Reis Pleank: rondje maart 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Reis Pleank: rondje maart 2023.

Bericht door Pleank »

Ik ben eens aan het stoeien met een rondje vanuit Las Vegas in maart 2023. Nu onze vakantie naar Las Vegas dit jaar niet doorgaat en de camperhuur zo voordelig is, is het misschien interessant eens een camper uit te proberen. Ik ga even uit van ongeveer 12 dagen camperhuur.

Wat ik graag in de route zou willen is Joshua Tree, San Diego, Death Valley en Valley of Fire. Valt daar een beetje iets logisch van te maken? En wat mogen we niet missen? Phoenix nog opnemen in de route? Zijn dit genoeg dagen voor San Diego en is San Diego te doen met een camper, of is dat zonde van de camperhuur op zo'n korte reis en kunnen we San Diego beter in een andere route voegen? Ik dacht ook aan Sedona alleen volgens google vriest het daar in maart? Ik kom er niet helemaal uit waar het nu lekker is qua temperatuur en waar het koud is :roll:

Ik heb geprobeerd een beetje een logische route samen te stellen op basis van wat topics hier op het forum maar alle suggesties zijn meer dan welkom!

Dag 1 Las Vegas - Red Rock Canyon (Camper ophalen en ff alles uitproberen, boodschappen doen)
Dag 2 Red Rock Canyon - Death Valley
Dag 3 Death Valley - Joshua Tree
Dag 4 Joshua Tree - San Diego
Dag 5 San Diego
Dag 6 San Diego - Anza-Borrego Desert SP
Dag 7 Anza-Borrego Desert SP - Phoenix via Organ Pipe Cactus NM
Dag 8 Phoenix - Lost Dutchman State Park
Dag 9 Lost Dutchman SP - Tonto NM
Dag 10 Tonto NM - ?
Dag 11 ? - Valley of Fire
Dag 12 - Valley of Fire - Vegas (camper inleveren)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pleank: rondje maart 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen! Qua route kan ik je niet echt helpen, het deel na San Diego is voor mij onbekend, maar het lijkt me heerlijk om in die periode de hete gebieden op te kunnen zoeken.
Wij waren eens in december in Joshua Tree en dat was heerlijk. Wij hebben toen een aantal korte wandelingen gedaan, in de zomer is dat niet te doen . In maart bloeien de cactussen als ik me niet vergis. Check de NPS site eens, de campings zijn wellicht ook wel druk dan.
Ik vind de tijd voor Death Valley en Joshua Tree niet heel ruim, misschien nog een nacht ertussen? Ik neem aan dat je Death Valley aan de westkant gaat verlaten?
In San Diego hebben wij eens op een camping gestaan maar we waren met een auto en konden dus makkelijk de stad in. Ik denk dat 1 dag wel weinig is. Wil je het wel doen dan is het misschien een optie om daar te beginnen en eindigen, dan kun je eerst een auto huren.

Misschien heb je iets aan aan het 2020 verslag van Michelly, zij waren er in februari en deden veel van wat jullie van plan zijn.
Kalaman heeft ook veel reizen gemaakt in die periode.

Wat betreft het weer, het zal in hoger gelegen delen beat koud zijn. Sedona zou je ter plekke misschien kunnen bekijken als tussenstop op weg naar Valley of Fire.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Pleank: rondje maart 2023.

Bericht door jojostravelusa »

Kijk eens naar ons reisverslag van 2014. Toen hebben we de zuidkant gedaan. San Diego stond wel op het programma, maar door parkeerproblemen is dat niet doorgegaan. Dat is (voor ons) het enige nadeel van een camper. We hadden overigens wel een goede parkeerplaats gevonden, maar er was op dat moment een honkbalwedstrijd, dus vol. We hadden geen puf om verder te zoeken. Deze hadden we trouwens thuis al opgezocht.
Anza Borrego zijn we ook geweest en nog verder naar het oosten, maar daarvoor zijn 12 dagen niet genoeg. Dit was in het hoogseizoen en dus heel rustig overal.
Joshua zijn we in 2018 met de auto geweest, nadat we de wegbrengcamper in Las Vegas hadden ingeleverd. Met de auto kun je op meer wegen in het park rijden. Dit heeft ons nog niet overtuigd om voortaan met een auto te gaan overigens, maar wij zijn dan ook verstokte camperaars. Dit was in april en qua weer, bv. Death Valley, heerlijk. Hou er wel rekening mee dat sommige campings nog druk kunnen zijn met snowbirds, maar die zoeken over het algemeen toch meer de commerciële campings met veel voorzieningen op. In de parken zou ik sowieso wel reserveren. Valley of Fire is first come first serve en heel populair. Wij hadden toen het laatste plekje.

https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... iding.html
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Pleank: rondje maart 2023.

Bericht door Tipsy_1 »

lijkt heel erg op ons 2011 rondje, ook in maart. Was echt prachtig!!!
https://reisverhalen2.webs.com/terugnaarzwusa2011.htm
Eventueel zou ik aanraden om VoF er uit te halen (het is prachtig maar past qua route allicht beter in een andere reis) en wat tijd toe te voegen rondom Tucson of zuidelijker. Als je dan toch in het zuiden van Arizona zit...
Ladder Canyon is ook een aanrader (ik neem toch aan dat dat "nog bestaat" want ik lees er nooit over op dit forum of elders. Zie ook ontdek-amerika.nl)
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Pleank: rondje maart 2023.

Bericht door Pleank »

Bedankt voor alle tips! Ik ben de genoemde reisverslagen aan het lezen. De omgeving van Tucson ziet er ook prachtig uit.

We zijn al eens in Valley of Fire geweest, maar toen was het erg warm en hebben we weinig gewandeld, dus vandaar dat ik graag terug zou gaan.. Maar dat past inderdaad wel in meerdere rondjes. De twijfel over San Diego in dit rondje in te passen wordt nog versterkt doordat ik zie dat het daar rond 15 graden is in maart. Daar kunnen we misschien beter in een ander jaargetijde (en zonder camper) naartoe. Dat geeft ook meer tijd voor Death Valley en Joshua Tree.

De reden dat we vanuit Las Vegas wilden starten is deels omdat we graag een paar dagen naar Las Vegas willen en deels omdat de camperhuur vanuit daar verreweg het goedkoopste is..

Ik ga weer verder puzzelen :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Pleank: rondje maart 2023.

Bericht door jojostravelusa »

Voor wandelen in Valley of Fire is maart ideaal. Wij waren er in april en toen was het 77 gr. Ook nog goed te doen trouwens, vooral als je 's ochtends gaat lopen.
Afbeelding
Bijlagen
IMG_6170.JPG
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pleank: rondje maart 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je niet weer in dezelfde periode gaat zou ik Valley of Fire wel meenemen.
Wat San Diego betreft, wij hebben daar in december aan het strand gelegen. Is die 15 graden een gemiddelde temperatuur? Het zegt vaak weinig zoiets. In de zon zal het heel aangenaam zijn.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Pleank: rondje maart 2023.

Bericht door IngridZw »

Aan de ene kant heb je nu wel de mogelijkheid om San Diego te combineren met een aantal zaken die je nog niet hebt gezien en gunstig zijn om ze in het vroege voorjaar te bezoeken. SD kent veel mooie bezienswaardigheden (wij vonden het een prachtige stad) en de kans is inderdaad best wel groot dat de temperatuur in maart al aangenaam is. Tucson toe te voegen is in die periode ook een optie. Daar moet je dan wel een aantal dagen voor uittrekken. Het blijven lastige keuzes als je niet veel dagen hebt te besteden.

Als je SD trouwens bewaart voor eventueel een volgende reis zal je het waarschijnlijk toch moeten combineren met plekken die je in 2019 al hebt gezien omdat de stad toch wat uit de koers ligt voor combinaties met verder weg gebieden. Of je moet het geen probleem vinden om een groot gedeelte van de vorige reis over te doen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Pleank: rondje maart 2023.

Bericht door michelly »

Martin & Marianne schreef:
07 sep 2021, 08:15
Misschien heb je iets aan aan het 2020 verslag van Michelly, zij waren er in februari en deden veel van wat jullie van plan zijn.
Kijk dan ook eens naar ons 2016 verslag. Wij hadden toen een wegbrengcamper en waren ook in maart in dit gebied. Heerlijke temperaturen! De Palm Canyon Trail in Anza Borrega kan ik je van harte aanraden, geweldig! In San Diego hadden we een plekje op de KOA. We parkeerden de camper in Old Town en van daaruit hadden we het openbaar vervoer genomen.
Anne4628
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2019, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Pleank: rondje maart 2023.

Bericht door Anne4628 »

@Elly
Hoe wertk het openbaar vervoer in San diego?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Pleank: rondje maart 2023.

Bericht door Elendan »

@Pleank ben je inmiddels al verder met het plannen van je rondje? Afgelopen zondag hebben we na het vinden van een leuke prijs een camper geboekt voor maart 2023. Ook ik ben nu bezig met plannen en vond daarbij jouw bericht uit 2021.

Afgelopen mei/april hebben we een deel van jouw route gedaan: Organ Pipe Cactus NM - Phoenix - Lost Dutchman State Park - Tonto NM. Mocht je nog tips willen voor dat deel geef maar een gil :wink:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Pleank: rondje maart 2023.

Bericht door Tipsy_1 »

*verwijderd wegens oude topic zie ik nu*
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer