Reis Sunny-007: 3x is scheepsrecht.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Sunny-007: 3x is scheepsrecht.

Bericht door Sunny-007 »

In de zomer van 2020 zouden we weer een roadtrip maken in Amerika, helaas gooide Covid roet in het eten. Toen de tickets maar een jaartje verschoven naar 2021, maar ook dat kon niet doorgaan. Nu proberen we het gewoon weer in juli/augustus 2022, want 3x is scheepsrecht :)

Het bizarre is wel dat hoe langer je de tijd hebt om je route te bepalen, je iedere keer weer op een andere route uitkomt. We houden van kilometers maken, geen dagen op dezelfde plek zijn (maar toch genoeg tijd hebben om een goede indruk te krijgen), een combinatie van stad en natuur, lekker shoppen en leuke overnachtingsplekken.

De vliegtickets heb ik nog niet geboekt, wel weten we nu al in welke periode we kunnen gaan, dus heb ik Curry Village in Yosemite park al vast geboekt. Je kan maar op tijd zijn. :)

Zo ziet de route er nu uit:

1. AMS - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco - Calistoga
4. Calistoga (bezoek aan warm water bronnen)
5. Calistoga - Eureka
6. Eureka - Coos Bay
7. Coos Bay - Woodburn (shoppen)
8. Woodburn - Portland
9. Portland
10. Portland- Painted Hills
11. Painted Hills - Bend
12. Bend (raften)
13. Bend - Crater Lake - Klamath Falls
14. Klamath Falls - Lassen NP
15. Lassen NP
16. Lassen NP - Lake tahoe
17. Lake Tahoe - Yosemite NP
18. Yosemite NP
19. Yosemite - Death Valley
20. Death Valley - Las Vegas
21. Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas - AMS
24. aankomst AMS

Op deze manier denk ik dat we een mooie route hebben. In totaal 3300 km, maar dat lijkt me niet teveel voor 3 weken. 2 volle dagen Las Vegas is misschien voor sommige te veel, maar wat mij betreft hadden het er nog wel meer mogen zijn:).

Ik twijfel nog of het beter is om 2 dagen in Bend te zijn (en van daaruit de Painted Hills te bezoeken), of om het te laten zoals het nu is. Verder is het stuk langs de Oregon kust nu redelijk gehaast, maar op zich lijkt het me wel te doen. Of niet?

Ik ben benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen en nu maar hopen dat we volgend jaar echt kunnen gaan. 3 jaar voorpret is best lang. :)

Groetjes, Sunny
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 3x is scheepsrecht

Bericht door Martin & Marianne »

De volle dag Calistoga lijkt me te veel, de tweede overnachting zou je heel goed ergens anders kunnen gebruiken. Zelf zou ik een extra stop tussen Yosemite en Death Valley doen, je hebt nu wel heel erg weinig tijd voor de Tioga Pass en de eastern sierra's.
Maar dan zou je wel Curry Village aan moeten passen.
Had je al bedacht waar in Death Valley je wilt overnachten?
En hoe wil je rijden van Calistoga nasr Eureka? Via de kust? En wil je daar ook de Redwoods bekijken?

Wij reden in 2006 van Crater Lake via Lassen en Lake Tahoe naar Yosemite. Misschien heb je iets aan dat verslag. En de Redwoods deden we in 2015.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: 3x is scheepsrecht

Bericht door Old Faithful »

Sunny-007 schreef:
06 sep 2021, 11:09
Ik twijfel nog of het beter is om 2 dagen in Bend te zijn (en van daaruit de Painted Hills te bezoeken), of om het te laten zoals het nu is.
Ik zou bij de Painted Hills (in Mitchell) overnachten, zodat je die tegen het vallen van de avond kunt bezoeken, als het licht het mooist is.
Als je tijd hebt zou je ook nog wat aandacht kunnen besteden aan de Clarno Unit en de Sheep Rock Unit met het Thomas Condon Paleontology Center.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Sunny-007: 3x is scheepsrecht.

Bericht door Sunny-007 »

@ Marianne, ik had 2 nachten Calistoga gepland om de bronnen te bezoeken en om Nappa Valley te bezoeken. Maar je hebt gelijk, als we op dag 3 s'ochtends vroeg (we zijn toch vroeg wakker ivm jetlag) de auto ophalen, dan zijn we al vroeg in Calistoga en hebben we bijna nog de hele dag. Dat zou genoeg moeten zijn.
Aangezien ik nog niet 100% zeker was van de route, ben ik zo brutaal geweest om bij Curry Village 4 nachten te reserveren, zodat we nog wat konden gaan schuiven in het schema. Ik annuleer dan de 2 nachten die we niet nodig hebben. Dus dat komt dan nu goed uit :).
Overigens had ik jullie verslagen al helemaal doorgespit. Wat hebben jullie al veel waanzinnige reizen gemaakt!

@ Old Faithfull, lijkt mij ook een goed plan om te overnachten bij Mitchell. Is Mitchell een leuk plaatsje? En kan je toevallig een leuk hotelletje aanraden?

We doen dus 3 National Parks aan, Yosemite, Lassen en Painted Hills (dat is toch ook een National Park?), is het dan verstandig om een National Park Pass te kopen, of halen we dat er niet uit?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sunny-007: 3x is scheepsrecht.

Bericht door Martin & Marianne »

Er is maar 1 hotel in Mitchell, de Oregon Hotel. Wij waren er in 2015. Kijk maar eens in ons verslag om te zien of het een leuk plaatsje is. :wink:

De parkpas haal je er zeker uit. Niet vanwege de Painted Hills want dat is geen NP (wel een NM?) maar wel omdat je naast Lassen en Yosemite ook nog naar Crater Lake en Death Valley gaat.
Op de NPS sites van de verschillende parken kun je zien wat de toegang per park is.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Sunny-007: 3x is scheepsrecht.

Bericht door Markstaal »

Of het uit kan ligt inderdaad aan het aantal parken dat je daadwerkelijk gaat bezoeken.
Yosemite is $35 en Lassen $30. Mocht je nog andere NM of NP´s tegen komen dan heb je het er uit.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Sunny-007: 3x is scheepsrecht.

Bericht door jojostravelusa »

Als een parkenpas net niet uit kan, zou ik het toch doen. Het bedrag van de pas komt volledig ten goede aan de parken. Heb je ook weer een goede daad gedaan.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Sunny-007: 3x is scheepsrecht.

Bericht door Old Faithful »

Waarschijnlijk ben je na het lezen van het reisverhaal van Marianne al wat wijzer geworden. Het Oregon Hotel is niet moeilijk te vinden, want het ligt aan de business loop en die is niet te missen als je Mitchell in rijdt. :lol: :lol: :wink:

Alle gekheid op een stokje. Mitchell stelt met z'n 150 inwoners drie keer niks voor. Toen wij er in 2012 waren, was er slechts één restaurant en dat was gesloten. :mrgreen: Gelukkig waren wij daarop voorbereid met sushi, salades en kip die we koud konden eten of opwarmen in de magnetron voor gasten in het hotel.
Ik vond zowel het plaatsje als het hotel heel leuk. Het herinnerde me aan mijn jeugd, en dan spreken we over de jaren vijftig van de vorige eeuw. Shoppen deden we daar in een winkel van Sinkel, met de eigenaresse op een stoel in het midden en tweedehands petten en gebruikte koppelstukken van een of andere installatie als koopwaar.
De inrichting van het hotel was, eufemistisch gezegd, nostalgisch met o.a. een ouderwets bad op pootjes. Dat bad was een beetje te groot en daarom was er maar een stukje uit de muur gehaald. De vloer rook naar boenwas zoals ik me die uit mijn jeugd herinnerde. Ik heb genoten van enkele uurtjes op de veranda van het hotel met zicht op de benzinepomp. De benzine werd daar met de hand opgepompt, tenminste als de eigenaresse van het hotel er was om die pomp te bedienen. Dat was niet altijd het geval, zoals een Amerikaan ondervond die naar eigen zeggen nog voor 10 mijl brandstof had maar toch maar doorreed. Voor zover ik weet was de volgende benzinepomp zo'n 40 mijl verder. Hoe dat is afgelopen, weet ik niet.
Ik vond Mitchell prachtig maar dat zal beslist niet voor iedereen gelden. De Painted Hills worden daarentegen wel door (vrijwel) iedereen een bezoek waard gevonden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Sunny-007: 3x is scheepsrecht.

Bericht door Sunny-007 »

@ Old Faithfull, ik heb echt genoten van je reactie. Ik zag het helemaal voor me, wat een ervaring! En eigenlijk ben ik nu ook wel heel nieuwsgierig geworden, dus waarschijnlijk gaan we ook voor de full Mitchell experience :)

@Marianne, ik had inderdaad een keer gelezen in jullie verslag dat jullie in een plaatsje waren geweest met maar een paar huizen en een beer in een kooi bij een benzinepomp, maar had me even niet gerealiseerd dat dat over Mitchell ging hahaha

De National Park pass is dus een slimme aankoop, dus die schaffen we aan. Koop ik die dan bij de entree van het eerste park?
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 3x is scheepsrecht

Bericht door Sunny-007 »

Martin & Marianne schreef:
06 sep 2021, 17:59
Had je al bedacht waar in Death Valley je wilt overnachten?
En hoe wil je rijden van Calistoga nasr Eureka? Via de kust? En wil je daar ook de Redwoods bekijken?
Ik weet eigenlijk niet wat de beste overnachtingsplek is in Death Valley. Welke raden jullie aan?

Van Calistoga naar Eureka willen we rijden via de Avenue of the Giants. We zullen niet veel tijd hebben om de Redwoods te bekijken, maar wellicht zit er nog een wandeling in.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sunny-007: 3x is scheepsrecht.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat van die beer in Mitchell hadden wij eens in een reisverslag gelezen, masr dat het in Mitchell was realiseerden we ons pas toen we daar waren.

De America the beautiful pas kun je bij het eerste park waar je komt aanschaffen. Er zijn in San Francisco ook wel plaatsen waar je hem kunt kopen maar dat is alleen handig als je daar toevallig bent.

In Death Valley vind ik Furnace Creek de beste locatie om te overnachten. Je zit daar bij de meeste bezienswaardigheden die je dan tijdens de mooiste uren kunt zien. Maar het is wel de duurste optie in het park. Verder naasr het westen heb je Stovepipe Wells en nog verder Panamint Springs. Ik vroeg het met name omdat je geeen stop had tussen Yosemite en Death Valley. Maar sommige mensen noemen Death Valley en bedoelen Lone Pine. Als je in Lone Pine overnacht zou het met 1 stop kunnen tot aan Las Vegas, maar dan heb je weinig tijd voor de Tioga Pass en Mono Lake en Bodie etc.

De laatste reizen hebben we niet in Death Valley overnacht maar in Lone Pine, onze laatste overnachting in het park was in Stovepipe Wells in 2013, de jaren daarvoor zaten we in Furnace Creek.
Lone Pine is leuk, maar voor een eerste keer Death Valley zou ik voor Furnace Creek kiezen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer