Reis carlijnws: Denver-Salt Lake 2022 met 2 kinderen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
carlijnws
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2010, 01:11

Reis carlijnws: Denver-Salt Lake 2022 met 2 kinderen

Bericht door carlijnws »

Wij willen volgend jaar met onze kinderen (dan 2 en bijna 5 jaar) een camperreis maken. Eerder hebben we met zijn tweeën twee keer met de auto en rondreis gemaakt (klassiek rondje zuid-west en van New York naar Florida).
Dit wordt echter de eerste keer met een camper en met 2 kinderen.

We willen rond 25/26 mei vertrekken en 18 juni weer terug zijn. Tot nu toe heb ik de volgende route bedacht:
Plan:
Dag 1 Amsterdam- Denver
Dag 2 Denver - Estes Park Camper ophalen
Dag 3 RMNP
Dag 4 RMNP
Dag 5 RMNP - Scottsbluff (of ergens anders onderweg naar South Dakota)
Dag 6 Scottsbluff -Custer State park
Dag 7 Custer state park (Bezoek Badlands)
Dag 8 Custer state park (Bezoek Custer en mount Rushmore)
Dag 9 Custer state park – Sheridan (via Devils tower)
Dag 10 Sheridan - Cody
Dag 11 Cody -Yellowstone
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone - Grand Teton
Dag 16 Grand Teton
Dag 17 Grand Teton – tussenstop
Dag 18 Tussenstop - Flaming Gorge
Dag 19 Flaming Gorge – Dinosaur (Bezoek Dinosaur National monument)
Dag 20 Dinosaur - Moab
Dag 21 Moab (Bezoek Arches)
Dag 22 Moab (bezoek Canyonlands)
Dag 23 Moab -Provo
Dag 24 Provo - Salt lake, camper inleveren en ’s middags vlucht naar AMS
Dag 25 Aankomst Amsterdam

Graag jullie advies:
Is deze route goed te doen met kinderen van 2 en 5 jaar?
Zijn we belangrijke plekken vergeten of zouden we ergens langer/korter moeten blijven?
We komen aan vlak voor het memorial day weekend. Is het dat weekend te doen in de nationale parken, of is het zo druk dat je die moet vermijden? In dat geval zouden we eventueel een rondje Denver-Denver kunnen doen en RMNP aan het eind, maar begin je direct met een paar lange reisdagen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis carlijnws: Denver-Salt Lake 2022 met 2 kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een mooie route, weinig op aan te merken. Of het iets is voor kinderen van 2 en 5 weet ik niet, ik zou zelf niet zo'n reis maken met jonge kinderen, maar het kan natuurlijk wel. Of je dan een volle dag Badlands moet doen vraag ik me af. En in Yellowstone zal je continu op je hoede moeten zijn bij de boardwalks.
In het Memorial Day weekend lijkt RMNP mij niet verstandig; het zal daar erg druk zijn, ervan uitgaande dat alles open is dan.
De tijd tussen Grand Teton en Moab is ruim; met een dag minder zou je tijd hebben om te eindigen in Denver. Met een rondje Denver is het inderdaad goed om RMNP op het laatst te doen. Dan zullen de wandelpaden beter begaan zijn, en je bent al aan de hoogte gewend. Je hoeft dan natuurlijk niet meteen naar Scotssbluff te rijden, de route naar Custer kun je ook anders indelen, dan valt het met de lange rijdagen wel mee.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis carlijnws: Denver-Salt Lake 2022 met 2 kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

@carlijnws
Ik weet niet of je nog meeleest, maar kijk eens of het vervoer van een tweejarige in een camper veilig kan. Er is wel het nodige over geschreven op het forum.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer