen"). We denken er daarom over om toch al op 24 oktober 2022 te gaan vertrekken. Totaal willen we ongeveer 26 dagen voor dit rondje uittrekken.
Uiteraard had ik voor de reis van vorig jaar met behulp van de forumleden hier al een route uitgestippeld. Omdat we echter volgend jaar iets meer tijd hebben en ik bovendien graag eerst naar het noorden wil, heb ik de route een beetje aangepast.

Deze ziet er nu als volgt uit:
Dag 1 (ma): vlucht Amsterdam - Houston
Dag 2 (di): Houston
Dag 3 (wo): Houston - Austin
Dag 4 (do): Austin
Dag 5 (vr): Austin - Dallas
Dag 6 (za): Dallas (bezoek bij vrienden)
Dag 7 (zo): Dallas - Fort Worth - Wichita Falls
Dag 8 (ma): Wichita Falls - Caprock Canyon SP - Amarillo
Dag 9 (di): Amarillo (Palo Duro Canyon SP)
Dag 10 (wo): Amarillo (TX) - Alamogordo (NM)
Dag 11 (do): Alamogordo (White Sands NP)
Dag 12 (vr): Alamogordo - Carlsbad Caverns NP - Carlsbad
Dag 13 (za): Carlsbad (NM) - Guadalupe Mountains NP (TX) - Fort Davis
Dag 14 (zo): Fort Davis (Davis Mountains SP)
Dag 15 (ma): Fort Davis - Big Bend Ranch SP - Terlingua
Dag 16 (di): Terlingua - Big Bend NP
Dag 17 (wo): Big Bend NP
Dag 18 (do): Big Bend NP
Dag 19 (vr): Big Bend NP - Del Rio
Dag 20 (za): Del Rio - San Antonio
Dag 21 (zo): San Antonio
Dag 22 (ma): San Antonio - Fredericksburg
Dag 23 (di): Fredericksburg
Dag 24 (wo): Fredericksburg
Dag 25 (do): Fredericksburg - Houston
Dag 26 (vr): vertrek Houston
Dag 27 (za): aankomst NL

Wat vinden jullie van deze route? Mis ik nog iets belangrijks of moet ik iets weglaten? We houden van een mooie mix van steden en natuur, willen graag wat historische plekken en musea bezoeken, maar vooral ook veel wandelen in de natuurparken. De bedoeling is om deze reis met een personenwagen te rijden en te overnachten in motels, hotels en eventueel cabins. Normaalgesproken zijn we niet zo van de lange rijdagen, maar in Texas ontkom je daar haast niet aan. Bovendien vinden we een lange rit tussendoor minder erg, als we daarna weer meerdere dagen op één plek kunnen blijven. Graag hoor ik ook uit dit oogpunt jullie mening over onze route. Ik ben benieuwd! Alvast bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondje Texas / New Mexico

Bericht door Tantelotje »

Heerlijk he, zo plannen?

Wij zijn nog nooit in Texas geweest, dus mijn bijdrage beperkt zich tot dag 11. :D
Een prachtig park, dat White Sands NP. Maar niet echt een wandelpark of iets. Tenminste, dat vonden wij.
In 2018 zijn wij hier geweest. We kwamen uit rond 16.30 uur aan (en waren zodoende precies te laat voor de sunsetwalk), reden de loop met de auto, zijn hier en daar uitgestapt, prachtige foto's gemaakt van lange schaduwen op wit zand (gips) en zijn gebleven tot de zon vrijwel onder was.
De volgende dag reden we weer verder.

Dus persoonlijk zou ik die volle dag hier niet plannen, ik denk dat je die misschien beter kunt gebruiken voor extra tijd bij de Guadeloupe Mountains. (maar daar zijn we dus nog nooit geweest ...)
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Bericht door hemmie »

Ja,wel mee eens dat een volle dag White Sands misschien wat veel is. Wij deden een paar uurtjes eind van de dag (zonsondergang), en de volgende ochtend nog een paar uurtjes terug geweest om te sleeen, hangt er dus ook vanaf wat je plannen exact zijn. Wij waren wel een volle dag in Alamogordo, maar ze hebben daar ook een erg leuk Space museum.

Guadalupe Mtns is een lastig park, meer tijd daar is misschien wel leuk, maar je kunt er niet in buurt overnachten volgens mij (behalve kamperen), en als je geen lange wandelingen wil/kunt doen ben je ook relatief snel wel uitgekeken.

Ik vind het wel een mooie route zo.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Bericht door michelly »

Mooie route! Ik neem aan dat je de tijd voor Fredericksburg gebruikt om de Texas Hill Country te gaan bekijken? Het plaatsje zelf vonden wij niet zoveel aan. Misschien heb je wat aan onze verslagen van 2014 en 2016?
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Bericht door swissdutchie »

Bedankt voor jullie tipps Tantelotje en hemmie!
Ik had inderdaad ook al zitten dubben over die volle dag in Alamogordo. Waarschijnlijk zijn we inderdaad geen volle dag voor White Sands nodig. Ik had er wel graag een zonsondergang willen meemaken, maar weet niet of we dat gaan redden op de dag dat we uit Amarillo komen. Dat is immers een behoorlijk lange etappe en bovendien wordt het in november al vrij vroeg donker. Vandaar dat ik er in eerste instantie een volle dag voor heb gepland. Op die manier kunnen we zowel een zonsopkomst als ook een zonsondergang in het park meemaken. Maar misschien kunnen we het ook zo oplossen, dat we op de dag ervoor wat later uit Amarillo vertrekken en dan ergens halverwege overnachten. Op die manier hebben we in Amarillo nog wat meer tijd en kunnen we eventueel onderweg nog wat meer zien. Vervolgens zorgen we op de dag dat we doorrijden naar Alamogordo ervoor, dat we daar in de vroege middag aankomen, zodat we in White Sands de loop kunnen rijden, een paar korte trailtjes kunnen lopen en vervolgens van de zonsondergang kunnen genieten.
Meer tijd voor de Guadalupe Mountains zou inderdaad ook mooi zijn, maar het is precies zo als hemmie zegt: er zijn bijna geen accommodaties in de buurt te vinden. Het dichtst bij is Carlsbad en dat is ook nog ontzettend duur. Daar wil ik dus liefst niet meer dan een nacht verblijven. In de Guadalupe Mountains zelf is volgens mij alleen een camping en wij hebben helaas geen tent of camper bij ons.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Bericht door swissdutchie »

@ michelly: De dagen in Fredericksburg zijn inderdaad voor de Hill Country bestemd. Er is daar heel veel keuze qua hotels en het ligt bovendien redelijk centraal in de Hill Country. Vandaar dat het mij een goede uitvalsbasis leek. Maar er is nog niets vastgelegd. We kunnen dus uiteindelijk ook nog voor een andere overnachtingsplaats in de Hill Country kiezen.
Jouw verslagen heb ik twee jaar geleden al weleens gelezen, maar ik ga ze zeker nog weer raadplegen voor het finetunen van onze route! Sowieso vind ik jullie reisverslagen altijd heel leuk om te lezen. Ik ben er op geabonneerd en heb al diverse keren met jullie "meegereisd". Ook dit jaar heb ik weer volop genoten van jullie avonturen in Oostenrijk, Slovenië en Kroatië.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Bericht door Ing »

Mooie route en ik vind hem lekker rustig; goed de tijd overal voor! Zelf zou ik die dag Alamogordo skippen en ook San Antonio 2 nachten vind ik wat veel.

Dag 7 vind ik dan weer wat krap; met Dallas - Forth Worth - Wichita Falls op 1 dag. Ik vond dat best een enorm eind rijden nog, vanuit Dallas richting Wichita Falls. En je dagen zijn niet erg lang in november.

Nog gedacht aan de kust? Rondom Corpus Christi?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Bericht door swissdutchie »

Hallo Ing,
Ook jou hartelijk dank voor het meedenken! Overal rustig de tijd voor nemen dat was precies de bedoeling. Vandaar, dat we de kust deze keer bewust niet in de route hebben opgenomen.
Die volle dag in Alamogordo gaan we hoogstwaarschijnlijk nog aanpassen hoor. Voor San Antonio wou ik juist wel een hele dag uittrekken, want daar zijn diverse dingen die ik graag zou willen zien. Wat Dallas / Fort Worth betreft is het de bedoeling om op dag 6 samen met onze vriendin de hoogtepunten van Dallas te gaan bekijken. Op dag 7 willen we dan alleen nog de stockyards in Fort Worth bezoeken, alvorens we richting Wichita Falls vertrekken. Dat zou volgens mij te doen moeten zijn. Eigenlijk hoef ik sowieso niet zo nodig naar Dallas / Fort Worth, maar we willen wel graag onze vriendin daar bezoeken. Bovendien ligt het toch aan de route naar het noorden.
Wat ook nog belangrijk was voor onze routeplanning is de timing. Zo willen we i.v.m. het bezoek bij onze vriendin graag in het weekend in Dallas zijn. Ook in Carlsbad willen we graag in het weekend overnachten, omdat de toch al schrikbarend dure hotels daar in het weekend iets betaalbaarder zijn. In Big Bend NP daarentegen willen we de drukte van het weekend juist ontlopen, door daar doordeweeks te verblijven. Je ziet, er is over nagedacht.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Bericht door Ing »

Ik begrijp het! Een ochtendje Stockyards Forth Worth kan inderdaad wel, als je ook de rest van de stad wilt doen heb je wel volle dag nodig.

Tip; kijk eens voor hotels Carlsbad Caverns in Artesia. Daar sliepen wij in de La Quinta die wel betaalbaar was. Ja, het was iets verder rijden, maar wel 2,5x zo goedkoop.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Bericht door swissdutchie »

Bedankt voor de tip ING! Ik ga zeker ook naar de mogelijkheden in Artesia kijken.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn vanuit Cedar Hill State Park naar Dallas gegaan (2018). Dit was een uur rijden. Om 5 over 9 vertrokken van de camping en om 10 over 10 hadden we de camper (op 2 plekken) geparkeerd en liepen we in 10 minuten naar het Sixth Floor Museum. Dit was ons enige doel die dag. De rest van Dallas hadden we geen behoefte aan. Na nog even ergens gegeten te hebben, hebben we de middag op de camping in de zon doorgebracht. Uitstekend bevallen.
De volgende dag zijn we naar Fort Worth gegaan. Eerst langs de beeldengroep Mustangs of Las Colinas en daarna over de snelweg naar Fort Worth. De cattle drive begon om half 12. Daarna nog wat rondgelopen en boodschappen gedaan en om 2 minuten over 5 waren we in Abilene State Park.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Bericht door swissdutchie »

Zoiets zijn wij ook van plan jojotravelusa. Ook voor ons zijn het Sixth Floor Museum en de stockyards de twee grote trekpleisters in Dallas en Fort Worth. Alleen zitten wij dus niet op de camping maar ergens in een hotel en willen we bovendien nog op visite bij een vriendin van ons.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Bericht door swissdutchie »

Ik heb de route nog weer een beetje aangepast:
Dag 10: Amarillo - Roswell
Dag 11: Roswell - Alamogordo (White Sands)
Dag 12: Alamogordo - Carlsbad (Carlsbad Caverns)
Dag 13: Carlsbad - Guadalupe Mts NP - Van Horn
Dag 14: Van Horn - Davis Mts - Fort Davis
Op die manier zitten we op dag 10 iets minder lang in de auto en kunnen we 's ochtends in Amarillo of onderweg naar Roswell nog iets bekijken. Op dag 11 willen we dan rond de middag in Alamogordo zijn, zodat we nog genoeg tijd voor White Sands hebben. Door op dag 13 niet helemaal naar Fort Davis te rijden maar alleen tot Van Horn hebben we iets meer tijd voor de Guadalupe Mountains en blijft de volgende dag toch genoeg tijd voor de Davis Mountains en Fort Davis.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Bericht door Ing »

Dit hebben wij ook ong zo gedaan, inclusief overnachting in Van Horn. Dit is wel denk een van de meest treurige dorpen van Texas haha. Wij waren er op paaszondag en alles was dicht en gesloten, wat het nog treuriger maakte. Voor een tussenstop wel strategisch gelegen en gewoon laat aankomen :)

Heb je ook gekeken naar die Lodge bij Fort Davis? Daar sliep lid @winterpark en die was erg enthousiast. Wij hebben Fort Davis zelf in een uurtje bezocht, maar die hele omgeving is wel erg mooi.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Bericht door hemmie »

De lodge in Davis Mountains SP is zeker een aanrader!
Terug in Texas!
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: rondje Texas / New Mexico.

Bericht door swissdutchie »

Wederom hartelijk dank voor alle tips!
Ja, ik heb de lodge in het state park bij Fort Davis bekeken. Die is echter pas ongeveer een half jaar van tevoren te boeken. Ik wil daarom eerst een ander hotel als backup reserveren en dan later kijken of we nog in de lodge terecht kunnen.
Die dag in Fort Davis is inderdaad voor de omgeving en niet voor de plaats zelf bestemd. We willen dan de Davis Mountains Loop gaan rijden, eventueel wat trailtjes lopen en misschien een bezoek brengen aan het McDonald Observatory.
Van Horn is inderdaad alleen als strategische overnachtingsplek gedacht. Ik had al zo een vermoeden, dat daar niet al teveel te beleven valt. Dus inderdaad gewoon laat aankomen en alleen maar slapen daar zo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer