Reis Wadu: Salt Lake City - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Wadu: Salt Lake City - Las Vegas

Bericht door Wadu »

Hallo,

Hierbij mijn reis voor juli 2022:
VAN NAAR
1 Brussel - Salt Lake City
2 Park city - Jackson
3 Jackson - Lake
4 Lake - Lake
5 Lake - Cody
6 Cody - Gardiner (via Beartooth Highway)
7 Gardiner - Grant (geen logies meer beschikbaar @ Old Faitfull)
8 Grant - Jackson
9 Jackson - Vernal
10 Vernal - Moab
11 Moab - Moab
12 Moab - Moab
13 Moab - Monument Valley
14 MV - Page
15 Page - Grand Canyon
16 GC - Las Vegas
17 Las Vegas - Las Vegas
18 Las Vegas - Las Vegas
19 Las Vegas - Brussel

Vanaf dag 14 is de route gelijk aan mijn eerder Amerika reis, maar ik vind het leuk om dit nog eens te doen.

Do's & dont's zijn welkom.

Ik sta op het punt om de nodige boekingen te doen, maar wens toch het volgende te delen/vragen:

* de hotelprijzen vooral in Yellowstone zijn enorm gestegen
* ticketprijzen bedragen momenteel rond de 780 € /pp dus wil/kan gerust nog even afwachten, maar logies in Yellowstone worden schaars.

Wadu
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Wadu: Salt Lake City - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Hotelprijzen zijn de laatste jaren inderdaad fors gestegen. In het geval van Yellowstone zal het ook te maken hebben met de beschikbaarheid. De goedkoopste accommodatie is snel volgeboekt (reserveren voor 2022 kon al vanaf mei dit jaar). Er zijn echter (daarom) ook regelmatig annuleringen. Dus blijif kijken. Bij Old Faithful is de frontier cabin bij de Snowlodge heel betaalbaar. Je hebt 5 nachten bij Yellowstone dus 5 kansen op een kamer daar. De volgorde in het park zou ik dan laten afhangen van de beschikbaarheid van de accommodatie. Boek iets zodra er iets in jouw periode vrij is.

Je hoeft natuurlijk niet te wachten met reserveren tot de tickets geboekt zijn. Of ligt de periode nog niet vast?

Voor het laatste stuk kun je ook overwegen om na Monument Valley via de ut95 en de ut12 naar Las Vegas te rijden. Heb je Capitol Reef al eens bezocht?

Voor Grand Teton kun je ook overwegen om een keer in het park te overnachten.

Marianne
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Wadu: Salt Lake City - Las Vegas

Bericht door Wadu »

Bedankt voor de reactie Marianne.

De periode ligt idd wel vast.
De uitdaging wordt om vrije plekken te vinden in Yellowstone :(

UT 95 en UT 12 heb ik tijdens mijn vorige reis gereden en waren prachtig.

Ik wil absoluut via de Grand Canyon naar Las Vegas reizen daar dit voor mij toch een hoogtepunt was.
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Wadu: Salt Lake City - Las Vegas

Bericht door Wadu »

Om de dure hotelkosten in jackson te vermijden denk ik er aan om op dag 8 van grant naar boulder of rock springs te rijden.

wat denken de ervaringsdeskundigen daarvan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Wadu: Salt Lake City - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou dat heel jammer vinden; voor Grand Teton blijft er dan immers maar weinig tijd over.
En stel dat je nog iets vindt in Old Faithful voor de laatste nacht Yellowstone (wat dan zeker te verkiezen is boven Grant Village); dan heb je nog wat meer reistijd.
Jackson is wel duur, maar het is een leuke plaats, en er zijn ook wel wat betaalbare opties daar (Ranch Inn, Virginia Lodge, Kudar Motel).

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Wadu: Salt Lake City - Las Vegas

Bericht door IngridZw »

Ik heb laatst nog even gekeken naar Virginia Lodge waar wij de vorige keer waren. Toen nog betaalbaar nu voor juli 2022 een prijs van 509 dollar p.n. op eigen website en 590 euro bij Booking.com. Abnormaal hoe de prijzen daar gestegen zijn. Hotels beneden 300 euro in het hoogseizoen vind je sowieso haast niet meer in Jackson.
Misschien dat je nog naar accommodaties kunt kijken die dichterbij liggen dan Rock Springs of Boulder bijv. In Pinedale
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Wadu: Salt Lake City - Las Vegas

Bericht door Wadu »

Voor Kudar Motel vind ik direct geen prijzen voor juli 2022.
500€ per nacht voor 2 kamers zijn de norm in jackson vandaar mijn idee om idd iets verder te rijdenrichting boulder/pinedale/rock spring.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Wadu: Salt Lake City - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk je op de site van het Kudar Motel zelf? Ik zie voor juli prijzen van 159 dollar ex tax voor de cabins.
Je zoekt 2 kamers? Er zijn cabins met 2 slaapk.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Wadu: Salt Lake City - Las Vegas

Bericht door IngridZw »

k was ook benieuwd naar de cabins van The Kudar en heb op de eigen site gekeken zoals jij aangaf Marianne. Ze zien er heel mooi uit en geven inderdaad een prijs van 159 euro weer voor 2 kamers. Ik weet niet hoe jij het hebt gedaan, maar als ik kijk naar check availability en een cabin wil boeken voor juli kom ik niet verder. De kalender gaat niet verder dan maart. Ik vraag me af of de prijs ook geldt voor het hoogseizoen. Zou wel heel voordelig zijn t.o.v. andere accommodaties.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Wadu: Salt Lake City - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had via Accommodations gekeken, daar kun je wel een datum in juli selecteren. Maar ik zie nu dat hij dat blijkbaar niet pakt, als je verder gaat blijkt er een datum in oktober genomen te worden.
Het lijkt er op dat het nog wat te vroeg is voor volgend jaar juli. Als de prijzen net zo omhoog gaan als bij de Virginian Lodge (van 169 naar 509 dollar medio mei) wordt dit ook onbetaalbaar.
Dan is een cabin in Colter Bay Village met twee kamers nog niet zo gek.
Maar goed, als jullie Grand Teton niet willen bezoeken is verder doorrijden natuurlijk ook een optie.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer