Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Frian »

Hoi allen,

Hopelijk gaan we volgend jaar zomer voor de derde keer een road trip maken door de VS met onze 10 jarige dochter. In 2018 hebben we hier leuke tips gekregen voor onze route. En ook nu is het forum weer een bron van inspiratie. Vliegtickets zijn geboekt en ook de auto is gehuurd via Avis.es. Dus het plannen en dromen kan beginnen. We gaan voor een mix van tent kamperen en hotels/motels. Voorlopig hebben we de volgende route in ons hoofd. We willen het redelijk rustig aan doen en houden van wandelen.

Dag 1: vlucht brussel Denver
Dag 2: Denver - Scottsbluf
Dag 3: Scottsbluf naar Badlands NP
Dag 4: Badlands NP
Dag 5: Badlands naar Custer SP
Dag 6: Custer SP
Dag 7: Custer naar Gilette via Mt Rushmore en Devilstower
Dag 8: Gilette naar Cody via Bighorn National Forest
Dag 9: Cody naar Yellowstone NP
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone naar Grand Teton NP
Dag 15: Grand Teton NP
Dag 16: Grand Teton NP naar Salt Lake City of Park City
Dag 17: Salt Lake City naar Moab
Dag 18: Moab (bezoek Canyonlands NP)
Dag 19: Moab naar Durango
Dag 20: Durango
Dag 21: Durango naar Rocky Mountains NP
Dag 22: Rocky Mountain NP
Dag 23: Rocky Mountain NP
Dag 24: Rocky Mountain NP
Dag 25: Rocky Mountain NP naar Denver
Dag 26: Denver naar Brussel

Hopelijk kunnen jullie ons een idee geven of deze route een beetje oké is of dat er plekken in zitten die we missen of beter kunnen overslaan.

Is het in Yellowstone slim om op 1 plek te kamperen of op 2 verschillende plaatsen? Dezelfde vraag hebben we over Rocky Mountains NP.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een heerlijk vooruitzicht! je hebt lekker veel tijd overal.
Alleen voor Moab is de tijd wat beperkt; willen jullie niet naar Arches? Misschien een nacht minder bij Badlands, en die nacht hier gebruiken. Ik kan me voorstellen dat je voor Badlands aan een middag en een ochtend voldoende hebt - maar wij zijn er niet geweest, dus ik kan me vergissen. Mt Rushmore zou je op een van de eerdere dagen kunnen doen zodat je wat verder kunt rijden dan Gilette op dag 7. Dat geeft je de volgende dag wat meer tijd onderweg en voor Cody zelf.

Wat zijn de plannen in Durango? Is het vanwege de treinrit dat je er twee nachten hebt gepland? Het is vanuit Durango een lange rijdag naar Rocky Mountain NP, een tussenstop zou mooi zijn. Wij hebben in 2019 een stop gemaakt in Leadville, en daar een fietstocht gemaakt, zowel Leadville als het fietsen is ons goed bevallen.
Voor RMNP zou ik de eerste nacht aan de westkant overnachten, en de overige nachten aan de oostkant. Het is daar druk, dus mooi dat je daar voldoende tijd hebt. Kijk eens in ons 2019-verlsag voor onder andere Leadville en RMNP.

In Yellowstone zijn meerdere campings aan te raden. Tegenwoordig is het mogelijk om alle campings te reserveren, dus er zijn voldoende mogelijkheden. Je zou ook een nacht in een lodge kunnen doen; bij Old Faithful is een overnachting erg mooi omdat je dan het drukke geisergebied tijdens de rustige uren kunt bezoeken. In 2017 hebben wij twee nachten bij Canyon gestaan, en 1 nacht in de Old Faithful Inn overnacht. Wil je alle nachten kamperen dan zou je twee nachten Canyon en twee nachten Madison kunnen doen. Maar bijvoorbeeld een nacht bij Pebble Creek of Slough Creek lijkt mij ook heel mooi. Voor 2022 kun je alles wat via Xanterra gaat nu al reserveren, voor de andere campings geldt denk ik dat je 6 maanden van te voren kunt reserveren.
Met 4 volle dagen voor Yellowstone heb je de tijd om ook wat wandelingen te maken. Leuk om even de drukte te ontwijken. Kijk bijvoorbeeld eens naar de wandeling naar de Lone Star Geyser of naar de Fairy Falls en Imperial Geyser.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Hans B »

Mooie route, misschien hier een dag te lang, daar een dag te kort, maar als je niet alles vastlegt met h(m)otels blijf je flexibel.
Arches komt er idd wat bekaaid af, maar als je daar al eens geweest bent prima. Anders reken op minimaal 1 dag, liefst iets meer. Dan zou ik dat bv bij RMNP weghalen.
Succes.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door IngridZw »

Wij hebben de 1e reisdag de rit van Denver naar South Dakota in één dag gereden zonder een tussenovernachting. Dat was prima te doen omdat we 's morgens al heel vroeg zijn vertrokken vanwege de jetlag. Willen jullie in Interior (Badlands) overnachten? Je zou dan iets verder kunnen rijden dan Schottsbluff zodat je daar aan 1 overnachting ook voldoende hebt. En dan de volgende dag via de scenic route door Badlands naar Custer SP rijden.
Wij vonden Badlands mooi maar de rit door het park, inclusief een enkele wandeling en een paar stops vonden we eigenlijk wel genoeg.
Custer SP daarentegen vonden we prachtig. Je kan je daar prima 2 volle dagen vermaken want er is genoeg te zien en de scenic routes in het park zijn ook erg mooi. Mount Rushmore hebben we bezocht tijdens een avondceremonie. '
Wat je ook zou kunnen doen is na Custer de 2de overnachting plannen in Deadwood. Dat is een erg leuk westernstadje en je zit dan al iets verder noordelijker richting Devil's Tower.
Vervolgens hadden we na Deadwood een overnachting in Sheridan. Ook dat is inclusief een bezoek aan Devil's Tower prima te doen. Bovendien heb Je dan meer tijd voor de route door Bighorn SF en voor Cody.
Voor Moab worden meestal 3 nachten geadviseerd. Naast Canyonlands ook Arches NP. Misschien een dag minder Yellowstone ? Met 3 volle dagen kun je daar al veel zien.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Mr. Patrick »

Je zou zelfs in één keer vanuit Deadwood naar Cody kunnen rijden, toch tijd genoeg hebben voor een grote stop bij Devil's Tower en genieten van het landschap tijdens de rit en een enkele stop in de Bighorn Forest. Dan heb je wel een extra nacht nodig in Cody, want Old Trail Town, the Buffalo Bill Center en de Rodeo zijn eigenlijk niet te missen als je Cody bezoekt.

Wat hierboven al is gezegd: in één keer van Denver naar South Dakota rijden is prima, niet te lang voor Badlands NP plannen (er zijn daar in de buurt wel sjieke missile silo's uit de koude oorlog te zien, was helaas al volgeboekt toen wij er waren, maar rechtvaardigt wat extra tijd daar).

Durango is een prachtige omgeving maar het plaatsje zelf is mwa...
Wij deden zelf toen:
Mesa Verde (maar kun je best overslaan) - Silverton - Ouray - Montrose
Montrose - Black Canyon of the Gunnison NP (aanrader) - Glenwood Springs- Basalt (heerlijk leuk plaatsje)
Basalt - Maroon Bells (aanrader) - Aspen (mwa) - Independence Pass - Leadville
Leadville - Breckenridge (Country Boy Mine) - Rocky Mountain NP
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Frian »

Hoi allen,

Dank voor de tips en suggesties. Erg fijn. Ook de reisverslagen van Marianne bieden veel inspiratie. We gaan de route op een paar plekken aanpassen. We hebben nu 3 nachten, dus twee dagen in Moab. Is dat voldoende?

Groet Friso
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Hans B »

Ja, dat is we oké.
Canyonlands is meer van de weidse uitzichten.
Arches is het park van de rots bogen.

Persoonlijk zou ik de meeste tijd in Arches door brengen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, 3 nachten is mooi. En als het lukt is kamperen in Arches een aanrader. Je hebt dan geen last van de drukte bij de ingang. En ideaal gelegen voor de wandeling bij Devils Garden. En dan twee nachten in Moab.
Het bezoek aan Canyonlands kun je combineren met Dead Horse Point SP. En Corona Arch is ook leuk om te doen.

Marianne
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Frian »

Leuke tip om te Kamperen in Arches. Dat lijkt me wel heel gaaf maar is dat niet te heet met een tent?

Verder zitten we nog een beetje met yellowstone en aansluitend Grand Teton. Plan was om 5 nachten in Yellowstone te doen, maar wellicht vinden we 7 nachten achter elkaar in een tent wat veel. Nu zat ik te kijken naar hotels in Grand Teton maar ik kan daar niets vinden onder 250 euro per nacht. Is het nog te vroeg of zijn dat de prijzen waar ik daar rekening mee moet houden. Het is eigenlijk boven ons budget.

Hetzelfde hebben we bij de plaatsen Basalt en Leadville ook hier zijn prijzen erg hoog op dit moment. Wordt dat nog beter of is dit waar we rekening mee moeten houden?

Friso
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Het zal inderdaad wel warm zijn in Arches, ik weet niet of het voldoende afkoelt 's nachts.
Voor Yellowstone vind ik 5 nachten mooi, dat zou ik niet aanpassen. Waarom niet tussendoor een of twee nachten bij Old Faithful zoals ik voorstelde? Wij vonden de Inn prachtig, maar voor een goedkoper alternatief kun je naar de Old Faithful Snowlodge kijken. De frontier cabin zijn heel betaalbaar (zie ons 2015-verslag daarvoor).
Grand Teton is inderdaad duur. En de prijzen daar zullen niet wijzigen, die staan voor het hele jaar vast. Heb je naar de cabins bij Colter Bay gekeken? Ik denk dat dat de goedkoopste accommodatie in het park is als je niet wilt kamperen.
Jackson is ook duur maar wellicht kun je daar toch wel iets goedkopers vinden. Wij waren altijd tevreden over de Ranch Inn, en in 2017 hadden wij een cabin met twee kamers in de Kudar Motel & Cabins.
Je kunt ook kijken naar de Virginian Lodge.
Misschien 1 nacht kamperen in Grand teton en 1 nacht Jackson?

In Leadville zaten wij in de Silver King Inn & Suites. Veel keuze is er niet daar maar dit is ons prima bevallen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 sep 2021, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Frian »

We hebben gekeken naar de lodges die je had genoemd, Marianne maar die waren al uitverkocht helaas. Dank voor de tips in Grand Teton en bij leadville. Die gaan we nog even bekijken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn vaak annuleringen dus het loont om regelmatig te checken.
Bij OF is de Lodge ook een mogelijkheid.

Marianne
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Mr. Patrick »

Frian schreef:
21 sep 2021, 11:20
Verder zitten we nog een beetje met yellowstone en aansluitend Grand Teton. Plan was om 5 nachten in Yellowstone te doen, maar wellicht vinden we 7 nachten achter elkaar in een tent wat veel. Nu zat ik te kijken naar hotels in Grand Teton maar ik kan daar niets vinden onder 250 euro per nacht. Is het nog te vroeg of zijn dat de prijzen waar ik daar rekening mee moet houden. Het is eigenlijk boven ons budget.
Wij vonden in Yellowstone de Roosevelt Cabins best goedkoop en goed genoeg. Wij hadden toen de Cabin mét eigen badkamer (natuurlijk). Het is een ideale uitvalsbasis om een ochtend vroeg naar de Lamar Valley te gaan. Wij logeerden ook een nacht in de Old Faithful Inn, maar in een bijgebouw waardoor we wel goedkoop sliepen met een eigen badkamer, maar waar niks van de sfeer van de Inn te merken was. Dan zou ik eerder de Snnwlodge aanraden of gewoon eens keertje gek doen en die dure overnachting nemen.

Wij sliepen niet in Grand Teton zelf maar in Jackson in de Ranch Inn. Niks bijzonders, maar good value for money.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Roosevelt vonden wij ook mooi, geweldig om daar 's avonds nog even buiten te zitten. en prachtig qua ligging. En inderdaad niet duur, maar ook altijd heel snel volgeboekt.
Cooke City is voor de Lamar Valley natuurlijk ook een goede uitvalsbasis, ik heb geen idee hoe de prijzen daar zijn.

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door michelly »

Frian schreef:
21 sep 2021, 11:20
Leuke tip om te Kamperen in Arches. Dat lijkt me wel heel gaaf maar is dat niet te heet met een tent?

Verder zitten we nog een beetje met yellowstone en aansluitend Grand Teton. Plan was om 5 nachten in Yellowstone te doen, maar wellicht vinden we 7 nachten achter elkaar in een tent wat veel. Nu zat ik te kijken naar hotels in Grand Teton maar ik kan daar niets vinden onder 250 euro per nacht. Is het nog te vroeg of zijn dat de prijzen waar ik daar rekening mee moet houden. Het is eigenlijk boven ons budget.
Wij hebben 1x willen kamperen met de tent in Moab. Het was toen zo heet dat we last minute een cabin met airco genomen hebben. Andere keren hebben we altijd een hotel of huis gehad in Moab, het was toen ook nog steeds heet in de zomer maar niet zo heet als de eerste keer. Je moet het dus een beetje treffen.

Als je 7 nachten te lang achter elkaar vind kun je misschien 1 of 2 nachten iets anders zoeken. Je kunt bijv. in Yellowstone ook 1 dag een cabin ofzo nemen.
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Frian »

We hebben op basis van tips de route her en der aangepast. We gaan nu 4 nachten kamperen in Yellowstone en daarna nog 2 nachten in Grand Teton. Voor Rocky Mountains NP hebben we nu nog 3 dagen in de planning. Marianne kwam met het advies om 1 nacht aan de oostkant te doen en de rest aan de westkant. Weet iemand wat goede campings zijn om met een tent te staan in beide delen? Of is er een centraler gelegen camping zodat je op 1 plek kunt blijven staan?

Friso
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door IngridZw »

Ga je van Durango naar RMNP nog ergens overnachten onderweg? Volgens mij bedoelde Marianne 1 overnachting aan de westkant en de rest in het oostelijk gedeelte van Rocky Mountains. Dat is ook logischer. Aan de westkant zou je bijv. in de buurt van Grand Lake kunnen overnachten zodat je de volgende dag de Trail Ridge Road op je gemak kunt rijden. Onderweg zijn er ook wandelmogelijkheden.
En daarna 2 nachten in het park zelf. Ik ben niet bekend met campings in het park maar Moraine Park Campground komt nogal eens ter sprake hier op het forum.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Frian »

We hebben het laatste stuk inderdaad aangepast nav de tips van Marianne. in plaats van Durango ziet er nu zo voorlopig zo uit.
Moab - Montrose
Montrose - Leadville / Basalt
Leadville / Basalt -RMNP
RMNP
RMNP
RMNP - Denver
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door michelly »

Wij hebben in Rocky Mountain NP aan de westkant op Stillwater Campground gestaan en aan de oostkant op Moraine Campground. Vooral die laatste is een erg mooie camping, we hebben daar meerdere keren gekampeerd met de tent. Kijk voor onze ervaringen eens op op onze site https://www.michelly.nl/ (2007, 2009, 2012)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frian: Denver - Denver (26 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad: 1 nacht westkant. Zo deden wij het ook in 2019. Wij overnachtten toen in Grand Lake; we waren laat met reserveren en hadden een vreselijk duur hotel. Toen we het park inreden zagen we de camping liggen, en hadden we spijt dat we daar niet waren gaan staan. Wel eenvoudig, en dicht aan de weg, maar ook langs de Colorado River. Prima voor een nacht als je zelfvoorzienend bent.

Op de kaart van het park zie je de ligging van de campings. Zie https://www.nps.gov/romo/planyourvisit/maps.htm (en dan even bij Park Tiles naar Brochure Map gaan).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer