Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Dorito »

Beste allemaal,

Super zeg dat de grenzen weer open zijn. We hopen volgend jaar zomer voor de 4e keer naar Amerika te gaan en daar met een camper met onze kinderen van rondreizen. Na jullie supertips de vorige keren, hopen we dat jullie mee willen denken met onze route.
We hebben al een keer rondje zuidwest gedaan met Bryce, Zion etc. Maar we willen nog wel een keer terug.
Ons hoofddoel is Yellowstone waar we ook al een keer geweest zijn. We gaan ook graag terug naar Custer State park wat we ook in onze route hebben opgenomen.

Wat zouden jullie zeker doen voor een tweede keer aan deze parken?
Zouden jullie iets aan onderstaande route veranderen, zodat we nog wat meer kunnen pakken wat in de buurt ligt?
Hebben jullie speciale dingen die jullie aanraden om met de kinderen daar te doen (8, 13 en 15 jaar)?

Alvast superveel dank voor de tijd.

1. Aankomst Los Angeles
2. Los Angeles: Hollywood sign, Boulevard, Venice beach
3. Los Angeles: Hollywood studios
4. Los Angeles - Barstow: 120 mijl, 2 uur, dit is alleen als tussenstop na camper ophalen en boodschappen doen
5. Barstow - Las Vegas: 150 mijl, 2,5 uur
6. Las Vegas: the strip, show bezoeken?
7. Las Vegas: Belaggio fonteinen
8. Las Vegas - Zion National Park: 170 mijl, 3 uur
9. Zion National Park
10. Zion National Park - Bryce Canyon National Park: 80 mijl, 2 uur
11. Bryce Canyon National Park
12. Bryce Canyon National Park - Capitol Reef National Park: 120 mijl, 3 uur
13. Capitol Reef National Park - Salt Lake City: 230 mijl, 4 uur
14. Salt Lake City: we gaan de stad niet voor een tweede keer bezoeken, maar ergens in de buurt op een KOA staan waarschijnlijk
15. Salt Lake City - Grand Teton: 310 mijl, 5,5 uur
16. Grand Teton
17. Grand Teton - Yellowstone National Park: 50 mijl, 1,5 uur: Grand Campground
18. Yellowstone National Park: Grand Campground
19. Yellowstone National Park: Grand Campground
20. Yellowstone National Park: Madison
21. Yellowstone National Park: Madison
22. Yellowstone National Park: Canyon village
23. Yellowstone National Park: Canyon village
24. Yellowstone National Park: Bridge bay
25. Yellowstone National Park - Buffalo: 270 mijl, 6 uur
26. Buffalo - Custer State Park: 200 mijl, 4 uur
27. Custer State Park
28. Custer State Park - Cheyenne: 260 mijl, 5 uur: hebben jullie een tussenstop tussen Custer State Park en RMNP die jullie aanraden?
29. Cheyenne - Rocky Mountain NP: 90 mijl, 2 uur
30. Rocky Mountain NP
31. Rocky Mountain NP - Denver: 70 mijl, 2 uur
32. Denver - Amsterdam
33. Aankomst Amsterdam

Dorito
Laatst gewijzigd door Dorito op 02 okt 2021, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie reis!
Twee nachten Bryce is misschien wat veel, je zou ook twee nachten Capitol Reef kunnen doen. Fruita is een leuke camping.
Als je SLC niet gaat bezoeken waarom dan twee nachten daar?
De tijd voor Yellowstone is ruim. Misschien is het niet gek om een of twee nachten minder te doen en die tijd te gebruiken voor South Dakota en RMNP.
In Yellowstone kun je tegenwoordig alle campings reserveren. Jr zou dus ook eens naar Norris kunnen kijken, of Mammoth.
Waarom Estes Park en niet overnachten in Rocky Mountain NP?

Marianne
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Dorito »

Hi Marianne,

Dank je wel voor het meedenken. We willen evt. een dagje camping doen bij SLS, zwembad voor de kids en zo. Is er nog iets in de buurt daar wat aan te raden is op de weg van Capitol Reef naar Grand Teton?

Verder vonden we Custer state park in South dakota erg mooi, al was het maar dat we midden in een kudde bizons kwamen en daar tijden hebben stilgestaan, genietend. Badlands hoeven we geen tweede keer aan.
Wat is er verder aan te raden in South dakota? Ik zag iets over grotten, maar ik weet niet of ik het zie zitten daar in te gaan.
Iets anders misschien?

Verder willen we inderdaad in RMNP overnachten. Ik heb Estes weg gehaald.

Over Yellowstone: ik zal nog eens naar de andere campings kijken. De vorige keer dat ik keek waren de andere campings die we wilden vol. Misschien is er nu wat vrij gekomen.
Ik had contact met Xanterra Yellostone NP lodges. Ze raadden mij het volgende aan:

Old West Cookout from Roosevelt Corrals. This is our most popular family activity and staff favorite

Heeft iemand daar ervaring mee? Het is best prijzig, dus goed om te weten hoe het is.

Ik zag trouwens dat de weg tussen Tower Roosevelt en Canyon Village dicht is tm mei 2022. Misschien goed om te weten voor mensen die in die periode gaan. Wij gaan overigens in de zomer.

Veel dank.

Groetjes,

Dorito
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Dorito schreef:
02 okt 2021, 13:22
Wat is er verder aan te raden in South dakota? Ik zag iets over grotten, maar ik weet niet of ik het zie zitten daar in te gaan.
Iets anders misschien?
Ik neem aan dat je Mt Rushmore ne Crazy Horse al bezocht hebt?
Wij vonden Sylvan Lake ook mooi, helaas ging het onweren toen wij er waren, maar je kunt je daar wel even vermaken.
In Hot Springs hebben wij het de Mammoth Site bezocht, dat was wel interessant. Wij vonden de KOA daar ook wel mooi. Misschien is dat nog een idee voor een tussenstop, hoewel het wel dicht bij Custer ligt natuurlijk.
Wij hebben toen ook goud gezocht, ik weet niet hoe oud jullie kinderen zijn en of ze dat leuk vinden. Wij hebben toen ergens wat folders bekeken. en ontdekten toen deze mogelijkheid.
Misschien vind je wel iets op https://www.travelsouthdakota.com/west-region.

Die cook out heeft jaren op mijn to do lijst gestaan maar het is er nooit van gekomen. Leek mij wel erg leuk.

Bij Salt Lake City zou je nasr Antelope Island kunnen gaan, wij vonden dat leuk om te zien. Je kunt ook bij Bear Lake staan.

Marianne
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Mr. Patrick »

Dorito schreef:
02 okt 2021, 13:22
Wat is er verder aan te raden in South dakota? Ik zag iets over grotten, maar ik weet niet of ik het zie zitten daar in te gaan.
Er zijn er daar verschillende, waaronder het Wind Cave NP. Die hebben wij bezocht in 2019. Het zijn echt heel bijzondere formaties die je daar kunt zien (boxwork, frostwork en popcorn), maar uiteindelijk is het gewoon weer een grot. Of je nu in de Ardennen of in Valkenburg of in South Dakota bent: het blijft een grot. Doet er niks aan af dat het heel mooi was en lekker makkelijk op zijn Amerikaans: met een lift naar boven!
Je moet overigens wel plannen, uiteraard mag je alleen met gids de grot in.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Dorito »

Dank voor jullie reacties. Dat botten opgraven en goud zoeken hebben de kinderen inderdaad gedaan in Southampton Dakota. Was erg leuk.

We nemen de tips incl. die van de grotten mee voor onze planning.

Ik zie trouwens niet waar je de Norris en Mammoth campings kan reserveren?

Groetjes,

Dorito
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door IngridZw »

Het zou mooi zijn als je nog een overnachting in Cody kunt toevoegen. Het Buffalo Bill Center of the West is erg leuk om te bezoeken. Ook voor kinderen. Cody zelf vonden we ter afwisseling ook een mooi stadje. Eventueel daarvoor wat minder tijd voor Yellowstone?. Hebben jullie de Beartooth Hyw al gereden tussen Yellowstone en Cody?. Dat is een prachtige weg.
Wat meer richting Rapid City heb je ook nog Reptile Gardens en Bear Country. Wij zijn er niet geweest maar misschien wel leuk voor de kids.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Norris en Mammoth kun je via recreation.gov reserveren. Zie ook de NPS site, daar vind je alle campinginformatie:
https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/campgrounds.htm

Marianne
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Dorito »

Superdank voor de tips. We zijn inderdaad een keer in zo’n berenpark geweest (waar wolven een deel van onze camper eraf sloopten 😀)

We gaan verder met jullie tips. 🙏
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Dorito »

Nog een vraag over parken die je moet reserveren. Voor welke parken moet je nu toegang reserveren voordat je er bent?

Reservering voor toegang park nodig voor:
- Custer state park
- RMNP

Je kunt iig Yellowstone in als je een reservering voor een camping hebt. Klopt dat?

Geen toegang reserveren (alleen parkenpas ter plekke kopen) voor:
- Zion
- Bryce
- Capitol Reef
- Grand Teton

Klopt dit?

Thanks :-)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Er is toevallig net een topic geopend over de reserveringen in de parken, Zie viewtopic.php?f=10&t=77559
Ik zou wel regelmatig de verschillende NPS-sites in de gaten houden, je weet nooit wat er nog verandert.

Voor Yellowstone heb je geen reservering nodig. Voor Custer weet ik het niet, waar heb je dat gezien?

Marianne
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Dorito »

ah top.

Voor Custer state park keek ik op: https://gfp.sd.gov/pel/

Ik zal nog een vraag zetten in dat andere topic.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6122
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Old Faithful »

Voor toegang tot National Parks, National Monuments e.d. kun je het beste de America the Beautiful pass kopen. Dat is meestal goedkoper dan voor elk park apart (eventueel even narekenen).
Custer S.P. is een State Park en daar is bovengenoemde pass niet geldig, net als bij bijvoorbeeld Monument Valley, Goblin Valley S.P., Valley Of Fire S.P. en Dead Horse Point S.P. . Je moet hier apart toegang betalen. De site waar jij naar linkt gaat over de kosten voor die toegang.
De America The Beautiful Pass pas geldt niet voor een personen maar per auto of camper, beperkt tot 4 personen waarbij kinderen onder 16 jaar niet meetellen.
De adviezen om het topic over reserveringen en de sites van de Nationale Parken in de gaten houden lijken me verstandig.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Dorito »

@oldfaithful. Dank je wel. Op naar de zomer en alle moois bewonderen in de US.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6122
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Old Faithful »

Misschien ten overvloede: De America the Beautiful Pass kun je kopen bij de ingang van het eerste park dat je bezoekt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Dorito »

Dank Old faithful.

Misschien een beetje een rare vraag: ik heb Moraine campground kunnen reserveren. Is dat na de slagboom tot het park, dus dat we geen toegang tot die wegen in RMNP hoeven te reserveren, alleen onze camping reservering en parkenpas te laten zien?

Zouden we dan zowel over Bear lake road corridor mogen rijden als in de rest van het park, of moeten we dan toch nog iets van onderstaande reseveren?

O.b.v. de site:
There will be two types of reservations available.
One permit will be for the ** Bear Lake Road Corridor **, which will include the entire Bear Lake Road Corridor (from the Trail Ridge Road junction to the Bear Lake Trailhead) and access to the rest of the park. This reservation period will be from 5 a.m. to 6 p.m.
The second permit will be for the ** rest of Rocky Mountain National Park** , excluding the Bear Lake Road Corridor. This reservation period will be from 9 a.m. to 3 p.m. Permits issued using the reservation system will allow park visitors to enter the park within two-hour windows of availability. The reservation system will apply to all areas of the park."

Thanks

Dorito
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4937
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door hemmie »

Timed Entry Reservations will be required to enter the park between May 27 and October 10, 2022. To enter the park during the summer season will require two things:

A Timed Entry Permit or a reservation with a service, such as an in-park camping reservation, horseback riding reservation, or commercial tours (Service Reservation)
Plus a Park Pass or Entrance Fee for your vehicle.
Oftewel, als je een campingreservering hebt heb je geen timed entry permit nodig. Er staat nergens bij dat er verdere beperkingen zijn.
Terug in Texas!
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Dorito »

ok top. dank je wel.
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Dorito »

Beste allemaal,

Ondertussen al de campings van onderstaande route kunnen regelen. Ontzettend veel zin in.

Weet iemand of er op onze route nog een leuke fabriek is waar we kunnen gaan kijken met de kinderen (8, 13 en 15)? Ik begrijp dat er een snoepfabriek bij Denver zit, maar in die buurt hebben we al andere plannen. Zijn er nog van die plaatsen op onze route?

1. Aankomst Los Angeles
2. Los Angeles: Hollywood sign, Boulevard, Venice beach
3. Los Angeles: Hollywood studios
4. Los Angeles - Barstow: 120 mijl, 2 uur, dit is alleen als tussenstop na camper ophalen en boodschappen doen
5. Barstow - Las Vegas: 150 mijl, 2,5 uur
6. Las Vegas: the strip, show bezoeken?
7. Las Vegas: Belaggio fonteinen
8. Las Vegas - Zion National Park: 170 mijl, 3 uur
9. Zion National Park
10. Zion National Park - Bryce Canyon National Park: 80 mijl, 2 uur
11. Bryce Canyon National Park
12. Bryce Canyon National Park - Capitol Reef National Park: 120 mijl, 3 uur
13. Capitol Reef National Park - BEAR LAKE / MARINA SIDE KOA HOLIDAY : 344 mijl, 6,5 uur
14. BEAR LAKE / MARINA SIDE KOA HOLIDAY
15. BEAR LAKE / MARINA SIDE KOA HOLIDAY - Grand Teton:
16. Grand Teton
17. Grand Teton - Yellowstone National Park: 50 mijl, 1,5 uur: Grand Campground
18. Yellowstone National Park: Grand Campground
19. Yellowstone National Park: Grand Campground
20. Yellowstone National Park: Madison
21. Yellowstone National Park: Madison
22. Yellowstone National Park: Canyon village
23. Yellowstone National Park: Canyon village
24. Yellowstone National Park: Bridge bay
25. Yellowstone National Park - Buffalo: 270 mijl, 6 uur
26. Buffalo - Custer State Park: 200 mijl, 4 uur
27. Custer State Park
28. Custer State Park - Cheyenne: 260 mijl, 5 uur
29. Cheyenne - Rocky Mountain NP: 90 mijl, 2 uur
30. Rocky Mountain NP
31. Rocky Mountain NP - Denver: 70 mijl, 2 uur
32. Denver - Amsterdam
33. Aankomst Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dorito: tweede keer Yellowstone nu vanuit LA naar Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Als ik google op chocolate factory tour Los Angeles vind ik aardig wat hits. Geen idee of daar iets bij zit wat de moeite waard is maar dat zou je eens kunnen bekijken. En in plaats van chocolate kun je natuurlijk allerlei andere dingen verzinnen.

Jammer dat je niet voor een extra nacht Capitol Reef hebt gekozen, zeker met die lange reisdag erna. Is leuker dan een dag Bear Lake of Bryce denk ik.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer